10. edycja: Kartki z podróży
La Folle Journée (z franc. Szalony Dzień) to podtytuł zuchwałej sztuki Pierre’a Beaumarchais’go Wesele Figara – arcydzieła literatury światowej, które natchnęło Mozarta do skomponowania opery pod tym samym tytułem. Sztuka wyśmiewająca przestarzałe przywileje francuskiej arystokracji zainspirowała również Renégo Martina – animatora kultury i impresaria, organizatora licznych wydarzeń muzycznych – do stworzenia festiwalu, który wywrócił do góry nogami świat muzyki klasycznej, świat, który dotąd nie był tak naprawdę dostępny szerokiej publiczności. Festiwal La Folle Journée narodził się we Francji w 1995 roku i od chwili swojego powstania stanowi prawdziwą rewolucję w świecie muzyki klasycznej. Obecnie poza francuską (Nantes, Kraj Loary) i polską (Warszawa) edycją, odbywa się także w Japonii (Tokio). Rewolucyjna formuła festiwalu to zawrotna liczba krótkich koncertów odbywających w przeciągu kilku dni, atrakcyjny repertuar i przystępne ceny biletów – wszystko razem w spektakularny sposób przyciąga co roku do sal koncertowych rzesze nowych słuchaczy.
29 września 2019 r. | Teatr Wielki Opera Narodowa | scena NAUTILIUS
"NA DĘTE MELODIE"
Wolfgang Amadeus Mozart - Uwertura, Marsz z opery „Wesele Figara”
Edward Grieg - „Peer Gynt“ suity orkiestrowe nr 1, 2 (wybór)
Stanisław Moniuszko - Mazur z opery „Halka“
Fryderyk Chopin - temat z Etiudy E-dur op. 10 nr 3
Aaron Copland - Hoe-Down z baletu „Rodeo“, Fanfare for the Common Man