Jedyny test, którego prawdopodobnie nie zleciłeś
Z inicjatywy Krajowego Centrum ds. AIDS rozpoczyna się ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem: „Jedyny taki test” (#jedynytakitest), której celem jest przede wszystkim popularyzacja wczesnej diagnostyki w kierunku HIV
Rozpoczęła się ogólnopolska kampania, której głównym celem jest poprawa wczesnej diagnostyki zakażeń HIV, dzięki czemu osoby, u których zostanie zdiagnozowane zakażenie, będą mogły jak najszybciej rozpocząć terapię antyretrowirusową, co ograniczy liczbę nowych zakażeń.
W tym roku przekaz kampanii pod hasłem: „Jedyny test, którego prawdopodobnie nie zleciłeś” został skierowany do środowiska medycznego, zwłaszcza do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej, a także do lekarzy ginekologów, pediatrów/neonatologów, lekarzy chorób wewnętrznych i zakaźnych oraz studentów medycyny, a poprzez te grupy zawodowe – do ogółu społeczeństwa.
Skierowanie pacjenta na wykonanie testu w kierunku HIV powinno być standardem przy diagnostyce chorób przebiegających nietypowo, niepoddających się leczeniu czy nawracających.
by przybliżyć lekarzom zasady skutecznej komunikacji z pacjentem na temat ryzyka zakażenia i wskazań do wykonania testu diagnostycznego w kierunku HIV, przygotowaliśmy również dwie zainscenizowane rozmowy pacjenta z lekarzem chorób zakaźnych przed testem w kierunku HIV oraz po odebraniu pozytywnego wyniku testu.
Zachęcamy do ich obejrzenia – https://www.youtube.com/user/kcdsaids Naprawdę warto!
Więcej informacji na temat kampanii