W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja nr 100/24 z dnia 28.06.2024 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej –wraz z Postanowieniem nr 185 / 24 o nadaniu rygoru natychmiastowej wykonalności oraz Postanowieniem nr 197/24 – prostującym oczywistą pomyłkę pisarską w decyzji nr GPB-II.7820.6.2023.RP/AK/MP

29.07.2024

Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko

Łódź, 28.06.2024 r.

GPB-II.7820.6.2023.RP/AK/MP

DECYZJA  NR  100/24

o  zezwoleniu  na realizację inwestycji drogowej

Na podstawie art. 11a ust. 1, art.11f ust. 1, art.11i ust. 1, art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 311), zwanej dalej „specustawą drogową” oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku z dnia 21.04.2023 r., uzupełnionego w dniach 24.08.2023 r. i 14.12.2023 r., skorygowanego w dniu 10.05.2024 r., o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,

udzielam

Prezydentowi Miasta Łodzi reprezentowanemu przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich

z siedzibą w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 175

zezwolenia na realizację inwestycji drogowej

pn.: „Rozbudowa drogi krajowej nr 14, ul. Władysława Broniewskiego na odcinku od skrzyżowania z al. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza do skrzyżowania z ul. Rzgowską w m. Łódź (od km 57+029 do km 58+070 DK14) wraz z rozbudową innej drogi publicznej drogi powiatowej ul. Kilińskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mochnackiego do skrzyżowania z ul. Śląską w m. Łódź”, w ramach projektu: Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę i przebudowę linii tramwajowej wraz z układem drogowym w ramach projektu: „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w Łodzi”. Część 3. Zadanie 4 – Budowa torowiska w ul. Broniewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza (bez ronda Broniewskiego) do ul. Rzgowskiej/Paderewskiego (wraz ze skrzyżowaniem) i przebudową pętli Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny na pętlę tramwajowo-autobusową,

w tym dla potrzeb realizacji przedmiotowej inwestycji drogowej:

  1. Określam wymagania dotyczące powiązania drogi z innymi drogami publicznymi, z określeniem ich kategorii (art. 11f ust. 1 pkt 1 specustawy drogowej).

Na odcinku objętym przedmiotową inwestycją zlokalizowane są drogi publiczne:

  • ul. Broniewskiego, droga krajowa nr 14, klasy G - ulica projektowana na odcinku od skrzyżowania al. Śmigłego-Rydza (bez ronda Broniewskiego) do skrzyżowania z ul. Rzgowską (włącznie ze skrzyżowaniem),
  • ul. Kilińskiego, droga powiatowa nr 1142E, klasy Z.

W zakresie inwestycji zachowane zostają powiązania projektowanej ulicy Broniewskiego – droga krajowa nr 14, z następującymi drogami publicznymi:

  • ul. Rzgowską, drogą powiatową nr 1217E, klasy Z,
  • ul. Kilińskiego, drogą powiatową nr 1142E, klasy Z,
  • ul. Śląską, drogą powiatową nr 1116E, klasy Z,
  • ul. Korzeniowskiego, drogą gminną nr 161361E, klasy D.

Powiązania z siecią dróg wewnętrznych, będących we władaniu Zarządu Dróg i Transportu:

  • projektowana ul. Kilińskiego w zakresie inwestycji krzyżuje się z następującymi drogami wewnętrznymi – ulicami: Naruszewicza, Odyńca, Mazurską, Malczewskiego, Karpia, Wysockiego, Mochnackiego.

Projektowana ulica Broniewskiego, droga krajowa nr 14, w zakresie inwestycji nie ma powiązań z innymi drogami krajowymi ani wojewódzkimi.

  1. Określam linie rozgraniczające teren inwestycji (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru czerwonego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
  2. Określam granice pasa drogowego drogi krajowej nr 14 (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru niebieskiego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
  3. Określam granice pasa drogowego drogi powiatowej nr 1142E (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru żółtego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
  4. Określam warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska, ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej oraz potrzeb obronności państwa (art. 11f ust. 1 pkt 3 specustawy drogowej):
  1. warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska:

Podczas realizacji i eksploatacji inwestycji należy zachować warunki określone w  decyzji Prezydenta Miasta Łodzi Nr 17/U/2017 z dnia 1.03.2017 r., znak: DSS-OŚR.II.6220.186.2016 o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia oraz w ustawie Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 54);

  1. warunki wynikające z potrzeb ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej:

W toku realizacji inwestycji należy zachować warunki określone w ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. 2022 r. poz. 840, ze zm.), a w szczególności, w przypadku odkrycia podczas prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych, przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, należy:

      • wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryty przedmiot;
      • zabezpieczyć, przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia;
      • niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków, a jeśli nie jest to możliwe, właściwego wójta (burmistrza, prezydenta miasta);
  1. warunki wynikające z potrzeb obronności państwa:

Realizowana inwestycja powinna spełniać warunki techniczne i funkcjonalne w zakresie przygotowania dróg na potrzeby obronności państwa.

  1. Określam wymagania dotyczące ochrony uzasadnionych interesów osób trzecich (art. 11f ust. 1 pkt 4 specustawy drogowej):

Należy uwzględnić wszelkie warunki i normy wynikające z obowiązującego, ze szczególnym uwzględnieniem art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725), zwanej dalej „ustawą Prawo budowlane”, a zwłaszcza zapewniające:

      • dostęp do drogi publicznej,
      • możliwość korzystania z urządzeń istniejącej infrastruktury technicznej,
      • ochronę przed ponadnormatywnymi uciążliwościami spowodowanymi hałasem,
      • ochronę przed ponadnormatywnym zanieczyszczeniem powietrza, wody i gleby,
      • zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia.
  1. Zatwierdzam podział nieruchomości (art. 11f ust. 1 pkt 5 specustawy drogowej), oznaczonych poniżej numerami ewidencyjnymi działek zgodnie z katastrem nieruchomości, położonych w województwie łódzkim, w mieście Łodzi w obrębach G‑12, G-13 i G-14, zgodnie z liniami rozgraniczającymi teren inwestycji (Tabela 1):

 

          Oznaczenia numerów ewidencyjnych działek, przyjęte w poniższej tabeli:

Kolumna A – numery ewidencyjne działek, dla których niniejszą decyzją zatwierdzony zostaje podział nieruchomości.

Kolumna B – numery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości, zatwierdzonym niniejszą decyzją, położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Skarbu Państwa lub Miasta Łódź:

- numery nieoznaczone gwiazdkami - numery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości, położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, przechodzących na własność Skarbu Państwa;

- (*) – numery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości, położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji pod rozbudowę drogi powiatowej nr 1142E, przechodzących na własność Miasta Łódź;

Kolumna C – powierzchnia wydzielonych działek (w ha), położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Skarbu Państwa lub Miasta Łódź;

Kolumna D – numery ewidencyjne działek, powstałych wskutek podziału nieruchomości zatwierdzonego niniejszą decyzją, położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, pozostających we władaniu dotychczasowego właściciela.

 

Tabela 1

L.p.

Gmina

Obręb ewidencyjny

A

B

C

D

1

Miasto Łódź

G-12

84/27

84/118

0,0230

84/119

2

G-13

2/5

2/6

0,0081

2/7

3

G-14

129/6

129/44

0,0043

129/45

4

129/7

129/46

0,0045

129/47

5

129/8

129/48

0,0031

129/49

6

129/9

129/50

0,0043

129/51

7

129/10

129/52

0,0043

129/53

8

129/11

129/54

0,0030

129/55

9

129/12

129/56

0,0037

129/57

10

129/13

129/58

0,0037

129/59

11

129/32

129/60

0,0030

129/61

12

129/16

129/62

0,0037

129/63

13

129/17

129/64

0,0037

129/65

14

129/40

129/66

0,0030

129/67

15

129/19

129/68

0,0033

129/69

16

129/20

129/70

0,0027

129/71

17

129/21

129/72

0,0015

129/73

18

129/38

129/74

0,0005

129/75

19

106/1

106/3*

0,0046

106/4

20

105

105/2*

0,0012

105/3

21

107

107/2*

0,0020

107/3

 

Mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości stanowią załączniki Nr 2 i Nr 3 do niniejszej decyzji:

  • Nr 2 – arkusz 1 –  obręb G-12 i G-13 Łódź
  • Nr 3 – arkusz 1 – obręb G-14 Łódź

 

  1.    Określam nieruchomości oznaczone poniżej zgodnie z katastrem nieruchomości numerami ewidencyjnymi działek, tworzące istniejący pas drogowy drogi          krajowej        nr 14, położone w całości w liniach rozgraniczających teren inwestycji,           stanowiące własność Skarbu Państwa (Tabela 2):

 

Tabela 2

L.p.

Gmina

Obręb ewidencyjny

Numer działki

Powierzchnia

1

Miasto Łódź

 

G-12

84/26

0,0239

2

84/104

0,1005

3

84/31

0,0046

4

G-14

129/43

0,2744

5

131

0,0148

6

 

 

 

G-15

 

 

 

 

28/27

0,0050

7

28/61

0,5330

8

28/5

0,0279

9

28/6

0,0288

10

28/7

0,0290

11

28/78

0,0020

12

28/79

0,0001

13

28/65

0,0024

14

28/66

0,0075

15

28/67

0,0074

16

28/68

0,0042

17

28/69

0,0083

 

  1. Określam nieruchomość oznaczoną poniżej zgodnie z katastrem nieruchomości numerem ewidencyjnym działki, tworzącą istniejący pas drogowy drogi krajowej nr 14, położoną w części w liniach rozgraniczających teren inwestycji, stanowiącą własność Skarbu Państwa, niewymagającą podziału (Tabela 3):

 

      Tabela 3

L.p.

Gmina

Obręb ewidencyjny

Numer działki

Powierzchnia

1

Miasto Łódź

G-12

84/107

0,2383

 

  1. Określam nieruchomości lub ich części, według katastru nieruchomości, które stają się własnością Skarbu Państwa lub Miasta Łódź (art. 11f ust. 1 pkt 6 specustawy drogowej):
  1. Nieruchomości oznaczone poniżej zgodnie z katastrem nieruchomości numerami ewidencyjnymi działek, tworzące istniejący pas drogi krajowej nr 14, położone w całości w liniach rozgraniczających teren inwestycji, nie stanowiące własności Skarbu Państwa, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Skarbu Państwa (Tabela 4):

 

Tabela 4

L.p.

Gmina

Obręb ewidencyjny

Numer działki

Powierzchnia

1

 

 

 

 

Miasto Łódź

 

 

 

 

 

G-12

84/100

0,0493

2

84/102

0,0962

3

84/103

0,0100

4

84/21

0,0377

5

84/105

0,0245

6

84/106

0,1005

7

603

0,0186

8

84/52

0,0350

9

 

G-14

 

129/42

1,8424

10

132

0,0047

11

133

0,0588

12

134

0,0029

13

135

0,1198

14

136

0,3460

15

G-15

28/40

0,3023

16

28/48

0,1189

17

28/50

0,2658

18

28/52

0,0795

19

28/62

0,0166

20

28/63

0,0654

21

28/53

0,0888

22

28/56

0,0329

23

28/57

0,0359

24

28/58

0,0366

25

28/59

0,0372

26

28/18

0,0385

27

28/19

0,0414

28

28/20

0,0416

29

28/21

0,0380

30

28/22

0,0693

31

28/23

0,0691

32

28/24

0,0405

33

28/70

0,0024

34

28/25

0,0449

 

  1. Nieruchomości oznaczone poniżej zgodnie z katastrem nieruchomości numerami ewidencyjnymi działek, nie tworzące istniejącego pasa drogi krajowej nr 14, położone w całości w liniach rozgraniczających teren inwestycji, nie stanowiące własności Skarbu Państwa, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Skarbu Państwa (Tabela 5):

Tabela 5

L.p.

Gmina

Obręb ewidencyjny

Numer działki

Powierzchnia

1

Miasto Łódź

G-12

432/18

0,0083

2

432/20

0,0024

 

  1. Nieruchomości powstałe wskutek podziału, zatwierdzonego niniejszą decyzją, wskazane w punkcie 7 niniejsze decyzji, w Tabeli 1 w kolumnie B, oznaczone numerami ewidencyjnymi z gwiazdką (*) – które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Miasta Łódź.
  2. Nieruchomości powstałe wskutek podziału, zatwierdzonego niniejszą decyzją, wskazane w punkcie 7 niniejsze decyzji, w Tabeli 1 w kolumnie B, oznaczone numerami ewidencyjnymi bez gwiazdkiktóre z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Skarbu Państwa.
  1. Zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany (art. 11f ust. 1 pkt 7 specustawy drogowej), stanowiący załącznik Nr 4 do niniejszej decyzji, dla zamierzenia inwestycyjnego obejmującego:
  • rozbudowę publicznej drogi krajowej nr 14, ul. Władysława Broniewskiego na odcinku od skrzyżowania z al. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza do skrzyżowania z ul. Rzgowską w m. Łódź,
  • rozbudowę publicznej drogi powiatowej ul. Kilińskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mochnackiego do skrzyżowania z ul. Śląską w m. Łódź,

w tym:

  • budowę, przebudowę, remont  jezdni ulic,
  • budowę i przebudowę torowiska tramwajowego,
  • budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej odwodnienia jezdni i torowiska,
  • budowę i przebudowę  chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo- rowerowych,  zjazdów,
  • budowę budynku socjalnego w obrębie pętli tramwajowo-autobusowej wraz z budową przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej, elektroenergetycznego i teletechnicznego,
  • budowę peronów tramwajowych, tramwajowo-autobusowych, autobusowych,
  • budowę ciągu pieszo-jezdnego,
  • budowę i przebudowę sieci elektroenergetycznej w zakresie oświetlenia ulicy i zasilania oświetlenia ulicy,
  • budowę i przebudowę sieci elektroenergetycznej w zakresie budowy, przebudowy sygnalizacji świetlnej,
  • budowę, przebudowę i zabezpieczenie sieci gazowej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, cieplnej, teletechnicznej, elektroenergetycznej będących w kolizji z inwestycją,
  • budowę i przebudowę sieci trakcyjnej oraz sterowania i ogrzewania zwrotnic,
  • budowę i przebudowę sieci teletechnicznej w zakresie wykonania systemu informacji pasażerskiej, w tym budowę tablic informacji pasażerskiej,
  • budowę kanału technologicznego,
  • budowę i przebudowę sieci teletechnicznej w zakresie obszarowego systemu sterowania ruchem;

który opracowali niżej wymienieni projektanci:

  • mgr inż. Kamil Jóźwiak, posiadający uprawnienia budowlane nr LOD/2547/PWOD/15 do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/BO/9080/10;
  • mgr inż. Dawid Karpus, posiadający uprawnienia budowlane nr MAP/0409/POOL/11 do projektowania bez ograniczeń w specjalności kolejowej, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/BK/0036/12;
  • mgr inż. Michał Olszewski, posiadający uprawnienia budowlane nr MAZ/0420/POOE/05 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/IE/0116/06;
  • mgr inż. Wojciech Gręda, posiadający uprawnienia budowlane nr 1786/99/U do projektowania w specjalnościach instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w zakresie linii, instalacji i urządzeń liniowych, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/BT/6521/04;
  • mgr inż. Piotr Kozłowski, posiadający uprawnienia budowlane nr LOD/1127/PWOS/09 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/IS/8783/09;
  • mgr inż. arch. Tomasz Berent, posiadający uprawnienia budowlane nr 214/84/WŁ do projektowania w specjalności architektonicznej, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Architektów RP pod numerem ewidencyjnym LO‑0075;
  • mgr inż. Rafał Bielicki, posiadający uprawnienia budowlane nr MAZ/0399/POOD/10 do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/BD/0115/11;
  • mgr inż. Małgorzata Cielecka, posiadająca uprawnienia budowlane nr St-16/90 do projektowania w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie dróg i lotniskowych dróg startowych oraz manipulacyjnych: do sporządzania projektów budowli dróg, lotniskowych dróg startowych i manipulacyjnych oraz typowych mostów i przepustów, wpisana na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/BO/0009/01;
  • mgr inż. Piotr Sułkowski, posiadający uprawnienia budowlane nr MAP/0176/POOL/12 do projektowania bez ograniczeń w specjalności kolejowej, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/BK/0391/12;
  • mgr inż. Michał Sadowski, posiadający uprawnienia budowlane nr MAP/0012/PBD/21 do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/BD/0147/21;
  • mgr inż. arch. Radosław Sadowski, posiadający uprawnienia budowlane nr W/33/2008 do projektowania w specjalności architektonicznej, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Architektów RP pod numerem ewidencyjnym MA‑2144.
  1. Określam szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. a specustawy drogowej):
  1.  budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu i projektem architektoniczno-budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną;
  2.  należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach  branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych;
  3.  budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów  dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
  4.   kierownik budowy jest obowiązany prowadzić dziennik budowy;
  5.  istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej jest dopuszczalne jedynie po uzyskaniu decyzji o zmianie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
  1. Określam szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. d specustawy drogowej):

Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 15 i pkt 14 lit. b oraz § 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzaju obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. z 2001 r. Nr 138 poz. 1554) – nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalnościach inżynieryjnej drogowej oraz instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

  1. Ustalam warunki dotyczące budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. e specustawy drogowej):
  1. określam obowiązek budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na działkach określonych poniżej w Tabeli 6;
  2.  dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 10.4. podpunkt a) decyzji określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na budowę i przebudowę sieci uzbrojenia terenu, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 6);
  3. określam ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości na działkach zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 6) na rzecz każdoczesnego właściciela sieci – na potrzeby konserwacji i usuwania awarii sieci uzbrojenia terenu.

 

Tabela 6

L.p.

Gmina

Obręb ewidencyjny

Numer działki przed podziałem

Numery działek po podziale pozostających poza pasem drogowym

Powierzchnia zajmowana pod konieczną przebudowę sieci

[ha]

Zakładane prace budowlane

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miasto Łódź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miasto Łódź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G-12

432/15

-

0,0021

przebudowa sieci  trakcyjnej

2

432/16

-

0,0123

przebudowa sieci  trakcyjnej

3

461/1

-

0,0004

przebudowa sieci  trakcyjnej

4

432/17

-

 0,1928

budowa i przebudowa sieci trakcyjnej, elektroenergetycznej i sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej)

5

432/19

-

0,0081

budowa i przebudowa sieci  trakcyjnej, teletechnicznej

6

461/33

-

0,0011

przebudowa sieci  trakcyjnej

7

604

 

0,0112

przebudowa sieci  trakcyjnej

8

84/99

-

0,0179

budowa i przebudowa sieci  trakcyjnej

9

84/27

84/119

0,0282

budowa i przebudowa sieci  teletechnicznej

10

G-13

38/1

-

0,0179

przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej)

11

1/34

-

0,0023

przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej)

12

1/68

-

0,0039

przebudowa sieci sanitarnej (wodociągowej)

13

G-14

110/3

-

0,0010

przebudowa sieci  trakcyjnej

14

112/3

-

0,0078

budowa sieci trakcyjnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej.

15

106/1

106/4

0.0006

przebudowa sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej)

16

105

105/3

0.0002

przebudowa sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej)

17

G-15

29/34

-

0,0025

budowa i przebudowa sieci teletechnicznej

18

29/27

-

0,0099

budowa i przebudowa sieci wodociągowej

19

28/41

-

0,0122

budowa i przebudowa sieci elektroenergetycznej,

20

111/3

-

0,0009

budowa i przebudowa sieci teletechnicznej

21

29/28

-

0,0023

budowa i przebudowa sieci teletechnicznej

22

G-16

28/7

-

0,0004

przebudowa sieci wodociągowej

23

217/6

-

0,0006

budowa sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej)

24

217/10

-

0,0031

budowa i przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetlenie), sanitarnej (kanalizacji deszczowej)

25

217/9

-

0,0021

przebudowa sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej)

26

217/7

-

0,0021

budowa sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej)

27

217/45

-

0,0662

budowa i przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetlenie), sanitarnej (wodociągowej, kanalizacji deszczowej)

28

217/1

-

 0,0024

przebudowa sieci elektroenergetycznej

29

261/7

-

0,0113

przebudowa sieci elektroenergetycznej

30

261/6

-

0,0147

przebudowa sieci elektroenergetycznej

31

11/2

-

0,0006

przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej)

32

74/23

-

0,0004

przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej)

33

103/21

-

0,0048

przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej)

34

122/10

-

0,0019

przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej)

35

3/29

-

0,0023

przebudowa sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej)

36

208/4

-

0,0060

przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej)

37

211/4

-

0,0057

przebudowa i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej

38

215

-

0,0378

przebudowa i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej

39

195/13

-

0,0330

przebudowa i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej

40

202/32

-

0,0072

przebudowa i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej

41

122/7

-

0,0089

przebudowa i zabezpieczenie sieci teletechnicznej

Działki podlegające podziałowi wytłuszczono.

15.   Ustalam warunki dotyczące przebudowy innych dróg publicznych (art. 11f ust. 1        pkt 8 lit. g specustawy drogowej):

  1. określam obowiązek przebudowy innych dróg publicznych, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na działkach określonych poniżej w Tabeli 7;
  2.  dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 15 podpunkt a) decyzji określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na przebudowę innych dróg publicznych, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 7):
  • ul. Rzgowska – droga powiatowa nr 1217E,
  • ul. Kilińskiego – droga powiatowa nr 1142E,
  • ul. Śląska – droga powiatowa nr 1116E,
  • ul. Korzeniowskiego – droga gminna nr 161361E,

 

 

Tabela 7

L.p.

Gmina

Obręb ewidencyjny

Numer działki przed podziałem

Numery działek po podziale pozostających poza pasem drogowym

Powierzchnia objęta obszarem przebudowy innych dróg publicznych

 [ha]

Zakładane prace budowlane

1

 

 

Miasto

Łódź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miasto

Łódź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miasto

Łódź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miasto

Łódź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miasto

Łódź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G-13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G-13

 

1/37

-

0,2545

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

2

1/51

-

0,0349

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

3

3/3

-

0,0245

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

4

1/50

-

0,0310

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

5

38/1

-

0,0213

przebudowa
ul. Korzeniowskiego – droga gminna

6

1/26

-

0,0153

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

7

1/28

-

0,0053

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

8

1/41

-

0,0361

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

9

1/42

-

0,0015

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

10

1/40

-

0,0295

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

11

1/39

-

0,0186

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

12

1/61

-

0,0025

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

13

1/62

-

0,0107

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

14

1/63

-

0,0103

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

15

1/44

-

0,0076

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

16

1/45

-

0,0214

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

17

1/46

-

0,0095

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

18

1/43

-

0,0168

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

19

1/22

-

0,0036

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

20

G-12

432/17

-

0,0039

przebudowa
ul. Rzgowskiej – droga powiatowa

21

 

 

 

 

 

 

 

 

G-14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

64/24

-

0,0525

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

23

64/4

-

0,0332

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

24

64/12

-

0,0319

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

25

64/3

-

0,0015

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

26

64/1

-

0,0114

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

27

64/42

-

0,0267

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

28

64/14

-

0,0039

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

29

64/15

-

0,0426

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

30

64/41

-

0,0204

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

31

64/2

-

0,0050

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

32

128/5

-

0,0047

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

33

 

 

 

 

 

G-16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G-16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G-16

3/70

-

 0,0403

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

34

3/72

-

0,0116

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

35

3/71

-

0,0714

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

36

3/69

-

0,0182

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

37

3/37

-

0,0803

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

38

3/39

-

0,0532

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

39

3/12

-

0,0797

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

40

3/10

-

0,0168

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

41

3/56

-

0,0159

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

42

3/57

-

0,0149

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

43

3/14

-

0,0389

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

44

3/15

-

0,0394

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

45

3/16

-

0,0714

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

46

3/58

-

0,0253

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

47

3/59

-

0,0170

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

48

3/18

-

0,0828

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

49

3/19

-

0,0834

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

50

3/60

-

0,0226

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

51

3/61

-

0,0154

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

52

3/68

-

0,0027

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

53

3/22

-

0,0657

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

54

3/23

-

0,0215

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

55

3/24

-

0,0942

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

56

3/25

-

0,0110

przebudowa
ul. Kilińskiego – droga powiatowa

57

3/62

-

0,0238

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

58

3/63

-

0,0094

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

59

3/64

-

0,0712

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

60

3/44

-

0,0632

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

61

3/45

-

0,4506

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

62

3/43

-

0,0004

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

63

216/2

-

0,0931

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

64

216/3

-

0,0484

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

65

3/67

-

0,0123

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

66

3/66

-

0,0264

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

67

3/65

-

0,0316

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

68

3/46

-

0,0210

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

69

3/47

-

0,0028

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

70

3/48

-

0,0072

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

71

3/49

-

0,0062

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

72

3/50

-

0,0175

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

73

3/51

-

0,0201

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

74

3/52

-

0,0157

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

75

3/53

-

0,0284

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

76

3/54

-

0,0262

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

77

3/55

-

0,0204

przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny

78

261/7

-

0,0038

przebudowa
ul. Śląska – droga powiatowa

79

217/45

-

0,0172

przebudowa
ul. Śląska – droga powiatowa

80

217/8

-

0,0012

przebudowa
ul. Śląska – droga powiatowa

81

217/6

-

0,0037

przebudowa
ul. Śląska – droga powiatowa

 

 

  1. Ustalam warunki dotyczące budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu oraz przebudowy zjazdów (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. e i h specustawy drogowej):
  1. określam obowiązek budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu oraz przebudowy zjazdów, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na działkach określonych poniżej w Tabeli 8;
  2.  dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 16 podpunkt a) decyzji określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na budowę i przebudowę sieci uzbrojenia terenu oraz przebudowę zjazdów, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 8);
  3. określam ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości na działkach zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 8) na rzecz każdoczesnego właściciela sieci – na potrzeby konserwacji i usuwania awarii sieci uzbrojenia terenu.

 

Tabela 8

L.p.

Gmina

Obręb ewidencyjny

Numer działki przed podziałem

Numery działek po podziale pozostających poza pasem drogowym

Powierzchnia zajmowana pod konieczną przebudowę sieci

[ha]

Zakładane prace budowlane

1

 

Miasto Łódź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miasto

Łódź

 

G-16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G-16

11/2

-

0,0052

przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej

w drodze wewnętrznej -
ul. Naruszewicza

2

103/27

-

0,0003

przebudowa zjazdu

w drodze wewnętrznej -
ul. Odyńca

3

103/21

-

0,0018

przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej

w drodze wewnętrznej -
ul. Odyńca

4

103/15

-

0,0005

przebudowa zjazdu

w drodze wewnętrznej –

ul. Odyńca

5

74/8

-

0,0006

przebudowa zjazdu

w drodze wewnętrznej –

ul. Odyńca

6

74/23

-

0,0042

przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej

w drodze wewnętrznej -
ul. Odyńca

7

74/24

-

0,0055

przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej

w drodze wewnętrznej –

ul. Odyńca

8

122/7

-

0,0017

przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej

w drodze wewnętrznej –

ul. Mazurska

9

122/9

-

0,0057

przebudowa zjazdu, sieci elektroenergetycznej oraz kanalizacji deszczowej

w drodze wewnętrznej –

ul. Mazurska

10

122/10

-

0,0059

przebudowa zjazdu, sieci elektroenergetycznej oraz kanalizacji deszczowej

w drodze wewnętrznej –

ul. Mazurska

11

92/13

-

0,0205

przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej

w drodze wewnętrznej –

ul. Mazurska

12

92/14

-

0,0137

przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej

w drodze wewnętrznej –

ul. Mazurska

13

208/4

-

0,0043

przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej

w drodze wewnętrznej –

ul. Malczewskiego

14

208/5

-

0,0034

przebudowa zjazdu, sieci elektroenergetycznej oraz kanalizacji deszczowej

w drodze wewnętrznej –

ul. Malczewskiego

15

208/6

-

0,0005

przebudowa zjazdu

w drodze wewnętrznej –

ul. Malczewskiego

16

202/32

-

0,0114

przebudowa zjazdu, sieci elektroenergetycznej oraz sieci teletechnicznej

w drodze wewnętrznej –

ul. Malczewskiego

17

202/24

-

0,0077

przebudowa zjazdu, sieci elektroenergetycznej oraz sieci teletechnicznej

w drodze wewnętrznej –

ul. Malczewskiego

18

202/25

-

0,0014

przebudowa zjazdu

w drodze wewnętrznej –

ul. Malczewskiego

19

195/13

-

0,0134

przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej

w drodze wewnętrznej –

ul. Karpia

20

195/14

-

0,0023

przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej

w drodze wewnętrznej –

ul. Karpia

21

Miasto Łódź

G-14

106/2

-

0,0004

przebudowa zjazdu

w drodze wewnętrznej –

ul. Mochnackiego

22

128/6

-

0,0296

przebudowa zjazdu oraz sieci trakcyjnej

w drodze wewnętrznej –

ul. Wysockiego

23

106/1

106/4

0,0282

przebudowa zjazdu oraz kanalizacji deszczowej

w drodze wewnętrznej –

ul. Mochnackiego

24

105

105/3

0,0012

przebudowa zjazdu

w drodze wewnętrznej –

ul. Mochnackiego

25

107

107/3

0,0020

przebudowa zjazdu oraz sieci trakcyjnej

w drodze wewnętrznej –

ul. Wysockiego

26

109/3

-

0,0244

przebudowa zjazdu

w drodze wewnętrznej –

ul. Wysockiego

 

 

Granice terenu niezbędnego dla wykonania robót określonych w Tabelach 6, 7 i 8  niniejszej decyzji, na nieruchomościach położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oznaczone zostały na projekcie zagospodarowania terenu i na mapie przedstawiającej proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu, stanowiących załączniki do decyzji o zezwoleniu na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej.

Zgodnie z art. 11f ust. 2 specustawy drogowej do ograniczeń, o których mowa w ust. 1 pkt 8 lit. i, przepisy art. 124 ust. 4-7 i art. 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 344, ze zm.), stosuje się odpowiednio:

  1. Inwestor – jest zobowiązany do przywrócenia nieruchomości do stanu poprzedniego, niezwłocznie po dokonaniu przebudowy istniejących sieci uzbrojenia terenu.
  2. Jeżeli przywrócenie nieruchomości do stanu poprzedniego jest niemożliwe albo powoduje nadmierne trudności lub koszty, właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości przysługuje odszkodowanie. Odszkodowanie powinno odpowiadać wartości poniesionych szkód. Jeżeli wskutek przebudowy sieci uzbrojenia terenu zmniejszy się wartość nieruchomości, odszkodowanie powiększa się o kwotę odpowiadającą temu zmniejszeniu. Odszkodowanie, o którym mowa wyżej, ustala Wojewoda Łódzki, w odrębnej decyzji.
  3. Jeżeli budowa lub przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu uniemożliwia właścicielowi albo użytkownikowi wieczystemu dalsze prawidłowe korzystanie z nieruchomości w sposób dotychczasowy albo w sposób zgodny z jej dotychczasowym przeznaczeniem, właściciel  lub użytkownik wieczysty może żądać, aby Inwestor nabył od niego na rzecz Skarbu Państwa, w drodze umowy, własność albo użytkowanie wieczyste nieruchomości.
  4. Właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości jest obowiązany udostępnić nieruchomość w celu wykonania robót budowlanych związanych z budową lub przebudową sieci uzbrojenia terenu, a także wykonania czynności związanych z czynności związanych z konserwacją oraz usuwaniem awarii sieci uzbrojenia terenu. Obowiązek udostępnienia nieruchomości podlega egzekucji administracyjnej.
  5. Ostateczna decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do dokonania wpisu w księdze wieczystej.

 

  1. Przed przystąpieniem do użytkowania Inwestor jest zobowiązany: zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy co najmniej 14 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania.
  2. Określam warunki dotyczące gospodarowania odpadami:

Z odpadami powstającymi na etapie realizacji inwestycji należy postępować zgodnie z ustawą z dnia z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 1587, ze zm.).

Powstałe odpady należy gromadzić selektywnie, w warunkach uniemożliwiających szkodliwe oddziaływanie na środowisko i zdrowie ludzi, a następnie przekazać je podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania odpadami.

  1. Określam termin wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń na 120 dzień od dnia, w którym niniejsza decyzja stała się ostateczna (art. 16 ust. 2 specustawy drogowej).

 

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 21.04.2023 r. Inwestor - Prezydent Miasta Łodzi, reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi, wystąpił do Wojewody Łódzkiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, w trybie art. 11a ust. 1 specustawy drogowej.

Pismem z dnia 26.05.2023 r. wezwano Inwestora do usunięcia braków formalnych we wniosku w terminie 90 dni od daty otrzymania wezwania, tj. do dnia 24.08.2023 r. Część dokumentacji została uzupełniona w dniu 24.08.2023 r., jednocześnie Inwestor wniósł o przedłużenie terminu na uzupełnienie pozostałych braków formalnych o kolejne 60 dni. Termin ten został przedłużony do dnia 24.10.2023 r. Kolejnym pismem z dnia 24.10.2023 r. (data wpływu do organu) Inwestor ponownie wystąpił o przedłużenie terminu na usunięcie braków formalnych wniosku do dnia 15.12.2023 r.  Ostatecznie brakujące dokumenty zostały uzupełnione w dniu 14.12.2023 r.

            Wniosek zawierał m.in.:

  1. mapę w skali 1:500 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
  2. analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
  3. mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
  4. określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
  5. trzy egzemplarze projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane;
  6. opinie:
  1. Zarządu Województwa Łódzkiego, znak: BPPWŁ.ZP.4041.88.2020;
  2. Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi z dnia 30.12.2020 r., znak: WUOZ-ZN.5183.1103.2020.MG;
  3. PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Zakład Linii Kolejowych w Łodzi, Dział Dróg Kolejowych i Ochrony Środowiska z dnia 13.04.2021 r., znak: IZ02DK.2161.38.2021.n4;
  1. pismo inwestora z 13.11.2020 r., znak: WA/20/A/2442/TLO, skierowane do Prezydenta Miasta Łodzi o wydanie opinii zgodnie z art. 11b ust. 1 specustawy drogowej (wraz ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru) oraz oświadczenie Inwestora o niewydaniu opinii w terminie określonym w art. 11b ust. 2 specustawy drogowej;
  2. ostateczną decyzję Prezydenta Miasta Łodzi Nr 17/U/2017 z 1.03.2017 r., znak: DSS‑OŚR.II.6220.186.2016, o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.

Ponadto, Inwestor oświadczył, że ze względu na fakt, iż na odcinku drogi objętym zakresem wniosku o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej brak jest terenów i obiektów, o których mowa w art. 11d ust. 1 pkt 8 lit. a, b, c, d, e, ga specustawy drogowej, opinie ministra właściwego do spraw zdrowia, dyrektora właściwego urzędu morskiego, właściwego organu nadzoru górniczego, dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych i podmiotu zarządzającego w rozumieniu ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1796) – nie były wymagane.

Dodatkowo, Inwestor oświadczył, że droga krajowa, objęta przedmiotową inwestycją nie należy do transeuropejskiej sieci drogowej.

Inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1839). W związku z powyższym, zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094, ze zm.), zwanej dalej „ustawą ooś”, Inwestor uzyskał w dniu 1.03.2017 r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.

O wszczęciu przedmiotowego postępowania organ zawiadomił strony postępowania, stosownie do art. 11d ust. 5 specustawy drogowej poprzez obwieszczenie zamieszczone:

  1. w prasie lokalnej (Dziennik Łódzki) – 18.12.2023 r.;
  2. w urzędowym publikatorze teleinformatycznym – Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi –  w dniu 18.12.2023 r. na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
  3. na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi – w dniach od 18.12.2023 r. do 1.01.2024 r.;
  4. na tablicy ogłoszeń oraz w urzędowym publikatorze teleinformatycznym – Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łodzi – w dniach od 18.12.2023 r. do 1.01.2024 r.

Do właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości, objętych wnioskiem o wydanie tej decyzji, zostały skierowane indywidualne zawiadomienia, na adres wskazany w ewidencji gruntów. Dane osobowe i adresy właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem, ustalono na podstawie wypisów z rejestru ewidencji gruntów, otrzymanych z Łódzkiego Ośrodka Geodezyjnego w Łodzi, aktualnych na dzień 8.05.2023 r. i 22.11.2023 r. Zawiadomienie zawierało w szczególności oznaczenie nieruchomości lub ich części, objętych wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, według katastru nieruchomości oraz  informację o terminie i miejscu, w którym strony mogą zapoznać się z aktami sprawy (art. 11d ust. 6 specustawy drogowej). Ponadto poinformowano strony postępowania, że z dniem zawiadomienia, nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami. Czynność dokonana z naruszeniem zakazu, o którym mowa wyżej, jest nieważna (art. 11a ust. 9 i 10 specustawy drogowej).

W toku postępowania w dniu 11.01.2024 r. wpłynęło pismo z PKP S.A. – Wydziału Ewidencji Nieruchomości, władającego działką ewidencyjną nr 261/6 obr. G-16 w Łodzi (jako strony przedmiotowego postępowania), z prośbą o przesłanie w formie elektronicznej, fragmentu projektu zagospodarowania terenu obejmującego ww. działkę. W dniu 19.01.2024 r. tut. organ przesłał fragment mapy - projektu zagospodarowania terenu, na adres elektroniczny wskazany we wniosku. Ponadto, w dniach 8.01.2024 r., 26.02.2024 r. oraz 12.03.2024 r. właściciele działek ewidencyjnych nr 215 obr. G-16, nr 129/19 obr. G-14 i nr 129/7 obr. G-14 w Łodzi zapoznali się, w siedzibie tut. urzędu, z projektem zagospodarowania terenu przedmiotowej inwestycji oraz wykonali fotokopię fragmentu mapy dotyczącego ich nieruchomości.

W trakcie trwania postępowania dotyczącego wydania zezwolenia na realizację przedmiotowej inwestycji do tutejszego organu nie wpłynęły żadne inne wnioski ani zastrzeżenia składane przez strony postępowania.

            W toku przedmiotowego postępowania, w świetle przepisów ustawy ooś, ponowna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko nie została przeprowadzona. Decyzja Prezydenta Miasta Łodzi Nr 17/U/2017 z 1.03.2017 r., znak: DSS-OŚR.II.6220.186.2016, o środowiskowych uwarunkowaniach nie nakładała obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Ponadto, Inwestor nie wystąpił z wnioskiem o przeprowadzenie takiej oceny oraz organ nie stwierdził rozbieżności pomiędzy wnioskiem Inwestora a wymaganiami określonymi w ww. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 

            Niniejszą decyzją nałożono obowiązek zachowania warunków realizacji przedsięwzięcia, określonych w ostatecznej decyzji Prezydenta Miasta Łodzi Nr 17/U/2017 z dnia 1.03.2017 r., znak: DSS-OŚR.II.6220.186.2016, o środowiskowych uwarunkowaniach. Warunki te uwzględnione zostały także w zatwierdzonym niniejszą decyzją projekcie zagospodarowania terenu i projekcie architektoniczno-budowlanym, m.in. zaprojektowano nowy układ drogowo-tramwajowy, przebudowę torowiska tramwajowego wraz z niezbędną infrastrukturą, w tym odwodnieniem, budowę nowej pętli tramwajowo-autobusowej.

Dla przedmiotowej inwestycji mają zastosowanie przepisy techniczno-budowlane, obowiązujące przed dniem wejścia w życie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 lipca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1518), które weszło w życie w dniu 21 września 2022 r., to jest przepisy rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124, ze zm.).

W związku z nieprawidłowościami w przedłożonym projekcie budowlanym Wojewoda Łódzki, postanowieniem Nr 18/24 z dnia 19.01.2024 r., nałożył na Inwestora obowiązek ich usunięcia w terminie 30 dni od daty otrzymania postanowienia, tj. do dnia 18.02.2024 r. W dniu 14.02.2024 r. do organu wpłynęło pismo Inwestora z prośbą o przedłużenie ww. terminu uzupełnienia braków w projekcie budowlanym o kolejne 60 dni, tj. do dnia 19.04.2024 r. W związku z powyższym Wojewoda Łódzki postanowieniem Nr 33/24 z dnia 15.02.2024 r. oraz kolejno postanowieniami Nr 75/24 z dnia 10.04.2024 r. oraz Nr 116/24 z dnia 16.05.2024 r., każdorazowo na wniosek Inwestora, zmienił postanowienie Nr 18/24 z dnia 19.01.2024 r. ustalając nowy termin uzupełnienia dokumentacji projektowej, odpowiednio do dnia 19.04.2024 r., 10.05.2024 r. oraz do dnia 14.06.2024 r. W dniu 7.05.2024 r. Inwestor złożył korektę wniosku oraz część dokumentacji projektowej. Wniosek został ostatecznie skorygowany w dniu 10.05.2024 r. W związku z faktem, iż część rysunkowa projektu zagospodarowania terenu wymagała aktualizacji mapy do celów projektowych, ostatecznie dokumentacja projektowa została uzupełniona w dniu 12.06.2024 r. Jednocześnie doprecyzowano zakres robót budowlanych zgodny z przedłożonym projektem budowalnym. Tym samym Inwestor wypełnił obowiązek nałożony postanowieniem Wojewody Łódzkiego Nr 18/24 z dnia 19.01.2024 r.

Należy wskazać, że zgodnie z przepisami specustawy drogowej Wojewoda pełni funkcję organu administracji, który jest zobowiązany do działania wyłącznie w ramach złożonego przez Inwestora wniosku, nie jest natomiast upoważniony do wyznaczania i korygowania zakresu inwestycji, ani też do zmiany proponowanych we wniosku wariantów lokalizacji drogi, jeżeli zaproponowane rozwiązanie nie narusza obowiązujących przepisów.

Wojewoda wydaje decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek i zgodnie z wnioskiem właściwego zarządcy drogi, jeśli wniosek spełnia wymogi określone przepisami prawa. Niniejsza decyzja zgodnie z art. 11f i art. 12 specustawy drogowej zezwala na realizację inwestycji drogowej, określa linie rozgraniczające teren inwestycji, zatwierdza zgodnie z ww. liniami podziały nieruchomości oraz zatwierdza projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany.

Po ostatecznym dokonaniu oceny przedstawionej dokumentacji, zebraniu i rozpatrzeniu całego materiału dowodowego oraz stwierdzeniu, że wnioskowana inwestycja spełnia łącznie warunki określone w ustawie z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, a wnioskodawca przedłożył wymagane przepisami powołanej powyżej ustawy dokumenty, orzeczono jak w sentencji.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Ministra Rozwoju i Technologii w Warszawie, Pl. Trzech Krzyży 3/5, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie pobrano opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej, na podstawie art. 7 pkt 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 2111).

 

Załączniki:

Nr 1 – mapa w skali 1:500 określająca linie rozgraniczające teren inwestycji

Nr 2 - mapa z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości:

            arkusz 1  – obręb G-12 i G-13 Łódź

Nr 3 – mapa z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości:

            arkusz 1  – obręb G-14 Łódź

Nr 4 – Projekt budowlany zawierający projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany –  21 tomów 

Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

 

Otrzymują:

  1. Prezydent Miasta Łodzi

reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich

Panią Agnieszkę Kowalewską-Wójcik, 90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175 (ePUAP)

(załączniki nr 2, 3, 4 – po 1 egz.)

  1. Dotychczasowi właściciele i użytkownicy wieczyści  - w drodze zawiadomienia
  2. Pozostałe strony – w drodze obwieszczenia
  3. Aa (załączniki nr 1, 2, 3, 4 – po 1 egz.)

 

Do wiadomości:

  1. Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Łodzi

90-113 Łódź, ul. Traugutta 25  (załącznik nr 4 – 1 egz.)

  1. Prezydent Miasta Łodzi wykonujący zadania starosty

90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104 (załącznik nr 2, 3 – po 1 egz.)

(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w ewidencji gruntów)

  1. Prezydent Miasta Łodzi

90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104 (załącznik nr 2, 3 – po 1 egz.)

(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w księgach wieczystych)

  1. Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi (załącznik nr 2, 3 – po 1 egz.)

90-002 Łódź, ul. Tuwima 28 

  1. Prezydent Miasta Łodzi (ePUAP)

(dotyczy sprawy znak: DSS-OŚR.II.6220.186.2016)

 

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

POSTANOWIENIE Nr 185 / 24

Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko

Łódź, 11 lipca 2024 r.

GPB-II.7820.6.2023.RP/AK/MP

POSTANOWIENIE  Nr 185 / 24

Na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 311), zwanej dalej specustawą, oraz art. 108 §  2 i art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku Prezydenta Miasta Łodzi reprezentowanego przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich, z dnia 3.07.2024 r.,

postanawiam nadać rygor natychmiastowej wykonalności decyzji Wojewody Łódzkiego Nr 100/24 z dnia 28.06.2024 r.

o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi krajowej nr 14, ul. Władysława Broniewskiego na odcinku od skrzyżowania z al. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza do skrzyżowania z ul. Rzgowską w m. Łódź (od km 57+029 do km 58+070 DK14) wraz z rozbudową innej drogi publicznej drogi powiatowej ul. Kilińskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mochnackiego do skrzyżowania z ul. Śląską w m. Łódź”, w ramach projektu: Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę i przebudowę linii tramwajowej wraz z układem drogowym w ramach projektu: „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w Łodzi”. Część 3. Zadanie 4 – Budowa torowiska w ul. Broniewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza (bez ronda Broniewskiego) do ul. Rzgowskiej/Paderewskiego (wraz ze skrzyżowaniem)  i przebudową pętli Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny na pętlę tramwajowo-autobusową.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 specustawy właściwy organ administracji publicznej nadaje decyzji rygor natychmiastowej wykonalności na wniosek zarządcy drogi lub jego pełnomocnika, uzasadniony interesem społecznym lub gospodarczym. Jednocześnie, zgodnie z art. 17 ust. 3 specustawy, nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności:

  • zobowiązuje do niezwłocznego wydania nieruchomości, opróżnienia lokali i innych pomieszczeń;
  • uprawnia do faktycznego objęcia nieruchomości w posiadanie przez właściwego zarządcę drogi;
  • uprawnia do rozpoczęcia robót budowlanych;
  • uprawnia do wydania przez właściwy organ dziennika budowy.

UZASADNIENIE

Wojewoda Łódzki decyzją Nr 100/24 z dnia 28.06.2024 r. udzielił Prezydentowi Miasta Łodzi, reprezentowanemu przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich, zezwolenia na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej.

W dniu 3.03.2024 r. do organu wpłynął wniosek Inwestora o nadanie decyzji Wojewody Łódzkiego Nr 100/24 z 28.06.2024 r. rygoru natychmiastowej wykonalności.

 Nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności jest istotne ze względu na interes społeczny i ważne przesłanki gospodarcze. W uzasadnieniu wniosku Inwestor wskazał, że realizacja przedmiotowej inwestycji przyczyni się do stworzenia nowoczesnego i spójnego intermodalnego węzła komunikacyjnego. Inwestycja będzie miała pozytywny wpływ na środowisko i poprawę komfortu życia mieszkańców poprzez zmniejszenie emisji spalin na rzecz nowej i przebudowywanej linii tramwajowej oraz tras rowerowych i ciągów pieszych. Realizacja inwestycji poprawi również stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem pieszych i rowerzystów.

Ponadto Inwestor wyjaśnił, że przedmiotowa inwestycja znacząco wpłynie na integrację dostępnych na terenie miasta Łodzi środków transportu publicznego, co będzie miało bezpośredni wpływ na skrócenie czasu podróży oraz podniesienie komfortu podróżowania pasażerów. Inwestycja przyczyni się także do zmniejszenia kosztów społecznych i strat gospodarczych spowodowanych zdarzeniami drogowymi, i co się z tym wiąże do wzrostu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.     

Organ stwierdził, że argumenty zawarte we wniosku Prezydenta Miasta Łodzi, reprezentowanego przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich, wskazują na uzasadniony interes społeczny i gospodarczy, o którym mowa w art. 17 ust. 1 specustawy. Ponadto, zgodnie z art. 108 § 2 Kpa, rygor natychmiastowej wykonalności może być nadany decyzji również po jej wydaniu, w drodze postanowienia.

Biorąc powyższe pod uwagę postanowiono jak w sentencji.

Na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Ministra Rozwoju i Technologii w Warszawie, Plac Trzech Krzyży 3/5, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.

 

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

Otrzymują:

  1. Prezydent Miasta Łodzi

reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich

Panią Agnieszkę Kowalewską-Wójcik, 90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175 (ePUAP)

  1. Dotychczasowi właściciele i użytkownicy wieczyści  - w drodze zawiadomienia
  2. Pozostałe strony – w drodze obwieszczenia
  3. Aa

 

Do wiadomości:

  1. Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego

90-113 Łódź, ul. Traugutta 25  

  1. Prezydent Miasta Łodzi

90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104

(do ujawnienia w ewidencji gruntów)

  1. Prezydent Miasta Łodzi

90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104

(do ujawnienia w księgach wieczystych)

  1. Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi

90-113 Łódź, ul. Traugutta 25 

  1. Prezydent Miasta Łodzi (ePUAP)

(dotyczy sprawy znak: DSS-OŚR.II.6220.186.2016)

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

 

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane

POSTANOWIENIE 197/24

Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko

Łódź, 18 lipca 2024 r.

GPB-II.7820.6.2023.RP/AK/MP

POSTANOWIENIE 197 / 24

Na podstawie art. 113 § 1 i 3 w związku z art. 126 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, oraz w związku z art. 11c ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. 2024 r. poz. 311), zwanej dalej „specustawą drogową”, działając z urzędu,

Postanawiam sprostować oczywistą omyłkę pisarską

w decyzji  Wojewody Łódzkiego Nr 100/24 z dnia 28.06.2024 r., udzielającej Prezydentowi Miasta Łodzi, reprezentowanemu przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich z siedzibą w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 175, zezwolenia na realizację inwestycji drogowej polegającej na „Rozbudowie drogi krajowej nr 14, ul. Władysława Broniewskiego na odcinku od skrzyżowania z al. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza do skrzyżowania z ul. Rzgowską w m. Łódź (od km 57+029 do km 58+070 DK14) wraz z rozbudową innej drogi publicznej drogi powiatowej ul. Kilińskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mochnackiego do skrzyżowania z ul. Śląską w m. Łódź”, w ramach projektu: Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę i przebudowę linii tramwajowej wraz z układem drogowym w ramach projektu: „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w Łodzi”. Część 3. Zadanie 4 – Budowa torowiska w ul. Broniewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza (bez ronda Broniewskiego) do ul. Rzgowskiej/Paderewskiego (wraz ze skrzyżowaniem)  i przebudową pętli Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny na pętlę tramwajowo-autobusową, zwanej dalej „decyzją ZRID”,

w następujący sposób:

zapis w sentencji decyzji ZRID, na stronie 11, wiersz 8 licząc od góry, w brzmieniu:

„b) dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 10.4. podpunkt a) decyzji”

zastępuję się zapisem:

„b) dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 14 podpunkt a) decyzji”.

 

Uzasadnienie

Organ administracji publicznej może z urzędu lub na żądanie strony prostować w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste omyłki w wydanych przez ten organ decyzjach  (art. 113 § 1 Kpa).

Wojewoda Łódzki wydał w dniu 28.06.2024 r. decyzję Nr 100/24 udzielającą Inwestorowi – Prezydentowi Miasta Łodzi, reprezentowanemu przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich, zezwolenia na realizację inwestycji drogowej polegającej na  „Rozbudowie drogi krajowej nr 14, ul. Władysława Broniewskiego na odcinku od skrzyżowania z al. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza do skrzyżowania z ul. Rzgowską w m. Łódź (od km 57+029 do km 58+070 DK14) wraz z rozbudową innej drogi publicznej drogi powiatowej ul. Kilińskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mochnackiego do skrzyżowania z ul. Śląską w m. Łódź”, w ramach projektu: Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę i przebudowę linii tramwajowej wraz z układem drogowym w ramach projektu: „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w Łodzi”. Część 3. Zadanie 4 – Budowa torowiska w ul. Broniewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza (bez ronda Broniewskiego) do ul. Rzgowskiej/Paderewskiego (wraz ze skrzyżowaniem)  i przebudową pętli Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny na pętlę tramwajowo-autobusową.

W treści decyzji ZRID wystąpiła oczywista omyłka pisarska polegająca na tym, że w punkcie 14 decyzji, w którym ustalono warunki dotyczące budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu, na działkach położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji,  w podpunkcie b) odniesiono się omyłkowo do punktu 10.4., który nie występuje w decyzji ZRID. Zgodnie z zastosowanym w decyzji oznaczeniem, punkt 14 posiada trzy podpunkty: a), b) oraz c). Podpunkt b) powinien brzmieć: „dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 14 podpunkt a) decyzji określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na budowę i przebudowę sieci uzbrojenia terenu, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 6)”.

Powyższe znajduje potwierdzenie zarówno we wniosku Inwestora, jak i w zatwierdzonym decyzją ZRID projekcie budowlanym oraz pozostałych aktach sprawy.

Przedmiotowa omyłka nie była zamierzona, jak również nie miała wpływu na  zasadność rozstrzygnięcia zawartego w decyzji ZRID. Zasadne jest zatem jej sprostowanie w trybie art. 113 § 1 Kpa, co powoduje, że decyzja ZRID w połączeniu z treścią niniejszego postanowienia zawiera tekst kompletny.

 W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.

Na postanowienie niniejsze służy stronom zażalenie do Ministra Rozwoju i Technologii przy Placu Trzech Krzyży 3/5 w Warszawie za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia.

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

Otrzymują:

  1. Prezydent Miasta Łodzi

reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich

Panią Agnieszkę Kowalewską-Wójcik, 90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175 (ePUAP)

  1. Dotychczasowi właściciele i użytkownicy wieczyści  - w drodze zawiadomienia
  2. Pozostałe strony – w drodze obwieszczenia
  3. Aa

 

Do wiadomości:

  1. Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego

90-113 Łódź, ul. Traugutta 25  

  1. Prezydent Miasta Łodzi

90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104

(do ujawnienia w ewidencji gruntów)

  1. Prezydent Miasta Łodzi

90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104

(do ujawnienia w księgach wieczystych)

  1. Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi

90-113 Łódź, ul. Traugutta 25 

  1. Prezydent Miasta Łodzi (ePUAP)

(dotyczy sprawy znak: DSS-OŚR.II.6220.186.2016)

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

Materiały

Decyzja zrid Nr 100/24
Decyzja​_zrid​_Nr​_10024.pdf 0.31MB
Postanowienie Nr 185/24 - nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności
postanowienie​_Nr​_18524​_-​_nadanie​_rygoru​_natychmiastowej​_wykonalności.pdf 0.20MB
postanowienie Nr 197/24 omyłka pisarska w decyzji
postanowienie​_Nr​_19724​_omyłka​_pisarska​_w​_decyzji.pdf 0.20MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
29.07.2024 00:08 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Hubert Janiszewski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Decyzja nr 100/24 z dnia 28.06.2024 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej –wraz z Postanowieniem nr 185 / 24 o nadaniu rygoru natychmiastowej wykonalności oraz Postanowieniem nr 197/24 – prostującym oczywistą pomyłkę pisarską w decyzji nr GPB-II.7820.6.2023.RP/AK/MP 1.0 29.07.2024 00:08 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}