W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja Nr 114/24 z dnia 26.07.2024 r. o pozwoleniu na budowę inwestycji towarzyszących inwestycjom w zakresie terminalu - GPB-II.7840.30.2024.IM/MP

08.08.2024

Łódź, 26 lipca 2024 r.

GPB-II.7840.30.2024.IM/MP

Decyzja Nr 114/24

Na podstawie art. 15, art. 16, art. 34 oraz art. 38 pkt 4 lit. h) i art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 551ze zm.), zwanej dalej ,,specustawą”, oraz art. 28, 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.), zwanej dalej „ustawa Prawo budowlane”, oraz art. 84, art. 85 ust. 1-4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 ze zm.), zwanej dalej ,,ustawą”, i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej ,,Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku o pozwolenie na budowę z dnia 17.04.2024 r., uzupełnionego i  skorygowanego w dniach 24.06.2024 r. i 03.07.2024 r.,

 

  1. Zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielam pozwolenia na budowę

dla:

Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: ul. Wojciecha Bandrowskiego 16, 33-100 Tarnów

obejmujące:

zamierzenie budowlane pn.: ,,Budowa gazociągu Kalisz – Sieradz - Meszcze wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi na terenie województw łódzkiego i wielkopolskiego” dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa gazociągu wysokiego ciśnienia MOP 6,3 MPa, DN 500 relacji Sieradz – Piotrków Trybunalski – dla odcinka gazociągu o długości ok. 21,5 km od pkt X1 do pkt Y1 wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi” – symbol II, zlokalizowane na nieruchomościach lub ich częściach, położonych w województwie łódzkim, na terenie powiatów: bełchatowskiego i piotrkowskiego oraz Miasta Piotrków Trybunalski, oznaczonych numerami ewidencyjnymi działek, zgodnie z poniższym wykazem:

POWIAT BEŁCHATOWSKI

Gmina: Bełchatów, jednostka ewidencyjnej: 100102_2

Obręb 0014, Kielchinów: 47/1 (z podziału działki 47), 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 58, 59, 57,

Obręb 0023, Mokracz: 28, 27/1, 27/3, 26, 23, 25, 24, 48, 49, 138, 87, 137/3, 137/4, 137/2, 136, 135, 134, 133, 132, 91/2, 91/1, 99, 98, 97, 166, 102,

Obręb 0009, Janina-Michałów: 93, 95, 68, 96, 94, 92, 85/2, 81/2, 72/1, 72/2, 71, 90, 103, 105, 106, 107, 60, 59,

POWIAT PIOTRKOWSKI

Gmina: Wola Krzysztoporska – nr jednostki ewidencyjnej: 101010_2

Obręb 0022, Miłaków: 84, 83, 101/1, 92, 95, 96, 97/1,

Obręb 0001, Bogdanów: 221, 220, 223, 612, 611, 226, 225, 230, 231, 232, 233, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 246/1, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 614, 620, 390, 391, 392/1, 393/1, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 621, 641, 623, 410, 345, 216/1, 154, 155, 111/2, 111/1, 156, 162, 163, 172/2, 172/1, 170, 169, 166,

Obręb 0015, Kozierogi: 260, 259, 214, 245, 244

Obręb 0009, Kacprów: 20, 21/1, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29/1, 30/1, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 19, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 152, 144,

Obręb 0039, Wola Krzysztoporska: 28/5, 29, 30, 31, 32/1, 32/2, 32/3, 33/8, 33/5, 34/4, 35/5, 36/4, 38/4, 70, 110/4, 106/1, 110/6, 109/2, 108/2, 107/2, 106/2, 89/2, 816/3, 816/4, 182/2, 183/3, 184/3, 192/2, 193/2, 194/3, 194/4, 195/4, 817/2, 195/2, 196/2, 197/2, 371/6, 372/4, 372/6, 373/4, 373/6, 374/3, 374/4, 375/2, 376/2, 377/5, 377/8, 378/3, 379/3, 380/3, 381/4, 382/7, 382/12, 383/5,

Obręb 0016, Krężna: 618, 551/2 (z podziału działki 551), 551/1 (z podziału działki 551), 551/3 (z podziału działki 551), 552, 620, 559, 565, 567, 568, 569, 570, 571, 573, 574, 576/1, 580, 581, 583, 599, 584, 602, 586, 587, 588/2, 589, 590, 591/2, 592/2, 593, 595,

Obręb 0036, Siomki: 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 6, 37, 38, 39, 40/2, 41/2, 42/2, 43/2, 43/1, 134/4, 134/3, 134/2, 62/1, 62/2, 69/2, 70/2, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77/1, 77/4, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85/1, 86, 87/1, 89, 90, 91/1, 92/1, 93/1, 94/1, 95/3, 95/5, 96/2, 96/3, 122, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119,

