Polskie stoisko narodowe na targach Nordic Organic Food Fair 2022
W dniach 16-17 listopada 2022 r., w Malmo w Szwecji, odbyła się kolejna edycja międzynarodowych targów Nordic Organic Food Fair (NOFF), jednego z najważniejszych wydarzeń wystawienniczych w branży żywności ekologicznej w krajach skandynawskich.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, zgodnie ze strategią określoną przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych, po raz drugi zorganizował na tych targach polskie stoisko narodowe – tym razem o powierzchni 143,5 mkw. - pod hasłem „Poland tastes good”. Otwarcia polskiego stoiska dokonały: Pani Joanna Hoffman – Ambasador RP w Sztokholmie oraz Pani Małgorzata Gośniowska-Kola – Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR.
Podczas tegorocznej edycji targów Polska otrzymała honorowy tytuł kraju roku „Country of the year”.
Na stoisku KOWR swoje produkty promowało 11 firm oferujących m.in.: świeże owoce i warzywa, soki owocowe i warzywne, sosy warzywne, bezglutenowe i niskobiałkowe produkty piekarnicze: pieczywo, ciasta, ciastka, makarony, mieszanki mąk, wafle ekspandowane, wafle ryżowe, chipsy ryżowe, wafle ryżowe, kasze gryczane i jaglane, płatki: owsiane, gryczane, jaglane oraz mięso drobiowe. Polskie stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem odwiedzających, a polskie firmy stanowiły najliczniejszą grupę zagranicznych wystawców na targach.
Dodatkowo polską obecność na targach uatrakcyjniły wystąpienia polskich ekspertów podczas panelu dyskusyjnego poświęconego wzrostowi znaczenia polskiego sektora żywności ekologicznej i jego potencjałowi eksportowemu na rynku skandynawskim.
Uczestnicy targów mogli spróbować na polskim stoisku polskiej kuchni podczas zorganizowanych przez KOWR pokazów kulinarnych i degustacji.
Rynek szwedzki jest bardzo atrakcyjny i perspektywiczny dla polskich produktów ekologicznych. Od kilku lat obserwowany jest systematyczny wzrost wartości eksportu polskich produktów do Szwecji, co znalazło odzwierciedlenie w dużym zainteresowaniu zwiedzających polskimi produktami oferowanymi przez polskie firmy obecne na stoisku narodowym.