Narodowe stoisko POLAND TASTES GOOD na targach WorldFood Poland Virtual Expo
W dniach 20-22 kwietnia 2021 r. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa zorganizował wirtualne polskie stoisko narodowe pod hasłem POLAND TASTES GOOD podczas VII edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Poland Virtual Expo.
Celem stoiska było wspieranie polskich producentów i eksporterów żywności oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki polskiej żywności wśród odbiorców zagranicznych, a przede wszystkim stworzenie punktu kontaktowego dla firm, które chcą rozpocząć współpracę z polskimi dostawcami najwyższej jakości żywności i napojów.
Na polskim stoisku narodowym, w ramach targowych stref WorldFood oraz EcoFood, swoją ofertę zaprezentowało 15 firm sektora rolno-spożywczego, oferujących takie produkty, jak:
- mleko i produkty mleczne (sery, twarogi, jogurty, itp.),
- mięso i produkty mięsne, w tym mięso drobiowe (kurczak i indyk),
- świeże owoce i warzywa konwencjonalne i ekologiczne,
- mrożone warzywa i owoce, grzyby i zioła konwencjonalne i ekologiczne,
- owoce i warzywa konserwowane oraz suszone i liofilizowane,
- soki i koncentraty, soki tłoczone NFC, konwencjonalne i ekologiczne,
- ryby mrożone i wędzone (łosoś, pstrąg łososiowy, makrela, marynaty, konserwy rybne)
- słodycze konwencjonalne i ekologiczne,
- produkty ze zbóż: makarony, mieszanki do wypieku chleba, produkty na bazie niebieskiej kukurydzy, zdrowe, bezglutenowe i ekologiczne chipsy zbożowe ,
- przyprawy jednorodne i mieszanki przyprawowe,musztardy, chrzany, octy owocowe,
- herbaty, kawy, zioła,
- suplementy diety, błonniki owocowe.
Główną część targów WorldFood Poland stanowiły spotkania i networking wśród uczestników, realizowane za pośrednictwem wirtualnej platformy targowej. Podczas wydarzenia odbyły się również prelekcje, wykłady oraz panele dyskusyjne.
Wśród prelegentów można było usłyszeć przedstawicieli rządu oraz instytucji rządowych i pozarządowych, ekspertów i przedsiębiorców oraz reprezentantów mediów, których wystąpienia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. W konferencjach organizowanych podczas targów World Food Poland uczestniczyło ponad 1,5 tys. odbiorców.
Każdy dzień targów podzielony był na bloki tematyczne związane z aktualnymi zagadnieniami oraz wyzwaniami branży spożywczej. Omówione zostały m.in.:
- wpływ pandemii COVID-19 na międzynarodowy handel w obszarze rolno-spożywczym,
- eksport na rynki wschodnie i wszystkie aspekty formalne i praktyczne z nim związane,
- trendy kształtujące przyszłość branży spożywczej, innowacje, superfood i novel food,
- rynek żywności ekologicznej w Polsce ina świecie,
- suplementy diety i żywność funkcjonalna,
- systemy jakości w produkcji wieprzowiny i jej przetworów,
- Polska Wódka elementem dziedzictwa i tradycji kultury,
- kompetencje pracownika przyszłości i kierunki zmian w branży HoReCa.
W targach udział wzięło 160 wystawców z 22 krajów oraz 2166 zalogowanych użytkowników, reprezentujących głównie handel hurtowy i detaliczny, produkcję spożywczą oraz gastronomię.