Polskie stoisko narodowe na targach SIAL PARIS 2022
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa po raz piąty zorganizował polskie stoisko narodowe podczas targów SIAL Paris 2022 odbywających w dniach 15-19 października 2022 r. w Paryżu we Francji.
Targi te należą do najważniejszych wydarzeń wystawienniczych branży spożywczej na świecie. W targach uczestniczyło 7 200 wystawców ze 119 krajów, w tym około 250 wystawców z Polski, co obrazuje skalę wydarzenia. Była to pierwsza edycja po czteroletniej przerwie spowodowanej pandemią COVID-19.
Polskie stoisko narodowe o łącznej powierzchni około 500 mkw. zostało zorganizowane w dwóch halach tematycznych, w hali nr 1 dedykowanej stoiskom narodowym oraz w hali 5A poświęconej słodyczom i wyrobom piekarniczym.
W ramach polskiego stoiska swoje produkty promowało 39 firm (33 firmy w hali nr 1 i 6 firm w hali nr 5A) prezentujących szeroki przekrój polskiej branży spożywczej, w tym: świeże owoce i warzywa, soki, miody, słodycze, wyroby zbożowe, wyroby mleczne, przyprawy, wyroby rybne, tradycyjne alkohole i wiele innych.
Polskie stoisko narodowe otworzyła Pani Małgorzata Gośniowska-Kola, Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR wraz Panem Adrianem Gawłowskim, Zastępcą Dyrektora Departamentu Wsparcia Eksportu KOWR. Stoisko odwiedził również Ambasadora RP we Francji, Pan Jan Emeryk Rościszewski, który spotkał się z polskimi przedsiębiorcami.
Polskie stoisko cieszyło się niezmiennie dużym zainteresowaniem, a obecni na nim przedsiębiorcy odbyli wiele interesujących spotkań i nawiązali kontakty z wieloma zagranicznymi kontrahentami. Departament Wsparcia Eksportu KOWR zorganizował również sesję rozmów B2B z zaproszonymi kontrahentami zagranicznymi, głównie ze Stanów Zjednoczonych i innych krajów trzecich. Zarówno goście, jak i polskie firmy wysoko oceniły poziom przeprowadzonych rozmów i zaangażowanie ze strony KOWR.
Na polskim stoisku funkcjonowało również stoisko informacyjne Branżowego Programu Promocji (BPP) polskich specjalności żywnościowych realizowanego w ramach poddziałania 3.3.2. „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Go to Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (POIR). W ramach stoiska BPP odbywały się pokazy kulinarne, podczas których zwiedzający targi mogą spróbować tradycyjnych polskich dań, serwowanych przez polskich szefów kuchni.
Podczas pokazów kulinarnych zorganizowano również sesje tworzenia kompozycji smakowych polskich potraw z rzemieślniczymi alkoholami, produkowanymi przez firmy zrzeszone w Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego.