W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Międzynarodowy Dzień Numeru Alarmowego 112

09.02.2024

11 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Numeru Alarmowego 112. Jest to idealny moment na podsumowanie działalności bydgoskiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego w 2023 roku.

112

Ilość zgłoszeń obsłużonych w roku 2023

  • 1 324 687 (o 70 359 więcej niż w roku 2022)
  • 519 194 zgłoszeń fałszywych (nieznaczny wzrost w stosunku do 2022)

Ilość zdarzeń przekazanych do służb

  • Policja 193 002
  • PRM 175 832
  • PSP 23 704

Do najczęstszych zgłaszanych zagrożeń należą: zakłócenia porządku publicznego, wypadki i kolizje komunikacji drogowej, interwencje domowe, miejscowe zagrożenia, kradzieże, duszności.

Przypominamy, że numer alarmowy 112 jest bezpłatny i dostępny na terenie całej Unii Europejskiej zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Numer alarmowy 112 można wybrać w telefonie nieposiadającym karty SIM.

Warto podkreślić, że w styczniu 2020 została uruchomiona aplikacja „Alarm 112” której celem jest umożliwienie zgłoszenia zagrożenia bez konieczności łączności głosowej. Wyżej wymieniona funkcjonalność jest szczególnie istotna dla osób niepełnosprawnych. Aplikacja „Alarm 112” umożliwia komunikację z Centrum Powiadamiania Ratunkowego za pośrednictwem wiadomości SMS.

Promowanie właściwego wykorzystania numeru alarmowego 112

W 2023 roku przedstawiciele Centrum Powiadamiania Ratunkowego zrealizowali 59 wizyt w szkołach (ponad 1200 osób uczniów, przedszkolaków, studentów (w tym zagranicznych), osób starszych) oraz wzięli udział w 26 eventach wyjazdowych promujących właściwe użycie numeru alarmowego 112.

 

Jak sprawnie powiadomić o zagrożeniu?

1. Powiedz gdzie się znajdujesz – najistotniejsza informacja w przypadku rozłączenia się z Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Pamiętaj że CPR obsługuje przynajmniej teren jednego województwa więc poinformuj w jakiej znajdujesz się gminie oraz w jakim powiecie.

2. Powiedz co się stało – powiedz dokładnie oraz możliwie zwięźle o zagrożeniu.

3. Nie rozłączaj się pierwszy – operator może uznać za konieczność połączenia Cię bezpośrednio z daną służbą. Nigdy nie rozłączaj się pierwszy i słuchaj poleceń operatora.
 

{"register":{"columns":[]}}