W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja Nr 108/24 Wojewody Łódzkiego z dnia 12.07.2024 r o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej

29.07.2024

Łódź, 12 lipca 2024 r.

GPB-II.7820.2.2024.WM

Decyzja nr 108/24 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej

Na podstawie art. 11a ust.1, art.11f ust.1, art.11i ust.1, art. 17 i art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tj. Dz. U. 2024 r. poz. 311), zwanej dalej „specustawą drogową” oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku z dnia 4.01.2024 r., uzupełnionego i skorygowanego w dniach 12.02.2024 r. 18.03.2024 r. i 18.06.2024 r. o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,

udzielam

Zarządowi Województwa Łódzkiego reprezentowanemu przez Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi

z siedzibą w Łodzi przy al. Piłsudskiego 12

zezwolenia na realizację inwestycji drogowej

polegającej na rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 482 na odcinku skrzyżowanie z DK74 -Sokolniki, od km 90+510 do km 92+106,

w tym dla potrzeb realizacji przedmiotowej inwestycji drogowej:

  1. Określam wymagania dotyczące powiązania drogi z innymi drogami publicznymi, z określeniem ich kategorii (art. 11f ust. 1 pkt 1 specustawy drogowej):

W zakresie inwestycji zachowane zostają powiązania drogi wojewódzkiej nr 482 klasy G, na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową nr 74 do miejscowości Sokolniki, od km 90+510 do km 92+106, z następującymi drogami:

  • drogą gminną nr 118206E klasy L w km 91+426 - poprzez skrzyżowanie trójwlotowe,
  • drogą krajową nr 74, klasy GP.
  1. Określam linie rozgraniczające teren inwestycji (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru niebieskiego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
  2. Określam granice pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 482 (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru różowego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
  3. Określam granice pasa drogowego drogi gminnej nr 118206E (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru czerwonego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.

Zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. g), j) specustawy drogowej, określam obowiązek budowy innych dróg publicznych na działkach wskazanych na mapie w skali 1:500, stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji oraz wyróżnionych gwiazdką (*) w Tabeli 2, zawartej w punkcie 7 niniejszej decyzji, w którym określono nieruchomości podlegające podziałowi i zezwalam na wykonanie tego obowiązku. W myśl art. 11f ust. 2a specustawy drogowej, decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do przekazania wybudowanych i oddanych do użytkowania innych dróg publicznych właściwym zarządcom dróg.

  1. Określam warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska, ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej oraz potrzeb obronności państwa (art. 11f ust. 1 pkt 3 specustawy drogowej):
  1. warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska:

Podczas realizacji i eksploatacji inwestycji należy zachować warunki określone w decyzji Wójta Gminy Sokolniki z 4.05.2023 r., znak: RIOŚ.6220.6.2022, o środowiskowych uwarunkowaniach oraz w ustawie Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 54);

  1. warunki wynikające z potrzeb ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej:

W toku realizacji inwestycji należy zachować warunki określone w ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. 2022 r. poz. 840, ze zm.), a w szczególności, w przypadku odkrycia podczas prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych, przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, należy:

  • wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryty przedmiot;
  • zabezpieczyć, przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia;
  • niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków, a jeśli nie jest to możliwe, właściwego wójta (burmistrza, prezydenta miasta);
  1. warunki wynikające z potrzeb obronności państwa:

Realizowana inwestycja powinna spełniać warunki techniczne i funkcjonalne w zakresie przygotowania dróg na potrzeby obronności państwa.

  1. Określam wymagania dotyczące ochrony uzasadnionych interesów osób trzecich (art. 11f ust. 1 pkt. 4 specustawy drogowej):

Należy uwzględnić wszelkie warunki i normy wynikające z obowiązującego prawa, ze szczególnym uwzględnieniem art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j.  Dz. U. z 2024 r. poz. 725),  zwanej dalej „ustawą Prawo budowlane”, a zwłaszcza zapewniające:

      • dostęp do drogi publicznej,
      • możliwość korzystania z urządzeń istniejącej infrastruktury technicznej,
      • ochronę przed ponadnormatywnymi uciążliwościami spowodowanymi hałasem,
      • ochronę przed ponadnormatywnym zanieczyszczeniem powietrza, wody i gleby,
      • zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia.
  1. Zatwierdzam podział nieruchomości (art. 11f ust. 1 pkt 5 specustawy drogowej), oznaczonych poniżej numerami ewidencyjnymi działek zgodnie z katastrem nieruchomości, położonych w województwie łódzkim, na terenie powiatu wieruszowskiego, w gminie Sokolniki, w obrębach 0001 Sokolniki, 0006 Prusak i 0010 Walichnowy, zgodnie z liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, przedstawionych w Tabeli 1 i Tabeli 2:
  1. nieruchomości położone w części w liniach rozgraniczających teren inwestycji, wymagające zatwierdzenia projektów podziału nieruchomości, planowane do przejęcia na rzecz Województwa Łódzkiego (Tabela 1)

Oznaczenia numerów ewidencyjnych działek, przyjęte w poniższej tabeli:

Kolumna A – numer ewidencyjny działki, dla której niniejszą decyzją zatwierdzony zostaje podział nieruchomości.

Kolumna Bnumer ewidencyjny działki, powstałej po podziale nieruchomości, zatwierdzonym niniejszą decyzją, położonej w liniach rozgraniczających teren inwestycji, która z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, stanie się własnością Województwa Łódzkiego.

Kolumna C – powierzchnia wydzielonej działki (w ha), położonej w liniach rozgraniczających teren inwestycji, która stanie się własnością Województwa Łódzkiego.

Kolumna D – numer ewidencyjny działki, powstałej wskutek podziału nieruchomości zatwierdzonego niniejszą decyzją, położonej poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, która pozostaje własnością dotychczasowego właściciela.

Tabela 1

L.p.

A

B

C

D

obręb 0010 Walichnowy

1

114

114/1

0,0014

114/2

obręb 0006 Prusak

2

347/3

347/7

0,0047

347/8

Mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości stanowią załączniki Nr 2 i 3 do niniejszej decyzji:

  • Nr 2 – arkusz 1 –  obręb 0010 Walichnowy
  • Nr 3 – arkusz 1– obręb 0006 Prusak
  1. nieruchomości położone w części w liniach rozgraniczających teren inwestycji, wymagające zatwierdzenia projektów podziału nieruchomości, stanowiące własność Województwa Łódzkiego (Tabela 2):

Oznaczenia numerów ewidencyjnych działek, przyjęte w poniższej tabeli:

Kolumna A – numer ewidencyjny działki, dla której niniejszą decyzją zatwierdzony zostaje podział nieruchomości.

Kolumna B: numer ewidencyjny działki, powstałej po podziale nieruchomości, zatwierdzonym niniejszą decyzją, położonej w liniach rozgraniczających teren inwestycji, będącej własnością Województwa Łódzkiego:

  • numer bez gwiazdki - numer ewidencyjny działki pod rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 482;
  • (*) - numer ewidencyjny działki pod rozbudowę drogi gminnej nr 118206E.

Kolumna C – powierzchnia wydzielonej działki (w ha), położonej w liniach rozgraniczających teren inwestycji.

Kolumna D – numer ewidencyjny działki, powstałej wskutek podziału nieruchomości zatwierdzonego niniejszą decyzją, położonej poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji.

Tabela 2

L.p.

A

B

C

D

obręb 0006 Prusak

1

343/1

343/3

0,0095

343/4

2

346/1

346/5

346/6*

0,0049

0,0057

-

3

346/3

346/7

0,0154

346/8

4

502/1

502/5

0,0031

502/6

Mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości stanowią załączniki Nr 4 do niniejszej decyzji:

  • Nr 4 – arkusze 1-4 – obręb 0006 Prusak
  1. Określam nieruchomości oznaczone poniżej numerami ewidencyjnymi działek zgodnie z katastrem nieruchomości położone w całości lub w części w liniach rozgraniczających teren inwestycji, położone w województwie łódzkim, na terenie powiatu wieruszowskiego, w gminie Sokolniki, w obrębach 0001 Sokolniki, 0006 Prusak i 0010 Walichnowy, stanowiące istniejący pas drogi wojewódzkiej nr 482, stanowiące własność Województwa Łódzkiego:

Powiat wieruszowski, gmina Sokolniki

obręb 0001 Sokolniki działki nr: 1594, 1373/1,

obręb 0006 Prusak działki nr: 562/1, 562/3, 342/1, 505/1, 506/1, 507/1, 513/3, 513/5, 515/1, 517/1, 519/1, 521/3, 522/1, 523/1, 525/1, 527/1, 528/1, 529/1,

obręb 0010 Walichnowy działka nr: 76/1, 70/1, 71/1, 72/1, 73/7, 75/10, 75/12, 75/16, 75/18, 75/19, 75/14, 103/1, 104/1, 105/1, 106/1.

  1. Określam nieruchomości lub ich części, według katastru nieruchomości, które stają się własnością Województwa Łódzkiego (art. 11f ust. 1 pkt 6 specustawy drogowej):

Nieruchomości powstałe wskutek podziału zatwierdzonego niniejszą decyzją, wskazane w punkcie 7 niniejszej decyzji, w Tabeli 1 w kolumnie B - które z mocy prawa, z dniem w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Województwa Łódzkiego.

  1. Zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany (art. 11f ust. 1 pkt 7 specustawy drogowej), stanowiący załącznik Nr 5 do niniejszej decyzji, dla zamierzenia inwestycyjnego polegającego na rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 482 na odcinku skrzyżowanie z DK74-Sokolniki, od km 90+510 do km 92+106, obejmujący:
  • rozbudowę drogi wojewódzkiej od km 90+510 do km 92+106,
  • rozbiórkę, budowę i przebudowę zjazdów,
  • rozbudowę skrzyżowania,
  • rozbudowę i przebudowę drogi  gminnej nr 118206E,
  • rozbiórkę mostu i budowę przepustu,
  • budowę tymczasowych obiektów budowlanych: drogi objazdowej, przepustu, zjazdu oraz koryta obiegowego,
  • budowę chodników,
  • budowę ścieżki pieszo- rowerowej,
  • budowę zatok autobusowych,
  • budowę kanalizacji deszczowej, rowów otwartych i krytych,
  • przebudowa koryta rzecznego Strugi Węglewskiej
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • przebudowę sieci elektroenergetycznych,
  • przebudowę sieci teletechnicznej.

który opracowali niżej wymienieni projektanci:

  • mgr inż. Marcin Łukasiewicz, posiadający uprawnienia budowlane nr LOD/1092/POOD/09 do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/BD/8733/09;
  • mgr inż. Łukasz Mielczarek, posiadający uprawnienia budowlane nr LOD/1773/POOM/11 do projektowania bez ograniczeń w specjalności mostowej, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/BM/9708/12;
  • mgr inż. Zbigniew Sitek, posiadający uprawnienia budowlane nr 578/01 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, wpisany na listę członków Śląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym SLK/IS/7741/02;
  • mgr inż. Mateusz Klekowski, posiadający uprawnienia budowlane nr LOD/4859/PWBE/22 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/IE/0112/22;
  • mgr inż. Wojciech Gręda, posiadający uprawnienia budowlane nr 1786/99/U do projektowania w specjalnościach instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w zakresie linii, instalacji i urządzeń liniowych, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/BT/6521/04.
  1. Określam szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. a specustawy drogowej):
  1. budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu i projektem architektoniczno-budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną;
  2.  należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach  branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych;
  3. budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów  dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
  4. kierownik budowy jest obowiązany prowadzić dziennik budowy;
  5.  istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej jest dopuszczalne jedynie po uzyskaniu decyzji o zmianie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
  1. Określam obowiązek budowy i okres użytkowania tymczasowych obiektów budowlanych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. b specustawy drogowej) – drogi objazdowej, przepustu, zjazdu oraz kanału obiegowego, okres użytkowania – do dnia oddania drogi do użytkowania, zgodnie z Tabelą 3.

Tabela 3

L.p.

Nr działki/nr działki po podziale

Nr działki przed podziałem

Powierzchnia

ograniczenia

(m2)

Rodzaj ograniczenia

obręb 0001 Sokolniki

1

1373/4

-

1104

Budowa tymczasowej drogi objazdowej

obręb 0010 Walichnowy

2

828

-

186

Budowa tymczasowej drogi objazdowej i tymczasowego przepustu pod drogą objazdową, budowa tymczasowego koryta obiegowego

3

76/2

-

214

Budowa tymczasowej drogi objazdowej

4

114/2

114

137

Budowa tymczasowej drogi objazdowej oraz tymczasowego zjazdu

5

70/2

-

357

Budowa tymczasowej drogi objazdowej oraz tymczasowego zjazdu

obręb 0006 Prusak

6

162

-

236

Budowa tymczasowego koryta obiegowego

 

  1. Określam obowiązek i termin rozbiórki tymczasowych obiektów budowlanych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. c specustawy drogowej) – drogi objazdowej, przepustu, rowu odwadniającego, zjazdu oraz kanału obiegowego, termin rozbiórki – do dnia oddania drogi do użytkowania.
  2. Określam szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. d specustawy drogowej):

Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 4, pkt 14 lit. b i pkt 15 oraz § 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzaju obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. z 2001 r. Nr 138 poz. 1554) – nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalnościach inżynieryjnej mostowej, inżynieryjnej drogowej oraz instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

  1. Ustalam warunki dotyczące budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. e specustawy drogowej):
  1. określam obowiązek budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na nieruchomościach określonych poniżej w Tabeli 4;
  2. dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 15 podpunkt 1) niniejszej decyzji, określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na budowę i przebudowę sieci uzbrojenia terenu, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 4);
  3. określam ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości na działkach zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 4) na rzecz każdoczesnego właściciela sieci – na potrzeby konserwacji i usuwania awarii sieci uzbrojenia terenu.

 

Tabela 4

L.p.

Nr działki/nr działki po podziale

Nr działki przed podziałem

Powierzchnia

ograniczenia

(m2)

Rodzaj ograniczenia

obręb 0006 Prusak

1

342/2

-

81

Przebudowa sieci teletechnicznej

2

346/8

346/3-

73

Przebudowa sieci teletechnicznej

3

347/8

347/3

145

Przebudowa sieci teletechnicznej, budowa oświetlenia drogowego

4

513/6

-

32

Przebudowa sieci teletechnicznej

5

517/2

-

22

Przebudowa sieci teletechnicznej

6

519/2

-

11

Przebudowa sieci teletechnicznej

7

521/4

-

39

Przebudowa sieci teletechnicznej

8

523/2

-

72

Przebudowa sieci teletechnicznej

9

525/2

-

21

Przebudowa sieci teletechnicznej

10

527/2

-

26

Przebudowa sieci teletechnicznej

11

528/2

-

12

Przebudowa sieci teletechnicznej

Działki nie podlegające podziałowi pogrubiono.

  1. Ustalam warunki dotyczące przebudowy innych dróg publicznych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. g specustawy drogowej):
  1. określam obowiązek przebudowy innych dróg publicznych, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na nieruchomościach określonych poniżej w Tabeli 5;
  2. dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 16 podpunkt 1) niniejszej decyzji, określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na przebudowę innych dróg publicznych, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 5);

 

Tabela 5

L.p.

Nr działki/nr działki po podziale

Nr działki przed podziałem

Powierzchnia

ograniczenia

(m2)

Rodzaj ograniczenia

obręb 0006 Prusak

1

347/8

347/3

145

Przebudowa drogi gminnej nr 118206E,

 

  1. Ustalam warunki dotyczące rozbiórki, budowy i przebudowy zjazdów (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. h specustawy drogowej):
  1. określam obowiązek rozbiórki, budowy i przebudowy zjazdów, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na nieruchomościach określonych w Tabeli 6;
  2. dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 17 podpunkt 1) niniejszej decyzji, określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na rozbiórkę, budowę i przebudowę zjazdów, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 6);

Tabela 6

L.p.

Nr działki/nr działki po podziale

Nr działki przed podziałem

Powierzchnia

ograniczenia

(m2)

Rodzaj ograniczenia

obręb 0001 Sokolniki

1

1235

-

31

Rozbiórka i budowa zjazdu

obręb 0006 Prusak

2

256

-

12

Rozbiórka i budowa zjazdu

3

342/2

-

81

Rozbiórka i budowa zjazdów

4

346/8

346/3

73

Przebudowa zjazdu na parking

5

505/2

-

36

Rozbiórka i budowa zjazdu

6

507/2

-

24

Rozbiórka i budowa zjazdu

7

513/6

-

32

Rozbiórka i budowa zjazdu

8

517/2

-

22

Rozbiórka i budowa zjazdu

9

519/2

-

11

Rozbiórka i budowa zjazdu

10

521/4

-

39

Rozbiórka i budowa zjazdu

11

523/2

-

72

Rozbiórka i budowa zjazdów

12

525/2

-

21

Rozbiórka i budowa zjazdu

13

527/2

-

26

Rozbiórka i budowa zjazdu

14

528/2

-

12

Rozbiórka i budowa zjazdu

Działki nie podlegające podziałowi pogrubiono.

 

Granice terenu niezbędnego dla wykonania robót określonych w Tabelach 3, 4, 5 i 6 niniejszej decyzji, na nieruchomościach położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oznaczone zostały na projekcie zagospodarowania terenu i na mapie przedstawiającej proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu, stanowiących załączniki do decyzji o zezwoleniu na realizację ww. inwestycji drogowej.

Zgodnie z art. 11f ust. 2 specustawy drogowej do ograniczeń, o których mowa w ust. 1 pkt 8 lit. i, przepisy art. 124 ust. 4-7 i art. 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 344, ze zm.), stosuje się odpowiednio:

  1. Inwestor – Zarząd Województwa Łódzkiego, jest zobowiązany do przywrócenia nieruchomości do stanu poprzedniego, niezwłocznie po dokonaniu budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu, przebudowy innych dróg publicznych oraz rozbiórki, budowy i przebudowy zjazdów.
  2. Jeżeli przywrócenie nieruchomości do stanu poprzedniego jest niemożliwe albo powoduje nadmierne trudności lub koszty, właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości przysługuje odszkodowanie. Odszkodowanie powinno odpowiadać wartości poniesionych szkód. Jeżeli wskutek przebudowy sieci uzbrojenia terenu zmniejszy się wartość nieruchomości, odszkodowanie powiększa się o kwotę odpowiadającą temu zmniejszeniu. Odszkodowanie, o którym mowa wyżej, ustala Wojewoda Łódzki, w odrębnej decyzji.
  3. Jeżeli budowa lub przebudowa sieci uzbrojenia terenu, przebudowa innych dróg publicznych oraz rozbiórka, budowa i przebudowa zjazdów uniemożliwia właścicielowi albo użytkownikowi wieczystemu dalsze prawidłowe korzystanie z nieruchomości w sposób dotychczasowy albo w sposób zgodny z jej dotychczasowym przeznaczeniem, właściciel  lub użytkownik wieczysty może żądać, aby Inwestor nabył od niego na rzecz Województwa Łódzkiego, w drodze umowy, własność albo użytkowanie wieczyste nieruchomości.
  4. Właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości jest obowiązany udostępnić nieruchomość w celu wykonania robót budowlanych związanych z budową lub przebudową sieci uzbrojenia terenu, przebudową innych dróg publicznych oraz rozbiórką, budową i przebudową zjazdów a także wykonania czynności związanych z czynności związanych z konserwacją oraz usuwaniem awarii sieci uzbrojenia terenu. Obowiązek udostępnienia nieruchomości podlega egzekucji administracyjnej.
  5. Ostateczna decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do dokonania wpisu w księdze wieczystej.
  1. Określam przejście przez tereny wód płynących (art. 20a ust. 1 specustawy drogowej), na nieruchomościach położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, pod wodami płynącymi, nie wymagające zatwierdzenia projektów podziałów, w stosunku do których, zgodnie z art. 20a specustawy drogowej, Inwestor jest uprawniony do ich nieodpłatnego zajęcia na czas realizacji inwestycji:

Powiat wieruszowski, gmina Sokolniki

obręb 0006 Prusak działki nr: 162, 562/2,

obręb 0010 Walichnowy działka nr: 114.

Zgodnie z art. 20a ust. 1 specustawy drogowej, w przypadku gdy inwestycja drogowa wymaga przejścia przez tereny wód płynących bądź linii kolejowej, właściwy zarządca drogi jest uprawniony do nieodpłatnego zajęcia tego terenu na czas realizacji tej inwestycji. Właściwy zarządca drogi nie później niż w terminie 30 dni przed planowanym zajęciem terenu, o którym mowa w ust. 1, uzgadnia w drodze pisemnego porozumienia z zarządcą infrastruktury kolejowej lub z odpowiednimi organami, o których 5 mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1478, ze zm.) zakres, warunki i termin zajęcia tego terenu. W przypadku gdy decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej został nadany rygor natychmiastowej wykonalności, ww. porozumienie zawiera się niezwłocznie. Za szkody powstałe w wyniku działań, o których mowa w ust. 1, przysługuje odszkodowanie ustalane na zasadach wynikających z Kodeksu cywilnego. Do zapłaty odszkodowania jest obowiązany właściwy zarządca drogi.

  1. Zobowiązuję Inwestora przed przystąpieniem do użytkowania do zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy co najmniej 14 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania.
  2. Określam warunki dotyczące gospodarowania odpadami:

Z odpadami powstającymi na etapie realizacji inwestycji należy postępować zgodnie z ustawą z dnia z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 1587, ze zm.).

Powstałe odpady należy gromadzić selektywnie, w warunkach uniemożliwiających szkodliwe oddziaływanie na środowisko i zdrowie ludzi, a następnie przekazać je podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania odpadami.

  1. Określam termin wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń na 120 dzień od dnia, w którym niniejsza decyzja stała się ostateczna (art. 16 ust. 2 specustawy drogowej), z zastrzeżeniem warunków wynikających z nadania decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności.
  2. Nadaję niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności ze względu na uzasadniony interes społeczny i gospodarczy (art. 17 ust. 1 specustawy drogowej).

Zgodnie z art. 17 ust. 3 specustawy, nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności:

  • zobowiązuje do niezwłocznego wydania nieruchomości, opróżnienia lokali i innych pomieszczeń;
  • uprawnia do faktycznego objęcia nieruchomości w posiadanie przez właściwego zarządcę drogi;
  • uprawnia do rozpoczęcia robót budowlanych;
  • uprawnia do wydania przez właściwy organ dziennika budowy.

UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia 4.01.2024 r. Inwestor - Zarząd Województwa Łódzkiego reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi, wystąpił do Wojewody Łódzkiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, w trybie art. 11a ust. 1 specustawy drogowej.

Po analizie wniosku Wojewoda Łódzki pismem z dnia 6.02.2024 r. wezwał Inwestora do usunięcia braków formalnych w terminie 45 dni od daty otrzymania wezwania, tj. do dnia 8.04.2024 r. Część dokumentacji została uzupełniona w dniu 12.02.2024 r. Organ, po weryfikacji przedłożonej dokumentacji, pismem z dnia 15.03.2024 r., poinformował Inwestora, że przedstawione wyjaśnienia nie uwzględniają wskazanych w wezwaniu niezgodności, tym samym warunki wezwania nie zostały spełnione a braki formalne wniosku nie zostały usunięte, co uniemożliwia organowi wszczęcie postępowania administracyjnego. Ostatecznie brakujące dokumenty zostały przedłożone w dniu 18.03.2024 r. Jednocześnie Inwestor przedłożył skorygowany wniosek, mapę z proponowanym przebiegiem drogi oraz mapy podziałowe, zgodnie z wezwaniem.

Wniosek zawierał m.in.:

  1. mapę w skali 1:500 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
  2. analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
  3. mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
  4. określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
  5. trzy egzemplarze projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy – Prawo budowlane, aktualnym na dzień opracowania projektu;
  6. opinie:
  1. Zarządu Województwa Łódzkiego z dnia 8.11.2023 r., znak: BPPWŁ.ZP.4041.138.2023;
  2. Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi z dnia 8.11.2023 r., znak: WUOZ-ZN.5152.569.2023.AM;
  3. Zarządu Powiatu Wieruszowskiego z dnia 6.11.2023 r., Znak: AO.0022.37.2023;
  4. Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia 28.11.2023 r., znak: PO.RPP.430.222.2023.PS
  1. pismo inwestora z 25.10.2023 r., znak: ID.611.1040.2023.PG.482, skierowane do Wójta Gminy Sokolniki o wydanie opinii zgodnie z art. 11b ust. 1 specustawy drogowej (wraz ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru) oraz oświadczenie Inwestora o niewydaniu opinii w terminie określonym w art. 11b ust. 2 specustawy drogowej;
  2. ostateczną decyzję Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu z dnia 5.10.2023 r., znak: PO.ZUZ.2.4210.259.2023.BK, o udzieleniu pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie i likwidację urządzeń wodnych, likwidację mostu drogowego oraz poprowadzenie przez wody powierzchniowe płynące, tj. Strugę Węglewską, stałego obiektu mostowego, wykonanie kanału obiegowego wraz z umocnieniami i tymczasowego przepustu oraz usługi wodne;
  3. ostateczną decyzję Wójta Gminy Sokolniki z dnia4.05.2023 r., znak: RIOŚ.6220.6.2022, o środowiskowych uwarunkowaniach, stwierdzającą brak obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Ponadto, Inwestor oświadczył, że ze względu na fakt, iż na odcinku drogi objętym zakresem wniosku o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej brak jest terenów i obiektów, o których mowa w art. 11d ust. 1 pkt 8 lit. a, b, c, ca, e, g, ga, specustawy, opinie ministra właściwego do spraw zdrowia, dyrektora właściwego urzędu morskiego, właściwego organu nadzoru górniczego, ministra właściwego do spraw środowiska, dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych, właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej, podmiotu zarządzającego w rozumieniu ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1796) – nie były wymagane. Dodatkowo, Inwestor oświadczył, że inwestycja nie należy do transeuropejskiej sieci drogowej.

Inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1839). W związku z powyższym zgodnie z art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094, ze zm.), Inwestor uzyskał w dniu 4.05.2023 r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

O wszczęciu przedmiotowego postępowania, stosownie do art. 11 d ust. 5 specustawy drogowej, organ zawiadomił Inwestora pismem z 8.04.2024 r. Do właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości, objętych wnioskiem o wydanie przedmiotowej decyzji, zostały skierowane indywidualne zawiadomienia na adresy wskazane w ewidencji gruntów. Dane osobowe i adresy właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem, ustalono na podstawie wypisów z rejestru gruntów, otrzymanych od Starosty Wieruszowskiego, według stanu na dzień 15.01.2024 r. Zawiadomienie zawierało w szczególności oznaczenie nieruchomości lub ich części, objętych wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, według katastru nieruchomości oraz informację o terminie i miejscu, w którym strony mogą zapoznać się z aktami sprawy (art. 11d ust. 6 specustawy drogowej). Ponadto poinformowano strony postępowania, że z dniem zawiadomienia, nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami. Czynność prawna dokonana z naruszeniem zakazu, o którym mowa wyżej, jest nieważna (art. 11d ust. 9 i 10 specustawy drogowej). Pozostałe strony postępowania zostały zawiadomione poprzez obwieszczenie zamieszczone:

  • w prasie lokalnej (wydanie łódzkie Gazety Wyborczej) – w dniu 11.04.2024 r.;
  • na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi - w dniach od 11.04.2024 r. do 25.04.2024 r.;
  • w urzędowym publikatorze teleinformatycznym - Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi - w dniu 11.04.2024 r. na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
  • na tablicy ogłoszeń oraz w urzędowym publikatorze teleinformatycznym – Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Sokolniki – w dniu 25.04.2024 r. na okres 14 dni od dnia zamieszczenia.

W trakcie trwania postępowania dotyczącego wydania zezwolenia na realizację przedmiotowej inwestycji do tutejszego organu nie wpłynęły żadne wnioski ani zastrzeżenia składane przez strony postępowania.

Niniejszą decyzją nałożono obowiązek zachowania warunków realizacji przedsięwzięcia, określonych w ostatecznej decyzji Wójta Gminy Sokolniki z dnia 4.05.2023 r., znak: RIOŚ.6220.6.2022, o środowiskowych uwarunkowaniach. Warunki te uwzględnione zostały także w zatwierdzonym niniejszą decyzją projekcie zagospodarowania terenu i projekcie architektoniczno-budowlanym, m.in. zaprojektowano odwodnienie drogi – budowę kanalizacji deszczowej, przepustów i rowów drogowych.

Dla przedmiotowej inwestycji mają zastosowanie przepisy techniczno-budowlane, obowiązujące przed dniem wejścia w życie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 lipca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1518), które weszło w życie w dniu 21 września 2022 r., to jest przepisy rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124, ze zm.).

W związku z nieprawidłowościami w przedłożonym projekcie budowlanym Wojewoda Łódzki, postanowieniem Nr 85/24 z dnia 18.04.2024 r., nałożył na Inwestora obowiązek ich usunięcia w terminie 90 dni od daty otrzymania postanowienia, tj. do dnia 17.07.2024 r. Uzupełnioną dokumentację projektową Inwestor przedłożył w dniu 18.06.2024 r. Ponadto przedłożona została decyzja Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu z dnia 4.06.2024 r., znak: PK.ZUZ.4210.60.2024.JG, o udzieleniu pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych – rowów przydrożnych, wraz z potwierdzeniem jej ostateczności. Inwestor wypełnił tym samym obowiązek nałożony postanowieniem Wojewody Łódzkiego Nr 85/24 z dnia 18.04.2024 r.

W dniu 4.01.2024 r., wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej, Inwestor wniósł także o nadanie tej decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności, z uwagi na uzasadniony interes społeczny i gospodarczy. Uzasadniając wniosek Inwestor podkreślił, że przedmiotowa inwestycja stanowi przedsięwzięcie mające na celu poprawę komunikacji powiatu wieruszowskiego z drogą ekspresową S-8 Wrocław-Warszawa. Zwiększone obciążenie ruchem, przyczyniło się do pogorszenia stanu technicznego drogi oraz mostu na Strudze Węglewskiej, przez co droga wymaga podjęcia natychmiastowych działań inwestycyjnych. Dodatkowym problemem jest brak prawidłowego odwodnienia drogi. Powstające po opadach deszczu rozlewiska wody powodują zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Piesi poruszający się po przedmiotowej drodze narażeni są na potrącenia przez przejeżdżające samochody. Droga pomimo obsługi ruchu autobusowego nie została wyposażona w zatoki autobusowe, co niekorzystnie wpływa na płynność ruchu i powoduje występowanie zagrożeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zły stan techniczny drogi, brak funkcjonującego systemu odwodnienia, brak właściwej płynności ruchu powodują zwiększenie oddziaływania drogi na tereny przyległe co pogarsza warunki zamieszkania oraz użytkowania nieruchomości przyległych do drogi. Inwestor wyjaśnił, że rozwiązania projektowe przyjęte w projekcie rozbudowy drogi wojewódzkiej zakładają usunięcie opisanych powyżej problemów. W ramach inwestycji powstanie nowy układ drogowy. Nowa konstrukcja jezdni oraz nowy przepust na Strudze Węglewskiej zapewni nośność drogi, dostosowaną do skali prowadzonego ruchu drogowego i odpowiednią trwałość, zapewniającą utrzymanie parametrów drogi w perspektywie czasu jej eksploatacji. Inwestor wyjaśnił, że w ramach przedsięwzięcia zaprojektowano budowę kanalizacji deszczowej oraz rowów co zapewni prawidłowe odwodnienie pasa drogowego. Wybudowanie chodnika wpłynie na bezpieczeństwo pieszych. Inwestor wskazuje, że przedmiotowa inwestycja poprawi bezpieczeństwo na drodze, zminimalizuje ilość kolizji i wypadków oraz wpłynie na możliwość szybszego przejazdu służb ratunkowych. Inwestor podkreślił, że zły stan techniczny drogi, mostu oraz zlokalizowanych w pasie drogowym sieci uzbrojenia terenu oraz fakt niedostosowania rozwiązań istniejącego układu drogowego do skali i rodzaju prowadzonego ruchu wymagają jak najszybszego podjęcia działań inwestycyjnych.

Biorąc pod uwagę fakt, że powyższe względy stanowią uzasadniony interes społeczny i gospodarczy, o którym mowa w art. 17 ust. 1 specustawy drogowej, organ przychylił się do wniosku Inwestora, nadając niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

Należy wskazać, że zgodnie z przepisami specustawy drogowej Wojewoda pełni funkcję organu administracji, który jest zobowiązany do działania wyłącznie w ramach złożonego przez Inwestora wniosku, nie jest natomiast upoważniony do wyznaczania i korygowania zakresu inwestycji, ani też do zmiany proponowanych we wniosku wariantów lokalizacji drogi, jeżeli zaproponowane rozwiązanie nie narusza obowiązujących przepisów.

Wojewoda wydaje decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek i zgodnie z wnioskiem właściwego zarządcy drogi, jeśli wniosek spełnia wymogi określone przepisami prawa. Niniejsza decyzja zgodnie z art. 11f i art. 12 specustawy drogowej zezwala na realizację inwestycji drogowej, określa linie rozgraniczające teren inwestycji, zatwierdza zgodnie z ww. liniami podziały nieruchomości oraz zatwierdza projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany.

Po ostatecznym dokonaniu oceny przedstawionych dokumentów, zebraniu i rozpatrzeniu całego materiału dowodowego oraz stwierdzeniu, że wnioskowana inwestycja spełnia łącznie warunki określone w ustawie z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, a wnioskodawca przedłożył wymagane przepisami powołanej powyżej ustawy dokumenty, orzeczono jak w sentencji.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Ministra Rozwoju i Technologii w Warszawie, Pl. Trzech Krzyży 3/5, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.

Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

 

Nie pobrano opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej, na podstawie art. 7 pkt 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 2111).

Załączniki:

Nr 1 – mapa w skali 1:500 określająca linie rozgraniczające teren inwestycji

Nr 2 – arkusz 1  – mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości, obręb Walichnowy 0010

Nr 3 – arkusz 1  – mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości, obręb Prusak 0006

Nr 4 – arkusze 1-4 – mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości obręb Prusak 0006

Nr 5 – projekt budowlany obejmujący projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany z załącznikami (9 tomów)

 

Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy, ze wskazaniem dnia udostępnienia treści decyzji w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

 

Otrzymują:

  1. Zarząd Województwa Łódzkiego

reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi

al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź (załączniki nr 1-5 – po 1 egz.)

  1. Dotychczasowi właściciele i użytkownicy wieczyści  - w drodze zawiadomienia
  2. Pozostałe strony – w drodze obwieszczenia
  3. Aa (załączniki nr 1-5 – po 1 egz.)

 

Do wiadomości:

  1. Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Łodzi

90-113 Łódź, ul. Traugutta 25  (załącznik nr 5 – 1 egz.)

  1. Wójt Gminy Sokolniki

ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 98-420 Sokolniki (ePUAP)

(dot. RIOŚ.6220.6.2022)

  1. Starosta Wieruszowski

98-400 Wieruszów, ul. Rynek 1-7 (załączniki nr 2-4 – po 1 egz.)

(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w ewidencji gruntów)

  1. Zarząd Województwa Łódzkiego

al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź (załączniki nr 2-4 – 1 egz.)

(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w księgach wieczystych)

  1. Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi

90-002 Łódź, ul. Tuwima 28 (załączniki nr 2-4 – po 1 egz.)

 

 

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

Materiały

Decyzja ZRID Nr 108/24
Decyzja​_ZRID​_Nr​_108-24.pdf 0.25MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
29.07.2024 00:08 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Janiszewski Hubert
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Decyzja Nr 108/24 Wojewody Łódzkiego z dnia 12.07.2024 r o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej 1.0 29.07.2024 00:08 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}