W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Droga ekspresowa S12 - informacja o zmianie nazewnictwa wariantu rekomendowanego

W wyniku przedefiniowania nazewnictwa wariantem rekomendowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie jest Wariant E

Literka "i" w podwójnym okręgu

Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad przy piśmie znak O/WA.I-1.4110.2.97.2021.WBR z 11.10.2021 r. złożył wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S12 na odcinku węzeł Radom Południe (z węzłem) – Puławy (węzeł „Bronowice” na obwodnicy Puław), w którym jako wariant rekomendowany wskazano WARIANT B z Podwariantem AB.

W ramach ww. przedsięwzięcia w raporcie rozpatrywano 4 główne przebiegi wariantów: Wariant A, Wariant B, Wariant C, Wariant AB oraz Podwariant AB, stanowiący alternatywny przebieg dla Wariantu A (od km 46+018 do km 50+914), Wariantu B (od km 42+868 do km 47+764) i Wariantu AB (od km 44+408 do km 49+304).

W wyniku wezwania Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie, znak WOOŚ-II.420.70.2021.MBR.8 z 25.11.2021 r. doprecyzowano i w konsekwencji tego przedefiniowano nazewnictwo analizowanych wariantów przebiegu drogi ekspresowej S12. Dodano Wariant D (stanowiący przebieg Wariantu A z uwzględnieniem dotychczasowego Podwariantu AB), dodano Wariant E (stanowiący przebieg Wariantu B z uwzględnieniem dotychczasowego Podwariantu AB), natomiast bez zmian pozostawiono Wariant A, Wariant B, Wariant C i Wariant AB. 

W wyniku ww. zmian dotychczasowo rekomendowany we wniosku Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, znak O/WA.I-1.4110.2.97.2021.WBR z 11.10.2021 r. wariant przebiegu drogi ekspresowej S12 tj. „Wariant B z podwariantem AB” przyjął nazwę „Wariant E”.

W konsekwencji powyższych zmian, przy piśmie O/WA.I-1.4110.2.38.2023.WB z 27.07.2023 r. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad wprowadził korektę złożonego w dniu 11.10.2021 r. wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i tym samym zapis:

„Wariantem rekomendowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie jest WARIANT B z Podwariantem AB projektowany jako odcinek dwujezdniowy od ok. km -0+492 (włączenie w opracowywany odrębnym studium odcinek drogi ekspresowej) do ok. km 66+494,2.”

zastąpił nowym brzmieniem:

„Wariantem rekomendowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie jest WARIANT E projektowany jako odcinek dwujezdniowy od ok. km -0+492 (włączenie w opracowywany odrębnym studium odcinek drogi ekspresowej) do ok. km 66+494.”

Z przekazanych dokumentów wynika, że Wariant B pokrywa się z wariantem rekomendowanym tj. Wariantem E prawie na całym przebiegu za wyjątkiem fragmentu od km 42+868 do km 47+764 (gm. Zwoleń w okolicy miejscowości Paciorkowa Wola), gdzie Wariant E biegnie w śladzie pierwotnie rozpatrywanego Podwariantu AB.

{"register":{"columns":[]}}