Decyzja nr 100/24 z dnia 28.06.2024 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej –wraz z Postanowieniem nr 185 / 24 o nadaniu rygoru natychmiastowej wykonalności oraz Postanowieniem nr 197/24 – prostującym oczywistą pomyłkę pisarską w decyzji nr GPB-II.7820.6.2023.RP/AK/MP
29.07.2024
Łódź, 28.06.2024 r.
GPB-II.7820.6.2023.RP/AK/MP
DECYZJA NR 100/24
o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
Na podstawie art. 11a ust. 1, art.11f ust. 1, art.11i ust. 1, art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 311), zwanej dalej „specustawą drogową” oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku z dnia 21.04.2023 r., uzupełnionego w dniach 24.08.2023 r. i 14.12.2023 r., skorygowanego w dniu 10.05.2024 r., o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
udzielam
Prezydentowi Miasta Łodzi reprezentowanemu przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich
z siedzibą w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 175
zezwolenia na realizację inwestycji drogowej
pn.: „Rozbudowa drogi krajowej nr 14, ul. Władysława Broniewskiego na odcinku od skrzyżowania z al. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza do skrzyżowania z ul. Rzgowską w m. Łódź (od km 57+029 do km 58+070 DK14) wraz z rozbudową innej drogi publicznej drogi powiatowej ul. Kilińskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mochnackiego do skrzyżowania z ul. Śląską w m. Łódź”, w ramach projektu: Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę i przebudowę linii tramwajowej wraz z układem drogowym w ramach projektu: „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w Łodzi”. Część 3. Zadanie 4 – Budowa torowiska w ul. Broniewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza (bez ronda Broniewskiego) do ul. Rzgowskiej/Paderewskiego (wraz ze skrzyżowaniem) i przebudową pętli Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny na pętlę tramwajowo-autobusową,
w tym dla potrzeb realizacji przedmiotowej inwestycji drogowej:
- Określam wymagania dotyczące powiązania drogi z innymi drogami publicznymi, z określeniem ich kategorii (art. 11f ust. 1 pkt 1 specustawy drogowej).
Na odcinku objętym przedmiotową inwestycją zlokalizowane są drogi publiczne:
- ul. Broniewskiego, droga krajowa nr 14, klasy G - ulica projektowana na odcinku od skrzyżowania al. Śmigłego-Rydza (bez ronda Broniewskiego) do skrzyżowania z ul. Rzgowską (włącznie ze skrzyżowaniem),
- ul. Kilińskiego, droga powiatowa nr 1142E, klasy Z.
W zakresie inwestycji zachowane zostają powiązania projektowanej ulicy Broniewskiego – droga krajowa nr 14, z następującymi drogami publicznymi:
- ul. Rzgowską, drogą powiatową nr 1217E, klasy Z,
- ul. Kilińskiego, drogą powiatową nr 1142E, klasy Z,
- ul. Śląską, drogą powiatową nr 1116E, klasy Z,
- ul. Korzeniowskiego, drogą gminną nr 161361E, klasy D.
Powiązania z siecią dróg wewnętrznych, będących we władaniu Zarządu Dróg i Transportu:
- projektowana ul. Kilińskiego w zakresie inwestycji krzyżuje się z następującymi drogami wewnętrznymi – ulicami: Naruszewicza, Odyńca, Mazurską, Malczewskiego, Karpia, Wysockiego, Mochnackiego.
Projektowana ulica Broniewskiego, droga krajowa nr 14, w zakresie inwestycji nie ma powiązań z innymi drogami krajowymi ani wojewódzkimi.
- Określam linie rozgraniczające teren inwestycji (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru czerwonego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
- Określam granice pasa drogowego drogi krajowej nr 14 (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru niebieskiego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
- Określam granice pasa drogowego drogi powiatowej nr 1142E (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru żółtego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
- Określam warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska, ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej oraz potrzeb obronności państwa (art. 11f ust. 1 pkt 3 specustawy drogowej):
- warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska:
Podczas realizacji i eksploatacji inwestycji należy zachować warunki określone w decyzji Prezydenta Miasta Łodzi Nr 17/U/2017 z dnia 1.03.2017 r., znak: DSS-OŚR.II.6220.186.2016 o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia oraz w ustawie Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 54);
- warunki wynikające z potrzeb ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej:
W toku realizacji inwestycji należy zachować warunki określone w ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. 2022 r. poz. 840, ze zm.), a w szczególności, w przypadku odkrycia podczas prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych, przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, należy:
-
-
- wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryty przedmiot;
- zabezpieczyć, przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia;
- niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków, a jeśli nie jest to możliwe, właściwego wójta (burmistrza, prezydenta miasta);
-
- warunki wynikające z potrzeb obronności państwa:
Realizowana inwestycja powinna spełniać warunki techniczne i funkcjonalne w zakresie przygotowania dróg na potrzeby obronności państwa.
- Określam wymagania dotyczące ochrony uzasadnionych interesów osób trzecich (art. 11f ust. 1 pkt 4 specustawy drogowej):
Należy uwzględnić wszelkie warunki i normy wynikające z obowiązującego, ze szczególnym uwzględnieniem art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725), zwanej dalej „ustawą Prawo budowlane”, a zwłaszcza zapewniające:
-
-
- dostęp do drogi publicznej,
- możliwość korzystania z urządzeń istniejącej infrastruktury technicznej,
- ochronę przed ponadnormatywnymi uciążliwościami spowodowanymi hałasem,
- ochronę przed ponadnormatywnym zanieczyszczeniem powietrza, wody i gleby,
- zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia.
-
- Zatwierdzam podział nieruchomości (art. 11f ust. 1 pkt 5 specustawy drogowej), oznaczonych poniżej numerami ewidencyjnymi działek zgodnie z katastrem nieruchomości, położonych w województwie łódzkim, w mieście Łodzi w obrębach G‑12, G-13 i G-14, zgodnie z liniami rozgraniczającymi teren inwestycji (Tabela 1):
Oznaczenia numerów ewidencyjnych działek, przyjęte w poniższej tabeli:
Kolumna A – numery ewidencyjne działek, dla których niniejszą decyzją zatwierdzony zostaje podział nieruchomości.
Kolumna B – numery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości, zatwierdzonym niniejszą decyzją, położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Skarbu Państwa lub Miasta Łódź:
- numery nieoznaczone gwiazdkami - numery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości, położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, przechodzących na własność Skarbu Państwa;
- (*) – numery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości, położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji pod rozbudowę drogi powiatowej nr 1142E, przechodzących na własność Miasta Łódź;
Kolumna C – powierzchnia wydzielonych działek (w ha), położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Skarbu Państwa lub Miasta Łódź;
Kolumna D – numery ewidencyjne działek, powstałych wskutek podziału nieruchomości zatwierdzonego niniejszą decyzją, położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, pozostających we władaniu dotychczasowego właściciela.
Tabela 1
L.p. |
Gmina |
Obręb ewidencyjny |
A |
B |
C |
D |
1 |
Miasto Łódź |
G-12 |
84/27 |
84/118 |
0,0230 |
84/119 |
2 |
G-13 |
2/5 |
2/6 |
0,0081 |
2/7 |
|
3 |
G-14 |
129/6 |
129/44 |
0,0043 |
129/45 |
|
4 |
129/7 |
129/46 |
0,0045 |
129/47 |
||
5 |
129/8 |
129/48 |
0,0031 |
129/49 |
||
6 |
129/9 |
129/50 |
0,0043 |
129/51 |
||
7 |
129/10 |
129/52 |
0,0043 |
129/53 |
||
8 |
129/11 |
129/54 |
0,0030 |
129/55 |
||
9 |
129/12 |
129/56 |
0,0037 |
129/57 |
||
10 |
129/13 |
129/58 |
0,0037 |
129/59 |
||
11 |
129/32 |
129/60 |
0,0030 |
129/61 |
||
12 |
129/16 |
129/62 |
0,0037 |
129/63 |
||
13 |
129/17 |
129/64 |
0,0037 |
129/65 |
||
14 |
129/40 |
129/66 |
0,0030 |
129/67 |
||
15 |
129/19 |
129/68 |
0,0033 |
129/69 |
||
16 |
129/20 |
129/70 |
0,0027 |
129/71 |
||
17 |
129/21 |
129/72 |
0,0015 |
129/73 |
||
18 |
129/38 |
129/74 |
0,0005 |
129/75 |
||
19 |
106/1 |
106/3* |
0,0046 |
106/4 |
||
20 |
105 |
105/2* |
0,0012 |
105/3 |
||
21 |
107 |
107/2* |
0,0020 |
107/3 |
Mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości stanowią załączniki Nr 2 i Nr 3 do niniejszej decyzji:
- Nr 2 – arkusz 1 – obręb G-12 i G-13 Łódź
- Nr 3 – arkusz 1 – obręb G-14 Łódź
- Określam nieruchomości oznaczone poniżej zgodnie z katastrem nieruchomości numerami ewidencyjnymi działek, tworzące istniejący pas drogowy drogi krajowej nr 14, położone w całości w liniach rozgraniczających teren inwestycji, stanowiące własność Skarbu Państwa (Tabela 2):
Tabela 2
L.p. |
Gmina |
Obręb ewidencyjny |
Numer działki |
Powierzchnia |
1 |
Miasto Łódź
|
G-12 |
84/26 |
0,0239 |
2 |
84/104 |
0,1005 |
||
3 |
84/31 |
0,0046 |
||
4 |
G-14 |
129/43 |
0,2744 |
|
5 |
131 |
0,0148 |
||
6 |
G-15
|
28/27 |
0,0050 |
|
7 |
28/61 |
0,5330 |
||
8 |
28/5 |
0,0279 |
||
9 |
28/6 |
0,0288 |
||
10 |
28/7 |
0,0290 |
||
11 |
28/78 |
0,0020 |
||
12 |
28/79 |
0,0001 |
||
13 |
28/65 |
0,0024 |
||
14 |
28/66 |
0,0075 |
||
15 |
28/67 |
0,0074 |
||
16 |
28/68 |
0,0042 |
||
17 |
28/69 |
0,0083 |
- Określam nieruchomość oznaczoną poniżej zgodnie z katastrem nieruchomości numerem ewidencyjnym działki, tworzącą istniejący pas drogowy drogi krajowej nr 14, położoną w części w liniach rozgraniczających teren inwestycji, stanowiącą własność Skarbu Państwa, niewymagającą podziału (Tabela 3):
Tabela 3
L.p. |
Gmina |
Obręb ewidencyjny |
Numer działki |
Powierzchnia |
1 |
Miasto Łódź |
G-12 |
84/107 |
0,2383 |
- Określam nieruchomości lub ich części, według katastru nieruchomości, które stają się własnością Skarbu Państwa lub Miasta Łódź (art. 11f ust. 1 pkt 6 specustawy drogowej):
- Nieruchomości oznaczone poniżej zgodnie z katastrem nieruchomości numerami ewidencyjnymi działek, tworzące istniejący pas drogi krajowej nr 14, położone w całości w liniach rozgraniczających teren inwestycji, nie stanowiące własności Skarbu Państwa, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Skarbu Państwa (Tabela 4):
Tabela 4
L.p. |
Gmina |
Obręb ewidencyjny |
Numer działki |
Powierzchnia |
1 |
Miasto Łódź
|
G-12 |
84/100 |
0,0493 |
2 |
84/102 |
0,0962 |
||
3 |
84/103 |
0,0100 |
||
4 |
84/21 |
0,0377 |
||
5 |
84/105 |
0,0245 |
||
6 |
84/106 |
0,1005 |
||
7 |
603 |
0,0186 |
||
8 |
84/52 |
0,0350 |
||
9 |
G-14
|
129/42 |
1,8424 |
|
10 |
132 |
0,0047 |
||
11 |
133 |
0,0588 |
||
12 |
134 |
0,0029 |
||
13 |
135 |
0,1198 |
||
14 |
136 |
0,3460 |
||
15 |
G-15 |
28/40 |
0,3023 |
|
16 |
28/48 |
0,1189 |
||
17 |
28/50 |
0,2658 |
||
18 |
28/52 |
0,0795 |
||
19 |
28/62 |
0,0166 |
||
20 |
28/63 |
0,0654 |
||
21 |
28/53 |
0,0888 |
||
22 |
28/56 |
0,0329 |
||
23 |
28/57 |
0,0359 |
||
24 |
28/58 |
0,0366 |
||
25 |
28/59 |
0,0372 |
||
26 |
28/18 |
0,0385 |
||
27 |
28/19 |
0,0414 |
||
28 |
28/20 |
0,0416 |
||
29 |
28/21 |
0,0380 |
||
30 |
28/22 |
0,0693 |
||
31 |
28/23 |
0,0691 |
||
32 |
28/24 |
0,0405 |
||
33 |
28/70 |
0,0024 |
||
34 |
28/25 |
0,0449 |
- Nieruchomości oznaczone poniżej zgodnie z katastrem nieruchomości numerami ewidencyjnymi działek, nie tworzące istniejącego pasa drogi krajowej nr 14, położone w całości w liniach rozgraniczających teren inwestycji, nie stanowiące własności Skarbu Państwa, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Skarbu Państwa (Tabela 5):
Tabela 5
L.p. |
Gmina |
Obręb ewidencyjny |
Numer działki |
Powierzchnia |
1 |
Miasto Łódź |
G-12 |
432/18 |
0,0083 |
2 |
432/20 |
0,0024 |
- Nieruchomości powstałe wskutek podziału, zatwierdzonego niniejszą decyzją, wskazane w punkcie 7 niniejsze decyzji, w Tabeli 1 w kolumnie B, oznaczone numerami ewidencyjnymi z gwiazdką (*) – które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Miasta Łódź.
- Nieruchomości powstałe wskutek podziału, zatwierdzonego niniejszą decyzją, wskazane w punkcie 7 niniejsze decyzji, w Tabeli 1 w kolumnie B, oznaczone numerami ewidencyjnymi bez gwiazdki – które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Skarbu Państwa.
- Zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany (art. 11f ust. 1 pkt 7 specustawy drogowej), stanowiący załącznik Nr 4 do niniejszej decyzji, dla zamierzenia inwestycyjnego obejmującego:
- rozbudowę publicznej drogi krajowej nr 14, ul. Władysława Broniewskiego na odcinku od skrzyżowania z al. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza do skrzyżowania z ul. Rzgowską w m. Łódź,
- rozbudowę publicznej drogi powiatowej ul. Kilińskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mochnackiego do skrzyżowania z ul. Śląską w m. Łódź,
w tym:
- budowę, przebudowę, remont jezdni ulic,
- budowę i przebudowę torowiska tramwajowego,
- budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej odwodnienia jezdni i torowiska,
- budowę i przebudowę chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo- rowerowych, zjazdów,
- budowę budynku socjalnego w obrębie pętli tramwajowo-autobusowej wraz z budową przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej, elektroenergetycznego i teletechnicznego,
- budowę peronów tramwajowych, tramwajowo-autobusowych, autobusowych,
- budowę ciągu pieszo-jezdnego,
- budowę i przebudowę sieci elektroenergetycznej w zakresie oświetlenia ulicy i zasilania oświetlenia ulicy,
- budowę i przebudowę sieci elektroenergetycznej w zakresie budowy, przebudowy sygnalizacji świetlnej,
- budowę, przebudowę i zabezpieczenie sieci gazowej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, cieplnej, teletechnicznej, elektroenergetycznej będących w kolizji z inwestycją,
- budowę i przebudowę sieci trakcyjnej oraz sterowania i ogrzewania zwrotnic,
- budowę i przebudowę sieci teletechnicznej w zakresie wykonania systemu informacji pasażerskiej, w tym budowę tablic informacji pasażerskiej,
- budowę kanału technologicznego,
- budowę i przebudowę sieci teletechnicznej w zakresie obszarowego systemu sterowania ruchem;
który opracowali niżej wymienieni projektanci:
- mgr inż. Kamil Jóźwiak, posiadający uprawnienia budowlane nr LOD/2547/PWOD/15 do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/BO/9080/10;
- mgr inż. Dawid Karpus, posiadający uprawnienia budowlane nr MAP/0409/POOL/11 do projektowania bez ograniczeń w specjalności kolejowej, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/BK/0036/12;
- mgr inż. Michał Olszewski, posiadający uprawnienia budowlane nr MAZ/0420/POOE/05 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/IE/0116/06;
- mgr inż. Wojciech Gręda, posiadający uprawnienia budowlane nr 1786/99/U do projektowania w specjalnościach instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w zakresie linii, instalacji i urządzeń liniowych, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/BT/6521/04;
- mgr inż. Piotr Kozłowski, posiadający uprawnienia budowlane nr LOD/1127/PWOS/09 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/IS/8783/09;
- mgr inż. arch. Tomasz Berent, posiadający uprawnienia budowlane nr 214/84/WŁ do projektowania w specjalności architektonicznej, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Architektów RP pod numerem ewidencyjnym LO‑0075;
- mgr inż. Rafał Bielicki, posiadający uprawnienia budowlane nr MAZ/0399/POOD/10 do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/BD/0115/11;
- mgr inż. Małgorzata Cielecka, posiadająca uprawnienia budowlane nr St-16/90 do projektowania w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie dróg i lotniskowych dróg startowych oraz manipulacyjnych: do sporządzania projektów budowli dróg, lotniskowych dróg startowych i manipulacyjnych oraz typowych mostów i przepustów, wpisana na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/BO/0009/01;
- mgr inż. Piotr Sułkowski, posiadający uprawnienia budowlane nr MAP/0176/POOL/12 do projektowania bez ograniczeń w specjalności kolejowej, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/BK/0391/12;
- mgr inż. Michał Sadowski, posiadający uprawnienia budowlane nr MAP/0012/PBD/21 do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/BD/0147/21;
- mgr inż. arch. Radosław Sadowski, posiadający uprawnienia budowlane nr W/33/2008 do projektowania w specjalności architektonicznej, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Architektów RP pod numerem ewidencyjnym MA‑2144.
- Określam szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. a specustawy drogowej):
- budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu i projektem architektoniczno-budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną;
- należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych;
- budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
- kierownik budowy jest obowiązany prowadzić dziennik budowy;
- istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej jest dopuszczalne jedynie po uzyskaniu decyzji o zmianie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
- Określam szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. d specustawy drogowej):
Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 15 i pkt 14 lit. b oraz § 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzaju obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. z 2001 r. Nr 138 poz. 1554) – nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalnościach inżynieryjnej drogowej oraz instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.
- Ustalam warunki dotyczące budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. e specustawy drogowej):
- określam obowiązek budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na działkach określonych poniżej w Tabeli 6;
- dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 10.4. podpunkt a) decyzji określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na budowę i przebudowę sieci uzbrojenia terenu, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 6);
- określam ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości na działkach zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 6) na rzecz każdoczesnego właściciela sieci – na potrzeby konserwacji i usuwania awarii sieci uzbrojenia terenu.
Tabela 6
L.p. |
Gmina |
Obręb ewidencyjny |
Numer działki przed podziałem |
Numery działek po podziale pozostających poza pasem drogowym |
Powierzchnia zajmowana pod konieczną przebudowę sieci [ha] |
Zakładane prace budowlane |
1 |
Miasto Łódź
Miasto Łódź
|
G-12 |
432/15 |
- |
0,0021 |
przebudowa sieci trakcyjnej |
2 |
432/16 |
- |
0,0123 |
przebudowa sieci trakcyjnej |
||
3 |
461/1 |
- |
0,0004 |
przebudowa sieci trakcyjnej |
||
4 |
432/17 |
- |
0,1928 |
budowa i przebudowa sieci trakcyjnej, elektroenergetycznej i sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej) |
||
5 |
432/19 |
- |
0,0081 |
budowa i przebudowa sieci trakcyjnej, teletechnicznej |
||
6 |
461/33 |
- |
0,0011 |
przebudowa sieci trakcyjnej |
||
7 |
604 |
|
0,0112 |
przebudowa sieci trakcyjnej |
||
8 |
84/99 |
- |
0,0179 |
budowa i przebudowa sieci trakcyjnej |
||
9 |
84/27 |
84/119 |
0,0282 |
budowa i przebudowa sieci teletechnicznej |
||
10 |
G-13 |
38/1 |
- |
0,0179 |
przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej) |
|
11 |
1/34 |
- |
0,0023 |
przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej) |
||
12 |
1/68 |
- |
0,0039 |
przebudowa sieci sanitarnej (wodociągowej) |
||
13 |
G-14 |
110/3 |
- |
0,0010 |
przebudowa sieci trakcyjnej |
|
14 |
112/3 |
- |
0,0078 |
budowa sieci trakcyjnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej. |
||
15 |
106/1 |
106/4 |
0.0006 |
przebudowa sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej) |
||
16 |
105 |
105/3 |
0.0002 |
przebudowa sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej) |
||
17 |
G-15 |
29/34 |
- |
0,0025 |
budowa i przebudowa sieci teletechnicznej |
|
18 |
29/27 |
- |
0,0099 |
budowa i przebudowa sieci wodociągowej |
||
19 |
28/41 |
- |
0,0122 |
budowa i przebudowa sieci elektroenergetycznej, |
||
20 |
111/3 |
- |
0,0009 |
budowa i przebudowa sieci teletechnicznej |
||
21 |
29/28 |
- |
0,0023 |
budowa i przebudowa sieci teletechnicznej |
||
22 |
G-16 |
28/7 |
- |
0,0004 |
przebudowa sieci wodociągowej |
|
23 |
217/6 |
- |
0,0006 |
budowa sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej) |
||
24 |
217/10 |
- |
0,0031 |
budowa i przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetlenie), sanitarnej (kanalizacji deszczowej) |
||
25 |
217/9 |
- |
0,0021 |
przebudowa sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej) |
||
26 |
217/7 |
- |
0,0021 |
budowa sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej) |
||
27 |
217/45 |
- |
0,0662 |
budowa i przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetlenie), sanitarnej (wodociągowej, kanalizacji deszczowej) |
||
28 |
217/1 |
- |
0,0024 |
przebudowa sieci elektroenergetycznej |
||
29 |
261/7 |
- |
0,0113 |
przebudowa sieci elektroenergetycznej |
||
30 |
261/6 |
- |
0,0147 |
przebudowa sieci elektroenergetycznej |
||
31 |
11/2 |
- |
0,0006 |
przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej) |
||
32 |
74/23 |
- |
0,0004 |
przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej) |
||
33 |
103/21 |
- |
0,0048 |
przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej) |
||
34 |
122/10 |
- |
0,0019 |
przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej) |
||
35 |
3/29 |
- |
0,0023 |
przebudowa sieci sanitarnej (kanalizacji deszczowej) |
||
36 |
208/4 |
- |
0,0060 |
przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetleniowej) |
||
37 |
211/4 |
- |
0,0057 |
przebudowa i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej |
||
38 |
215 |
- |
0,0378 |
przebudowa i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej |
||
39 |
195/13 |
- |
0,0330 |
|||
40 |
202/32 |
- |
0,0072 |
przebudowa i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej |
||
41 |
122/7 |
- |
0,0089 |
przebudowa i zabezpieczenie sieci teletechnicznej |
Działki podlegające podziałowi wytłuszczono.
15. Ustalam warunki dotyczące przebudowy innych dróg publicznych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. g specustawy drogowej):
- określam obowiązek przebudowy innych dróg publicznych, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na działkach określonych poniżej w Tabeli 7;
- dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 15 podpunkt a) decyzji określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na przebudowę innych dróg publicznych, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 7):
- ul. Rzgowska – droga powiatowa nr 1217E,
- ul. Kilińskiego – droga powiatowa nr 1142E,
- ul. Śląska – droga powiatowa nr 1116E,
- ul. Korzeniowskiego – droga gminna nr 161361E,
Tabela 7
L.p. |
Gmina |
Obręb ewidencyjny |
Numer działki przed podziałem |
Numery działek po podziale pozostających poza pasem drogowym |
Powierzchnia objęta obszarem przebudowy innych dróg publicznych [ha] |
Zakładane prace budowlane |
1 |
Miasto Łódź
Miasto Łódź
Miasto Łódź
Miasto Łódź
Miasto Łódź
|
G-13
G-13
|
1/37 |
- |
0,2545 |
przebudowa |
2 |
1/51 |
- |
0,0349 |
przebudowa |
||
3 |
3/3 |
- |
0,0245 |
przebudowa |
||
4 |
1/50 |
- |
0,0310 |
przebudowa |
||
5 |
38/1 |
- |
0,0213 |
przebudowa |
||
6 |
1/26 |
- |
0,0153 |
przebudowa |
||
7 |
1/28 |
- |
0,0053 |
przebudowa |
||
8 |
1/41 |
- |
0,0361 |
przebudowa |
||
9 |
1/42 |
- |
0,0015 |
przebudowa |
||
10 |
1/40 |
- |
0,0295 |
przebudowa |
||
11 |
1/39 |
- |
0,0186 |
przebudowa |
||
12 |
1/61 |
- |
0,0025 |
przebudowa |
||
13 |
1/62 |
- |
0,0107 |
przebudowa |
||
14 |
1/63 |
- |
0,0103 |
przebudowa |
||
15 |
1/44 |
- |
0,0076 |
przebudowa |
||
16 |
1/45 |
- |
0,0214 |
przebudowa |
||
17 |
1/46 |
- |
0,0095 |
przebudowa |
||
18 |
1/43 |
- |
0,0168 |
przebudowa |
||
19 |
1/22 |
- |
0,0036 |
przebudowa |
||
20 |
G-12 |
432/17 |
- |
0,0039 |
przebudowa |
|
21 |
G-14
|
64/24 |
- |
0,0525 |
przebudowa |
|
23 |
64/4 |
- |
0,0332 |
przebudowa |
||
24 |
64/12 |
- |
0,0319 |
przebudowa |
||
25 |
64/3 |
- |
0,0015 |
przebudowa |
||
26 |
64/1 |
- |
0,0114 |
przebudowa |
||
27 |
64/42 |
- |
0,0267 |
przebudowa |
||
28 |
64/14 |
- |
0,0039 |
przebudowa |
||
29 |
64/15 |
- |
0,0426 |
przebudowa |
||
30 |
64/41 |
- |
0,0204 |
przebudowa |
||
31 |
64/2 |
- |
0,0050 |
przebudowa |
||
32 |
128/5 |
- |
0,0047 |
przebudowa |
||
33 |
G-16
G-16
G-16 |
3/70 |
- |
0,0403 |
przebudowa |
|
34 |
3/72 |
- |
0,0116 |
przebudowa |
||
35 |
3/71 |
- |
0,0714 |
przebudowa |
||
36 |
3/69 |
- |
0,0182 |
przebudowa |
||
37 |
3/37 |
- |
0,0803 |
przebudowa |
||
38 |
3/39 |
- |
0,0532 |
przebudowa |
||
39 |
3/12 |
- |
0,0797 |
przebudowa |
||
40 |
3/10 |
- |
0,0168 |
przebudowa |
||
41 |
3/56 |
- |
0,0159 |
przebudowa |
||
42 |
3/57 |
- |
0,0149 |
przebudowa |
||
43 |
3/14 |
- |
0,0389 |
przebudowa |
||
44 |
3/15 |
- |
0,0394 |
przebudowa |
||
45 |
3/16 |
- |
0,0714 |
przebudowa |
||
46 |
3/58 |
- |
0,0253 |
przebudowa |
||
47 |
3/59 |
- |
0,0170 |
przebudowa |
||
48 |
3/18 |
- |
0,0828 |
przebudowa |
||
49 |
3/19 |
- |
0,0834 |
przebudowa |
||
50 |
3/60 |
- |
0,0226 |
przebudowa |
||
51 |
3/61 |
- |
0,0154 |
przebudowa |
||
3/68 |
- |
0,0027 |
przebudowa |
|||
53 |
3/22 |
- |
0,0657 |
przebudowa |
||
54 |
3/23 |
- |
0,0215 |
przebudowa |
||
55 |
3/24 |
- |
0,0942 |
przebudowa |
||
56 |
3/25 |
- |
0,0110 |
przebudowa |
||
57 |
3/62 |
- |
0,0238 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
58 |
3/63 |
- |
0,0094 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
59 |
3/64 |
- |
0,0712 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
60 |
3/44 |
- |
0,0632 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
61 |
3/45 |
- |
0,4506 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
62 |
3/43 |
- |
0,0004 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
63 |
216/2 |
- |
0,0931 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
64 |
216/3 |
- |
0,0484 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
65 |
3/67 |
- |
0,0123 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
66 |
3/66 |
- |
0,0264 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
67 |
3/65 |
- |
0,0316 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
68 |
3/46 |
- |
0,0210 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
69 |
3/47 |
- |
0,0028 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
70 |
3/48 |
- |
0,0072 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
71 |
3/49 |
- |
0,0062 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
72 |
3/50 |
- |
0,0175 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
73 |
3/51 |
- |
0,0201 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
74 |
3/52 |
- |
0,0157 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
75 |
3/53 |
- |
0,0284 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
76 |
3/54 |
- |
0,0262 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
77 |
3/55 |
- |
0,0204 |
przebudowa pętli tramwajowo – autobusowej Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny |
||
78 |
261/7 |
- |
0,0038 |
przebudowa |
||
79 |
217/45 |
- |
0,0172 |
przebudowa |
||
80 |
217/8 |
- |
0,0012 |
przebudowa |
||
81 |
217/6 |
- |
0,0037 |
przebudowa |
- Ustalam warunki dotyczące budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu oraz przebudowy zjazdów (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. e i h specustawy drogowej):
- określam obowiązek budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu oraz przebudowy zjazdów, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na działkach określonych poniżej w Tabeli 8;
- dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 16 podpunkt a) decyzji określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na budowę i przebudowę sieci uzbrojenia terenu oraz przebudowę zjazdów, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 8);
- określam ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości na działkach zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 8) na rzecz każdoczesnego właściciela sieci – na potrzeby konserwacji i usuwania awarii sieci uzbrojenia terenu.
Tabela 8
L.p. |
Gmina |
Obręb ewidencyjny |
Numer działki przed podziałem |
Numery działek po podziale pozostających poza pasem drogowym |
Powierzchnia zajmowana pod konieczną przebudowę sieci [ha] |
Zakładane prace budowlane |
1 |
Miasto Łódź
Miasto Łódź |
G-16
G-16 |
11/2 |
- |
0,0052 |
przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej w drodze wewnętrznej - |
2 |
103/27 |
- |
0,0003 |
przebudowa zjazdu w drodze wewnętrznej - |
||
3 |
103/21 |
- |
0,0018 |
przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej w drodze wewnętrznej - |
||
4 |
103/15 |
- |
0,0005 |
przebudowa zjazdu w drodze wewnętrznej – ul. Odyńca |
||
5 |
74/8 |
- |
0,0006 |
przebudowa zjazdu w drodze wewnętrznej – ul. Odyńca |
||
6 |
74/23 |
- |
0,0042 |
przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej w drodze wewnętrznej - |
||
7 |
74/24 |
- |
0,0055 |
przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej w drodze wewnętrznej – ul. Odyńca |
||
8 |
122/7 |
- |
0,0017 |
przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej w drodze wewnętrznej – ul. Mazurska |
||
9 |
122/9 |
- |
0,0057 |
przebudowa zjazdu, sieci elektroenergetycznej oraz kanalizacji deszczowej w drodze wewnętrznej – ul. Mazurska |
||
10 |
122/10 |
- |
0,0059 |
przebudowa zjazdu, sieci elektroenergetycznej oraz kanalizacji deszczowej w drodze wewnętrznej – ul. Mazurska |
||
11 |
92/13 |
- |
0,0205 |
przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej w drodze wewnętrznej – ul. Mazurska |
||
12 |
92/14 |
- |
0,0137 |
przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej w drodze wewnętrznej – ul. Mazurska |
||
13 |
208/4 |
- |
0,0043 |
przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej w drodze wewnętrznej – ul. Malczewskiego |
||
14 |
208/5 |
- |
0,0034 |
przebudowa zjazdu, sieci elektroenergetycznej oraz kanalizacji deszczowej w drodze wewnętrznej – ul. Malczewskiego |
||
15 |
208/6 |
- |
0,0005 |
przebudowa zjazdu w drodze wewnętrznej – ul. Malczewskiego |
||
16 |
202/32 |
- |
0,0114 |
przebudowa zjazdu, sieci elektroenergetycznej oraz sieci teletechnicznej w drodze wewnętrznej – ul. Malczewskiego |
||
17 |
202/24 |
- |
0,0077 |
przebudowa zjazdu, sieci elektroenergetycznej oraz sieci teletechnicznej w drodze wewnętrznej – ul. Malczewskiego |
||
18 |
202/25 |
- |
0,0014 |
przebudowa zjazdu w drodze wewnętrznej – ul. Malczewskiego |
||
19 |
195/13 |
- |
0,0134 |
przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej w drodze wewnętrznej – ul. Karpia |
||
20 |
195/14 |
- |
0,0023 |
przebudowa zjazdu oraz sieci elektroenergetycznej w drodze wewnętrznej – ul. Karpia |
||
21 |
Miasto Łódź |
G-14 |
106/2 |
- |
0,0004 |
przebudowa zjazdu w drodze wewnętrznej – ul. Mochnackiego |
22 |
128/6 |
- |
0,0296 |
przebudowa zjazdu oraz sieci trakcyjnej w drodze wewnętrznej – ul. Wysockiego |
||
23 |
106/1 |
106/4 |
0,0282 |
przebudowa zjazdu oraz kanalizacji deszczowej w drodze wewnętrznej – ul. Mochnackiego |
||
24 |
105 |
105/3 |
0,0012 |
przebudowa zjazdu w drodze wewnętrznej – ul. Mochnackiego |
||
25 |
107 |
107/3 |
0,0020 |
przebudowa zjazdu oraz sieci trakcyjnej w drodze wewnętrznej – ul. Wysockiego |
||
26 |
109/3 |
- |
0,0244 |
przebudowa zjazdu w drodze wewnętrznej – ul. Wysockiego |
Granice terenu niezbędnego dla wykonania robót określonych w Tabelach 6, 7 i 8 niniejszej decyzji, na nieruchomościach położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oznaczone zostały na projekcie zagospodarowania terenu i na mapie przedstawiającej proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu, stanowiących załączniki do decyzji o zezwoleniu na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej.
Zgodnie z art. 11f ust. 2 specustawy drogowej do ograniczeń, o których mowa w ust. 1 pkt 8 lit. i, przepisy art. 124 ust. 4-7 i art. 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 344, ze zm.), stosuje się odpowiednio:
- Inwestor – jest zobowiązany do przywrócenia nieruchomości do stanu poprzedniego, niezwłocznie po dokonaniu przebudowy istniejących sieci uzbrojenia terenu.
- Jeżeli przywrócenie nieruchomości do stanu poprzedniego jest niemożliwe albo powoduje nadmierne trudności lub koszty, właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości przysługuje odszkodowanie. Odszkodowanie powinno odpowiadać wartości poniesionych szkód. Jeżeli wskutek przebudowy sieci uzbrojenia terenu zmniejszy się wartość nieruchomości, odszkodowanie powiększa się o kwotę odpowiadającą temu zmniejszeniu. Odszkodowanie, o którym mowa wyżej, ustala Wojewoda Łódzki, w odrębnej decyzji.
- Jeżeli budowa lub przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu uniemożliwia właścicielowi albo użytkownikowi wieczystemu dalsze prawidłowe korzystanie z nieruchomości w sposób dotychczasowy albo w sposób zgodny z jej dotychczasowym przeznaczeniem, właściciel lub użytkownik wieczysty może żądać, aby Inwestor nabył od niego na rzecz Skarbu Państwa, w drodze umowy, własność albo użytkowanie wieczyste nieruchomości.
- Właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości jest obowiązany udostępnić nieruchomość w celu wykonania robót budowlanych związanych z budową lub przebudową sieci uzbrojenia terenu, a także wykonania czynności związanych z czynności związanych z konserwacją oraz usuwaniem awarii sieci uzbrojenia terenu. Obowiązek udostępnienia nieruchomości podlega egzekucji administracyjnej.
- Ostateczna decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do dokonania wpisu w księdze wieczystej.
- Przed przystąpieniem do użytkowania Inwestor jest zobowiązany: zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy co najmniej 14 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania.
- Określam warunki dotyczące gospodarowania odpadami:
Z odpadami powstającymi na etapie realizacji inwestycji należy postępować zgodnie z ustawą z dnia z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 1587, ze zm.).
Powstałe odpady należy gromadzić selektywnie, w warunkach uniemożliwiających szkodliwe oddziaływanie na środowisko i zdrowie ludzi, a następnie przekazać je podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania odpadami.
- Określam termin wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń na 120 dzień od dnia, w którym niniejsza decyzja stała się ostateczna (art. 16 ust. 2 specustawy drogowej).
Uzasadnienie
Wnioskiem z dnia 21.04.2023 r. Inwestor - Prezydent Miasta Łodzi, reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi, wystąpił do Wojewody Łódzkiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, w trybie art. 11a ust. 1 specustawy drogowej.
Pismem z dnia 26.05.2023 r. wezwano Inwestora do usunięcia braków formalnych we wniosku w terminie 90 dni od daty otrzymania wezwania, tj. do dnia 24.08.2023 r. Część dokumentacji została uzupełniona w dniu 24.08.2023 r., jednocześnie Inwestor wniósł o przedłużenie terminu na uzupełnienie pozostałych braków formalnych o kolejne 60 dni. Termin ten został przedłużony do dnia 24.10.2023 r. Kolejnym pismem z dnia 24.10.2023 r. (data wpływu do organu) Inwestor ponownie wystąpił o przedłużenie terminu na usunięcie braków formalnych wniosku do dnia 15.12.2023 r. Ostatecznie brakujące dokumenty zostały uzupełnione w dniu 14.12.2023 r.
Wniosek zawierał m.in.:
- mapę w skali 1:500 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
- analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
- mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
- określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
- trzy egzemplarze projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane;
- opinie:
- Zarządu Województwa Łódzkiego, znak: BPPWŁ.ZP.4041.88.2020;
- Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi z dnia 30.12.2020 r., znak: WUOZ-ZN.5183.1103.2020.MG;
- PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Zakład Linii Kolejowych w Łodzi, Dział Dróg Kolejowych i Ochrony Środowiska z dnia 13.04.2021 r., znak: IZ02DK.2161.38.2021.n4;
- pismo inwestora z 13.11.2020 r., znak: WA/20/A/2442/TLO, skierowane do Prezydenta Miasta Łodzi o wydanie opinii zgodnie z art. 11b ust. 1 specustawy drogowej (wraz ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru) oraz oświadczenie Inwestora o niewydaniu opinii w terminie określonym w art. 11b ust. 2 specustawy drogowej;
- ostateczną decyzję Prezydenta Miasta Łodzi Nr 17/U/2017 z 1.03.2017 r., znak: DSS‑OŚR.II.6220.186.2016, o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.
Ponadto, Inwestor oświadczył, że ze względu na fakt, iż na odcinku drogi objętym zakresem wniosku o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej brak jest terenów i obiektów, o których mowa w art. 11d ust. 1 pkt 8 lit. a, b, c, d, e, ga specustawy drogowej, opinie ministra właściwego do spraw zdrowia, dyrektora właściwego urzędu morskiego, właściwego organu nadzoru górniczego, dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych i podmiotu zarządzającego w rozumieniu ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1796) – nie były wymagane.
Dodatkowo, Inwestor oświadczył, że droga krajowa, objęta przedmiotową inwestycją nie należy do transeuropejskiej sieci drogowej.
Inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1839). W związku z powyższym, zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094, ze zm.), zwanej dalej „ustawą ooś”, Inwestor uzyskał w dniu 1.03.2017 r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.
O wszczęciu przedmiotowego postępowania organ zawiadomił strony postępowania, stosownie do art. 11d ust. 5 specustawy drogowej poprzez obwieszczenie zamieszczone:
- w prasie lokalnej (Dziennik Łódzki) – 18.12.2023 r.;
- w urzędowym publikatorze teleinformatycznym – Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi – w dniu 18.12.2023 r. na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
- na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi – w dniach od 18.12.2023 r. do 1.01.2024 r.;
- na tablicy ogłoszeń oraz w urzędowym publikatorze teleinformatycznym – Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łodzi – w dniach od 18.12.2023 r. do 1.01.2024 r.
Do właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości, objętych wnioskiem o wydanie tej decyzji, zostały skierowane indywidualne zawiadomienia, na adres wskazany w ewidencji gruntów. Dane osobowe i adresy właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem, ustalono na podstawie wypisów z rejestru ewidencji gruntów, otrzymanych z Łódzkiego Ośrodka Geodezyjnego w Łodzi, aktualnych na dzień 8.05.2023 r. i 22.11.2023 r. Zawiadomienie zawierało w szczególności oznaczenie nieruchomości lub ich części, objętych wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, według katastru nieruchomości oraz informację o terminie i miejscu, w którym strony mogą zapoznać się z aktami sprawy (art. 11d ust. 6 specustawy drogowej). Ponadto poinformowano strony postępowania, że z dniem zawiadomienia, nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami. Czynność dokonana z naruszeniem zakazu, o którym mowa wyżej, jest nieważna (art. 11a ust. 9 i 10 specustawy drogowej).
W toku postępowania w dniu 11.01.2024 r. wpłynęło pismo z PKP S.A. – Wydziału Ewidencji Nieruchomości, władającego działką ewidencyjną nr 261/6 obr. G-16 w Łodzi (jako strony przedmiotowego postępowania), z prośbą o przesłanie w formie elektronicznej, fragmentu projektu zagospodarowania terenu obejmującego ww. działkę. W dniu 19.01.2024 r. tut. organ przesłał fragment mapy - projektu zagospodarowania terenu, na adres elektroniczny wskazany we wniosku. Ponadto, w dniach 8.01.2024 r., 26.02.2024 r. oraz 12.03.2024 r. właściciele działek ewidencyjnych nr 215 obr. G-16, nr 129/19 obr. G-14 i nr 129/7 obr. G-14 w Łodzi zapoznali się, w siedzibie tut. urzędu, z projektem zagospodarowania terenu przedmiotowej inwestycji oraz wykonali fotokopię fragmentu mapy dotyczącego ich nieruchomości.
W trakcie trwania postępowania dotyczącego wydania zezwolenia na realizację przedmiotowej inwestycji do tutejszego organu nie wpłynęły żadne inne wnioski ani zastrzeżenia składane przez strony postępowania.
W toku przedmiotowego postępowania, w świetle przepisów ustawy ooś, ponowna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko nie została przeprowadzona. Decyzja Prezydenta Miasta Łodzi Nr 17/U/2017 z 1.03.2017 r., znak: DSS-OŚR.II.6220.186.2016, o środowiskowych uwarunkowaniach nie nakładała obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Ponadto, Inwestor nie wystąpił z wnioskiem o przeprowadzenie takiej oceny oraz organ nie stwierdził rozbieżności pomiędzy wnioskiem Inwestora a wymaganiami określonymi w ww. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Niniejszą decyzją nałożono obowiązek zachowania warunków realizacji przedsięwzięcia, określonych w ostatecznej decyzji Prezydenta Miasta Łodzi Nr 17/U/2017 z dnia 1.03.2017 r., znak: DSS-OŚR.II.6220.186.2016, o środowiskowych uwarunkowaniach. Warunki te uwzględnione zostały także w zatwierdzonym niniejszą decyzją projekcie zagospodarowania terenu i projekcie architektoniczno-budowlanym, m.in. zaprojektowano nowy układ drogowo-tramwajowy, przebudowę torowiska tramwajowego wraz z niezbędną infrastrukturą, w tym odwodnieniem, budowę nowej pętli tramwajowo-autobusowej.
Dla przedmiotowej inwestycji mają zastosowanie przepisy techniczno-budowlane, obowiązujące przed dniem wejścia w życie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 lipca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1518), które weszło w życie w dniu 21 września 2022 r., to jest przepisy rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124, ze zm.).
W związku z nieprawidłowościami w przedłożonym projekcie budowlanym Wojewoda Łódzki, postanowieniem Nr 18/24 z dnia 19.01.2024 r., nałożył na Inwestora obowiązek ich usunięcia w terminie 30 dni od daty otrzymania postanowienia, tj. do dnia 18.02.2024 r. W dniu 14.02.2024 r. do organu wpłynęło pismo Inwestora z prośbą o przedłużenie ww. terminu uzupełnienia braków w projekcie budowlanym o kolejne 60 dni, tj. do dnia 19.04.2024 r. W związku z powyższym Wojewoda Łódzki postanowieniem Nr 33/24 z dnia 15.02.2024 r. oraz kolejno postanowieniami Nr 75/24 z dnia 10.04.2024 r. oraz Nr 116/24 z dnia 16.05.2024 r., każdorazowo na wniosek Inwestora, zmienił postanowienie Nr 18/24 z dnia 19.01.2024 r. ustalając nowy termin uzupełnienia dokumentacji projektowej, odpowiednio do dnia 19.04.2024 r., 10.05.2024 r. oraz do dnia 14.06.2024 r. W dniu 7.05.2024 r. Inwestor złożył korektę wniosku oraz część dokumentacji projektowej. Wniosek został ostatecznie skorygowany w dniu 10.05.2024 r. W związku z faktem, iż część rysunkowa projektu zagospodarowania terenu wymagała aktualizacji mapy do celów projektowych, ostatecznie dokumentacja projektowa została uzupełniona w dniu 12.06.2024 r. Jednocześnie doprecyzowano zakres robót budowlanych zgodny z przedłożonym projektem budowalnym. Tym samym Inwestor wypełnił obowiązek nałożony postanowieniem Wojewody Łódzkiego Nr 18/24 z dnia 19.01.2024 r.
Należy wskazać, że zgodnie z przepisami specustawy drogowej Wojewoda pełni funkcję organu administracji, który jest zobowiązany do działania wyłącznie w ramach złożonego przez Inwestora wniosku, nie jest natomiast upoważniony do wyznaczania i korygowania zakresu inwestycji, ani też do zmiany proponowanych we wniosku wariantów lokalizacji drogi, jeżeli zaproponowane rozwiązanie nie narusza obowiązujących przepisów.
Wojewoda wydaje decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek i zgodnie z wnioskiem właściwego zarządcy drogi, jeśli wniosek spełnia wymogi określone przepisami prawa. Niniejsza decyzja zgodnie z art. 11f i art. 12 specustawy drogowej zezwala na realizację inwestycji drogowej, określa linie rozgraniczające teren inwestycji, zatwierdza zgodnie z ww. liniami podziały nieruchomości oraz zatwierdza projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany.
Po ostatecznym dokonaniu oceny przedstawionej dokumentacji, zebraniu i rozpatrzeniu całego materiału dowodowego oraz stwierdzeniu, że wnioskowana inwestycja spełnia łącznie warunki określone w ustawie z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, a wnioskodawca przedłożył wymagane przepisami powołanej powyżej ustawy dokumenty, orzeczono jak w sentencji.
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Ministra Rozwoju i Technologii w Warszawie, Pl. Trzech Krzyży 3/5, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO
Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa
Nie pobrano opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej, na podstawie art. 7 pkt 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 2111).
Załączniki:
Nr 1 – mapa w skali 1:500 określająca linie rozgraniczające teren inwestycji
Nr 2 - mapa z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości:
arkusz 1 – obręb G-12 i G-13 Łódź
Nr 3 – mapa z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości:
arkusz 1 – obręb G-14 Łódź
Nr 4 – Projekt budowlany zawierający projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany – 21 tomów
Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Otrzymują:
- Prezydent Miasta Łodzi
reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich
Panią Agnieszkę Kowalewską-Wójcik, 90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175 (ePUAP)
(załączniki nr 2, 3, 4 – po 1 egz.)
- Dotychczasowi właściciele i użytkownicy wieczyści - w drodze zawiadomienia
- Pozostałe strony – w drodze obwieszczenia
- Aa (załączniki nr 1, 2, 3, 4 – po 1 egz.)
Do wiadomości:
- Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Łodzi
90-113 Łódź, ul. Traugutta 25 (załącznik nr 4 – 1 egz.)
- Prezydent Miasta Łodzi wykonujący zadania starosty
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104 (załącznik nr 2, 3 – po 1 egz.)
(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w ewidencji gruntów)
- Prezydent Miasta Łodzi
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104 (załącznik nr 2, 3 – po 1 egz.)
(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w księgach wieczystych)
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi (załącznik nr 2, 3 – po 1 egz.)
90-002 Łódź, ul. Tuwima 28
- Prezydent Miasta Łodzi (ePUAP)
(dotyczy sprawy znak: DSS-OŚR.II.6220.186.2016)
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.
Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl
Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.
W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:
- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;
- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;
- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);
Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
Źródła danych
Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.
Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?
Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.
Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.
Jakie przysługują Państwu prawa?
Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:
- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,
- sprostował przetwarzane dane,
Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).
Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.
Czy Państwa dane są bezpieczne?
Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.
POSTANOWIENIE Nr 185 / 24
Łódź, 11 lipca 2024 r.
GPB-II.7820.6.2023.RP/AK/MP
POSTANOWIENIE Nr 185 / 24
Na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 311), zwanej dalej specustawą, oraz art. 108 § 2 i art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku Prezydenta Miasta Łodzi reprezentowanego przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich, z dnia 3.07.2024 r.,
postanawiam nadać rygor natychmiastowej wykonalności decyzji Wojewody Łódzkiego Nr 100/24 z dnia 28.06.2024 r.
o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi krajowej nr 14, ul. Władysława Broniewskiego na odcinku od skrzyżowania z al. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza do skrzyżowania z ul. Rzgowską w m. Łódź (od km 57+029 do km 58+070 DK14) wraz z rozbudową innej drogi publicznej drogi powiatowej ul. Kilińskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mochnackiego do skrzyżowania z ul. Śląską w m. Łódź”, w ramach projektu: Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę i przebudowę linii tramwajowej wraz z układem drogowym w ramach projektu: „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w Łodzi”. Część 3. Zadanie 4 – Budowa torowiska w ul. Broniewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza (bez ronda Broniewskiego) do ul. Rzgowskiej/Paderewskiego (wraz ze skrzyżowaniem) i przebudową pętli Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny na pętlę tramwajowo-autobusową.
Zgodnie z art. 17 ust. 1 specustawy właściwy organ administracji publicznej nadaje decyzji rygor natychmiastowej wykonalności na wniosek zarządcy drogi lub jego pełnomocnika, uzasadniony interesem społecznym lub gospodarczym. Jednocześnie, zgodnie z art. 17 ust. 3 specustawy, nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności:
- zobowiązuje do niezwłocznego wydania nieruchomości, opróżnienia lokali i innych pomieszczeń;
- uprawnia do faktycznego objęcia nieruchomości w posiadanie przez właściwego zarządcę drogi;
- uprawnia do rozpoczęcia robót budowlanych;
- uprawnia do wydania przez właściwy organ dziennika budowy.
UZASADNIENIE
Wojewoda Łódzki decyzją Nr 100/24 z dnia 28.06.2024 r. udzielił Prezydentowi Miasta Łodzi, reprezentowanemu przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich, zezwolenia na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej.
W dniu 3.03.2024 r. do organu wpłynął wniosek Inwestora o nadanie decyzji Wojewody Łódzkiego Nr 100/24 z 28.06.2024 r. rygoru natychmiastowej wykonalności.
Nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności jest istotne ze względu na interes społeczny i ważne przesłanki gospodarcze. W uzasadnieniu wniosku Inwestor wskazał, że realizacja przedmiotowej inwestycji przyczyni się do stworzenia nowoczesnego i spójnego intermodalnego węzła komunikacyjnego. Inwestycja będzie miała pozytywny wpływ na środowisko i poprawę komfortu życia mieszkańców poprzez zmniejszenie emisji spalin na rzecz nowej i przebudowywanej linii tramwajowej oraz tras rowerowych i ciągów pieszych. Realizacja inwestycji poprawi również stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem pieszych i rowerzystów.
Ponadto Inwestor wyjaśnił, że przedmiotowa inwestycja znacząco wpłynie na integrację dostępnych na terenie miasta Łodzi środków transportu publicznego, co będzie miało bezpośredni wpływ na skrócenie czasu podróży oraz podniesienie komfortu podróżowania pasażerów. Inwestycja przyczyni się także do zmniejszenia kosztów społecznych i strat gospodarczych spowodowanych zdarzeniami drogowymi, i co się z tym wiąże do wzrostu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Organ stwierdził, że argumenty zawarte we wniosku Prezydenta Miasta Łodzi, reprezentowanego przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich, wskazują na uzasadniony interes społeczny i gospodarczy, o którym mowa w art. 17 ust. 1 specustawy. Ponadto, zgodnie z art. 108 § 2 Kpa, rygor natychmiastowej wykonalności może być nadany decyzji również po jej wydaniu, w drodze postanowienia.
Biorąc powyższe pod uwagę postanowiono jak w sentencji.
Na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Ministra Rozwoju i Technologii w Warszawie, Plac Trzech Krzyży 3/5, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.
Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO
Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa
Otrzymują:
- Prezydent Miasta Łodzi
reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich
Panią Agnieszkę Kowalewską-Wójcik, 90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175 (ePUAP)
- Dotychczasowi właściciele i użytkownicy wieczyści - w drodze zawiadomienia
- Pozostałe strony – w drodze obwieszczenia
- Aa
Do wiadomości:
- Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego
90-113 Łódź, ul. Traugutta 25
- Prezydent Miasta Łodzi
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
(do ujawnienia w ewidencji gruntów)
- Prezydent Miasta Łodzi
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
(do ujawnienia w księgach wieczystych)
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi
90-113 Łódź, ul. Traugutta 25
- Prezydent Miasta Łodzi (ePUAP)
(dotyczy sprawy znak: DSS-OŚR.II.6220.186.2016)
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.
Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl
Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.
W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:
- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;
- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;
- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);
Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
Źródła danych
Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.
Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?
Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.
Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.
Jakie przysługują Państwu prawa?
Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:
- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,
- sprostował przetwarzane dane,
Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).
Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.
Czy Państwa dane są bezpieczne?
Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane
POSTANOWIENIE 197/24
Łódź, 18 lipca 2024 r.
GPB-II.7820.6.2023.RP/AK/MP
POSTANOWIENIE 197 / 24
Na podstawie art. 113 § 1 i 3 w związku z art. 126 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, oraz w związku z art. 11c ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. 2024 r. poz. 311), zwanej dalej „specustawą drogową”, działając z urzędu,
Postanawiam sprostować oczywistą omyłkę pisarską
w decyzji Wojewody Łódzkiego Nr 100/24 z dnia 28.06.2024 r., udzielającej Prezydentowi Miasta Łodzi, reprezentowanemu przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich z siedzibą w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 175, zezwolenia na realizację inwestycji drogowej polegającej na „Rozbudowie drogi krajowej nr 14, ul. Władysława Broniewskiego na odcinku od skrzyżowania z al. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza do skrzyżowania z ul. Rzgowską w m. Łódź (od km 57+029 do km 58+070 DK14) wraz z rozbudową innej drogi publicznej drogi powiatowej ul. Kilińskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mochnackiego do skrzyżowania z ul. Śląską w m. Łódź”, w ramach projektu: Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę i przebudowę linii tramwajowej wraz z układem drogowym w ramach projektu: „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w Łodzi”. Część 3. Zadanie 4 – Budowa torowiska w ul. Broniewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza (bez ronda Broniewskiego) do ul. Rzgowskiej/Paderewskiego (wraz ze skrzyżowaniem) i przebudową pętli Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny na pętlę tramwajowo-autobusową, zwanej dalej „decyzją ZRID”,
w następujący sposób:
zapis w sentencji decyzji ZRID, na stronie 11, wiersz 8 licząc od góry, w brzmieniu:
„b) dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 10.4. podpunkt a) decyzji”
zastępuję się zapisem:
„b) dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 14 podpunkt a) decyzji”.
Uzasadnienie
Organ administracji publicznej może z urzędu lub na żądanie strony prostować w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste omyłki w wydanych przez ten organ decyzjach (art. 113 § 1 Kpa).
Wojewoda Łódzki wydał w dniu 28.06.2024 r. decyzję Nr 100/24 udzielającą Inwestorowi – Prezydentowi Miasta Łodzi, reprezentowanemu przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich, zezwolenia na realizację inwestycji drogowej polegającej na „Rozbudowie drogi krajowej nr 14, ul. Władysława Broniewskiego na odcinku od skrzyżowania z al. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza do skrzyżowania z ul. Rzgowską w m. Łódź (od km 57+029 do km 58+070 DK14) wraz z rozbudową innej drogi publicznej drogi powiatowej ul. Kilińskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mochnackiego do skrzyżowania z ul. Śląską w m. Łódź”, w ramach projektu: Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę i przebudowę linii tramwajowej wraz z układem drogowym w ramach projektu: „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w Łodzi”. Część 3. Zadanie 4 – Budowa torowiska w ul. Broniewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza (bez ronda Broniewskiego) do ul. Rzgowskiej/Paderewskiego (wraz ze skrzyżowaniem) i przebudową pętli Kilińskiego – Dworzec Łódź-Chojny na pętlę tramwajowo-autobusową.
W treści decyzji ZRID wystąpiła oczywista omyłka pisarska polegająca na tym, że w punkcie 14 decyzji, w którym ustalono warunki dotyczące budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu, na działkach położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, w podpunkcie b) odniesiono się omyłkowo do punktu 10.4., który nie występuje w decyzji ZRID. Zgodnie z zastosowanym w decyzji oznaczeniem, punkt 14 posiada trzy podpunkty: a), b) oraz c). Podpunkt b) powinien brzmieć: „dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 14 podpunkt a) decyzji określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na budowę i przebudowę sieci uzbrojenia terenu, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 6)”.
Powyższe znajduje potwierdzenie zarówno we wniosku Inwestora, jak i w zatwierdzonym decyzją ZRID projekcie budowlanym oraz pozostałych aktach sprawy.
Przedmiotowa omyłka nie była zamierzona, jak również nie miała wpływu na zasadność rozstrzygnięcia zawartego w decyzji ZRID. Zasadne jest zatem jej sprostowanie w trybie art. 113 § 1 Kpa, co powoduje, że decyzja ZRID w połączeniu z treścią niniejszego postanowienia zawiera tekst kompletny.
W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.
Na postanowienie niniejsze służy stronom zażalenie do Ministra Rozwoju i Technologii przy Placu Trzech Krzyży 3/5 w Warszawie za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia.
Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO
Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa
Otrzymują:
- Prezydent Miasta Łodzi
reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich
Panią Agnieszkę Kowalewską-Wójcik, 90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175 (ePUAP)
- Dotychczasowi właściciele i użytkownicy wieczyści - w drodze zawiadomienia
- Pozostałe strony – w drodze obwieszczenia
- Aa
Do wiadomości:
- Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego
90-113 Łódź, ul. Traugutta 25
- Prezydent Miasta Łodzi
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
(do ujawnienia w ewidencji gruntów)
- Prezydent Miasta Łodzi
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
(do ujawnienia w księgach wieczystych)
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi
90-113 Łódź, ul. Traugutta 25
- Prezydent Miasta Łodzi (ePUAP)
(dotyczy sprawy znak: DSS-OŚR.II.6220.186.2016)
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.
Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl
Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.
W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:
- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;
- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;
- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);
Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
Źródła danych
Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.
Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?
Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.
Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.
Jakie przysługują Państwu prawa?
Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:
- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,
- sprostował przetwarzane dane,
Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).
Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.
Czy Państwa dane są bezpieczne?
Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.
Materiały
Decyzja zrid Nr 100/24Decyzja_zrid_Nr_10024.pdf 0.31MB Postanowienie Nr 185/24 - nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności
postanowienie_Nr_18524_-_nadanie_rygoru_natychmiastowej_wykonalności.pdf 0.20MB postanowienie Nr 197/24 omyłka pisarska w decyzji
postanowienie_Nr_19724_omyłka_pisarska_w_decyzji.pdf 0.20MB
- Pierwsza publikacja:
- 29.07.2024 00:08 Wanda Rutecka-Wybraniec
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Hubert Janiszewski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Decyzja nr 100/24 z dnia 28.06.2024 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej –wraz z Postanowieniem nr 185 / 24 o nadaniu rygoru natychmiastowej wykonalności oraz Postanowieniem nr 197/24 – prostującym oczywistą pomyłkę pisarską w decyzji nr GPB-II.7820.6.2023.RP/AK/MP | 1.0 | 29.07.2024 00:08 Wanda Rutecka-Wybraniec |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP