Rejestry, ewidencje, archiwa
Biuro Administracji i Logistyki
Lp. |
Nazwa rejestru/ ewidencji/archiwum |
Podstawa prawna prowadzenia rejestru/ewidencji/archiwum |
Sposoby i zasady udostępniania danych z rejestru/ewidencji/archiwum |
Komórka organizacyjna |
1. |
Ewidencja mienia |
Na podstawie art. 25 ust. 4 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1233) i art. 5 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 735 oraz z 2021 r. poz. 255, 1551, 1561 i 1655).
|
BIP |
Biuro Administracji i Logistyki – oddział techniczno-administracyjny |
2. |
Ewidencja magazynowa |
Na podstawie art. 25 ust. 4 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1345, 1605, 1707, 1948 i 2260) oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2016 poz. 1047 i 2255 z 2017 r. poz. 61 i 245). |
Asortyment pobierany za pośrednictwem dokumentów RW (rozchód wewnętrzny). Nie występuje w tym przypadku typowe udostępnianie danych. |
Biuro Administracji i Logistyki – oddział techniczno-administracyjny |
3. |
Rejestr przesyłek wpływających |
Rozporządzenie Prezesa Rady Mimistów z dnia 18 stycznia 2011 r. , załącznik Nr 1 Instrukcja Kancelaryjna § 7. pkt. 9
|
Udostępnianie danych na wniosek pracownika Urzędu lub klienta (dane o przesyłce) |
Biuro Administracji i Logistyki -Kancelaria Główna Urzędu |
4. |
Rejestr przesyłek wychodzących |
Rozporządzenie Prezesa Rady Mimistów z dnia 18 stycznia 2011 r. , załącznik Nr 1 Instrukcja Kancelaryjna § 7. pkt. 10
|
Udostępnianie danych na wniosek pracownika Urzędu (dane o przesyłce wychodzącej) |
Biuro Administracji i Logistyki-Kancelaria Główna Urzędu |
5. |
Rejestr zlikwidowanych zakładów pracy, z których dokumentacja jest przechowywana w Archiwum Zakładowym Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi |
Na podstawie art. 6 ust. 1 i 2c oraz art. 23 i 34 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164). |
BIP |
Biuro Administracji i Logistyki - Oddział Archiwum Zakładowe Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego |
Biuro Kadr, Płac i Budżetu
Lp. |
Nazwa rejestru/ ewidencji/archiwum |
Podstawa prawna prowadzenia rejestru/ewidencji/archiwum |
Sposoby i zasady udostępniania danych z rejestru/ewidencji/archiwum |
Komórka organizacyjna |
1. |
Rejestr umów, których płatnikiem jest Wojewoda, Urząd lub innych zleconych umów |
§ 15 ust. 1 pkt 5) lit. c) Regulaminu Organizacyjnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi stanowiący Załącznik do Zarządzenia Wojewody Łódzkiego Nr 186/2016 z dnia |
Dane udostępniane na wniosek |
wieloosobowe stanowisko do spraw zamówień publicznych |
2. |
Rejestry wniosków o udzielenie zamówienia publicznego |
§ 15 ust. 1 pkt 5) lit. d) Regulaminu Organizacyjnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi stanowiący Załącznik do Zarządzenia Wojewody Łódzkiego Nr 186/2016 z dnia |
Dane udostępniane na wniosek |
wieloosobowe stanowisko do spraw zamówień publicznych |
3. |
Ewidencja księgowa dochodów Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi – dysponenta III stopnia |
Art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.) |
Dane udostępniane na wniosek |
oddział dochodów Urzędu |
4. |
Ewidencja działań informacyjnych podejmowanych wobec zobowiązanego zmierzających do dobrowolnego wykonania przez niego obowiązku |
§ 2 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy |
Dane udostępniane na wniosek |
oddział dochodów Urzędu |
5. |
Rejestr wypadków przy pracy |
art. 234 § 3 Kodeksu pracy |
Udostępnienie na wniosek. Rejestr nie jest rejestrem publicznym. |
Samodzielne stanowiska ds. BHP oraz p.poż |
6. |
Rejestr chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby |
art. 235 § 4 Kodeksu pracy |
Udostępnienie na wniosek. Rejestr nie jest rejestrem publicznym. |
Samodzielne stanowiska ds. BHP oraz p.poż |
7. |
Ewidencja księgowa wydatków Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi – dysponenta III stopnia |
art. 11 Ustawa o rachunkowości z dnia 17 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 217 ze zm.) |
Dane udostępniane na wniosek |
Oddział Wydatków Urzędu |
8. |
Ewidencja księgowa funduszy pozabudżetowych |
art. 11 Ustawa o rachunkowości z dnia 17 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 217 ze zm.) |
Dane udostępniane na wniosek |
Oddział Wydatków Urzędu |
9. |
Ewidencja księgowa depozytów |
art. 11 Ustawa o rachunkowości z dnia 17 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 217 ze zm.) |
Dane udostępniane na wniosek |
Oddział Wydatków Urzędu |
10. |
Ewidencja księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych |
art. 11 Ustawa o rachunkowości z dnia 17 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 217 ze zm.) |
Dane udostępniane na wniosek |
Oddział Wydatków Urzędu |
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Lp. |
Nazwa rejestru/ewidencji/archiwum |
Podstawa prawna prowadzenia rejestru/ewidencji/archiwum |
Sposoby i zasady udostępniania danych z rejestru/ewidencji/archiwum |
Komórka organizacyjna |
1. |
Ewidencja obszarów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie, znajdujących się na terenie województwa łódzkiego. |
Art.5 ust. 5 Ustawa o ochronie osób i mienia (tj. Dz.U.z 20021 r. poz.1995) oraz §23 pkt 2) lit. i |
Na dokument jest nałożona klauzula POUFNE |
Oddział Spraw Obronnych |
Wydział Finansów i Budżetu
Lp. |
Nazwa rejestru/ewidencji/archiwum |
Podstawa prawna prowadzenia rejestru/ewidencji/archiwum |
Sposoby i zasady udostępniania danych z rejestru/ewidencji/archiwum |
Komórka organizacyjna |
1. |
Rejestr wniosków o udostepnienie informacji publicznej ŁUW w Łodzi na poziomie WFiB |
Art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. f ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) |
Wydział Finansów i Budżetu nie udostępnia danych zawartych w rejestrze, jedynie rejestruje wnioski o udostepnienie informacji publicznej ŁUW w Łodzi na poziomie WFiB |
Oddziały WFiB |
2. |
Rejestr skarg i wniosków ŁUW w Łodzi na poziomie WFiB |
Art. 254 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 754 z późn. zm.) |
Wydział Finansów i Budżetu nie udostępnia danych zawartych w rejestrze, jedynie rejestruje skargi i wnioski na poziomie WFiB |
Oddziały WFiB |
3. |
E-CRU „Elektroniczny Centralny Rejestr Umów” na poziomie WFiB - wdrażany, testowany od 1 stycznia 2022 r. |
Art. 34a ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych - obowiązek prowadzenia rejestru umów publicznych prawdopodobnie wejdzie w życie od 1 stycznia 2024 r. |
Wydział Finansów i Budżetu nie udostępnia danych zawartych w rejestrze |
Wydziały ŁUW w Łodzi |
4. |
Ewidencja upoważnień do kontroli |
§ 12 pkt 11) Regulaminu Organizacyjnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi stanowiącego Załącznik do Zarządzenia Wojewody Łódzkiego Nr 186/2016 z dnia 25 lipca 2016 r. z późn. zm. Procedury obiegu korespondencji oraz realizacji zadań przez Oddział Kontroli Finansowej stanowiącej Załącznik Nr 5 do Zarządzenia Nr 11/2017 Wojewody Łódzkiego z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie zasad i Procedura realizacji zadań przez Wydział Finansów i Budżetu Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi dotyczące obsługi finansowej budżetu dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie |
Wydział Finansów i Budżetu nie publikuje |
Oddział Kontroli Finansowej |
5. |
Ewidencja przeprowadzonych kontroli finansowych (ewidencja prowadzona w systemie EZD – „Spis spraw”) |
Procedura obiegu korespondencji oraz realizacji zadań przez Oddział Kontroli Finansowej stanowiących Załącznik Nr 5 do Zarządzenia Nr 11/2017 Wojewody Łódzkiego z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie zasad i procedur realizacji zadań przez Wydział Finansów i Budżetu Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi dotyczące obsługi finansowej budżetu dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie |
Wydział Finansów i Budżetu nie publikuje |
Oddział Kontroli Finansowej |
6. |
Rejestr dostępu alternatywnego na poziomie WFiB |
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) prowadzony w WFiB od 1 września 2021 r. |
Wydział Finansów i Budżetu nie udostępnia danych zawartych w rejestrze dostępu alternatywnego. Informacje zbiorcze przekazywane są co 4 lata do koordynatora ds. dostępności |
Sekretariat WFiB |
7. |
Ewidencja materiałów zawierających informacje niejawne o klauzuli „zastrzeżone” na poziomie WFiB |
§ 4 ust. 1 pkt 1, 3 i 5 rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu przetwarzania informacji niejawnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1558) |
Wydział Finansów i Budżetu nie udostępnia danych zawartych w ewidencji, jedynie ewidencjonuje informacje niejawne o klauzuli „zastrzeżone” |
Sekretariat WFiB |
8. |
Ewidencja wydziałowego zestawienia powierzonego majątku na poziomie WFiB |
Zarządzenie Nr 21/2021 Dyrektora Generalnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi z dnia 18 października 2021 r. w sprawie ustalenia zasad gospodarowania środkami trwałymi, pozostałymi środkami trwałymi oraz wartościami niematerialnymi i prawnymi w ŁUW |
Wydział Finansów i Budżetu nie udostępnia danych zawartych w ewidencji wydziałowego zestawienia powierzonego majątku. Ewidencja prowadzona jest na potrzeby WFiB |
Sekretariat WFiB |
9. |
Ewidencja poleceń wyjazdu służbowego |
Zarządzenie Nr 5/2019 Dyrektora Generalnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi z dnia 7 lutego 2019 r. zmieniające zarządzenie w sprawie zasad korzystania z samochodów służbowych i samochodów prywatnych do celów służbowych |
Wydział Finansów i Budżetu nie udostępnia danych zawartych w ewidencji, jedynie ewidencjonuje polecenia wyjazdu służbowego. Ewidencja prowadzona jest na potrzeby WFiB |
Sekretariat WFiB |
10. |
Ewidencja upoważnień RODO |
Zarządzenia Nr 247/2021 Wojewody Łódzkiego w sprawie przyjęcia Polityki Ochrony Danych Osobowych w ŁUW (PODO) |
Wydział Finansów i Budżetu nie udostępnia danych zawartych w ewidencji, jedynie ewidencjonuje upoważnienia RODO. Ewidencja prowadzona jest na potrzeby WFiB |
Oddział Kontroli Finansowej |
11. |
Ewidencja szkoleń powszechnych i specjalistycznych w których uczestniczyli pracownicy WFiB |
Zarządzenie Nr 4/2022 Dyrektora Generalnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi z dnia 24 stycznia 2022 r. w sprawie Polityki szkoleniowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi |
Wydział Finansów i Budżetu nie udostępnia danych zawartych w ewidencji szkoleń powszechnych i specjalistycznych. Ewidencja prowadzona jest na potrzeby WFiB |
Oddziały WFiB |
Wydział Prawny, Nadzoru i Kontroli
Lp. |
Nazwa rejestru/ewidencji/archiwum |
Podstawa prawna prowadzenia rejestru/ewidencji/archiwum |
Sposoby i zasady udostępniania danych z rejestru/ewidencji/archiwum |
Komórka organizacyjna |
1. |
Ewidencja szkoleń |
§ 10 ust. 2 Zarządzenia Nr 4/2022 Dyrektora Generalnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi z dnia 24 stycznia 2022 r. w sprawie Polityki szkoleniowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi |
Aktualnie ewidencja nie podlega udostępnianiu |
Oddział Organizacyjny |
2. |
Wydziałowa ewidencja szkoleń |
§ 10 ust. 3 Zarządzenia Nr 4/2022 Dyrektora Generalnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi z dnia 24 stycznia 2022 r. w sprawie Polityki szkoleniowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, |
Aktualnie ewidencja nie podlega udostępnianiu |
Oddział Organizacyjny |
3. |
Rejestr dotyczący zgód na przetwarzanie danych osobowych dla osób ubiegających się o staż, praktyki, wolontariat w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi |
Rozdział XVI. Realizacja praw podmiotu danych, litera B. Realizacja praw osób, których dane dotyczą, pkt 5 Polityki Ochrony Danych Osobowych dla Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, stanowiącej załącznik do Zarządzenia Nr 247/2021 Wojewody Łódzkiego z dnia 14 października 2021 r. w sprawie przyjęcia Polityki Ochrony Danych Osobowych dla Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, |
Rejestr nie podlega udostępnianiu |
Oddział Organizacyjny |
4. |
Wydziałowy Rejestr Ryzyk |
§ 1 pkt 17 Polityki Zarządzania Ryzykiem w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi, stanowiącej załącznik do Zarządzenia Nr 174/2018 Wojewody Łódzkiego z dnia 25 października 2018 r. w sprawie zarządzania ryzykiem w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi, |
Aktualnie rejestr nie podlega udostępnianiu |
Oddział Organizacyjny |
5. |
Rejestr zarządzeń Wojewody Łódzkiego |
symbol klasyfikacyjny 110, hasło klasyfikacyjne: Zbiory aktów normatywnych własnych kierownictw urzędów, załącznik Nr 5 (Jednolity rzeczowy wykaz akt organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy) do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. Nr 14, poz. 67, z późn. zm.), |
Aktualnie rejestr nie podlega udostępnianiu, lecz zarządzenia Wojewody Łódzkiego są opublikowane na stronie internetowej Urzędu: Zarządzenia wojewody - Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi - Portal Gov.pl (www.gov.pl) |
Oddział Organizacyjny |
6. |
Rejestr zarządzeń Dyrektora Generalnego Urzędu |
symbol klasyfikacyjny 110, hasło klasyfikacyjne: Zbiory aktów normatywnych własnych kierownictw urzędów, załącznik Nr 5 (Jednolity rzeczowy wykaz akt organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy) do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, |
Aktualnie rejestr nie podlega udostępnianiu, lecz zarządzenia Wojewody Łódzkiego są opublikowane na stronie internetowej Urzędu: Zarządzenia wojewody - Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi - Portal Gov.pl (www.gov.pl) |
Oddział Organizacyjny |
7. |
Rejestr rozporządzeń Wojewody Łódzkiego |
symbol klasyfikacyjny 0510, hasło klasyfikacyjne: Zbiór aktów prawa miejscowego wojewody, załącznik Nr 5 (Jednolity rzeczowy wykaz akt organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy) do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, |
Aktualnie rejestr nie podlega udostępnianiu, lecz rozporządzenia Wojewody Łódzkiego są opublikowane na stronie internetowej Urzędu: Rozporządzenia wojewody - Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi - Portal Gov.pl (www.gov.pl) |
Oddział Organizacyjny |
8. |
Rejestr pełnomocnictw i upoważnień udzielonych przez Dyrektora Generalnego Urzędu |
symbol klasyfikacyjny 057, hasło klasyfikacyjne: Pełnomocnictwa, upoważnienia, wzory podpisów, podpisy elektroniczne, załącznik Nr 5 (Jednolity rzeczowy wykaz akt organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy) do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych w związku z § 16 ust. 1 pkt 4 lit. c tiret drugie Regulaminu Organizacyjnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, |
Rejestr nie podlega udostępnianiu |
Oddział Organizacyjny |
9. |
Rejestr pełnomocnictw i upoważnień udzielonych przez Wojewodę Łódzkiego, rejestr pełnomocników Wojewody |
symbol klasyfikacyjny 0030, hasło klasyfikacyjne: Ustanawianie pełnomocników wojewody oraz osób upoważnionych do działania w jego imieniu, załącznik Nr 5 (Jednolity rzeczowy wykaz akt organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy) do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych w związku z § 16 ust. 1 pkt 4 lit. c tiret pierwsze i lit d Regulaminu Organizacyjnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, |
Rejestr nie podlega udostępnianiu, lecz informacja o pełnomocnikach Wojewody znajduje się na stronie internetowej Urzędu: Pełnomocnicy Wojewody Łódzkiego - Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi - Portal Gov.pl (www.gov.pl)
|
Oddział Organizacyjny |
10. |
Rejestr Obwieszczeń Wojewody Łódzkiego |
§ 16 ust. 1 pkt 4 lit. h Regulaminu Organizacyjnego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi. |
Aktualnie rejestr nie podlega udostępnianiu, lecz obwieszczenia Wojewody Łódzkiego są opublikowane na stronie internetowej Urzędu: Obwieszczenia wojewody - Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi - Portal Gov.pl (www.gov.pl) |
Oddział Organizacyjny |
11. |
Centralny Rejestr Skarg, Wniosków i Petycji ŁUW w Łodzi |
Art. 254 ustawy kodeks postępowania administracyjnego, tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 735 ze zm. oraz Jednolity rzeczowy wykaz akt organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy stanowiący Załącznik nr 5 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. z 2011 r. poz. 67) wskazuje dla symbolu klasyfikacyjnego 1410, 1411 na stosowanie rejestru. Warto nadmienić, że ww. rejestr został rozszerzony o rejestrowanie petycji, co wynika z art.15 ustawy o petycjach (tj. Dz.U z 2018 r. poz. 870 ze zm.) |
|
Wieloosobowe stanowisko ds. skarg, wniosków i petycji |
12. |
Plan kontroli ŁUW w Łodzi |
§ 13 ust. 1 Regulaminu Kontroli ŁUW w Łodzi[1] oraz art. 12 ustawy o kontroli w administracji rządowej Dz. U. z 2020 r. poz. 224 |
|
Oddział Kontroli |
13. |
rejestry: monitorowania kontroli i kontroli doraźnych - dot. całego Urzędu |
§ 59 ust. 2 oraz § 25 ust. 5 i 6 Regulaminu Kontroli |
|
Oddział Kontroli |
14. |
Lista organizacji pozarządowych, uprawnionych do prowadzenia punktów na obszarze województwa |
art. 11d ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 945) |
Lista organizacji npp stanowi informację publiczną. Lista udostępniana jest na wniosek, złożony w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735). W odpowiedzi na wniosek przesyłany jest aktualny wydruk, dostępny na stronie ŁUW. |
Oddział nadzoru prawnego i Wojewódzkiego Dziennika Urzędowego |
15. |
Rejestr pełnomocnictw procesowych |
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych DZ.U. z 2011 Nr 14 poz.67) - pod symbolem 057 „Pełnomocnictwa, upoważnienia, wzory podpisów, podpisy elektroniczne” |
Rejestr nie podlega udostępnianiu |
Oddział Obsługi Prawnej |
[1] Załącznik do Zarządzenia Nr 3/2018 Wojewody Łódzkiego z dnia 12 stycznia 2018 r., dalej: Regulamin kontroli.
Wydział Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa
Lp. |
Nazwa rejestru /ewidencji/archiwum |
Podstawa prawna prowadzenia rejestru/ewidencji/archiwum |
Sposoby i zasady udostępniania danych z rejestru/ewidencji/archiwum |
Komórka organizacyjna |
1. |
Rejestr wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego na terenach zamkniętych |
Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r. poz. 503 tj.) – art. 57 ust. 3 |
Na wniosek |
Wydział Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa |
2. |
Rejestr wniosków o pozwolenie na budowę |
Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) - art. 82b, ust. l, pkt l, ust. 2 |
Biuletyn Informacji Publicznej Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego |
Wydział Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa |
3 |
Rejestr decyzji o pozwoleniu na budowę |
Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) - art. 82b, ust. l, pkt l, ust. 2 |
Biuletyn Informacji Publicznej Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego |
Wydział Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa |
4. |
Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach zawierających informacje środowisku i jego ochronie w zakresie danych o wnioskach o wydanie decyzji i o decyzjach, o których mowa w art. 72 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029) wydawanych dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko |
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029) |
Biuletyn Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego |
Wydział Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa |
5. |
Ewidencja zgłoszenia budowy, o której mowa w art. 29 ust.1 pkt 1-3 ustawy Prawo budowlane |
Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) - art. 30a |
Biuletyn Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego |
Wydział Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa |
6. |
Rejestr zgłoszenia budowy, o której mowa w art. 29 ust.1 pkt 1-3 ustawy Prawo budowlane |
Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) art. 82b, ust. l, pkt l, ust. 2 |
Biuletyn Informacji Publicznej Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego. |
Wydział Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa |
7. |
Rejestr kontroli zewnętrznych prowadzonych w starostwach powiatowych dot. sprawdzania prawidłowości i rzetelności wprowadzanych danych do rejestru wniosków, decyzji i zgłoszeń (RWDZ) |
Ustawa o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 902) – art. 6 ust. 1 pkt 4 |
Biuletyn Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego |
Wydział Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa |
Wydział Rodziny i Polityki Społecznej
Lp. |
Nazwa rejestru /ewidencji/archiwum |
Podstawa prawna prowadzenia rejestru/ewidencji/archiwum |
Sposoby i zasady udostępniania danych z rejestru/ewidencji/archiwum |
Komórka organizacyjna |
1. |
Rejestr klubów integracji społecznej |
Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym - art. 18a (Dz.U. z 2022 r. poz. 218) |
Rejestr publiczny/ |
Oddział Nadzoru rynku pracy |
2. |
Rejestr centrów integracji społecznej |
Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym - art. 5 pkt. 5 (Dz.U. z 2022 r. poz. 218) |
Rejestr publiczny/ |
Oddział Nadzoru rynku pracy |
3. |
Rejestr tłumaczy polskiego języka migowego |
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 czerwca 2012 r. w sprawie rejestru tłumaczy polskiego języka migowego, systemu językowo-migowego i sposobu komunikowania się osób głuchoniemych - § 2 ust. 1 (Dz. U. Nr 111, poz. 652) |
Rejestr publiczny/ |
Oddział Nadzoru rynku pracy |
4 |
Rejestr ośrodków oraz organizatorów turnusów rehabilitacyjnych |
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz rehabilitacji osób niepełnosprawnych - art. 10 d (Dz.U. z 2022z poz. 573 ze zm.) |
Portal informacyjno usługowy emp@tia https://empatia.mpips.gov.pl/ |
Oddział Nadzoru rynku pracy |
5 |
Wykaz zakładów pracy chronionej i zakładów aktywności zawodowej |
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz rehabilitacji osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2022 z poz. 573 ze zm.) |
Wykaz publiczny/ |
Oddział Nadzoru rynku pracy |
6 |
Rejestr placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych i interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych |
Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U z 2022 poz. 447) |
Wykaz publiczny https://www.gov.pl/web/uw-lodzki/rejestr-placowek-opiekunczo-wychowawczych-funkcjonujacych-na-obszarze-wojewodztwa-lodzkiego |
Oddział ds. Rodziny |
7 |
Rejestr wolnych miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówkach opiekuńczo-terapeutycznych i interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych
|
Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U z 2022 poz. 447) |
Oddział ds. Rodziny |
|
8 |
Baza teleadresowa instytucji samorządowych, podmiotów oraz organizacji pozarządowych świadczących usługi dla osób i rodzin |
Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie ( M.P. Z 2021 r. poz. 1204) |
https://www.gov.pl/web/uw-lodzki/pomoc-dla-osob-dotknietych-przemoca-w-rodzinie |
Oddział ds. Rodziny |
9 |
Baza danych osób nadzorujących lub koordynujących działanie poszczególnych służb realizujących zadania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie na terenie województwa |
Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie ( M.P. Z 2021 r. poz. 1204) |
Oddział ds. Rodziny |
|
10 |
Rejestr jednostek specjalistycznego poradnictwa funkcjonujących na terenie województwa łódzkiego w 2021 roku.
|
Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. 2021 poz.2268) |
Oddział wsparcia i integracji |
|
11 |
Rejestr miejsc w których gminy województwa łódzkiego udzielają tymczasowego schronienia w schroniskach dla osób bezdomnych, schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowniach oraz ogrzewalniach
|
Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. 2021 poz.2268) |
Oddział wsparcia i integracji |
|
12 |
Rejestr Domów Pomocy Społecznej |
Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. 2021 poz.2268) |
https://www.gov.pl/web/uw-lodzki/rejestr-domow-pomocy-spolecznej |
Oddział nadzoru w pomocy społecznej |
13 |
Rejestr placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku |
Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. 2021 poz.2268) |
Oddział nadzoru w pomocy społecznej |
|
14 |
Wykaz Środowiskowych Domów Samopomocy |
Brak |
https://www.gov.pl/web/uw-lodzki/wykaz-srodowiskowych-domow-samopomocy |
Oddział nadzoru w pomocy społecznej |
15 |
Wykaz Klubów Samopomocy |
Brak |
Oddział nadzoru w pomocy społecznej |
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
Lp. |
Nazwa rejestru/ewidencji/archiwum |
Podstawa prawna prowadzenia rejestru/ewidencji/archiwum |
Sposoby i zasady udostępniania danych z rejestru/ewidencji/archiwum |
Komórka organizacyjna |
1. |
Rejestr nadania obywatelstwa polskiego |
Art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 2 kwietnia 2009 r. o obywatelstwie polskim (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 465).
|
Dane lub informacje przechowywane w rejestrze udostępnia się: 1) organom administracji publicznej, 2) Policji, 3) Straży Granicznej, 4) Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, 5) Agencji Wywiadu, 6) sądom, 7) prokuraturze, 8) Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej - w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań. Dane lub informacje zawarte w rejestrze mogą być udostępniane organom lub instytucjom innych państw, gdy zezwala na to umowa międzynarodowa, którą Rzeczpospolita Polska jest związana. (podstawa prawna art. 62 ust. 2 oraz art. 62 ust. 5 ustawy o obywatelstwie polskim) |
Oddział spraw obywatelskich |
2. |
Rejestr uznania za obywatela polskiego |
Art. 60 ust. 2 ustawy z dnia 2 kwietnia 2009 r. o obywatelstwie polskim (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 465).
|
Dane lub informacje przechowywane w rejestrze udostępnia się: 1) organom administracji publicznej, 2) Policji, 3) Straży Granicznej, 4) Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, 5) Agencji Wywiadu, 6) sądom, 7) prokuraturze, 8) Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej - w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań. Dane lub informacje zawarte w rejestrze mogą być udostępniane organom lub instytucjom innych państw, gdy zezwala na to umowa międzynarodowa, którą Rzeczpospolita Polska jest związana. (podstawa prawna art. 62 ust. 2 oraz art. 62 ust. 5 ustawy o obywatelstwie polskim) |
Oddział spraw obywatelskich |
3. |
Rejestr wyrażenia zgody na zrzeczenie się obywatelstwa polskiego |
Art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 2 kwietnia 2009 r. o obywatelstwie polskim (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 465).
|
Dane lub informacje przechowywane w rejestrze udostępnia się: 1) organom administracji publicznej, 2) Policji, 3) Straży Granicznej, 4) Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, 5) Agencji Wywiadu, 6) sądom, 7) prokuraturze, 8) Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej - w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań. Dane lub informacje zawarte w rejestrze mogą być udostępniane organom lub instytucjom innych państw, gdy zezwala na to umowa międzynarodowa, którą Rzeczpospolita Polska jest związana. (podstawa prawna art. 62 ust. 2 oraz art. 62 ust. 5 ustawy o obywatelstwie polskim) |
Oddział spraw obywatelskich |
4. |
Rejestr wyboru dla małoletniego obywatelstwa innego państwa |
Art. 60 ust. 4 ustawy z dnia 2 kwietnia 2009 r. o obywatelstwie polskim (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 465).
|
Dane lub informacje przechowywane w rejestrze udostępnia się: 1) organom administracji publicznej, 2) Policji, 3) Straży Granicznej, 4) Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, 5) Agencji Wywiadu, 6) sądom, 7) prokuraturze, 8) Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej - w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań. Dane lub informacje zawarte w rejestrze mogą być udostępniane organom lub instytucjom innych państw, gdy zezwala na to umowa międzynarodowa, którą Rzeczpospolita Polska jest związana. (podstawa prawna art. 62 ust. 2 oraz art. 62 ust. 5 ustawy o obywatelstwie polskim) |
Oddział spraw obywatelskich |
5 |
Rejestr uznania za repatrianta |
Art. 33 ust 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1105) |
Dane lub informacje przechowywane w rejestrze udostępnia się: 1) organom administracji publicznej, 2) Radzie do Spraw Uchodźców, Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służbie Ochrony Państwa, Państwowej Inspekcji Pracy, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych i straży gminnej (miejskiej), 3) organom Krajowej Administracji Skarbowej, - w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań. (podstawa prawna: art. 35 ustawy o repatriacji) Podmiotom, o których mowa w art. 35, Wojewoda udostępnia dane z rejestru na wniosek Wojewoda odmawia, w drodze decyzji, udostępnienia danych, jeżeli zakres tych danych podanych we wniosku nie odpowiada zakresowi, o którym mowa w art. 35. 3. Dane przetwarzane w rejestrze są udostępniane przez wojewodę w zakresie prowadzonego przez niego rejestru. Podstawa prawna: art. 35a ustawy o repatriacji
|
Oddział spraw obywatelskich |
6 |
Rejestr dotyczący udzielania pomocy repatriantom ze środków budżetu państwa. |
Art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1105) |
Dane lub informacje przechowywane w rejestrze udostępnia się: 1) organom administracji publicznej, 2) Radzie do Spraw Uchodźców, Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służbie Ochrony Państwa, Państwowej Inspekcji Pracy, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych i straży gminnej (miejskiej), 3) organom Krajowej Administracji Skarbowej, 4)sądom, 5)prokuraturom - w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań. (podstawa prawna: art. 35 ustawy o repatriacji) Podmiotom, o których mowa w art. 35, Wojewoda udostępnia dane z rejestru na wniosek Wojewoda odmawia, w drodze decyzji, udostępnienia danych, jeżeli zakres tych danych podanych we wniosku nie odpowiada zakresowi, o którym mowa w art. 35. 3. Dane przetwarzane w rejestrze są udostępniane przez wojewodę w zakresie prowadzonego przez niego rejestru. Podstawa prawna: art. 35a ustawy o repatriacji |
Oddział spraw obywatelskich |
7 |
Rejestr złożonych wniosków o przyznanie świadczenia pieniężnego oraz decyzji i postanowień wydanych w tych sprawach |
Art. 23 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1598 z późn. zm.) |
Dane przechowywane w rejestrze udostępnia się organom administracji publicznej, sądom, prokuraturom, Policji, Straży Granicznej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu oraz organom Krajowej Administracji Skarbowej, w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań. |
Oddział Spraw Obywatelskich |
Zespół ds. Ochrony Informacji Niejawnych
Lp. |
Nazwa rejestru /ewidencji/archiwum |
Podstawa prawna prowadzenia rejestru/ewidencji/archiwum |
Sposoby i zasady udostępniania danych z rejestru/ewidencji/archiwum |
Komórka organizacyjna |
1. |
|
§ 2 ust. 2 pkt 1-5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2011 roku w sprawie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2017 poz.1558)
|
Danych z dzienników ewidencji nie udostępnia się, z wyłączeniem sytuacji związanych z szkoleniami wewnętrznymi, doradztwem, bieżącym nadzorem i kontrolą przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych, o których mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019, poz. 742 ze zm.) i aktach wykonawczych do ustawy. |
ZOIN |
2. |
|
§ 7 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2011 roku w sprawie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2017 poz.1558)
|
||
3. |
- książka ewidencji ruchu – kancelaria materiałów niejawnych; - ewidencja ruchu osobowego w strefie ochronnej; |
Plan ochrony informacji niejawnych w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego”, zawierający elementy zgodnie z § 9 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie środków bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczenia informacji niejawnych (Dz. U. poz. 683 ze zm.) |
Rejestr wewnętrzny wynikający z wprowadzonej zgodnie z przepisami kontroli dostępu do stref ochronnych. Nie udostępnia się danych ujętych w niniejszych ewidencjach. |
ZOIN |
4. |
|
art. 15 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 742 ze zm.) |
Wykaz zawiera dane osobowe pracowników urzędu wraz z informacjami o uprawnieniach lub odmowach wydania określonych uprawnień. Z uwagi na prawnie chroniony interes ochrony informacji niejawnych oraz przepisy o ochronie danych osobowych, nie udostępnia się danych ujętych w wykazie. |
ZOIN |
5. |
|
Dokumentacja bezpieczeństwa teleinformatycznego, opracowana na podstawie art. 48 ust. 9 i art. 49 ust. 1-3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 742 ze zm.), w związku z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 lipca 2011 r. w sprawie podstawowych wymagań bezpieczeństwa teleinformatycznego (Dz. U. Nr 159, poz. 948): |
Rejestry zawierają dane osobowe pracowników i klientów urzędu, ze względu na ochronę danych osobowych nie udostępnia się danych. |
ZOIN |
6. |
- rejestr czynności przetwarzania danych osobowych; - rejestr kategorii czynności przetwarzania danych osobowych; - rejestr upoważnień do danych osobowych; - rejestr umów powierzenia przetwarzania danych osobowych; - rejestr naruszeń w zakresie ochrony danych osobowych; - rejestr osób przeszkolonych z ochrony danych osobowych; - rejestr zgód na przetwarzanie danych osobowych. |
„Polityka Ochrony Danych Osobowych dla Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi”. |
Rejestry wewnętrzne, organizacyjno –porządkowe nie udostępnia się danych(Wyrok WSA w Łodzi z 12.2.2019 r. (II SAB/Łd 181/18, Legalis). |
ZOIN |
Państwowa Straż Łowiecka w Łodzi
Lp. |
Nazwa rejestru /ewidencji/archiwum |
Podstawa prawna prowadzenia rejestru/ewidencji/archiwum |
Sposoby i zasady udostępniania danych z rejestru/ewidencji/archiwum |
Komórka organizacyjna |
1. |
Rejestr śledztw i dochodzeń |
Akta kontrolne z prowadzonych postępowań dotyczących śledztw i dochodzeń - RSD.Art. 39 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo Łowieckie.
Art. 15 §2 kpk. |
Nie udostępniane z uwagi na dane osobowe. |
PSŁ w Łodzi |
2. |
Rejestr postępowań sprawdzających i odmów wszczęcia postępowań przygotowawczych. |
Akta kontrolne prowadzonych postępowań sprawdzających i odmów wszczęcia postępowań przygotowawczych - RPSiOWPP.AArt. 39 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo Łowieckie.
Art. 57 § 2 i 3 KPWoW. |
Nie udostępniane z uwagi na dane osobowe. |
PSŁ w Łodzi |
3. |
Rejestr wykroczeń |
Akta kontrolne spraw o wykroczenia- RSOW.AArt. 39 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo Łowieckie.
Art. 15 §2 kpk |
Nie udostępniane z uwagi na dane osobowe. |
PSŁ w Łodzi |
- Pierwsza publikacja:
- 30.06.2022 16:47 Wanda Rutecka-Wybraniec
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wanda Rutecka-Wybraniec
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Rejestry, ewidencje, archiwa | 4.0 | 06.07.2022 11:58 Wanda Rutecka-Wybraniec |
Rejestry, ewidencje, archiwa | 3.0 | 06.07.2022 11:56 Wanda Rutecka-Wybraniec |
Rejestry, ewidencje, archiwa | 2.0 | 01.07.2022 13:07 Wanda Rutecka-Wybraniec |
Rejestry, ewidencje, archiwa | 1.0 | 30.06.2022 16:47 Wanda Rutecka-Wybraniec |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP