W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Dostępność

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

 

Deklaracja dostępności serwisu internetowego Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Łasku.

Wstęp

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Łasku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego: https://www.gov.pl/web/psse-lask

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
  • Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
  • Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.

 

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Koordynator ds. Dostępności

Koordynatorem ds. Dostępności w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Łasku jest Teresa Kulawiecka adres poczty elektronicznej teresa.kulawiecka@sanepid.gov.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 43 675 23 15  Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku:

  • budynek, w którym siedzibę ma PSSE w Łasku jest obiektem umożliwiającym poruszanie się osób niepełnosprawnych,
  • przed budynkiem brak wyznaczonego co najmniej 1-go stanowiska postojowego dla samochodów użytkowanych przez osoby niepełnosprawne,
  • do budynku prowadzi ogólnodostępne dojście od ul. Warszawskiej, dojście ma szerokość około 3.5 m, jest utwardzone,
  • drzwi wejściowe do budynku ogólnodostępne, rozwierane, dwuskrzydłowe,
  • próg przy wejściowych drzwiach do budynku jest równy z polem otwierania drzwi, co umożliwia osobie niepełnosprawnej swobodne wejście do budynku,
  • dzwonek ogólnodostępny wmurowany z lewej strony drzwi, na wysokości ok.1,5 niedostosowany wysokością dla osoby siedzącej na wózku, za pomocą którego mogłaby wezwać pracownika Stacji, który udzieliłby wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej w załatwieniu spraw i opiekę bytową na terenie PSSE.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:

  • do obsługi osób niepełnosprawnych zaadoptowane jest pomieszczenia na parterze, na którym korytarz jest przestronny i posiada odpowiednią szerokość zapewniającą swobodne warunki ruchu osobom na wózkach inwalidzkich;
  • na parterze - przystosowana toaleta dla osób niepełnosprawnych
  • dostęp na piętro uniemożliwia osobom na przykład brak platformy przychodowej lub windy ;
  • na pierwsze piętro prowadzą schody, poręcz zamontowana po obu stronach,
  • w budynku brak oznaczeń w alfabecie brajla dla osób niewidomych, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących;
  • na budynku Stacji brak tablicy informującej osoby ze szczególnymi potrzebami o wejściu do budynku, mogłaby być w alfabecie brajla.

Inwestycje powyższe są planowane po otrzymaniu/wygospodarowaniu środków na ten cel.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach

Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz.U.z 2019 r.poz.1172 i 1495): osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, a tym samym także do budynku PSSE w Łasku.

Warunkiem wejścia na teren budynku PSSE z psem asystującym, psem przewodnikiem jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.

Informacja dla niesłyszących o dostępności tłumacza języka migowego

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2017r. poz.1824) art.3 pkt 5 ustawy; w PSSE w Łasku aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego należy:

  • zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza migowego co najmniej na 3 dni robocze przed terminem zaplanowanej wizyty w PSSE w Łasku
  • wskazać metodę komunikowania się PJM (polski język migowy), SJM(system językowo migowy) albo SKOGM (sposoby komunikowania się osób głuchoniemych).
  • zgłoszenia można dokonać w dowolny sposób:
  • za pomocą poczty elektronicznej na adres teresa.kulawiecka@sanepid.gov.pl
  • lub faksem na nr telefonu 43 676 34 16,
  • może wysłać SMS-a na nr +48 605 088 523 (określić w nim rodzaj załatwianej sprawy i metodę komunikowania się),
  • zadzwonić za pośrednictwem osoby trzeciej pod nr telefonu 43 675 23 15 lub 43 675 22 94 oraz z ePUAP

Usługa tłumacza migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna dla osób uprawnionych. Osobami uprawnionymi są osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz.U.z 2019r. poz 1172).

Osoby głuche lub niedosłyszące mogą skorzystać również z pomocy osoby przybranej. Osoba przybrana musi mieć ukończone 16 lat i potrafić komunikować się z osobami załatwiającymi sprawę.

