Departament Finansowy
Zastępca Dyrektora: Zofia Ciborowska
tel. 22 53 28 208
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
Główny Księgowy: Beata Cieślińska
tel. 22 53 28 238
Naczelnik wydziału
Aneta Strojek
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
Departament Finansowy dzieli się na:
- Wydział Finanansowo-Księgowy (DFK-WFK)
- Wydział Kadr (DFK-WK)
Do zadań Departamentu Finansowo-Księgowego należy:
- opracowywanie, w układzie tradycyjnym i zadaniowym, projektu budżetu oraz Wieloletniego Planu Finansowego Państwa w części „66 - Rzecznik Praw Pacjenta”;
- bieżące sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonaniem planu dochodów i wydatków Biura oraz przygotowywanie i przedkładanie do akceptacji projektów decyzji Rzecznika w sprawie zmian w budżecie państwa w zakresie przeniesień pomiędzy rozdziałami i paragrafami klasyfikacji wydatków;
- sporządzanie, w tym dla Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, materiałów, sprawozdań i informacji o projektach i wykonaniu budżetu;
- przekazywanie Ministrowi Finansów miesięcznych zapotrzebowań na środki na wydatki budżetowe w podziale na kolejne dni robocze oraz ich aktualizacja;
- opracowywanie i aktualizacja harmonogramu realizacji dochodów i wydatków;
- opracowywanie wystąpień do Rady Ministrów oraz ministra właściwego do spraw finansów publicznych o uruchomienie środków budżetowych z rezerwy ogólnej i rezerw celowych;
- wykonywanie zadań Biura, jako jednostki budżetowej, dysponenta środków budżetowych trzeciego stopnia;
- prowadzenie bieżącej ewidencji księgowej wydatków i dochodów budżetowych zarówno w układzie budżetowym tradycyjnym, jak również zadaniowym a także wydatków pochodzących z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- obsługa kasowa i bankowa Biura;
- terminowe sporządzanie i przekazywanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- kontrola dokumentów finansowych pod względem formalnym i rachunkowym;
- nadzór nad prowadzeniem ewidencji wartościowej majątku Biura oraz naliczanie amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
- koordynacja wykorzystania środków z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- opracowywanie planu wynagrodzeń oraz bieżąca kontrola jego wykonania;
- naliczanie wynagrodzeń pracowników oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych;
- obsługa finansowo-księgowa funduszy celowych, których dysponentem jest Rzecznik;
- opracowywanie i przygotowywanie informacji do sprawozdania Rzecznika, o którym mowa w art. 58 ustawy, w zakresie zadań komórki;
- obsługa dodatkowego ubezpieczenia na życie pracowników Biura;
- współpraca z DWS w zakresie realizacji zadań regulaminowych tej komórki.
Do zadań Wydziału Kadr należy:
- realizacja polityki kadrowej, w tym prowadzenie spraw wynikających z nawiązania, trwania, zmian i ustania stosunku pracy pracowników Urzędu;
- koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem naboru na wolne stanowiska pracy;
- koordynowanie spraw związanych ze sporządzaniem i aktualizacją opisów stanowisk pracy, wartościowaniem stanowisk pracy oraz z przeprowadzaniem ocen członków korpusu służby cywilnej;
- koordynowanie działań na rzecz kształtowania postaw prozdrowotnych wśród pracowników;
- przygotowywanie informacji o naborach na wolne stanowiska pracy w Biurze w celu umieszczenia na portalach społecznościowych (Facebooku, Linkedln i innych);
- prowadzenie spraw związanych z polityką szkoleniową w urzędzie, w tym organizowanie i koordynowanie procesu odbywania służby przygotowawczej pracowników;
- koordynowanie spraw związanych z organizacją praktyk studenckich, staży i wolontariatów;
- organizowanie i koordynowanie spraw związanych z profilaktyczną opieką zdrowotną pracowników;
- prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy;
- przygotowywanie materiałów, informacji i analiz na potrzeby statystyki i sprawozdawczości oraz kontroli prowadzonych w obszarze spraw kadrowych;
- realizacja komunikacji wewnętrznej Biura, w tym prowadzenie odpowiednio dopasowanych działań komunikacyjnych, zarządzanie i rozwój kanałów i narzędzi do komunikacji wewnętrznej oraz zapewnienie spójności komunikacji wewnętrznej.
Do zadań i obowiązków Głównego Księgowego należy:
- prowadzenie rachunkowości Biura;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywanie wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- opracowywanie projektu polityki rachunkowości Biura, w tym zakładowego planu kont;
- opracowywanie projektów dokumentów regulujących obieg dokumentów finansowo-księgowych.
Samodzielne stanowisko Pracy ds. Kontroli Zarządczej należy:
- organizowanie kontroli zarządczej w Biurze i wsparcie Audytora Wewnętrznego w realizacji jego zadań;
- przygotowanie projektu planu działalności Biura;
- przygotowanie cyklicznych informacji o poziomie realizacji celów z planu działalności Biura;
- przygotowanie projektu sprawozdania z wykonania planu działalności Biura;
- przeprowadzenie samooceny kontroli zarządczej w Biurze;
- przygotowanie projektu oświadczenia o stanie kontroli zarządczej w Biurze;
- prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych, w tym okresowego monitoringu realizacji zaleceń pokontrolnych;
- prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem ryzykiem w Biurze, w tym przygotowanie zbiorczego rejestru ryzyk i planu postępowania z ryzykiem zgodnie z przyjętą procedurą w sprawie zarządzania ryzykiem w Biurze;
- dokonywanie przeglądu i oceny stosowania procedury ustanawiającej system kontroli zarządczej w Biurze, w tym przedkłada Rzecznikowi wnioski z przeglądu i oceny, wskazujących potrzebę wprowadzenia zmian.”.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 28.01.2020 12:10 Karolina Barańczak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Karolina Barańczak
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Departament Finansowy | 27.0 | 04.09.2024 07:36 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 26.0 | 04.09.2024 07:35 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 25.0 | 04.09.2024 07:34 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 24.0 | 04.09.2024 07:34 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 23.0 | 04.09.2024 07:32 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 22.0 | 04.09.2024 07:27 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 21.0 | 03.09.2024 14:57 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 20.0 | 03.09.2024 14:43 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 19.0 | 03.09.2024 14:36 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 18.0 | 03.09.2024 14:33 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 17.0 | 03.09.2024 14:09 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 16.0 | 03.09.2024 14:07 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 15.0 | 03.09.2024 14:06 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 14.0 | 03.09.2024 14:05 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 13.0 | 03.09.2024 14:03 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 12.0 | 03.09.2024 14:01 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 11.0 | 03.09.2024 14:00 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 10.0 | 25.07.2024 12:05 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 9.0 | 25.07.2024 12:04 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 8.0 | 25.07.2024 12:01 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 7.0 | 25.07.2024 11:58 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 6.0 | 14.05.2024 07:20 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 5.0 | 13.05.2024 09:45 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 4.0 | 17.04.2024 09:49 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 3.0 | 10.04.2024 14:07 Justyna Zgorzak |
Departament Finansowy | 2.0 | 26.10.2020 13:15 Karolina Barańczak |
Departament Finansowy | 1.0 | 28.01.2020 12:10 Karolina Barańczak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP