W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Otwarcie rynku Chin dla polskich owoców mrożonych

Generalna Administracja Celnej ChRL (GACC) wdrożyła zarządzenie nr 96 z dnia 22 listopada 2021 r. ws. wymogów dot. inspekcji i kwarantanny importowanych mrożonych owoców dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Warunkiem wdrożenia zarządzenia było przeprowadzenie kontroli w wybranych przedsiębiorstwach oraz uzgodnienie nowego wzoru świadectwa. Po przeprowadzeniu kontroli został uzgodniony wzór świadectwa zdrowia pomiędzy GACC a Głównym Inspektoratem Sanitarnym (GIS).

Wzór świadectwa zdrowia obowiązuje od 1 stycznia 2023 r. dla kategorii owoce mrożone (Frozen fruits) i jest wydawany przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

W celu dopełnienia formalności, zainteresowane eksportem podmioty przed wysyłką muszą dokonać rejestracji systemie CIFER/Singlewindow i uzyskać chiński numer.

Konto w systemie CIFER/Singlewindow może zostać założone na dwa sposoby:

  1. indywidualnie przez przedsiębiorcę, następnie musi zostać certyfikowane przez inspekcje nadzorującą (Account certification);
  2. za pośrednictwem inspekcji nadzorującej, która przekazuje dane do logowania wnioskującemu o utworzenie konta przedsiębiorcy.

Rejestracja  w Chinach zgodnie z zarządzeniem GACC nr 248  ważna jest przez 5 lat (por. art. 16 zarządzenia GACC nr 248), przy czym na 3 do 6 miesięcy przed jej upływem należy wystąpić z wnioskiem o jej przedłużenie (por. art. 20 zarządzenia GACC nr 248). Każdy gatunek owocu mrożonego podlega osobnemu wskazaniu w procesie rejestracji.

 

Pełny tekst zarządzenia nr 96 można znaleźć na stronie PIORIN.

http://piorin.gov.pl/eksport-i-import/wykaz-przepisow-panstw-trzecich/chiny,art,15.html

Chiny są wiodącym importerem owoców mrożonych. Polscy producenci owoców mrożonych mają teraz szansę z sukcesem eksportować swoje produkty na rynek chiński.

{"register":{"columns":[]}}