 

 

aktualizacja: 16.03.2022r.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.05.2023 12:35 Dawid Nastarowicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Dawid Nastarowicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 1.0 10.05.2023 12:35 Dawid Nastarowicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Raport o stanie zapewniania dostępności

Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wprowadza obowiązek raportowania stanu zapewniania dostępności przez każdy podmiot publiczny.

Do 31 marca 2021 r., a następnie co kolejne 4 lata, każdy podmiot publiczny musi opracować raport obrazujący przede wszystkim to, jak spełnia minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności opisane w art.  6 ustawy. 

Raport ten powinien zostać opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej danego podmiotu lub jego stronie internetowej, jeśli nie posiada BIP.

Materiały

Raport​_o​_stanie​_dostępności
Raport​_o​_stanie​_dostępności.pdf 1.46MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.05.2023 12:36 Dawid Nastarowicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Dawid Nastarowicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Raport o stanie zapewniania dostępności 1.0 10.05.2023 12:36 Dawid Nastarowicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej

Zapewnienie dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej:

 

Procedura składania wniosku o zapewnienie dostępność architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej:

Zgodnie z art. 30 ust. 1.  ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, osoba ze szczególnymi potrzebami (dalej zwana wnioskodawcą) lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.

Wniosek o zapewnienie dostępności kierowany jest do podmiotu publicznego z którego działalnością związane jest żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

Wniosek musi zawierać następujące elementy:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Podmiot do którego kierowany jest wniosek o zapewnienie dostępności ma 14 dni na zapewnienie dostępności w zakresie zawartym we wniosku. W szczególnych przypadkach, po uprzednim skontaktowaniu się z wnioskodawcą i podaniu przyczyny opóźnienia, podmiot może wyznaczyć inny termin na zapewnienie dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U.2019 poz. 1696 z późn. zm)

 

Zapewnienie dostępności cyfrowej:

Zgodnie z art. 18. 1.  Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, w tym elementów, o których mowa w art. 3 ust. 2, oraz elementów niedostępnych cyfrowo na podstawie art. 8 ust. 1, albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, o którym mowa w art. 7.

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej musi zawierać:

  1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem (dalej zwanej wnioskodawcą);
  2. wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

Podmiot do którego kierowany jest wniosek o zapewnienie dostępności ma 7 dni na zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej. W szczególnych przypadkach, po uprzednim skontaktowaniu się z wnioskodawcą i podaniu przyczyny opóźnienia, podmiot może wyznaczyć inny termin na zapewnienie dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848)

 

W załączniku znajdują się przykładowe wzory wniosku o zapewnienie dostępności.

 

Wniosek o zapewnienie dostępności prosimy kierować:

  1. Drogą elektroniczną: sekretariat.psse.lask@sanepid.gov.pl
  2. Drogą pocztową, na adres:
    Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Łasku
    ul. Warszawska 38, 98-100 Łask

 

 

W razie nieotrzymania właściwej reakcji Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Łasku, osoba wnioskująca ma prawo zgłosić skargę.

Skargi prosimy kierować:

  1. Drogą elektroniczną: sekretariat.psse.lask@sanepid.gov.pl
  2. Drogą pocztową, na adres:
    Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Łasku
    ul. Warszawska 38, 98-100 Łask

Materiały

wzor​_wniosku​_o​_zapewnienie​_dostepnosci
wzor​_wniosku​_o​_zapewnienie​_dostepnosci.docx 0.03MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.05.2023 12:36 Dawid Nastarowicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Dawid Nastarowicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej 1.0 10.05.2023 12:36 Dawid Nastarowicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Plan działania na rzecz poprawy dostępności

Materiały

Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_dostępności
Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_dostępności.pdf 1.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.02.2024 09:36 Dawid Nastarowicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Dawid Nastarowicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Plan działania na rzecz poprawy dostępności 1.0 22.02.2024 09:36 Dawid Nastarowicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}