Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta przedstawia raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami prawa. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Rzecznika Praw Pacjenta.
Data publikacji: 2019-12-31
Data aktualizacji: 2024-03-29
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia 2019-12-31. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Budynek Biura Rzecznika Praw Pacjenta przy ul. Płockiej 11/13, jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Do wejścia do budynku nie ma schodów, jest utwardzone dojście do budynku na poziomie zero. W budynku nie ma progów. Drzwi do wszystkich pomieszczeń mają 90 cm. Dźwig osobowy znajdujący się w budynku ma szerokość 90 cm. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób poruszających się na wózkach. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych dostępna w pokoju obsługi interesantów. Dojazd do Biura możliwy jest komunikacją miejską. Najbliżej znajduje się przystanek II lini metra - Płocka.
Adres Biura Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
Materiały
Raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (2021)Raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (2021).pdf 0.10MB
OZNAKOWANIE BUDYNKU
Z przodu budynku widać nazwę Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Wejście główne do Biura znajduje się z boku, z prawej strony budynku. Po prawej stronie drzwi, na budynku widoczna jest tablica z godłem Rzeczypospolitej Polskiej oraz tablica z nazwą Urzędu.
Przed wejściem do Biura znajduje się podjazd dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Drzwi wejściowe umożliwiają swobodny przejazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. Drzwi nie są sterowane automatycznie, natomiast w środku po lewej stronie zawsze obecna jest osoba na recepcji, która pomoże w otwarciu drzwi.
W budynku po lewej stronie holu znajduje się pokój przyjęć interesantów, w tym dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Przy punkcie ochrony budynku znajduje się kancelaria Biura. Na tym samym piętrze jest także toaleta przystosowana do osób z niepełnosprawnościami.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta spełnia standardy miejsca dostosowanego dla osób niepełnosprawnych, nie ma barier architektonicznych utrudniających poruszanie się.
2 miejsca przeznaczone dla samochodów osób z niepełnosprawnościami znajdują się przy ulicy Płockiej naprzeciwko budynku Biura.
INFORMACJA DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
• Każda osoba odwiedzająca Biuro Rzecznika Praw Pacjenta może przyjść do nas z wybraną osobą towarzyszącą.
• Na życzenie możemy przygotować informacje w języku łatwym do czytania i zrozumienia lub w języku migowym (np. publikacje, ulotki informacyjne wydane przez Biuro, dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta)
Osoby z problemami słuchu
Zapewniamy pomoc tłumacza języka migowego on-line. Połączenie jest możliwe poprzez kliknięcie w banner zamieszczony na stronie internetowej Biura (tutaj: https://www.gov.pl/web/rpp/kontakt-dla-osob-z-trudnosciami-w-komunikowaniu-sie) lub poprzez aplikację mobilną Migam. Po kliknięciu użytkownik połączy się z tłumaczem języka migowego, który w tym samym czasie wykona połączenie na Telefoniczną Informację Pacjenta. Wystarczy, że osoba dzwoniąca posiada urządzenie mobilne z kamerą, dzięki której połączy się z Biurem. Wtedy pracownicy Biura na bieżąco odniosą się do sprawy, z którą dzwoni.
Osoby niesłyszące lub niedosłyszące mogą również skorzystać z pomocy tłumacza na miejscu w siedzibie Biura. Jedna z możliwości to połączenie z tłumaczem języka migowego on-line, które zrealizuje pracownik Biura. Kolejna to zapewnienie tłumacza w siedzibie urzędu. Wtedy osoba zainteresowana powinna złożyć do Biura wniosek co najmniej 3 dni robocze przed proponowaną wizytą. We wniosku należy zaznaczyć z jakiego tłumacza języka migowego chciałaby skorzystać (PJM, SJM lub SKOGN), zaproponować termin spotkania oraz opisać temat sprawy. Wniosek można przesłać do nas pocztą elektroniczną na adres kancelaria@rpp.gov.pl lub złożyć osobiście w kancelarii Biura.
Pętla indukcyjna
W Biurze Rzecznika Praw Pacjenta istnieje możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej. Znajduje się ona w pokoju przyjęć interesantów. W siedzibie Biura osobie niesłysząca lub niedosłyszącej wskażemy to pomieszczenie. W Biurze znajdują się także piktogramy informujące o pętli indukcyjnej.
Osoby z niepełnosprawnością wzroku
Do Biura można przyjść z psem asystującym.
Na życzenie osób niewidomych i niedowidzących, możemy przygotować dokumenty wydrukowane pismem Braille'a lub drukiem powiększonym. Możemy także przygotować informację w formie nagrania i przesłać plik dźwiękowy drogą elektroniczną lub tradycyjną na nośniku dźwięku np. na płycie CD.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
Bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 czynny całą dobę 7 dni w tygodniu.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:15 – 16:15. W tych godzinach, oraz w poniedziałki w godzinach od 8:15 – 18:00, przyjmujemy skargi i wnioski. Pisma trafiają bezpośrednio do kancelarii Biura, natomiast te które przyjmowane są w poniedziałki po godzinie 16:15, następnego dnia przekazywane są do kancelarii przez pracownika, który je przyjął.
Przyjęcia interesantów Biurze odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 15:00, w poniedziałki w godzinach od 9:00 – 18:00. Z takiej formy kontaktu może skorzystać każda osoba, która zgłasza się do siedziby Biura osobiście po poradę, informację na temat praw pacjenta czy też w celu przejrzenia akt w swojej sprawie. Osoby zainteresowane na taką wizytę powinny zapisać się meilowo (adres: rezerwacja@rpp.gov.pl) lub telefonicznie (22 532 82 43), Zostanie wtedy wyznaczony dzień i godzina spotkania. Osoby niezapisane również zostaną przyjęte. Jednak może zdarzyć się sytuacja, że będą musiały chwilę poczekać, ponieważ w pierwszej kolejności zostaną obsłużone osoby zapisane.
Pozostałe formy kontaktu
Wszelkie zapytania dotyczące praw pacjenta można przesłać do Biura:
- na adres e-mail kancelaria@rpp.gov.pl
- korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej (Przejdź do formularza)
- przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (Przejdź do Elektronicznicznej Skrzynki Podawczej Biura)
Numer telefonu do Biura: 800 190 590
Faks (22) 506 50 64
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta iodo@rpp.gov.pl
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Klaudia Kułak promocja@rpp.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 532 83 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
STRONA INTERNETOWA
Strona internetowa Rzecznika Praw Pacjenta została dostosowana jest do wymogów dostępności i jest zgodna z standardami WCAG 2.0.
Strona ta zawiera takie rozwiązania jak:
• obsługa za pomocą klawiatury i przy użyciu myszki;
• możliwość zmiany wielkości czcionki;
• możliwość skorzystania z wersji kontrastowej dla słabowidzących.
PROCEDURA
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś ich elementu. Może zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Podstawa prawna
Art. 11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1062)
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych