Pozytywne efekty samoregulacji w obszarze reklamy żywności skierowanej do dzieci - raport KRRiT
Wyniki badań KRRiT zostały zaprezentowane podczas konferencji prasowej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy 21 lutego 2020 r. w Centrum Prasowym PAP. „Porozumienie nadawców telewizyjnych” w zakresie reklamy żywności skierowanej do dzieci poniżej 12 roku życia, które weszło w życie 5 lat temu, 1 stycznia 2015 r., przyniosło zaskakująco pozytywne efekty.
Istotą samoregulacji jest zastosowanie się uczestników rynku do wskazań zawartych w Kryteriach Żywieniowych opracowanych przez Polską Federację Prodycentów Żywności i zatwierdzonych przez Instytut Żywności i Żywienia.
Podpisując dokument, nadawcy zobowiązali się, że audycjom dla dzieci nie będą towarzyszyć przekazy handlowe produktów i napojów, których nadmierna obecność w diecie jest niewskazana.
Samoregulacja została uznana przez Europejskie Stowarzyszenie Standardów Raklamowych EASA Alliance za najwieksze dokonanie roku 2015.
Reklamy żywności w programach dla dzieci poniżej 12 roku życia - Raport KRRiT