Promocja polskiego sektora rolno-spożywczego w prasie singapurskiej
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa przyłączył się po raz kolejny do organizowanego przez Ambasadę RP w Singapurze festiwalu Poland SHIOK. Celem wydarzenia, którego 5. edycja odbywa się od marca do maja 2021 r. jest promocja Polski, w tym polskiej kultury, tradycji kulinarnych, potencjału technologicznego oraz oferty turystycznej.
W ramach tegorocznej edycji festiwalu, w dodatku specjalnym do singapurskiego dziennika The Business Times: „Poland in the Spotlight”, opublikowany został artykuł nt. potencjału polskiego sektora rolno-spożywczego oraz rozwoju eksportu żywności na rynek singapurski.
Singapur staje się coraz bardziej znaczącym partnerem dla polskich eksporterów w sektorze rolno-spożywczym. Polsko-singapurskie relacje handlowe uległy znacznemu wzmocnieniu w 2020 r., gdy w wyniku odpowiedzi polskiego rządu na apel singapurskich agencji rządowych zrealizowane zostały dostawy żywności, które przyczyniły się do poprawy bezpieczeństwa żywnościowego Singapuru oraz rozszerzenia polskiej oferty produktowej na tym rynku.
W rezultacie polski eksport spożywczy do Singapuru osiągnął w 2020 r. rekordową wartość 43,2 mln euro, tj. o ponad 100 % więcej w stosunku do roku 2019. Jednocześnie na rynku singapurskim pojawiły się polskie jaja, wieprzowina, mięso drobiowe, a także warzywa mrożone i dania gotowe.
Zapraszamy do lektury artykułu w The Business Times: