W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zapytanie ofertowe na świadczenie usług medycznych w zakresie medycyny pracy dla pracowników PSSE w Krakowie.

Nasz znak:                 Data:

AD.2600.224.2023     29 listopada 2023 r.

ZAPYTANIE OFERTOWE

Postępowanie prowadzone będzie bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 tej ustawy.

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie ul. Makuszyńskiego 9, 31-752 Kraków zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej na świadczenie usług medycznych w zakresie medycyny pracy dla pracowników PSSE w Krakowie.

1. Opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług medycznych polegających na sprawowaniu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami i kandydatami do pracy w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie. Zakres świadczonych usług medycznych obejmuje w szczególności: badania wstępne, okresowe i kontrolne oraz badania lekarskie i wydawanie orzeczeń do celów sanitarno-epidemiologicznych, zgodnie z poniżej podanym zakresem:

Lp.

Rodzaj stanowiska/ zakres badań

 

Stanowisko techniczne:

- morfologia krwi, OB, mocz - badanie ogólne,

- badanie lekarza uprawnionego do badań profilaktycznych z wydaniem orzeczenia o zdolności do pracy

Sprzątaczki:

Czynnik biologiczny: Escherichia coli, Salmonella

Inne czynniki: praca na drabinie do 1 m,

możliwość przeprowadzenia badań dla pracowników, którzy na podstawie umowy ryczałtowej mogą kierować samochodem (kierowanie pojazdem kat. B)

 

Stanowisko biurowe (praca przy komputerze):

- morfologia krwi, OB, mocz - badanie ogólne,

- badanie okulistyczne oraz ewentualne wydanie zaświadczenia o konieczności stosowania okularów korygujących wzrok dla pracowników obsługujących monitory ekranowe,

- badanie lekarza uprawnionego do badań profilaktycznych z wydaniem orzeczenia o zdolności do pracy

Pracownicy administracyjno – biurowi

Czynnik niebezpieczny: stres

Archiwista:

Czynnik biologiczny: Penicillium spp/pędzlak, Chaetomium spp - grzyb mogący wystąpić w starym papierze, Stachybotrys chartarum – grzyb mogący wystąpić w starym papierze,

Inne czynniki: stres, praca na drabinie do 1 m.

Pracownicy wykonujący czynności kontrolne:

Oddział Epidemiologii:

Inne czynniki: stres

Sekcja Zwalczania Chorób Zakaźnych:

Czynnik biologiczny: Wirus odry (Morbillivirus), Krztusiec (Bordetella pertussis), Wirusy wywołujące nieżyt żołądkowo - jelitowe (Rotavirus, Norovirus), Prątki gruźlicy (Mycobacterium tuberculosis)

Oddział Higieny Komunalnej:

Inne czynniki: stres

Czynnik biologiczny: Legionella bozemanae – dotyczy pracowników dokonujących poboru prób wody

Oddział Higieny Żywności i Żywienia:

Inne czynniki: stres, praca powyżej 1 m – dotyczy pracowników kontrolujących TIR-y,

Pozostali pracownicy:

Inne czynniki: stres.

Możliwość przeprowadzenia badań dla pracowników, którzy na podstawie umowy ryczałtowej mogą kierować samochodem (kierowanie pojazdem kat. B) – dotyczy wszystkich stanowisk wymienionych w grupie.

 

Praca na stanowisku decyzyjnym (+praca przy komputerze)

- EKG spoczynkowe, cholesterol - wymagane,

- morfologia krwi, OB, mocz - badanie ogólne,

- badanie okulistyczne oraz ewentualne wydanie zaświadczenia o konieczności stosowania okularów korygujących wzrok dla pracowników obsługujących monitory ekranowe, 

- badanie lekarza uprawnionego do badań profilaktycznych z wydaniem orzeczenia o zdolności do pracy

Inne czynniki: stres

możliwość przeprowadzenia badań dla pracowników, którzy na podstawie umowy ryczałtowej mogą kierować samochodem (kierowanie pojazdem kat. B)

Kierownik Sekcji Zwalczania Chorób Zakaźnych:

Czynnik biologiczny: Wirus odry (Morbillivirus), Krztusiec (Bordetella pertussis), Wirusy wywołujące nieżyt żołądkowo - jelitowe (Rotavirus, Norovirus), Prątki gruźlicy (Mycobacterium tuberculosis)

 

Stanowisko techniczne (praca na wysokości pow. 3 m):

- morfologia krwi, OB, mocz - badanie ogólne,

- badanie okulistyczne,

- badanie laryngologiczne,

- badanie neurologiczne,

- badanie lekarza uprawnionego do badań profilaktycznych z wydaniem orzeczenia o zdolności do pracy

Konserwatorzy:

Inne czynniki: praca na drabinie powyżej 1 m, obsługa elektronarzędzi, wysiłek fizyczny/dźwiganie ciężarów do 30 kg – dorywczo,

możliwość przeprowadzenia badań dla pracowników, którzy na podstawie umowy ryczałtowej mogą kierować samochodem (kierowanie pojazdem kat. B)

Czynnik biologiczny: Pałeczka legionellozy

 

Kierowca pojazdu służbowego kat. B – badanie wstępne:

- morfologia krwi, OB, mocz - badanie ogólne, poziom glukozy we krwi,

- badanie neurologiczne,

- badanie okulistyczne,

- badanie lekarza uprawnionego do badań profilaktycznych (i badań kierowców) z wydaniem orzeczenia o zdolności do pracy

Inne czynniki: wysiłek fizyczny/dźwiganie ciężarów do 15 kg - dorywczo, stres

Badanie psychologiczne w czasie badań wstępnych

 

Kierowca pojazdu służbowego kat. B – badanie okresowe

- morfologia krwi, OB, mocz - badanie ogólne, poziom glukozy we krwi,

- badanie okulistyczne,

- badanie widzenia zmierzchowego,

- badanie lekarza uprawnionego do badań profilaktycznych (i badań kierowców) z wydaniem orzeczenia o zdolności do pracy

Inne czynniki: wysiłek fizyczny/dźwiganie ciężarów do 15 kg - dorywczo, stres

Badanie psychologiczne w czasie badań okresowych

 

Badanie kontrolne (po zwolnieniu chorobowym pow. 30 dni)

 

Badania sanitarno-epidemiologiczne

2) Przewidywana liczba badań lekarskich:

badania wstępne – 10 osób,

badania okresowe – 60 osób,

badania kontrolne – 16 osób.

Powyżej podana została szacunkowa liczba badań. Liczba ta jest jedynie założeniem. Wykonawca składający ofertę wyraża gotowość zrealizowania większej liczby usług (o ile zaistnieje taka konieczność) stosując zaoferowaną w postępowaniu cenę. W przypadku mniejszej liczby zleceń Wykonawca nie będzie występował z roszczeniem do Zamawiającego z związku z mniejszym zakresem w stosunku do przewidywanego. W takim przypadku ceny również pozostaną bez zmian.

3) Świadczenia medycyny pracy powinny być wykonywane przez personel lekarski, pielęgniarski i osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia.

4) Podstawą świadczenia usług medycznych będzie imienne skierowanie wystawione przez Zamawiającego.

5) Wykonywanie badań powinno się odbywać się w każdy dzień roboczy, tj. od poniedziałku do piątku w godz. 08.00 – 15.00.

6) W ramach zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do:

  1. przyjęcia osób kierowanych z możliwością zakończenia badań skierowanej osoby w ciągu jednego dnia,
  2. wykonania badań wstępnych i okresowych nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od daty zgłoszenia się skierowanej osoby. W przypadku badań kontrolnych wykonywanych po długotrwałym zwolnieniu lekarskim w dniu wystawienia skierowania, w celu ustalenia zdolności do wykonywania pracy na dotychczasowym stanowisku W uzasadnionych przypadkach, spowodowanych koniecznością wykonania dodatkowych badań dopuszcza się możliwość zakończenia powyższych badań w terminie do 7 dni kalendarzowych od daty udzielenia skierowanemu pierwszego świadczenia,
  3. wydania osobie skierowanej na badania dokumentów stwierdzających istnienie lub brak przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na określonym stanowisku,
  4. prowadzenia i przechowywania dokumentacji lekarskiej z przeprowadzonych badań przez cały okres sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej.

2. Termin składania ofert:

1) Ofertę należy złożyć na adres e-mail zampub.psse.krakow@sanepid.gov.pl w nieprzekraczalnym terminie do dnia 11 grudnia 2023 r. godz. 11:00, podając ceny brutto.

2) Ofertę cenową należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.

3) W ofercie należy podać dni i godziny pracy przychodni.

4) Oferta cenowa winna być sporządzona w języku polskim i musi obejmować całość zamówienia.

3. Kontakt:

Kontakt od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 14:00 telefonicznie pod numerem 12 430 70 69 lub na adres e-mail: zampub.psse.krakow@sanepid.gov.pl

4. Inne informacje:

1) Termin wykonania usługi od dnia 2 stycznia 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r.

2) Z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana umowa na świadczenie usług, na podstawie złożonej oferty oraz warunków określonych w zapytaniu cenowym.

3) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w okresach miesięcznych, według cen jednostkowych przedstawionych w ofercie, na podstawie faktycznie zrealizowanych usług.

4) Wykonawca oświadcza, że zaoferowane ceny pozostaną niezmienne przez okres obowiązywania umowy.

5) W przypadku uchylania się Wykonawcy od podpisania umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość podpisania umowy z następnym w kolejności z rankingu ofert Wykonawcą.

6) Zamawiający ma prawo zwrócić się do Wykonawcy o wyjaśnienie treści złożonej oferty.

7) Zamawiający poprawia w ofercie:

  1. oczywiste omyłki pisarskie;
  2. oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
  3. inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.

8) Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:

  1. jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;
  2. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
  3. została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
  4. Wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, o której mowa w pkt 4 ppkt. 7) lit. c);
  5. została złożona po terminie składania ofert;
  6. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

9) Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli:

  1. nie złożono żadnej oferty;
  2. wszystkie złożone oferty podlegają odrzuceniu;
  3. cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
  4. zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie;
  5. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
  6. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy.

10) Zamawiający dopuszcza możliwość negocjacji z Wykonawcami, przy czym cena wynegocjowana nie może być wyższa niż cena wskazana w ofercie.

11) W niniejszym postępowaniu nie mają zastosowania środki odwoławcze.

12) Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny.

Klauzula obowiązku informacyjnego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – dotyczy Wykonawcy będącego osobą fizyczną

Działając na podstawie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanego dalej „Rozporządzeniem (UE) 2016/679” informuję Panią /Pana, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Krakowie / Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie, ul. Makuszyńskiego 9, 31-752 Kraków, e-mail: psse.krakow@sanepid.gov.pl, centrala telefoniczna (+48) 12 644 93 72, 12 644 99 64, strona internetowa: https://www.gov.pl/web/psse-krakow, adres skrytki ePUAP: /pssekrakow/skrytkaESP
  2. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora danych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając informację na adres e-mail: iod.psse.krakow@sanepid.gov.pl lub dzwoniąc pod numer: (+48) 12 644 93 72 wew. 150 lub listownie i osobiście pod adresem siedziby Administratora Danych.
  3. Pani /Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c rozporządzenia (UE) 2016/679 w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem ofertowym, którego wartość nie przekracza 130 000 zł netto, prowadzonym w trybie zapytania ofertowego zgodnie z regulaminem administratora, jak też - jeżeli do tego dojdzie – zawarcia czy wykonania umowy w sprawie realizacji zamówienia stanowiącego przedmiot postępowania.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla potrzeb uczestnictwa w postępowaniu. Konsekwencją braku podania danych osobowych może być nierozpatrzenie złożonej oferty.

  1. W ograniczonym zakresie Administrator Danych może udzielić dostępu do Pani/Pana danych podmiotom, które obsługują Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Krakowie np.  firmom obsługującym systemy informatyczne, dostawcy usług pocztowych. Udostępnianie danych podmiotom obsługującym PSSE w Krakowie może odbywać się wyłącznie na podstawie zawartych umów.

Pani/Pana dane będą także mogły być przekazywane podmiotom uprawnionym do ich pozyskania na podstawie przepisów prawa (np. sądom powszechnym, Policji, Prokuraturze). Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.

  1. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od daty zakończenia postępowania ofertowego zgodnie z symbolem jednolitego rzeczowego wykazu nr 2600 wynikającego z załącznika nr 5 – Jednolity rzeczowy wykaz akt organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy – do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 ze zm.). Po upływie tego okresu zostaną trwale usunięte. Okres przechowywania liczony jest od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy. Po upływie okresu przechowywania dokumentacja niearchiwalna podlega, po uzyskaniu zgody dyrektora właściwego archiwum państwowego, brakowaniu.
  2. Posiada Pani/Pan na podstawie:

1) art. 15 rozporządzenia (UE) 2016/679 prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

2) art. 16 rozporządzenia (UE) 2016/679 prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,

3) art. 18 rozporządzenia (UE) 2016/679 prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2016/679,

Informuję również Panią/Pana, iż stosownie do art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/679 jest Pani/ Pan uprawniony do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, do uzyskania dostępu do nich.

Informuję również, że stosownie do art. 15 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2016/679 za wszelkie kolejne kopie danych osobowych administrator może pobrać opłatę w wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych. Jeżeli osoba, której dane dotyczą, zwraca się o kopię drogą elektroniczną i jeżeli nie zaznaczy inaczej, informacji udziela się powszechnie stosowaną drogą elektroniczną.

  1. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy Pani/Pana zdaniem przetwarzanie danych osobowych przez Administratora odbywa się z naruszeniem prawa pod adresem: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  2. Administrator danych nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 rozporządzenia (UE) 2016/679. Pani/Pana dane nie będą profilowane.

Materiały

Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
Zal​_1​_formularz​_badania.docx 0.03MB
{"register":{"columns":[]}}