Skargi i wnioski
W 2023 roku do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jaworze nie wpłynęła żadna skarga.
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Jaworze i/lub upoważniony Zastępca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Jaworze przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań raz w tygodniu (wtorek w godz. 14.00 - 15.00), po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem Komendanta PSP. Sekretariat tel.: 76 870 26 43 wew. 100.
W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jaworze koordynacją rozpatrywania skarg i wniosków zajmuje się Wydział Finansowo-Kadrowy, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30. Telefon kontaktowy 76 870 26 43 wew. 105.
Skargi/wnioski można składać:
- listownie na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Jaworze
ul. Kościuszki 6, 59-400 Jawor,
- osobiście w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Jaworze
od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30,
- za pośrednictwem ePUAP- adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/,
- pocztą elektroniczną na adres sekretariat@straz.jawor.pl
- ustnie do protokołu po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z Wydziałem Finansowo-Kadrowym.
Telefon: 76 870 26 43 wew. 105.
Skarg/wniosków nie można złożyć telefonicznie.
Tryb rozpatrywania:
- Skargi i wnioski rozpatrywane są na podstawie ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity - Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zmianami). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 08.01.2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
- Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Odpowiednio stosuje się termin załatwienia wniosku.
UWAGA: Skargi i wnioski o charakterze anonimowym, nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (art. 64 kpa).
- Pierwsza publikacja:
- 21.04.2021 13:14 Łukasz Starowicz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Łukasz Starowicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 4.0 | 03.10.2024 09:23 Łukasz Starowicz |
Skargi i wnioski | 3.0 | 05.01.2023 14:17 Łukasz Starowicz |
Skargi i wnioski | 2.0 | 05.01.2023 14:16 Łukasz Starowicz |
Skargi i wnioski | 1.0 | 21.04.2021 13:14 Łukasz Starowicz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP