W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polskie stoisko narodowe na targach Foodex Japan 2019 w Tokio

W dniach 5-8 marca 2019 r. odbyła się 44. edycja targów Foodex Japan w Tokio w Japonii. W ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych KOWR po raz pierwszy zorganizował na tych targach stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.

Foodex Japan to największe i najbardziej znane międzynarodowe targi spożywcze w Japonii, które odbywają się od 1978 r. i skierowane są szczególnie do konsumentów. Ich celem jest umożliwienie nawiązywania współpracy między japońskimi i zagranicznymi firmami działającymi w branży spożywczej. Podczas targów możliwe są spotkania biznesowe pomiędzy odwiedzającymi targi, a firmami prezentującymi na nich swoje produkty (w bieżącym roku było to ponad 3 tys. producentów wyrobów spożywczych z blisko 80 krajów świata).

Na polskim stoisku narodowym o powierzchni 90 m2 swoją ofertę prezentowały polskie firmy z branż: słodyczy, napojów, owoców i warzyw oraz przetworów owocowo-warzywnych, a także mleczarskiej i produktów zbożowych.

Pierwszego dnia targów polskie stoisko odwiedził Ambasador RP w Japonii, Pan Jacek Izydorczyk, który spotkał się z obecnymi na stoisku przedsiębiorcami.

Ponadto w dniu 4 marca 2019 r. w ramach misji handlowej dla polskich przedsiębiorców obecnych na stoisku narodowym KOWR zorganizował objazd po sklepach wielkopowierzchniowych w Tokio w ramach tzw. store-check. Uczestnicy mieli możliwość odwiedzenia dwóch sieci handlowych: Meidi-ya oraz Tairaya. Dodatkowo podczas zorganizowanego dla uczestników misji handlowej seminarium, Pani Eliza Klonowska-Siwak, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Tokio omówiła specyfikę japońskiego rynku rolno-spożywczego oraz warunki wejścia na ten rynek.

W trakcie trwania targów Foodex Japan polscy przedsiębiorcy uczestniczyli w spotkaniach biznesowych z przedstawicielami lokalnych i globalnych sieci handlowych oraz dystrybutorami.

Japonia jest wskazywana jako perspektywiczny rynek zbytu dla polskich produktów rolno-spożywczych.

{"register":{"columns":[]}}