Departament Organizacyjno-Administracyjny
Dyrektor: Piotr Budzianowski
Zastępca Dyrektora: Marlena Szpakowska-Nieckula
tel. 22 532 83 00
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
Departament Organizacyjno-Administracyjny dzieli się na:
- Wydział Administracyjny (DOA-WAD);
- Wydział Organizacyjny (DOA-WOR).
Do zadań Wydziału Administracyjnego należy:
- obsługa zakupów i usług, w szczególności prowadzenie spraw związanych z zakupem, eksploatacją sprzętu, wyposażenia i materiałów biurowych oraz usług z zakresu obsługi administracyjno-gospodarczej;
- gospodarowanie składnikami majątku, w tym opracowywanie planów zakupów materiałów i wyposażenia, dokonywanie bieżącej analizy zakupów pod względem celowości i gospodarności, ich ewidencja i inwentaryzacja;
- obsługa spraw związanych z przygotowaniem i przebiegiem procesu inwestycyjnego oraz remontowego;
- zapewnienie niezbędnych warunków użytkowania nieruchomości w zakresie ochrony osób i mienia oraz ochrony przeciwpożarowej;
- zarządzanie zasobami i infrastrukturą informatyczno-techniczną oraz systemami teleinformatycznymi, w tym ich budowa, rozwój, utrzymanie, obsługa oraz wsparcie;
- wsparcie wstępne w formie instruktarzu w zakresie funkcjonalności systemu EZD oraz zapewnienie merytorycznego i doraźnego wsparcia w zakresie obsługi systemu EZD;
- prowadzenie analiz poprawności i kompletności danych wprowadzanych do systemu EZD;
- opracowywanie i przygotowywanie informacji do sprawozdania Rzecznika, o którym mowa w art. 58 ustawy, w zakresie zleconym przez Kierownictwo;
- przygotowywanie zbiorczych danych dotyczących funkcjonowania Biura oraz zadań realizowanych przez Rzecznika, w tym opracowywanie statystyk i analiz wspierających bieżące czynności zarządcze Kierownictwa;
- współpraca z DWS w zakresie realizacji zadań regulaminowych tej komórki;
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
- organizacja i nadzór nad pracą sekretariatu głównego;
- koordynowanie spraw związanych z udziałem Kierownictwa w konferencjach, seminariach bądź innych wydarzeniach;
- koordynacja rozpatrywania skarg i wniosków, o których mowa w dziale VIII k.p.a. oraz petycji, o których mowa w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach, w szczególności prowadzenie rejestru tych dokumentów.
- obsługa kancelaryjno-biurowa urzędu, w szczególności ewidencjonowanie i ekspediowanie korespondencji wypływającej oraz wychodzącej oraz zapewnienie jej prawidłowego obiegu;
- organizacja oraz nadzór nad archiwum zakładowym;
- zapewnianie obsługi transportowej urzędu, w tym zarządzanie flotą samochodową;
- opracowywanie i przygotowywanie informacji do sprawozdania Rzecznika, o którym mowa w art. 58 ustawy, w zakresie zleconym przez Kierownictwo;
- przygotowywanie zbiorczych danych dotyczących funkcjonowania Biura oraz zadań realizowanych przez Rzecznika, w tym opracowywanie statystyk i analiz wspierających bieżące czynności zarządcze Kierownictwa;
- współpraca z DWS w zakresie realizacji zadań regulaminowych tej komórki;
- prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym, obronnością i obroną cywilną;
- prowadzenie spraw związanych z system ochrony informacji niejawnych.
Do zadań Departementu Administracyjno-Organizacyjnego należy także:
- koordynowanie realizacji zadań związanych ze „Strategią na rzecz kształtowania postaw prozdrowotnych pracowników Biura Rzecznika Praw Pacjenta”, w tym między innymi współpraca z organizacjami pacjentów, samorządami zawodowymi i instytucjami działającymi w obszarze ochrony zdrowia i profilaktyki zdrowotnej;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi Biura w zakresie spraw związanych z realizacją porozumień Rzecznika zawartych z podmiotami zewnętrznymi;
- realizacja działań związanych z obsługą podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Biura;
- przygotowanie rocznej informacji o działaniach podejmowanych wobec Rzecznika przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową;
- umieszczanie na portalach społecznościowych (Facebooku, LinkedIn i innych) ogłoszeń o naborach na wolne stanowiska pracy w Biurze;
- wsparcie koordynacyjne DDK – w zakresie organizacyjno-technicznym – w realizacji zadań tej komórki, w szczególności związanych ze współpracą na płaszczyźnie promocyjnej i informacyjnej dotyczącą ochrony praw pacjenta z organizacjami pozarządowymi, społecznymi i zawodowymi oraz organizacją tematycznych konferencji, kampanii informacyjnych oraz społecznych związanych z popularyzacją wiedzy o prawach pacjenta;
- realizacja i koordynacja spraw związanych z opracowywaniem i wdrażaniem programów, strategii polityk i koncepcji Rzecznika niemieszczących się w obszarze zadań innych komórek.
Powyższe zadania realizowane są przez samodzielne stanowisko pracy – Radcę Rzecznika Praw Pacjenta. Radca Rzecznika Praw Pacjenta jest pracownikiem Departamentu Organizacyjno-Administracyjnego i podlega Dyrektorowi tego Departamentu.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 28.01.2020 12:10 Karolina Barańczak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Karolina Barańczak
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Departament Organizacyjno-Administracyjny | 7.0 | 14.05.2024 07:20 Justyna Zgorzak |
Departament Organizacyjno-Administracyjny | 6.0 | 13.05.2024 09:44 Justyna Zgorzak |
Departament Organizacyjno-Administracyjny | 5.0 | 13.05.2024 09:44 Justyna Zgorzak |
Departament Organizacyjno-Administracyjny | 4.0 | 17.04.2024 09:49 Justyna Zgorzak |
Departament Organizacyjno-Administracyjny | 3.0 | 10.04.2024 14:06 Justyna Zgorzak |
Departament Organizacyjno-Administracyjny | 2.0 | 26.10.2020 13:11 Karolina Barańczak |
Departament Organizacyjno-Administracyjny | 1.0 | 28.01.2020 12:10 Karolina Barańczak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP