Kompetencje
Przedmiot działalności i kompetencje.
Organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej wykonują swoje zadania na podstawie ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z którą Państwowa Inspekcja Sanitarna została powołana do ochrony zdrowia przed niekorzystnym wpływem szkodliwych i uciążliwych czynników środowiska oraz zapobiegania powstawaniu chorób, w tym zakaźnych i zawodowych.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.Do podstawowych zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego W Działdowie należy:
- Bieżący i zapobiegawczy nadzór sanitarny nad obszarami życia mającymi bezpośredni lub pośredni wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne mieszkańców powiatu działdowskiego w zakresie:
- higieny środowiska,
- higieny pracy w zakładach pracy,
- higieny procesów nauczania i wychowania,
- higieny wypoczynku i rekreacji,
- warunków zdrowotnych żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
- warunków higieniczno-sanitarnych jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne.
- Działalność zapobiegawcza i przeciwepidemiczna w zakresie chorób zakaźnych i zawodowych
- Organizowanie działań oświatowo – zdrowotnych nakierowanych na promocję zdrowia i zdrowego stylu życia, w oparciu o Narodowy Program Zdrowia.
Powyższe zadania Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
- opracowanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności,
- działalność przeciwepidemiczną,
- opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego,
- sporządzanie decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia,
- przygotowywanie spraw związanych z prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym według odrębnych przepisów;
- inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia,
- prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowanie w tych sprawach decyzji administracyjnych,
- opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji
- prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych i finansowych oraz pracowniczych.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 22.11.2022 10:59 Krzysztof Romanowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Krzysztof Romanowski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Kompetencje | 1.0 | 22.11.2022 10:59 Krzysztof Romanowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP