Usuwanie porzuconych odpadów
- Cel programu:
Ograniczenie zagrożenia dla życia ludzi lub możliwości zaistnienia nieodwracalnych szkód w środowisku spowodowanych porzuconymi odpadami.
- Terminy i sposób składania wniosków
Nabór wniosków odbywa się w trybie ciągłym.
Terminy, sposób składania i rozpatrywania wniosków określone zostaną odpowiednio w ogłoszeniu o naborze lub w regulaminie naboru, które zamieszczone będą na stronie internetowej NFOŚiGW.
- Formy dofinansowania:
- Dotacja;
- Pożyczka;
- Przekazanie środków (dla pjb).
- Rodzaje przedsięwzięć:
Usunięcie i zagospodarowanie niewłaściwie składowanych lub magazynowanych odpadów wraz z przeprowadzeniem remediacji powierzchni ziemi w zakresie skutków spowodowanych oddziaływaniem usuwanych odpadów.
- Beneficjenci:
1) W przypadku przedsięwzięć realizowanych na podstawie art. 26a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach:
a) w przypadku terenów zamkniętych oraz nieruchomości, którymi gmina włada jako władający powierzchnią ziemi – regionalny dyrektor ochrony środowiska;
b) w przypadku gdy obowiązek usunięcia odpadów powstał w związku z wydaniem decyzji o cofnięciu decyzji związanej z gospodarką odpadami, stwierdzeniem nieważności, uchyleniem lub wygaśnięciem decyzji związanej z gospodarką odpadami – organ właściwy do wydania tej decyzji;
c) w pozostałych przypadkach – wójt, burmistrz lub prezydent miasta.
2) w przypadkach – jednostki samorządy terytorialnego i ich związki.
Kontakt ws. programu | Katarzyna Marzantowicz Kierownik Wydziału Finansowania Krajowego e-mail: Katarzyna.Marzantowicz@nfosigw.gov.pl telefon: 22 45 90 879 |
Materiały
Treść programu Usuwanie porzuconych odpadów - tryb jednolity od 11.08.2023.PP_Usuwanie_porzuconych_odpadów_-_tryb_jednolity_od_11082023.pdf 0.80MB