W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Higieny Pracy

ul. Jana Kasprowicza 17
58-500 Jelenia Góra

kontakt
e-mail: hp.psse.jeleniagora@sanepid.gov.pl


Zakres obowiązków
  1. Sprawowanie bieżącego nadzoru nad warunkami higieny pracy w zakładach pracy i egzekwowanie higienicznych warunków pracy.
  2. Prowadzenie działalności zapobiegawczej i przeciwepidemicznej w zakresie chorób powodowanych warunkami środowiska pracy.
  3. Prowadzenie działalności oświatowo-zdrowotnej w zakładach pracy, polegającej na udzielaniu porad i informacji w zakresie zapobiegania i eliminowania negatywnego wpływu czynników i zjawisk fizycznych, chemicznych i biologicznych na zdrowie ludzi w procesie pracy.
  4. Kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higienicznozdrowotne, dotyczących utrzymania należytego stanu higienicznego zakładów pracy, warunków zdrowotnych środowiska pracy, a zwłaszcza zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy.
  5. Kontrola przestrzegania przez podmioty wprowadzające do obrotu prekursory kategorii 2 i 3 obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.
  6. Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu produktów biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowania w działalności zawodowej.
  7. Prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej lub braku podstaw do jej stwierdzenia i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych.
  8. Wydawanie decyzji o stwierdzeniu choroby zawodowej lub decyzji o braku podstaw do jej stwierdzenia.
  9. Nadzór nad substancjami i preparatami chemicznymi w trybie obowiązujących przepisów.
  10. Opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higienicznosanitarnego zakładów pracy.
  11. Przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
  12. Opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Sekcji.
  13. Stosowanie postępowania mandatowego.
  14. Kompletowanie dokumentów i przygotowywanie danych niezbędnych do sporządzania wniosków o ukaranie w postępowaniu sądowym.

 

{"register":{"columns":[]}}