Skargi i wnioski
10.03.2022
Tryb składania i sposób oraz termin rozpatrywania skarg i wniosków
Skargi i wnioski rozpoznawane są w trybie określonym w art. 221 – 256 Kodeksu postępowania administracyjnego oraz na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwienie spraw.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, a także ustnie do protokołu.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska / nazwy / oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego w terminie jednego miesiąca.
W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, uznana została za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności prokurator może, w odpowiedzi na tę skargę, podtrzymać swoje poprzednie stanowisko.
- Pierwsza publikacja:
- 28.03.2022 13:02 Piotr Grzesik
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Joanna Bogucka/prok.Jacek Sławik
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 1.0 | 28.03.2022 13:02 Piotr Grzesik |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP