W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Struktura organizacyjna

Regulamin Organizacyjny/Struktura Organizacyjna

                                                                                 Załącznik nr 1
                                                      do Zarządzenia Dyrektora PSSE Nr 020.8.2018
                                                                           z dnia 28.11.2018r.
                                                                 REGULAMIN ORGANIZACYJNY
                                         POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ
                                                                           W CHOSZCZNIE

                                                                                  Rozdział 1
                                                                                       § 1
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Choszcznie działa na podstawie:
1) Ustawy z dnia 4 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej ( t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1261, 2111, z 2018 r. poz. 138, 650, 1490) wraz z aktami wykonawczymi;
2) Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej ( t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.
160, 138, 650, 1128, 1375, 1532, 1629, 1669 i 1693) wraz z aktami wykonawczymi;
3) Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077, z 2018 r. poz. 62, 1000, 1366, 1669 i 1693 wraz z aktami wykonawczymi;
4) Ustawy z dnia 23 września 2009r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze zmianami w organizacji i podziale zadań administracji publicznej w województwie (Dz.U. z 2009 r., Nr 92, poz. 753 ze zm. Nr 99, poz.826 i w 2011r. Nr 291, poz.1707, z 2016 r. poz. 2260);
5) Statutu Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Choszcznie nadanego Zarządzeniem Wojewody Zachodniopomorskiego.
                                                                                       § 2
1. Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Choszcznie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, ma siedzibę w Choszcznie przy ul. Bolesława Chrobrego 27 a.Warszawy 19.
                                                                                       § 3
1. Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny – Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej przy pomocy Głównego Księgowego .
                                                                                       § 4
1. Powiatowa Stacja jest niebędącym przedsiębiorcą podmiotem leczniczym finansowanym z budżetu państwa, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada Wojewoda Zachodniopomorski.
2. Powiatowa Stacja jest jednostką budżetową.
3. Do Powiatowej Stacji należy wykonywanie czynności związanych z realizacją zadań statutowych należących do Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
4. W celu zapewnienia prawidłowości diagnostyki i wykonywania badań laboratoryjnych realizacja tych zadań będzie odbywać się przez Stacje wojewódzkie działające w zintegrowanym systemie laboratoryjnym z którymi współpracuje Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Choszcznie w formie zawartych umów cywilno-prawnych.
5. Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w Statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług.
                                                                                      § 5
1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące oddziały i samodzielne stanowiska pracy:
1. Oddział Ekonomiczno - Administracyjny;
2. Oddział Nadzoru Sanitarnego;
3. Stanowisko Pracy do spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
4. Radca Prawny;
5. Główny Księgowy;
6. Inspektor Ochrony Danych.
2. Funkcjonowanie Powiatowej Stacji, poza unormowaniami wymienionymi w § 1 regulują:
1) Regulamin Pracy Powiatowej Stacji;
2) Instrukcja Kancelaryjna, w zakresie obiegu dokumentów;
3) Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy dla Pracowników Zatrudnionych w Stacjach Sanitarno-Epidemiologicznych zawarty w dniu 28 sierpnia 2007 r.
                                                                                      § 6
Dyrektor, w związku z realizacją zadań należących do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, może powołać komisję ekspertów dla oceny dokumentacji projektowej.
                                                                                      § 7
1. Dyrektor Powiatowej Stacji jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Powiatowej Stacji.
2. W sprawach pracowniczych i socjalnych Dyrektor działa w porozumieniu ze związkiem zawodowym działającym w Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej na
podstawie i zgodnie z ustawą z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych, a w przypadku ich braku w porozumieniu z przedstawicielem załogi.
                                                                                      § 8
1. Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu – Dyrektorowi Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Choszcznie podlega bezpośrednio Główny Księgowy.
2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny sprawuje nadzór nad Oddziałem Ekonomiczno-Administracyjnym, Odziałem Nadzoru Sanitarnego, Stanowiskiem do spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia .
3. W czasie nieobecności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Choszcznie – Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Choszcznie Stacją kieruje, a także wykonuje wszystkie czynności zastrzeżone do kompetencji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Choszcznie - Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Choszcznie osoba upoważniona przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Choszcznie - Dyrektora Stacji do wykonywania odrębnych czynności zgodnie z upoważnieniem.
                                                                                       § 9
1. Zakres obowiązków i czynności Głównego Księgowego, Radcy Prawnego oraz pracowników ustala Dyrektor.
2. Prawa i obowiązki Głównego Księgowego określają także odrębne przepisy, a w szczególności ustawa o finansach publicznych.
3. Zakres zadań i obowiązków Radcy Prawnego określają także przepisy ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych.
4. Zakres zadań i obowiązków Inspektora Ochrony Danych określają przepisy ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
                                                                                     § 10
1. Komórką organizacyjną zarządza wyznaczony pracownik.
2. W oddziałach mogą być powoływane zespoły realizacyjne, których pracę koordynują pracownicy wyznaczeni przez Dyrektora.
3. Dyrektor może powoływać do realizacji zadań bieżących zespoły problemowe składające się z pracowników komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji, wyznaczając jednocześnie koordynatora ich pracy.
                                                                               Rozdział 2
                                          ZADANIA WSPÓLNE KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
                                                                                    § 11
Poszczególne komórki organizacyjne Powiatowej Stacji oraz samodzielne stanowiska pracy wykonują czynności związane z realizacją zadań powierzonych Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu, a w szczególności:
1) prowadzą sprawy związane w wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
2) przygotowują projekty decyzji i podejmują inne czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji jako organ pierwszej instancji;
3) opracowują projekty planów pracy oraz sprawozdań z działalności Stacji w swoim zakresie działania;
4) rozpatrują wpływające do Stacji skargi i wnioski oraz przygotowują projekty odpowiedzi na nie;
5) współpracują z Oddziałem Ekonomiczno - Administracyjnym Stacji przy opracowywaniu niezbędnych danych do dokumentacji związanej z udzielaniem zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz uczestniczą w pracy komisji przetargowych powołanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
6) współpracują z organami administracji rządowej i samorządowej oraz instytucjami, organizacjami, stowarzyszeniami i środkami masowego przekazu;
7) przestrzegają warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony informacji niejawnych.
                                                                                 Rozdział 3
                                  ZADANIA SZCZEGÓŁOWE KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
                                                                  I STANOWISK PRACY
                                        ODDZIAŁ EKONOMICZNO-ADMINISTRACYJNY

                                                                                     § 12
W skład Oddziału Ekonomiczno-Administracyjnego wchodzą:
1) Samodzielne Stanowisko Pracy Referent ;
Samodzielne stanowisko pracy Referent
                                                                                     § 13
Do zadań Stanowiska Pracy Referenta należy:
1. Sporządzanie decyzji rachunków na podstawie kalkulacji kosztów czynności wykonywanych w ramach działalności Statutowej Stacji.
2. Pisanie dokumentów z zakresu postępowania egzekucyjnego w administracji (postanowień, tytułów wykonawczych).
3. Prowadzenie rejestru dochodów budżetowych.
4. Prowadzenie kartotek kontowych dochodów budżetowych.
5. Bieżące prowadzenie rejestru upomnień i postanowień o nałożeniu grzywny.
6. Wystawianie upomnień do nieterminowych wpłat.
7. Zapewnienie terminowego egzekwowania należności.
8. Koordynowanie zadań związanych z realizacją budżetu zadaniowego.
9. Prowadzenie rejestru zamówień Stacji.
10. Zapewnianie terminowej egzekucji obowiązków o charakterze pieniężnym.
11. Prowadzenie Składnicy Akt Stacji.
                                                     
                                                                                   § 14
                                                         ODDZIAŁ NADZORU SANITARNEGO
W skład Oddziału Nadzoru Sanitarnego wchodzą :
1) Samodzielne Stanowiska Pracy ds. Higieny Żywienia, Żywności i Przedmiotów Produktów Kosmetycznych;
2) Samodzielne Stanowiska Pracy ds. Higieny Komunalnej;
3) Samodzielne Stanowiska Pracy ds. Epidemiologii;
4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki i ds. Pracowniczych;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Sekretarka Medyczna.
Samodzielne Stanowiska Pracy ds. Higieny Żywności, Żywienia i Produktów Kosmetycznych
                                                                                 § 15
1. Do zadań Stanowisk Pracy ds. Higieny Żywności, Żywienia i Produktów Kosmetycznych należy:
1) kontrola i nadzór sanitarny warunków produkcji, przechowywania, obrotu i jakości zdrowotnej środków spożywczych, kosmetyków, używek oraz przedmiotów użytku mających wpływ na zdrowie człowieka;
2) kontrola procesów technologicznych i receptur w zakresie niezbędnym dla ochrony zdrowia ludzkiego.
2. Zadania swoje Stanowiska realizują poprzez :
1) sprawowanie nadzoru sanitarnego nad zakładami produkcyjnymi i wprowadzającymi do obrotu środki spożywcze, używki i przedmioty użytku oraz nad środkami transportu, służącymi do przewozu żywności;
2) wydawanie postanowień zabezpieczających środki spożywcze w przypadkach uzasadnionego podejrzenia, co do zdrowotnej jakości tych środków, do czasu przeprowadzenia potrzebnych badań;
3) nadzór nad warunkami sprzedaży grzybów;
4) sprawowanie nadzoru sanitarnego nad żywnością importowaną;
5) udział w zwalczaniu chorób szerzących się drogą pokarmową i opracowywanie ognisk zatruć pokarmowych;
6) pobieranie prób środków spożywczych i przedmiotów użytku zgodnie z ustalonym planem;
7) prowadzenie postępowania administracyjno-egzekucyjnego w zakresie zagadnień dot. higieny żywienia, żywności i przedmiotów użytku i kosmetyków;
8) udzielanie instruktażów pracownikom kontrolowanych obiektów;
9) opracowanie materiałów dotyczących stanu sanitarnego oraz informacji do jednostek gospodarczych;
10) ocenę działania służb kontroli wewnętrznej w zakładach żywienia, żywności i przedmiotów użytku oraz ocena i analiza systemu GHP, GMP, HACCP;
11) nadzór sanitarny nad handlem obwoźnym, targowiskami i imprezami okolicznościowymi;
12) działania w ramach funkcjonującego Systemu Ostrzegania o Niebezpiecznych Produktach Żywnościowych i Środkach Żywienia Zwierząt (System RASFF i RAPEX);
13) opiniowanie i nadzór nad warunkami zdrowotnymi żywności i żywienia w obiektach szkolnych;
14) nadzór nad nową żywnością, w tym GMO.
                                    
                                                                                      § 16
                                             Samodzielne Stanowiska Pracy ds. Higieny Komunalnej
1. Do zadań Stanowisk Pracy ds. Higieny Komunalnej należy sprawowanie nadzoru
sanitarnego w zakresie:
1) higieny wody do spożycia przez ludzi , powietrza atmosferycznego, gleby i wód;
2) utrzymania należytego stanu higienicznego nieruchomości, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, dróg, ulic, oraz osobowego i towarowego transportu drogowego i kolejowego;
3) higieny środowiska i czystości;
4) higieny obiektów mieszkalnych.
3. Zadania swoje Stanowiska ds. Higieny Komunalnej realizują poprzez :
1) kontrole stanu sanitarnego miast, gmin, osiedli, obiektów i urządzeń;
2) kontrole i nadzór nad higieną środowiska naturalnego i środowiska bytowania z uwzględnieniem higieny urządzeń użyteczności publicznej i środków komunikacji publicznej;
3) kontrole obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, a w szczególności obiektów turystyczno-wypoczynkowych, zakładów pomocy społecznej, obiektów sportowych, hoteli, zakładów fryzjerskich, kosmetycznych, itp.;
4) nadzór sanitarny nad wodą przeznaczoną do spożycia przez ludzi;
5) kontrole stanu sanitarnego urządzeń służących do zaopatrywania ludności w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi;
6) nadzór nad wodami używanymi do celów kąpielowych i rekreacyjnych;
7) prowadzenie monitoringu wody;
8) pobór próbek wody do analiz mikrobiologicznych i fizyko – chemicznych wody do spożycia, wody z kąpielisk i wody z basenów;
9) nadzór sanitarny nad chowaniem zwłok i szczątków ludzkich, nad ich przewozem, a także ekshumacją i miejscami chowania zmarłych;
10) opracowywanie danych statystycznych ze swojej działalności i higienicznej oceny stanu sanitarnego;
11) opiniowanie i nadzór nad imprezami masowymi;
12) opiniowanie gospodarki odpadami innymi niż niebezpieczne.

                                                                                     § 17
                                              Samodzielne Stanowiska Pracy ds. Epidemiologii
1. Do zadań Stanowisk Pracy ds. Epidemiologii należy:
1) prowadzenie bieżącej analizy epidemiologicznej na terenie działalności Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
2) koordynowanie prac związanych z opracowywaniem ognisk zatruć pokarmowych;
3) pobór prób kału do badań mikrobiologicznych w kierunku pałeczek jelitowych z grupy Enterobacteriaceae;
4) prowadzenie prac mających na celu poprawę sytuacji epidemiologicznej i stanu sanitarnego na terenie nadzorowanym przez Państwową Inspekcję Sanitarną;
5) zbiorcze planowanie ilości i rodzaju szczepionek, przewidzianych do realizacji programu obowiązkowych szczepień ochronnych oraz dystrybucja szczepionek;
6) analiza wykonawstwa szczepień obowiązkowych i zalecanych;
7) nadzór na stałymi i czasowymi nosicielami pałeczek schorzeń jelitowych, wirusowych zapaleń wątroby, analiza sytuacji epidemiologicznej, wdrażanie odpowiedniego postępowania p/epidemicznego;
8) prowadzenie we współpracy z Państwową Inspekcją Weterynaryjną dochodzeń epidemiologicznych mających na celu zapobieganie i zwalczanie chorób odzwierzęcych i pasożytniczych;
9) nadzór, opiniowanie i kontrola nad przestrzeganiem reżimu sanitarnego w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej i gabinetach prywatnych we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Stacji.

                                                                                      § 18
                                              Samodzielne Stanowiska Pracy ds. Higieny Pracy
1. Do zadań Stanowiska Pracy ds. Higieny Pracy należy sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy, a w szczególności:
1) opracowywanie strategii nadzoru i kontroli zakładów pracy w zakresie higieny pracy;
2) przeprowadzanie kontroli w obiektach nadzorowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Choszcznie w zakresie:
a) nadzoru nad substancjami chemicznymi i ich mieszaninami, prekursorami narkotyków kategorii 2 i 3, produktami biobójczymi oraz detergentami;
b) nadzoru nad warunkami zdrowotnymi środowiska pracy i stanem zdrowia pracowników narażonych na czynniki szkodliwe i uciążliwe występujące w środowisku pracy;
c) nadzoru nad warunkami pracy i stanem zdrowia pracowników narażonych na czynniki biologiczne w środowisku pracy;
d) nadzoru nad warunkami pracy i stanem zdrowia pracowników narażonych na substancje chemiczne i mieszaniny, czynniki i procesy technologiczne o działaniu rakotwórczym i mutagennym w środowisku pracy;
e) nadzoru nad warunkami pracy i stanem zdrowia pracowników narażonych na środki ochrony roślin;
3) sprawowanie nadzoru nad ustawowym zakazem wytwarzania lub wprowadzania do obrotu produktów stwarzających zagrożenie życia lub zdrowia ludzi (w tym środki zastępcze);
4) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności związanych z postępowaniem administracyjnym w pierwszej instancji w sprawach dotyczących warunków higieniczno-sanitarnych w środowisku pracy i chorób zawodowych;
5) opracowywanie ocen i analiz w zakresie środowiska pracy zachorowań na choroby zawodowe ;
6) rejestracja i ewidencja chorób zawodowych;
7) współpraca w ramach porozumienia z Państwową Inspekcją Pracy, Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej, Policją, Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy - w zakresie występujących zagrożeń w środowisku pracy i chorób zawodowych;
8) prowadzenie działalności w zakresie promocji zdrowia w zakładach pracy;
9) współpraca ze Stanowiskiem Pracy ds. Nadzoru Zapobiegawczego w związku z opiniowaniem projektów dotyczących budowy lub przebudowy zakładów pracy – w zakresie warunków pracy;
10) wykonywanie zadań z zakresu BHP Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Choszcznie.

                                                                                     § 19
                                  Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży
1. Do zadań Stanowiska Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży należy realizowanie zadań
z zakresu zdrowia publicznego, poprzez sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny procesów nauczania i wychowania oraz higieny wypoczynku i rekreacji w szczególności poprzez:
1) kontrolę przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne w szczególności dotyczące higieny pomieszczeń i wymagań w stosunku do sprzętu używanego w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz ośrodkach wypoczynku, higieny procesów nauczania;
2) przygotowywanie sprawozdań, informacji ocen i analiz w zakresie stanu bezpieczeństwa sanitarnego w szkołach, placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz wypoczynku i rekreacji;
3) współpraca z przedstawicielami administracji państwowej, samorządowej, szkolnej służby zdrowia, oświaty w celu tworzenia warunków dla ochrony zdrowia i bezpieczeństwa dzieci i młodzieży przed nieprawidłowościami środowiska fizycznego w szkołach, placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz wypoczynku i rekreacji;
4) współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w zakresie zagadnień związanych z problematyką pionu higieny dzieci i młodzieży;

                                                                                     § 20
                        Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego
1. Do zadań Stanowiska Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego należy kontrola i nadzór sanitarny w zakresie lokalizacji, zagospodarowania terenu, rozwiązań projektowych inwestycji i ich realizacji, a także rozwiązań projektowych i realizacji obiektów modernizowanych, a w szczególności:
1) uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz lokalizacji inwestycji pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych;
2) uzgadnianie projektów budowlanych pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych;
3) kontrola przestrzegania wymagań higienicznych i zdrowotnych w dokumentacji projektowej budowy i przebudowy obiektów budowlanych;
4) kontrola zgodności budowanych obiektów z wymaganiami higienicznymi i zdrowotnymi, określonymi w obowiązujących przepisach;
5) uczestniczenie w dopuszczeniu do użytku obiektów budowlanych oraz w przejmowaniu do eksploatacji wybudowanych i przebudowanych zakładów lub ich części;
6) wydawanie opinii co do zgodności z warunkami sanitarnymi określonymi przepisami Unii Europejskiej przedsięwzięć i zrealizowanych inwestycji, których realizacja jest wspomagana przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ze środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej;
7) określanie konieczności sporządzania raportu oddziaływania przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko i zdrowie ludzi i zakresu tego raportu.
8) opracowywanie przedsięwzięć mogących potencjalnie oddziaływać na środowisko i zdrowie ludzi.

                                                                                     § 21
                              Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki i ds. Pracowniczych.
1. Do zadań stanowiska należy wykonywanie sprawozdawczości w zakresie statystyki publicznej oraz wewnętrznego systemu informacyjnego Ministerstwa Zdrowia, a także prowadzenie spraw osobowych Stacji, a w szczególności:
1) prowadzenie statystyki chorób zakaźnych;
2) zbieranie i opracowywanie materiałów statystycznych;
3) sporządzanie okresowych informacji oraz sprawozdań statystycznych;
4) sporządzanie informacji dla potrzeb innych organów rządowych i samorządowych;
5) kontrolowanie prowadzonej przez inne komórki sprawozdawczości;
6) rejestracja i analiza danych statystycznych dotyczących chorób zakaźnych;
pasożytniczych i innych podlegających rejestracji;
7) koordynowanie opracowania informacji o stanie sanitarnym i sytuacji epidemiologicznej
powiatu choszczeńskiego;
8) koordynowanie procesu opracowywania „Planu Zasadniczych Przedsięwzięć oraz Harmonogramu Nadzoru Nad Obiektami Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Choszcznie;
9) wykonywanie czynności związanych z nawiązaniem stosunku pracy i jego ustaniem,
rejestracja zatrudnienia;
10) prowadzenie akt osobowych pracowników Stacji, rejestracja i rozliczanie czasu pracy,
analiza stanu zatrudnienia, prowadzenie rejestru wydanych legitymacji służbowych
i pozwoleń na wykonywanie dodatkowych zajęć zarobkowych;
11) przygotowanie materiałów dotyczących regulacji płac, awansowania pracowników, nabycia uprawnień do dodatków stażowych, dodatków specjalnych, nagród jubileuszowych i materiałów dotyczących premiowania pracowników;
12) udzielanie pracownikom niezbędnej pomocy przy przejściu na zaopatrzenie emerytalne
oraz sprawy związane z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym pracowników i ich
rodzin;
11) kontrola przestrzegania regulaminu pracy PSSE w Choszcznie;
12) prowadzenie rejestru druków i ksiąg ścisłego zarachowania oraz stempli Stacji;
13) obsługa sekretarska Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
13) prowadzenie rejestrów szkoleń i narad zewnętrznych oraz spraw administracyjnych
związanych ze szkoleniami i naradami zewnętrznymi pracowników;
14) prowadzenie rejestru upoważnień do nakładania mandatów karnych;
15) prowadzenie rejestru upoważnień do wykonywania określonych czynności kontrolnych
i wydawania decyzji;
16) prowadzenie ewidencji wyjazdów służbowych;
17) prowadzenie rejestru oraz rozliczanie pobranych bloczków mandatowych;
18) prowadzenie Centralnego Rejestru Skarg i Wniosków;
19) prowadzenie działalności socjalnej w zakresie obowiązującym w Stacji;
20) wykonywanie zadań w zakresie zaopatrzenia materiałowego na potrzeby Stacji:
- zakup, magazynowanie i rozdział materiałów;
21) prowadzenie dokumentacji Stacji dotyczącej organizacji własnej jednostki, regulaminów,
aktów normatywnych własnych, instrukcji, udzielania zamówień, umów, nieruchomości.
             
                                                                                    § 22
                                          Samodzielne Stanowisko Pracy Sekretarka Medyczna
1. Do zadań Stanowiska Pracy Sekretarki Medycznej należy:
1) obsługa kancelaryjna Stacji;
2) obsługa biurowa pracowników Stacji;
3) obsługa telefoniczna Stacji;
4) wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem transportu;
5) zapewnienie obsługi protokolarnej Powiatowego Inspektora Sanitarnego.

                                                                                    § 23
                    STANOWISKO PRACY DO SPRAW OŚWIATY ZDROWOTNEJ I PROMOCJI ZDROWIA
1. Do zadań Stanowiska Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia należy koordynacja oraz nadzór nad działalnością oświatowo-zdrowotną prowadzoną przez zakłady służby zdrowia, a także współpraca w zakresie promocji zdrowia z innymi organizacjami i instytucjami, a w szczególności:
1) inicjowanie i wytyczanie kierunków przedsięwzięć zmierzających do zaznajamiania społeczeństwa z czynnikami szkodliwymi dla zdrowia, popularyzowania zasad higieny i racjonalnego żywienia, metod zapobiegania chorobom oraz umiejętności udzielania pierwszej pomocy;
2) wytyczanie kierunków oraz koordynowanie realizowanych na terenie powiatu działań w zakresie oświaty zdrowotnej i promocji zdrowia;
3) opracowywanie, realizowanie i monitorowanie programów prozdrowotnych;
4) opracowywanie materiałów edukacyjnych, organizowanie i prowadzenie szkoleń i konferencji na tematy prozdrowotne;
5) współpraca z administracją rządową, samorządową, organizacjami i stowarzyszeniami oraz środkami masowego przekazu w zakresie działań na rzecz zdrowia mieszkańców powiatu;
6) gromadzenie i udostępnianie zainteresowanym osobom i instytucjom pomocy dydaktycznych, materiałów informacyjnych o tematyce zdrowotnej;
7) pobudzanie aktywności społecznej do działań na rzecz własnego zdrowia;
8) realizacja interwencji programowych koordynowanych przez Departament Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej Głównego Inspektoratu Sanitarnego;
9) realizacja interwencji nieprogramowych nakierowanych na lokalne potrzeby powiatu;
10) analizowanie sytuacji zdrowotnej na terenie powiatu z uwzględnieniem danych demograficznych, epidemiologicznych oraz sytuacji społecznej;
11) ocena działalności w zakresie oświaty zdrowotnej i promocji zdrowia prowadzonej przez szkoły i inne placówki oświatowo wychowawcze, szkoły wyższe oraz środki masowego przekazu, zakłady opieki zdrowotnej, instytucje i organizacje;

                                                                                     § 24
                                         STANOWISKO PRACY GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO
1. Stanowisko Pracy Główny Księgowy realizuje swoje zadania w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw budżetowo-finansowych w Powiatowej Stacji :
a) sporządzanie planów finansowo-budżetowych oraz ich realizacja,
c) bieżące i systematyczne księgowanie realizowanych dochodów i wydatków.
2) prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami:
a) sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań oraz bilansu rocznego,
b) nadzór nad sporządzaniem i rozliczeniem rocznej inwentaryzacji przedmiotów trwałych, środków trwałych i materiałów,
c) sporządzanie list płac i kart wynagrodzeń.
3) nadzór nad Oddziałem Ekonomiczno-Administracyjnym;
4) sporządzanie, przyjmowanie, archiwizowanie oraz kontrola dokumentów w sposób zapewniający:
a) właściwy przebieg operacji gospodarczych,
b) ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki,
c) sporządzanie sprawozdawczości finansowej oraz kalkulacji wynikowych kosztów.
5) bieżące i prawidłowe prowadzenie rachunkowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonawczych zadań i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający:
a) terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
b) ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,
c) prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych.
6) prowadzenie gospodarki finansowej Powiatowej Stacji zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającymi zwłaszcza na:
a) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki,
b) akceptację pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę,
c) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
d) zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań.
7) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz;
8) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej określonej przez Ministra Finansów w porozumieniu z Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego;
9) ewidencjonowanie i egzekwowanie dochodów.

                                                                                   § 25
                                                 STANOWISKO PRACY RADCY PRAWNEGO
1. Do zadań Radcy Prawnego należy:
1) udzielanie porad i opinii prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa;
2) informowanie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz pracowników Stacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania Inspekcji Sanitarnej oraz interpretowanie przepisów;
3) nadzór nad prowadzeniem postępowania administracyjnego i egzekucyjnego w administracji;
4) opiniowanie projektów decyzji administracyjnych, postanowień i innych rozstrzygnięć w postępowaniu administracyjnym;
5) opiniowanie umów z zakresu prawa cywilnego;
6) obsługa prawna Stacji w zakresie prawa pracy;
7) nadzór prawny nad egzekucją należności stacji i umarzaniem wierzytelności;
8) opracowywanie pozwów, pism procesowych, apelacji i wniosków o ukaranie;
9) reprezentowanie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w postępowaniach procesowych;
10) udzielanie instruktażu dotyczącego stwierdzonych nieprawidłowości w zakresie stosowania prawa;
11) konsultacje w zakresie bieżących problemów prawnych związanych z wykonywaniem zadań Inspekcji Sanitarnej;
12) prowadzenie szkoleń celem omówienia ważnych lub aktualnych zagadnień prawnych oraz ustalenia jednolitych zasad postępowania.
                                                                                     § 26
Zadania Radcy Prawnego mogą być zlecane na podstawie umowy cywilno-prawnej podmiotowi zewnętrznemu wyłonionemu w drodze przepisów o udzieleniu zamówień publicznych.

                                                                                     § 27
                                             STANOWISKO PRACY INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
1. Do zadań Inspektora Ochrony Danych należy:
1) informowanie ADO oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów Unii Europejskiej lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
2) monitorowanie przestrzegania RODO, innych przepisów Unii Europejskiej lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
3) udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania, zgodnie z art. 35 RODO;
4) współpraca z organem nadzorczym tj. Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
5) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO, oraz w stosownych przypadkach we wszystkich innych sprawach związanych z przetwarzaniem danych;
6) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz wykonywaniem praw przysługujących im na mocy RODO oraz innych przepisów.
2. Dopuszcza się powierzenie Inspektorowi Ochrony Danych wykonywanie obowiązków nie wymienionych w ust. 4, jeżeli nie naruszy to prawidłowego wykonywania obowiązków określonych w ww. ust. 4 i nie będzie powodowało konfliktu interesów.
3. Inspektor Ochrony Danych podlega bezpośrednio Dyrektorowi PSSE w Choszcznie.
4. PSSE w Choszcznie jako Administrator Danych Osobowych, mając na względzie prawidłowość realizacji obowiązków wynikających z RODO, zapewnia:
1) właściwe i niezwłoczne włączanie IOD we wszystkie sprawy dotyczące ochrony danych osobowych;
2) wsparcie IOD w wypełnianiu przez niego zadań zapewniając mu zasoby i środki niezbędne do wykonania tych zadań oraz dostęp do danych osobowych i operacji przetwarzania, a także zasoby niezbędne do utrzymania jego wiedzy fachowej;
3) by IOD nie otrzymywał jakichkolwiek instrukcji dotyczących wykonywania swoich zadań.
5. Inspektor Ochrony Danych wykonuje swoje zadania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania, mając na uwadze charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania. Nie podlega on odwołaniu lub ukaraniu za wypełnianie swoich zadań.
6. Inspektor Ochrony Danych zobowiązany jest do zachowania tajemnicy lub poufności co do wykonywania swoich zadań, zgodnie z prawem Unii Europejskiej lub prawem krajowym.
7. Do obowiązków IOD należy:
1) prowadzenie rejestru czynności na zbiorach;
2) prowadzenie dokumentacji dla administratora danych osobowych;
3) prowadzenie spraw związanych z incydentami , w przypadku ich wystąpienia;
4) przygotowywanie do podpisania przez administratora poleceń - upoważnień do przetwarzania danych osobowych oraz prowadzenie ewidencji osób poleceń- upoważnionych.
                                                                                   Rozdział 4
                                         ZASADY OPRACOWYWANIA I WYDAWANIA AKTÓW PRAWNYCH

                                                                                    § 28
1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny wydaje :
1) decyzje i postanowienia – w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania
administracyjnego;
2) postanowienia i tytuły wykonawcze – w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
3) zarządzenia - wykonane na podstawie delegacji zawartych w aktach prawnych;
4) pisma ogólne i o charakterze instrukcyjnym.
2. Dyrektor Stacji wydaje:
1) zarządzenia wewnętrzne – porządkujące sprawy organizacyjne Stacji;
2) pisma ogólne – regulujące tok pracy Stacji.
                                                                                   § 29
1. Projekty aktów prawnych winny być przygotowane zgodnie z powszechnie stosowanymi
zasadami techniki prawodawczej.
2. Redakcja projektów aktów winna być jasna, zwięzła i poprawna pod względem językowym
i powszechnie zrozumiała.
3. Projekty aktów prawnych przygotowują pracownicy samodzielnych stanowisk.
4. Projekty aktów prawnych uzgodnione z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym
przekazuje się do Radcy Prawnego celem zaopiniowania pod względem prawnym.
5 Akty prawne po ich podpisaniu podlegają ewidencji w rejestrach prawnych przez poszczególne komórki organizacyjne.
                                                                               Rozdział 5
                                                 ZASADY PODPISYWANIA AKTÓW PRAWNYCH

                                                                                    § 30
1. Do podpisu Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego zastrzeżone są pisma i dokumenty:
1) decyzje, postanowienia w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego;
2) postanowienia i tytuły wykonawcze w rozumieniu Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
3) pisma i dokumenty związane z wykonywaniem funkcji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
4) kierowane do organów zwierzchnich ;
5) kierowane do władz samorządowych;
6) kierowane do innych instytucji kontrolnych.
2. W przypadku okresowej nieobecności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
powyższe akty i pisma podpisuje osoba imiennie przez niego upoważniona.
3. Do podpisu Dyrektora Stacji zastrzeżone są:
1) wszelkie dokumenty w rozumieniu prawa pracy;
2) zarządzenia wewnętrzne i pisma ogólne regulujące tok pracy Stacji;
3) dokumenty bankowo - finansowe.
4. W przypadku okresowej nieobecności Dyrektora Stacji powyższe dokumenty podpisuje osoba przez niego imiennie upoważniona.
                                                                              Rozdział 6
TRYB PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW ORAZ UDZIELENIA INFORMACJI PUBLICZNYCH
                                                                                      § 31
1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny bądź osoba przez niego upoważniona przyjmuje obywateli w sprawach skarg, wniosków i interwencji codziennie w godzinach 8:00 – 10:00.
2. Pozostali pracownicy Stacji codziennie w godzinach pracy Stacji.
                                                                                      § 32
1. Z przyjęcia obywateli w wyżej wymienionych sprawach sporządza protokół przyjęcia skargi, wniosku lub interwencji.
2. Samodzielne stanowiska pracy prowadzą rejestr skarg i wniosków, w którym oznacza się rodzaje spraw:
1) S – skarga, W – wniosek;
2) wnoszone przez senatorów, posłów lub radnych dodatkowo literą „s”, „p”, „r”.
                                                                                     § 33
Przyjmowanie, rozpatrywanie skarg i wniosków oraz udzielanie informacji publicznych koordynuje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny:
1) nadzoruje terminowe rozpatrzenie i udzielenia odpowiedzi na skargę lub wniosek;
2) udziela zgłaszającemu się w sprawach skarg i wniosków niezbędnych informacji o toku załatwienia sprawy, kieruje do właściwej sekcji, pracownika;
3) opracowuje okresowe analizy rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
                                                                                   § 34
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

 



 

{"register":{"columns":[]}}