W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

UWAGA! Organizacje branżowe i międzybranżowe - zmiany w ustawie o funduszach promocji

18.03.2025

1 kwietnia br. wchodzi w życie nowelizacja ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2025 r. poz. 289)

fundusze-promocji_zmiany-w-ustawie

Rozszerzony został katalog działań, które będą wspierane przez Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych oraz Fundusz Promocji Roślin Oleistych – w taki sposób, aby obejmował on również działania edukacyjno-informacyjne oraz inicjatywy badawczo-rozwojowe ukierunkowane na promocję wykorzystania biokomponentów i biopaliw ciekłych wytwarzanych z surowców rolnych.

Ponadto, w ramach Funduszu Promocji Owoców i Warzyw katalog realizowanych działań został rozszerzony o produkty pszczele, tj. miód, pyłek kwiatowy, pierzga, propolis oraz mleczko pszczele. 

https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2025/289
 

Zgodnie z ustawą, na działania dotyczące produktów pszczelich będzie można przeznaczyć 5% maksymalnej kwoty środków finansowych przeznaczonych na realizację wszystkich zadań z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w danym roku finansowym.

Więcej informacji na temat wypłat z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych dostępnych jest pod adresem: https://www.gov.pl/web/kowr/wyplaty-z-funduszy-promocji