W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Departament Finansowy

Zastępca Dyrektora: Zofia Ciborowska
tel. 22 53 28 208
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl

Główny Księgowy: Beata Cieślińska
tel. 22 53 28 238

Naczelnik wydziału 
Aneta Strojek
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl

Departament Finansowy dzieli się na:

  • Wydział Finanansowo-Księgowy (DFK-WFK)
  • Wydział Kadr (DFK-WK)

 

Do zadań Departamentu Finansowo-Księgowego należy:

  1. opracowywanie, w układzie tradycyjnym i zadaniowym, projektu budżetu oraz Wieloletniego Planu Finansowego Państwa w części „66 - Rzecznik Praw Pacjenta”;
  2. bieżące sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonaniem planu dochodów i wydatków Biura oraz przygotowywanie i przedkładanie do akceptacji projektów decyzji Rzecznika w sprawie zmian w budżecie państwa w zakresie przeniesień pomiędzy rozdziałami i paragrafami klasyfikacji wydatków;
  3. sporządzanie, w tym dla Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, materiałów, sprawozdań i informacji o projektach i wykonaniu budżetu;
  4. przekazywanie Ministrowi Finansów miesięcznych zapotrzebowań na środki na wydatki budżetowe w podziale na kolejne dni robocze oraz ich aktualizacja;
  5. opracowywanie i aktualizacja harmonogramu realizacji dochodów i wydatków;
  6. opracowywanie wystąpień do Rady Ministrów oraz ministra właściwego do spraw finansów publicznych o uruchomienie środków budżetowych z rezerwy ogólnej i rezerw celowych;
  7. wykonywanie zadań Biura, jako jednostki budżetowej, dysponenta środków budżetowych trzeciego stopnia;
  8. prowadzenie bieżącej ewidencji księgowej wydatków i dochodów budżetowych zarówno w układzie budżetowym tradycyjnym, jak również zadaniowym a także wydatków pochodzących z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
  9. obsługa kasowa i bankowa Biura;
  10. terminowe sporządzanie i przekazywanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  11. kontrola dokumentów finansowych pod względem formalnym i rachunkowym;
  1. nadzór nad prowadzeniem ewidencji wartościowej majątku Biura oraz naliczanie amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
  2. koordynacja wykorzystania środków z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
  3. opracowywanie planu wynagrodzeń oraz bieżąca kontrola jego wykonania;
  4. naliczanie wynagrodzeń pracowników oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych;
  5. obsługa finansowo-księgowa funduszy celowych, których dysponentem jest Rzecznik;
  6. opracowywanie i przygotowywanie informacji do sprawozdania Rzecznika, o którym mowa w art. 58 ustawy, w zakresie zadań komórki;
  7. obsługa dodatkowego ubezpieczenia na życie pracowników Biura;
  8. współpraca z DWS w zakresie realizacji zadań regulaminowych tej komórki.

 

Do zadań Wydziału Kadr należy:

  1. realizacja polityki kadrowej, w tym prowadzenie spraw wynikających z nawiązania, trwania, zmian i ustania stosunku pracy pracowników Urzędu;
  2. koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem naboru na wolne stanowiska pracy;
  3. koordynowanie spraw związanych ze sporządzaniem i  aktualizacją opisów stanowisk pracy, wartościowaniem stanowisk pracy oraz z przeprowadzaniem ocen członków korpusu służby cywilnej;
  4. koordynowanie działań na rzecz kształtowania postaw prozdrowotnych wśród pracowników;
  5. przygotowywanie informacji o naborach na wolne stanowiska pracy w Biurze w celu umieszczenia na portalach społecznościowych (Facebooku, Linkedln i innych);
  6. prowadzenie spraw związanych z polityką szkoleniową w urzędzie, w tym organizowanie i koordynowanie procesu odbywania służby przygotowawczej pracowników;
  7. koordynowanie spraw związanych z organizacją praktyk studenckich, staży i wolontariatów;
  8. organizowanie i koordynowanie spraw związanych z profilaktyczną opieką zdrowotną pracowników;
  9. prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy;
  10. przygotowywanie materiałów, informacji i analiz na potrzeby statystyki i sprawozdawczości oraz kontroli prowadzonych w obszarze spraw kadrowych;
  11. realizacja komunikacji wewnętrznej Biura, w tym prowadzenie odpowiednio dopasowanych działań komunikacyjnych, zarządzanie i rozwój kanałów i narzędzi do komunikacji wewnętrznej oraz zapewnienie spójności komunikacji wewnętrznej.
  1.  

 

Do zadań i obowiązków Głównego Księgowego należy:

  1. prowadzenie rachunkowości Biura;
  2. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
  3. dokonywanie wstępnej kontroli: 
    1. zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
    2. kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
  4. opracowywanie projektu polityki rachunkowości Biura, w tym zakładowego planu kont;
  5. opracowywanie projektów dokumentów regulujących obieg dokumentów finansowo-księgowych.

 

Samodzielne stanowisko Pracy ds. Kontroli Zarządczej należy:

  1. organizowanie kontroli zarządczej w Biurze i wsparcie Audytora Wewnętrznego w realizacji jego zadań;
  2. przygotowanie projektu planu działalności Biura;
  3. przygotowanie cyklicznych informacji o poziomie realizacji celów z planu działalności Biura;
  4. przygotowanie projektu sprawozdania z wykonania planu działalności Biura;
  5. przeprowadzenie samooceny kontroli zarządczej w Biurze;
  6. przygotowanie projektu oświadczenia o stanie kontroli zarządczej w Biurze;
  7. prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych, w tym okresowego monitoringu realizacji zaleceń pokontrolnych;
  8. prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem ryzykiem w Biurze, w tym przygotowanie zbiorczego rejestru ryzyk i planu postępowania z ryzykiem zgodnie z przyjętą procedurą w sprawie zarządzania ryzykiem w Biurze;
  9. dokonywanie przeglądu i oceny stosowania procedury ustanawiającej system kontroli zarządczej w Biurze, w tym przedkłada Rzecznikowi wnioski z przeglądu i oceny, wskazujących potrzebę wprowadzenia zmian.”.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
28.01.2020 12:10 Karolina Barańczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Karolina Barańczak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Departament Finansowy 27.0 04.09.2024 07:36 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 26.0 04.09.2024 07:35 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 25.0 04.09.2024 07:34 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 24.0 04.09.2024 07:34 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 23.0 04.09.2024 07:32 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 22.0 04.09.2024 07:27 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 21.0 03.09.2024 14:57 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 20.0 03.09.2024 14:43 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 19.0 03.09.2024 14:36 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 18.0 03.09.2024 14:33 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 17.0 03.09.2024 14:09 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 16.0 03.09.2024 14:07 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 15.0 03.09.2024 14:06 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 14.0 03.09.2024 14:05 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 13.0 03.09.2024 14:03 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 12.0 03.09.2024 14:01 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 11.0 03.09.2024 14:00 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 10.0 25.07.2024 12:05 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 9.0 25.07.2024 12:04 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 8.0 25.07.2024 12:01 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 7.0 25.07.2024 11:58 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 6.0 14.05.2024 07:20 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 5.0 13.05.2024 09:45 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 4.0 17.04.2024 09:49 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 3.0 10.04.2024 14:07 Justyna Zgorzak
Departament Finansowy 2.0 26.10.2020 13:15 Karolina Barańczak
Departament Finansowy 1.0 28.01.2020 12:10 Karolina Barańczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}