W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacje o Wydziale

Możecie nas Państwo znaleźć w budynku C Urzędu w Bydgoszczy, przy ulicy Konarskiego 1-3 w Bydgoszczy oraz w Oddziale Zamiejscowym Urzędu: w Toruniu, ul. Moniuszki 15-21, we Włocławku, ul. Brzeska 8.

Dyrektor Wydziału

Elżbieta Kruszka 
ul. Konarskiego 1-3, pok. 202, II piętro, budynek C
tel. +48 52 349 7790
e-mail: 
wso_sekretariat@bydgoszcz.uw.gov.pl 

Oddział Paszportów

Kierownik
Joanna Stasiak
ul. Konarskiego 1-3, pok. 238, II piętro, budynek C
tel. +48 52 349 72 30
e-mail: 
paszport@bydgoszcz.uw.gov.pl

Oddział Spraw Obywatelskich

Kierownik
Arkadiusz Wróbel
ul. Konarskiego 1-3, pok. 203, II piętro, budynek C
tel. +48 52 349 72 31
e-mail: 
obywatel@bydgoszcz.uw.gov.pl

Oddział Zamiejscowy w Toruniu

p.o. Kierownika
Martyna Soszyńska
ul. Moniuszki 15-21, pok. 18, Toruń
tel. +48 56 611 52 68
e-mail: 
wso_torun@bydgoszcz.uw.gov.pl

Wieloosobowe stanowisko ds. obywatelskich i paszportów we Włocławku

Koordynator
Maria Falkowska
ul. Brzeska 8, pok. 9, Włocławek
tel. +48 54 231 40 98

Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy:

w zakresie spraw paszportowych:

  • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem paszportów i paszportów tymczasowych obywatelom polskim;
  • prowadzenie spraw dotyczących utraty paszportu oraz wydawania decyzji o odmowie wydania paszportu i unieważnieniu paszportu.

 Informacja paszportowa – Punkt Obsługi Klienta, Wydział Organizacyjny
              tel. +48 52 349 77 20, +48 52 349 77 21
              e-mail: 
paszport@bydgoszcz.uw.gov.pl

 

w zakresie ewidencji ludności, dowodów osobistych i rejestracji stanu cywilnego:

  • sprawowanie nadzoru w zakresie spraw meldunkowych, zadań związanych z wydawaniem, wymianą i unieważnieniem dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego, zmiany imion
    i nazwisk; 
  • wydawanie decyzji w II instancji w sprawach określonych ustawą o ewidencji ludności, dowodach osobistych, zmianie imion i nazwisk oraz decyzji w sprawie unieważnienia aktów stanu cywilnego;
  • prowadzenie spraw związanych z nadawaniem Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie.

 

w zakresie obywatelstwa i repatriacji:

  • wydawanie decyzji o uznaniu za obywatela polskiego, potwierdzenia posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego;
  • opiniowania wniosków do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o nadanie obywatelstwa polskiego oraz wyrażenie zgody na zrzeczenie się obywatelstwa polskiego;
  • sprawowanie nadzoru w zakresie realizacji zadań dotyczących repatriacji na terenie województwa.

Informacja dotycząca obywatelstwa polskiego:

tel. +48 52 349 71 27

e-mail: obywatel@bydgoszcz.uw.gov.pl

 

w zakresie wyznań religijnych:

  • wydawanie zaświadczeń potwierdzających posiadanie osobowości prawnej kościelnych jednostek organizacyjnych; 
  • przyjmowanie zawiadomień o zmianach w jednostkach organizacyjnych kościołów
    i związków wyznaniowych.

Informacja:

e-mail: sprawywyznaniowe@bydgoszcz.uw.gov.pl

 

Realizujemy także zadania, o których mowa w ustawie o Karcie Polaka:

  • prowadzenie spraw dotyczących świadczeń pieniężnych przyznawanych posiadaczom Karty Polaka

Informacja dotycząca świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka:

tel. +48 52 349 72 33

e-mail: msalkowska@bydgoszcz.uw.gov.pl, obywatel@bydgoszcz.uw.gov.pl