W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Departament Współpracy

Dyrektor: Jakub Adamski


Zastępca Dyrektora: Marzanna Bieńkowska
tel. 22 532 82 54

e-mail: prasa@rpp.gov.pl
            promocja@rpp.gov.pl
            kancelaria@rpp.gov.pl

 

Departament Współpracy dzieli się na:

  • Wydział Projektów Systemowych (DWS-WPS);
  • Wydział Komunikacji (DWS-WKO).

 

Do zadań Wydziału Projektów Systemowych należy:

  1. Opracowywanie strategii Rzecznika w kluczowych obszarach ochrony praw pacjenta oraz – w celu jej realizacji – przygotowywanie projektów wystąpień w ramach działań systemowych;
  2. Analiza bieżących zdarzeń w systemie ochrony zdrowia, a także analiza skarg pacjentów oraz innych propozycji i wystąpień kierowanych do Rzecznika, w celu określenia zagrożeń i obszarów w systemie ochrony zdrowia wymagających naprawy;
  3. Dokonywanie analiz informacji z artykułów prasowych i telewizyjnych w zakresie problematyki przestrzegania praw pacjenta;
  4. Przygotowywanie wystąpień Rzecznika do właściwych organów z wnioskami o podjęcie inicjatywy ustawodawczej bądź o wydanie lub zmianę aktów prawnych w zakresie ochrony praw pacjentów w ramach prowadzonych działań;
  5. Współpraca z organami władzy publicznej w celu zapewnienia pacjentom przestrzegania ich praw, w szczególności z ministrem właściwym do spraw zdrowia;
  6. Przedstawianie właściwym organom władzy publicznej, organizacjom i instytucjom oraz samorządom zawodów medycznych ocen i wniosków zmierzających do zapewnienia skutecznej ochrony praw pacjenta;
  7. Tworzenie projektów ustaw, rozporządzeń lub aktów prawa miejscowego dotyczących ochrony praw pacjentów, w tym założeń do projektów ustaw, w szczególności celem przedłożenia Radzie Ministrów;
  8. Opiniowanie projektów aktów prawnych związanych z prawami pacjenta oraz udział w uzgodnieniach międzyresortowych, Komisjach Prawniczych;
  9. Prowadzenie i koordynacja projektów, w tym projektów finansowanych ze środków europejskich, i działań o charakterze systemowym w Biurze;
  10. Wdrożenie i koordynacja zarządzania projektowego w Biurze;
  11. Organizowanie, w tym koordynacja, kontroli zarządczej w Biurze i wsparcie Audytora Wewnętrznego w realizacji jego zadań;
  12. Opracowywanie i koordynacja prac nad sprawozdaniem Rzecznika, o którym mowa w art. 58 ustawy.

 

Do zadań Wydziału Komunikacji należy:

  1. Współpraca z mediami;
  2. Obsługa mediów społecznościowych;
  3. Przygotowywanie materiałów i komunikatów prasowych na temat bieżących prac Rzecznika;
  4. Przygotowywanie konferencji i spotkań prasowych;
  5. Koordynowanie realizacji zadań związanych z dialogiem społecznym prowadzonym przez Rzecznika z samorządami zawodowymi, związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców, jednostkami administracji rządowej i samorządowej;
  6. Współpraca z organizacjami pozarządowymi, społecznymi, do których celów statutowych należy ochrona praw pacjenta;
  7. Podejmowanie działań promocyjnych, w tym organizowanie tematycznych konferencji, prowadzenie kampanii informacyjnych oraz społecznych celem popularyzacji wiedzy o prawach pacjenta;
  8. Prowadzenie spraw związanych z obejmowaniem przez Rzecznika patronatów, w tym honorowych oraz udziałem w komitetach honorowych;
  9. Wydawanie publikacji oraz programów edukacyjnych popularyzujących wiedzę o ochronie praw pacjenta;
  10. Zarządzanie treściami strony internetowej Biura, w tym w zakresie określonym przepisami o dostępie do informacji publicznej;
  11. Obsługa techniczno-organizacyjna Rzecznika oraz Zastępcy Rzecznika w zakresie udziału w konferencjach, seminariach bądź w innych wydarzeniach;
  12. Zarządzanie treściami publikowanymi na platformie edukacyjno-informacyjnej;
  13. Współpraca z Departamentem Finansowym w zakresie komunikacji wewnętrznej Biura.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.11.2022 16:21 Małgorzata Duda
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Małgorzata Duda
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Departament Współpracy 7.0 08.05.2024 07:44 Justyna Zgorzak
Departament Współpracy 6.0 17.04.2024 09:49 Justyna Zgorzak
Departament Współpracy 5.0 17.04.2024 09:48 Justyna Zgorzak
Departament Współpracy 4.0 10.04.2024 13:57 Justyna Zgorzak
Departament Współpracy 3.0 26.01.2024 09:43 Małgorzata Duda
Departament Współpracy 2.0 14.11.2022 16:25 Małgorzata Duda
Departament Współpracy 1.0 14.11.2022 16:21 Małgorzata Duda

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}