Wysoka ocena jakości obsługi w jednostkach KOWR
Jak wskazują wyniki badania „Polska wieś i rolnictwo 2024” zdecydowana większość respondentów, którzy w 2024 r. skorzystali z usług Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, ocenia jego działalność dobrze lub bardzo dobrze.
W 2024 r., podobnie jak w latach poprzednich, KOWR wraz z MRiRW, ARiMR oraz KRUS wziął udział w kolejnej edycji badania „Polska wieś i rolnictwo”.
Głównym celem tego badania jest poznanie opinii rolników oraz mieszkańców wsi na temat zmian społeczno-gospodarczych zachodzących na obszarach wiejskich
i w rolnictwie oraz instytucji pracujących na ich rzecz.
Najnowsza edycja badania została zrealizowana metodą CAPI (Computer Assisted Personal Interview) w trzecim kwartale 2024 r. na reprezentatywnej próbie 2 511 dorosłych respondentów, z czego 1510 to mieszkańcy obszarów wiejskich (w tym przynajmniej połowę stanowili rolnicy), a 1001 – mieszkańcy miast.
Aż 83,4% mieszkańców obszarów wiejskich (w tym 83,3% rolników), którzy w okresie ostatnich 12 miesięcy załatwiali sprawy bezpośrednio
w jednostkach Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, oceniło dobrze i bardzo dobrze jakość otrzymanej obsługi.
Spośród wszystkich zadowolonych respondentów załatwiających sprawy bezpośrednio w jednostkach KOWR w 2024 r., blisko jedna czwarta przyznała najwyższą ocenę dla otrzymanej usługi, co świadczy o wysokim poziomie realizowanych usług na rzecz beneficjentów i interesariuszy przez pracowników KOWR.
Odpowiedzi udzielone na pytanie „Jak ocenia Pan(i) jakość obsługi w jednostkach Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa”*
* Mieszkańcy obszarów wiejskich (w tym rolnicy), którzy wzięli udział w badaniu i zadeklarowali, że w okresie ostatnich 12 miesięcy załatwiali sprawy bezpośrednio w jednostkach KOWR w 2024 rok.
Źródło: raport z badania „Polska wieś i rolnictwo 2024”.
Rolnicy uczestniczący w badaniu wypowiedzieli się również na temat sytuacji w rolnictwie i źródeł informacji dotyczących wsparcia rolników, do których mają największe zaufanie. Jako jedno z trzech najbardziej zaufanych źródeł informacji (32,4%) wskazali oni pracowników placówek KOWR, ARiMR lub KRUS. Oznacza to, że przy dynamicznym rozwoju usług administracji cyfrowej nadal bardzo ważna jest dla rolników możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami KOWR. Kontakt osobisty nie tylko umożliwia uzyskanie wyczerpujących informacji, ale również daje możliwość uzyskania dodatkowej pomocy.
Wśród rolników największym zaufaniem w zakresie pozyskiwania informacji na temat wsparcia rolników i sytuacji w rolnictwie cieszą się serwisy internetowe (34,5%) oraz wiedza pozyskana od innych rolników (34%).
Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi wynikami badania również na stronach internetowych Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Materiały
Raport z badania Polska wieś i rolnictwo 2024Raport_z_badania_Polska_wieś_i_rolnictwo_2024.pdf 6.87MB