Wyniki oceny merytorycznej wniosków złożonych w naborze do II konkursu w ramach Wspólnego Przedsięwzięcie NCBR – PKP PLK S.A. - BRIK
13.07.2022
Dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ogłasza wyniki II konkursu w ramach Wspólnego Przedsięwzięcie NCBR – PKP PLK S.A polegającego na wsparciu badań naukowych i prac rozwojowych w obszarze infrastruktury kolejowej pn. Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej – BRIK.
W związku z zakończeniem oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie przedstawiamy listę rankingową wniosków ocenionych pozytywnie oraz listę rankingową wniosków ocenionych negatywnie w ramach poszczególnych zagadnień badawczych z 4 obszarów tematycznych.
W ramach obszaru tematycznego T1. BEZPIECZEŃSTWO RUCHU KOLEJOWEGO, w zagadnieniu badawczym:
-
- Opracowanie innowacyjnego Systemu Ostrzegania o Pojeździe Kolejowym – SOPK
- 2 wnioski zostały ocenione pozytywnie
- 6 wniosków zostało ocenionych negatywnie
1.2. Opracowanie systemu wsparcia dyspozytora liniowego.
- brak wniosków ocenionych pozytywnie
- 3 wnioski zostały ocenione negatywnie
1.3. Opracowanie metody zarządzania środowiskowymi zagrożeniami wpływającymi na bezpieczeństwo ruchu kolejowego
- 2 wnioski zostały ocenione pozytywnie
- 3 wnioski zostały ocenione negatywnie
W ramach obszaru tematycznego T2. ROZWÓJ EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ, w zagadnieniu badawczym:
2.1. Wdrożenie dwukierunkowych podstacji trakcyjnych i zasobników energii celem zwiększenia receptywności sieci oraz poprawy efektywności energetycznej i niezawodności na kolei
- brak wniosków ocenionych pozytywnie
- 1 wniosek został oceniony negatywnie
2.2.Podniesienie efektywności energetycznej urządzeń Elektrycznego Ogrzewania Rozjazdów – EOR
- 2 wnioski zostały ocenione pozytywnie
- brak wniosków oceniony negatywnie
W ramach obszaru tematycznego T3. ROZWÓJ ROZWIĄZAŃ PROEKOLOGICZNYCH, w zagadnieniu badawczym:
3.1. Innowacyjne rozwiązania umożliwiające zastosowanie betonu fotokatalitycznego na infrastrukturze zarządzanej przez PKP PLK S.A.
- 1 wniosek został ocenione pozytywnie
- 2 wnioski zostały ocenione negatywnie
3.2. Opracowanie systemu do precyzyjnego monitorowania sieci linii kolejowych zarządzanych przez PKP PLK S.A. pod kątem oddziaływania ruchu kolejowego na środowisko oraz do przetwarzania informacji o danych ruchowych, technicznych i środowiskowych występujących na tej sieci.
- 3 wnioski zostały ocenione pozytywnie
- 2 wnioski zostały ocenione negatywnie
3.3. Opracowanie innowacyjnych i proekologicznych rozwiązań do walki z roślinnością na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK S.A.
- 1 wniosek został ocenione pozytywnie
- 1 wniosek został oceniony negatywnie
W ramach obszaru tematycznego T4. USPRAWNIENIE PROCESU DIAGNOSTYKI, w zagadnieniu badawczym:
4.1. Koncepcja wykorzystania chmury punktów z pomiarów skaningowych, do modelowania obiektów przestrzennych znajdujących się w pobliżu toru kolejowego, na potrzeby zarządcy linii kolejowych (w zakresie np. zarządzania majątkiem, przewozów ponadgabarytowych, potrzeb utrzymaniowych itp).
- brak wniosków ocenionych pozytywnie
- 2 wnioski zostały ocenione negatywnie
4.2. Innowacyjne rozwiązania umożliwiające realizację badań defektoskopowych szyn przy prędkości od 60 km/h do 120 km/h.
- 1 wniosek został ocenione pozytywnie
- 1 wniosek został oceniony negatywnie
4.3. Innowacyjne rozwiązania w zakresie prowadzenia badań radiologicznych szyn o profilu R60E1 lub E2
- 1 wniosek został ocenione pozytywnie
- brak wniosków oceniony negatywnie
4.4. Opracowanie innowacyjnego Systemu Monitorowania Stanu Infrastruktury Kolejowej (SMSIK)
- 6 wniosków został ocenionych pozytywnie
- 2 wnioski zostały ocenione negatywnie
Zgodnie z pkt 80 Regulaminu Konkursu BRIK II do dofinansowania zostało skierowanych 8 projektów spośród pozytywnie ocenionych, po jednym z każdego zagadnienia badawczego, wskazanego w załączniku nr 3 do RK, przy założeniu, że pierwszeństwo w otrzymaniu finansowania mają wnioski, które uzyskały najwyższą ocenę i których kwota finansowania mieści się w dostępnej alokacji na konkurs. Ze względu na wyczerpanie się alokacji na konkurs, najwyżej oceniony pozytywnie wniosek złożony w ramach zagadnienia badawczego 3.3. Opracowanie innowacyjnych i proekologicznych rozwiązań do walki z roślinnością na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK S.A.
Uprzejmie informujemy, iż decyzje Dyrektora NCBR, o których mowa w pkt. 82 Regulaminu
konkursu BRIK II zostaną przekazane Wnioskodawcom w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP.
Materiały
Końcowa lista rankingowa pozytywnie ocenionych projektówKońcowa_lista_rankingowa_pozytywnie_ocenionych_projektów_BRIK_II.pdf 0.17MB Końcowa lista rankingowa negatywnie ocenionych projektów
Końcowa_lista_rankingowa_negatywnie_ocenionych_projektów_BRIK_II.pdf 0.24MB