Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności serwisu internetowego Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Łasku.
Wstęp
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Łasku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego: https://www.gov.pl/web/psse-lask
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
- Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
- Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Koordynator ds. Dostępności
Koordynatorem ds. Dostępności w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Łasku jest Teresa Kulawiecka adres poczty elektronicznej teresa.kulawiecka@sanepid.gov.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 43 675 23 15 Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku:
- budynek, w którym siedzibę ma PSSE w Łasku jest obiektem umożliwiającym poruszanie się osób niepełnosprawnych,
- przed budynkiem brak wyznaczonego co najmniej 1-go stanowiska postojowego dla samochodów użytkowanych przez osoby niepełnosprawne,
- do budynku prowadzi ogólnodostępne dojście od ul. Warszawskiej, dojście ma szerokość około 3.5 m, jest utwardzone,
- drzwi wejściowe do budynku ogólnodostępne, rozwierane, dwuskrzydłowe,
- próg przy wejściowych drzwiach do budynku jest równy z polem otwierania drzwi, co umożliwia osobie niepełnosprawnej swobodne wejście do budynku,
- dzwonek ogólnodostępny wmurowany z lewej strony drzwi, na wysokości ok.1,5 niedostosowany wysokością dla osoby siedzącej na wózku, za pomocą którego mogłaby wezwać pracownika Stacji, który udzieliłby wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej w załatwieniu spraw i opiekę bytową na terenie PSSE.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
- do obsługi osób niepełnosprawnych zaadoptowane jest pomieszczenia na parterze, na którym korytarz jest przestronny i posiada odpowiednią szerokość zapewniającą swobodne warunki ruchu osobom na wózkach inwalidzkich;
- na parterze - przystosowana toaleta dla osób niepełnosprawnych
- dostęp na piętro uniemożliwia osobom na przykład brak platformy przychodowej lub windy ;
- na pierwsze piętro prowadzą schody, poręcz zamontowana po obu stronach,
- w budynku brak oznaczeń w alfabecie brajla dla osób niewidomych, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących;
- na budynku Stacji brak tablicy informującej osoby ze szczególnymi potrzebami o wejściu do budynku, mogłaby być w alfabecie brajla.
Inwestycje powyższe są planowane po otrzymaniu/wygospodarowaniu środków na ten cel.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz.U.z 2019 r.poz.1172 i 1495): osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, a tym samym także do budynku PSSE w Łasku.
Warunkiem wejścia na teren budynku PSSE z psem asystującym, psem przewodnikiem jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
Informacja dla niesłyszących o dostępności tłumacza języka migowego
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2017r. poz.1824) art.3 pkt 5 ustawy; w PSSE w Łasku aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego należy:
- zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza migowego co najmniej na 3 dni robocze przed terminem zaplanowanej wizyty w PSSE w Łasku
- wskazać metodę komunikowania się PJM (polski język migowy), SJM(system językowo migowy) albo SKOGM (sposoby komunikowania się osób głuchoniemych).
- zgłoszenia można dokonać w dowolny sposób:
- za pomocą poczty elektronicznej na adres teresa.kulawiecka@sanepid.gov.pl
- lub faksem na nr telefonu 43 676 34 16,
- może wysłać SMS-a na nr +48 605 088 523 (określić w nim rodzaj załatwianej sprawy i metodę komunikowania się),
- zadzwonić za pośrednictwem osoby trzeciej pod nr telefonu 43 675 23 15 lub 43 675 22 94 oraz z ePUAP
Usługa tłumacza migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna dla osób uprawnionych. Osobami uprawnionymi są osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz.U.z 2019r. poz 1172).
Osoby głuche lub niedosłyszące mogą skorzystać również z pomocy osoby przybranej. Osoba przybrana musi mieć ukończone 16 lat i potrafić komunikować się z osobami załatwiającymi sprawę.
aktualizacja: 16.03.2022r.
- Pierwsza publikacja:
- 10.05.2023 12:35 Dawid Nastarowicz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Dawid Nastarowicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 1.0 | 10.05.2023 12:35 Dawid Nastarowicz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP