W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o zapewnienie dostępności

 

Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2240), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.

Natomiast na podstawie art. 30 powołanej ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić
z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
.

Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku
o zapewnienie dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy,

  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,

  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,

  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

  • osobiście: w Sekretariacie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Działdowie
    w godzinach
    725 – 1505, pl. Biedrawy 5, 13-200 Działdowo

  • listownie na adres siedziby: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Działdowie,
    pl. Biedrawy 5, 13-200 Działdowo

  • przez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP: /PSSEDzialdowo2/SkrytkaESP

  • poprzez email: psse.dzialdowo@sanepid.gov.pl

Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę
o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż
2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności przedstawiając dostęp alternatywny.


 

W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób
i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.

Uprzejmie informujemy, że w postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.


 

Materiały

Wniosek o zapewnienie dostępności
Wniosek​_o​_zapewnienie​_dostępności​_formularz.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
17.01.2023 11:03 Krzysztof Romanowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Krzysztof Romanowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wniosek o zapewnienie dostępności 1.0 17.01.2023 11:03 Krzysztof Romanowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}