W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu 

Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia nr 2 im. F. Chopina zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.gov.pl/web/psm2warszawa.pl

Data publikacji strony internetowej:15.08.2015 r.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 02.12.2022 r.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

  • pochodzą z różnych źródeł,

  • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,

  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,

  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,

  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,

  • część filmów może nie posiadać napisów i audiodeskrypcji.

Oświadczenie sporządzono dnia 02.12.2022 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Bożena Groblewska, adres poczty elektronicznej sekretariat@psm2chopin.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 22 619-21-54. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dojazd do szkoły:
w odległości ok. 50 metrów od wejścia głównego do szkoły
znajduje się przystanek autobusowy linii 135 i 212. W rozkładzie jazdy autobusów poszczególnych linii wskazane kursy realizowane przez pojazdy niskopodłogowe. Oraz w odległości 500 m. przystanki tramwajowe linii (po prawej) 1, 41, (po lewej) 3, 4, 25.

Wejście do szkoły

Główne wejście do budynku od ulicy Namysłowskiej 4 prowadzi po trzech schodach. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Szerokość drzwi jest odpowiednia dla osób przybywających na wózku inwalidzkim. Barierą architektoniczną jest brak odpowiedniej pochylni umożliwiającej samodzielny wjazd do budynku osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim. Istniejąca pochylnia jest stroma i nie posiada poręczy. Również od strony parkingu, aby wjechać wózkiem inwalidzkim należy pokonać jeden stopień. Dyżurka szkolna, w której pracują osoby z obsługi, mogące służyć pomocą osobom niepełnosprawnym znajduje się po prawej stronie od głównego wejścia do budynku.

Parking dla niepełnosprawnych

W obrębie budynku szkoły nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność komunikacyjna

Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i następujące pomieszczenia na parterze: gabinety dyrekcji, sekretariat, kadry, księgowość, sala koncertowa, biblioteka oraz toaleta. Nie ma wind umożliwiających wjazd wózka inwalidzkiego na pierwsze piętro. Pomieszczenia dydaktyczne na parterze nie są przystosowane dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi do klas nie posiadają odpowiednich wymiarów. W szkole nie ma pętli indukcyjnych. W budynku dostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń, nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak możliwości korzystania z tłumacza języka migowego oraz informacji dotykowej/głosowej. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność toalet

Toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
05.01.2023 16:42 Bożena Groblewska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Bożena Groblewska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 1.0 05.01.2023 16:42 Bożena Groblewska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}