Aktualności o ochronie małoletnich
-
01.02.2021Ograniczyć przemoc w internecie – wspólna kampania NASK i SOS Wioski DziecięcePrawie połowa polskich nastolatków doświadczyła agresji w internecie. Wspólna kampania Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce i Państwowego Instytutu Badawczego NASK, pod hasłem "Przemoc w internecie zostawia niewidzialne rany", ma zwrócić uwagę na zjawisko agresji w sieci i zapobiec obojętności na tę kwestię.
-
Pozytywne efekty samoregulacji w obszarze reklamy żywności skierowanej do dzieci - raport KRRiTWyniki badań KRRiT zostały zaprezentowane podczas konferencji prasowej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy 21 lutego 2020 r. w Centrum Prasowym PAP. „Porozumienie nadawców telewizyjnych” w zakresie reklamy żywności skierowanej do dzieci poniżej 12 roku życia, które weszło w życie 5 lat temu, 1 stycznia 2015 r., przyniosło zaskakująco pozytywne efekty.
-
Ochrona dzieci i młodzieży – priorytetem i zadaniem strategicznym KRRiTKRRiT, wykonując ustawowe kompetencje w dziedzinie ochrony małoletnich przed szkodliwym oddziaływaniem treści zawartych w audycjach i innych przekazach, a także wspierając rodziców i opiekunów w procesie tej ochrony, wyraża swoje zaniepokojenie naruszaniem przez nadawców przepisów chroniących dzieci i młodzież przed szkodliwym oddziaływaniem treści zawartych w audycjach i innych przekazach.
-
Pora chroniona musi być respektowanaNa podstawie decyzji Jana Dworaka, Przewodniczącego KRRiT, 1 grudnia 2015 r. na Spółkę Mediasat, nadawcę programu Tele5 została nałożona kara finansowa w wysokości 25 000 zł za naruszenie przepisów dot. kwalifikowania audycji.
-
Znika niepożądana społecznie reklamaPrzeprowadzona przez KRRiT analiza przekazów handlowych rozpowszechnianych w programach dziecięcych i przy audycjach dla dzieci w programach uniwersalnych wykazała spadek liczby reklam tzw. niezdrowej żywności. Wyniki monitoringu zostały zaprezentowane nadawcom, Radzie Reklamy i Polskiej Federacji Producentów Żywności podczas spotkania zorganizowanego 4 listopada przez Telewizję Polską.
-
Dostawcy VOD coraz lepsiKrajowa Rada Radiofonii i Telewizji w lipcu 2015 r. przeprowadziła kontrolę witryn internetowych dostawców audiowizualnych usług na żądanie. Monitoringiem objęto 53 strony, które analizowano pod kątem przepisów dotyczących ochrony małoletnich oraz promowania audycji europejskich.
-
KRRiT skutecznie ogranicza pornografię w sieciPodczas konferencji „Społeczne i rozwojowe konsekwencje pornografii” Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedstawiła wyniki prac zmierzających do skutecznej ochrony małoletnich przed treściami pornograficznymi. Konferencja, organizowana przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa, odbyła się 22 czerwca w Sejmie.
-
Ograniczenie reklam tzw. niezdrowej żywności przy audycjach dla dzieciOd 1 stycznia 2015 r. audycjom dla dzieci w wieku do 12 lat emitowanym przez ośmiu największych nadawców telewizyjnych nie towarzyszą reklamy tzw. niezdrowej żywności. To wynik porozumienia podpisanego w ubiegłym roku przez ITI Neovision, Telewizję Polsat, Telewizję Polską, Telewizję Puls, TVN, VIMN Poland, The Walt Disney Company (Polska) oraz spółkę Stavka.
-
KRRiT chroni dzieci przed reklamami tzw. niezdrowej żywnościSiedmiu największych nadawców programów telewizyjnych podpisało porozumienie, w którym zobowiązali się, że audycjom dla dzieci nie będą towarzyszyły reklamy tzw. niezdrowej żywności. Deklaracja nadawców ma na celu zapewnienie ochrony małoletnich, wynikające z art. 16b ust. 3a i 3b ustawy o radiofonii i telewizji. Porozumienie zacznie obowiązywać 1 stycznia 2015 r.