Sekcja Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia
ul. Jana Kasprowicza 17
58-500 Jelenia Góra
kontakt
e-mail: zywienie.psse.jeleniagora@sanepid.gov.pl
Zakres obowiązków
- Prowadzenie bieżącego nadzoru sanitarnego obiektów w zakresie kontroli warunków i wymagań sanitarno-higienicznych produkcji, transportu, przechowywania i sprzedaży żywności oraz warunków żywienia zbiorowego.
- Prowadzenie bieżącego nadzoru sanitarnego obiektów w zakresie warunków produkcji i obrotu materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków.
- Opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz bezpieczeństwa sanitarnego.
- Nadzór nad wdrożeniem w zakładach żywnościowych systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli (HACCP).
- Nadzór nad jakością zdrowotną żywr~ości, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków.
- Prowadzenie granicznej kontroli sanitarnej żywr~ości oraz materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością i kosmetyków.
- Dokumentowanie nadzoru sanitarnego higieny żywności, żywienia i przedmiotów użytku w systemie informatycznym „system bezpieczeństwa żywności” (SI SBŻ).
- Prowadzenie działań w oparciu o procedury funkcjonowania systemu wczesnego ostrzegania o niebezpiecznych produktach żywnościowych i środkach żywienia zwierząt (RASFF).
- Nadzór nad stosowaniem środków myjących i dezynfekcyjnych w zakładach żywnościowych.
- Współudział w opracowywaniu ognisk zatruć pokarmowych.
- Podejmowanie działań na rzecz promocji zdrowia, zapobiegania chorobom zakaźnym oraz chorobom powstającym na tle nieprawidłowego żywienia.
- Rozpatrywanie skarg i wniosków zgłaszanych przez konsumentów.
- Analiza i opracowywanie danych w zakresie poprawy stanu sanitarnego nadzorowanych zakładów.
- Przygotowywanie pod względem merytorycznym i prawnym decyzji, postanowień i innych pism.
- Terminowe prowadzenie wszystkich czynności związanych z postępowaniem administracyjnym i egzekucyjnym w administracji.
- Przygotowywanie rocznych i miesięcznych planów z zakresu działalności Sekcji.
- Sporządzanie sprawozdań rocznych, okresowych i bieżących dla potrzeb nadrzędnych organów.
- Prowadzenie na bieżąco obowiązujących w Powiatowej Stacji rejestrów związanych z prowadzoną działalnością.
- Prowadzenie ewidencji własnych protokołów kontroli i kontroli sprawdzającej oraz wykonywanych czynności.
- Terminowe rozliczanie się z mandatów karnych, delegacji i biletów.
- Kompletowanie dokumentów i przygotowywanie danych niezbędnych do sporządzania wniosków o ukaranie w postępowaniu sądowym.
- Organizowanie szkoleń wewnętrznych w Sekcji.
- Współpraca z innymi oddziałami i sekcjami Powiatowej Stacji.
- Współpraca z innymi organami kontrolnymi i środkami masowego przekazu oraz z organami administracji samorządowej.