W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polskie stoisko narodowe na targach Vietfood & Beverage 2024 w Wietnamie

W dniach 8 - 10.08.2024 r. w Ho Chi Minh City odbyły się największe targi spożywcze w Wietnamie, w których corocznie uczestniczy około 900 wystawców z ponad 20 krajów, w tym z Polski.

1_otwarcie_stoiska

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, zgodnie ze strategią określoną przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych, zorganizował podczas tego wydarzenia polskie stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”. W tegorocznej edycji targów udział wzięły firmy z oferujące: mięso oraz produkty mięsne, nabiał, słodycze i produkty cukiernicze, produkty rybne, w tym kawior z jesiotra, produkty zbożowe, ziarna i produkty owocowo-warzywne.

Każdego dnia targów na stoisku narodowym prowadzone były pokazy kulinarne i degustacje prowadzone przez polskich szefów kuchni, które przybliżyły odwiedzającym smaki polskiej kuchni, jak również tradycję i kulturę kulinarną. Polskie stoisko cieszyło się dużą popularnością wśród odwiedzających targi, a  przedsiębiorcy przeprowadzili wiele rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi.

W dniu poprzedzającym targi przedsiębiorcy mieli możliwość wzięcia udziału w spotkaniach podczas wizyt w największych sieciach handlowych w Wietnamie z importowaną żywnością – Co.opExtra, Lotte Vietnam Shopping, Tops Market, Winmart.

Polska obecność na targach Vietfood & Beverage 2024 była w tym roku dodatkowo wzmocniona poprzez udział przedstawicieli Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP oraz Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw – Spółdzielnia Osób Prawnych na stoisku organizowanym w ramach kampanii “Smak Europy”. 

Wspólne zaangażowanie KOWR, organizacji branżowych oraz przedsiębiorców w prowadzone działania (zwłaszcza spotkania b2b oraz konferencję prasową) zostało bardzo dobrze odebrane przez stronę wietnamską.

Wietnam jest kluczowym partnerem Polski w handlu artykułami rolno-spożywczym spośród krajów Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN). Warto zauważyć, że w 2023 r. wartość polskiego eksportu rolno-spożywczego do tego kraju wyniosła 176 mln euro, co oznacza wzrost o 22 mln euro r/r. Wietnamczycy najchętniej importują z Polski mięso (wieprzowinę i drób), ryby oraz nabiał.
 

Zdjęcia (10)

{"register":{"columns":[]}}