Oddział Nadzoru Higieny Komunalnej
Do zakresu działania Oddział Nadzoru Higieny Komunalnej należy kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne, a w szczególności
1. kontroli utrzymania stanu higienicznego nieruchomości, instytucji, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, dróg, ulic oraz osobowego i towarowego transportu kolejowego, drogowego, lotniczego i wodnego.
2. nadzoru nad utrzymaniem stanu sanitarno – higienicznego w obiektach noclegowych i turystycznych;
3. wydawania opinii w sprawach organizacji imprez masowych;
4. kontroli i wydawania opinii dla środków transportu publicznego oraz zakładów pogrzebowych;
5. wydawania zezwoleń na ekshumacje oraz nadzorowanie ich przebiegu;
6. wydawania zezwoleń na przewóz zwłok w kraju i za granicą;
7. rozpatrywania wniosków dotyczących nieprawidłowości w stanie higieniczno –sanitarnym;
8. ewidencjowania źródeł, obiektów i urządzeń służących do zaopatrzenia w wodę, kąpielisk i basenów kąpielowych;
9. kontroli i ocen sanitarnych obiektów, urządzeń i technologii służących do zaopatrzenia w wodę;
10. kontroli i ocen sanitarnych kąpielisk i basenów kąpielowych;
11. wydawania zgody na włączenie do eksploatacji urządzeń wodociągowych;
12. wydawania zgody na zastosowanie materiałów, wyrobów, preparatów w instalacjach i urządzeniach służących do uzdatniania i przesyłania wody;
13. organizacji i uczestnictwa w monitoringu jakości wody (typowanie miejsc pobrania próbek, harmonogram pobierania próbek, pobieranie i dystrybucja próbek, gromadzenie, weryfikacja i przetwarzanie danych monitoringowych);
14. przygotowania decyzji egzekwujących poprawę jakości wody;
15. sporządzenia ocen i prognoz dotyczących jakości wody w nadzorowanych obiektach;
16. uczestnictwa w działaniach na rzecz poprawy jakości zdrowotnej wody w nadzorowanych obiektach;
17. uczestnictwa w działaniach na rzecz poprawy jakości zdrowotnej wody wykorzystywanej przez ludność;
18. informowania organów rządowych i samorządowych oraz ludności o jakości wody w nadzorowanych obiektach;
19. przygotowania i opracowania analiz statystycznych.
20. sporządzanie planów działalności nadzorczo – kontrolnej oraz sprawozdawczości z ich realizacji;
21. sporządzanie sprawozdawczości w zakresie prowadzonej działalności;
22. przygotowanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
23. naliczanie należności budżetowych z tytułu wykonanych czynności i wystawianie decyzji nakładających opłatę zgodnie z odrębnymi przepisami;