Obręb 0017, Krzyżanów: 13/4, 14/4, 15/4, 16/4, 17/4, 18/9, 18/3, 19/4, 20/6, 20/10, 21/4, 22/4, 23/4, 24/4, 25/4, 26/4, 27/4, 28/4, 29/4, 30/4, 31/4, 32/4, 33/4, 34/4, 35/4, 36/7, 397/1, 397/2, 397/3, 38/10, 38/14, 39/4, 40/4, 41/4, 42/4, 43/4, 44/4, 45/4, 46/4, 47/4, 48/4, 49/4, 50/6, 51/4, 52/3, 52/7, 53/1, 54/3, 54/7, 55/1,

Obręb 0005, Gąski: 299/2, 298, 297/2, 296, 295, 294/1, 294/2, 293/4, 293/2, 292/2, 291/3, 290/4, 290/5, 289/4, 270, 258,

Obręb 0004, Bujny: 660/2, 659, 661, 662/2, 663, 664, 665/3, 666, 667/10, 668/9, 668/7, 668/10, 668/11, 669, 670, 671, 672, 673/1, 673/2, 674/1, 675/1, 675/2, 675/10, 675/11, 742, 781/31, 781/32, 781/30, 781/28, 781/26, 780/2, 770/2, 771, 772/1, 772/2, 769/2, 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762, 763, 764, 765, 766, 767, 768,

Gmina: Rozprza – nr jednostki ewidencyjnej: 101008_2

Obręb 0012, Longinówka: 2, 3/8, 4/10, 5/5, 6/7, 6/11, 7/3, 8/5, 9/3, 9/2, 10/2, 11/2, 11/1, 12/1, 14/1, 17/1, 21/1, 27, 28, 29, 30/4, 31/3, 31/4, 32, 35/2, 36/2, 37, 38/2, 39/2, 40/2, 41, 42/6, 43/7, 44/5, 45/4, 46/3, 47/4, 48/2, 49/5, 50/5, 51/5, 52/2, 53, 54, 55/2, 56, 57/2, 58, 59/1, 60/2, 61, 62, 63, 64/2, 65/9, 66/15, 67/14, 68/7, 69/10, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 87, 82,

MIASTO PIOTRKÓW TRYBUNALSKI – nr jednostki ewidencyjnej: 106201_1

Obręb 0040: 334, 323, 258/2, 240, 241, 242, 243, 244, 144,

Obręb 0039: 78/1 (z podziału działki 78), 79/1 (z podziału działki 79), 80/1 (z podziału działki 80)

według projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego, które opracowali niżej wymienieni projektanci:

  • mgr inż. arch. Władysław Piotr Sikora, posiadający uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie rozwiązań architektonicznych wszelkich obiektów budowlanych, numer ewidencyjny RP-Upr/140/91, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Architektów RP pod numerem ewidencyjnym MP-0803;
  • mgr inż. Paweł Antoni Stąsiek, posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, numer ewidencyjny DOŚ/0141/PBS/17, wpisany na listę członków Dolnośląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym DOŚ/IS/0385/17;
  • mgr inż. Piotr Paweł Boruta, posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, numer ewidencyjny MAP/0606/PWBS/15, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/IS/0233/16;
  • inż. Elżbieta Marzec-Gurbiel, posiadająca uprawnienia budowlane upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji projektanta w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, numer ewidencyjny RP-Upr.747/94, wpisana na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/BO/2592/01;
  • mgr inż. Michał Karol Chrzanowski, posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej, numer ewidencyjny MAP/0004/POOD/12, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/BD/0295/12;
  • mgr inż. Krzysztof Drogoś, posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, numer ewidencyjny 95/2002, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/IE/0150/03;
  • mgr inż. Piotr Antoniuk, posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, numer ewidencyjny PDL/0179/PBE/15, wpisany na listę członków Podlaskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym PDL/IE/0003/16;
  • mgr inż. Łukasz Grzelak, posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, numer ewidencyjny PDL/0084/PWOE/13, wpisany na listę członków Podlaskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym PDL/IE/0073/13;
  • mgr inż. Hanna Matus, posiadająca uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej projektanta w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych, numer ewidencyjny St-707/89, wpisana na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/IE/6337/01;
  • tech. Eugeniusz Chuderski, posiadający uprawnienia budowlane w telekomunikacji do projektowania w specjalnościach instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w zakresie linii, instalacji i urządzeń liniowych, numer ewidencyjny 1628/99/U, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/IE/5727/02;
  • mgr inż. Tadeusz Frączysty, posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, numer ewidencyjny MAP/0309/PWBS/15, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/IS/0305/15,

z zachowaniem następujących warunków – wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-4 oraz art. 42 ust. 3 ustawy Prawo budowlane oraz art. 75 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.54, ze zm.):

  1. Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
  1. budowę (roboty budowlane) można rozpocząć jedynie na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę (zgodnie z art. 28 ustawy Prawo budowlane);
  2. budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu i projektem architektoniczno-budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną;
  3. należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych;
  4. budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
  5. w czasie wykonywania robót budowlanych należy przestrzegać praw osób trzecich;
  6. roboty w pasie drogowym prowadzić zgodnie z projektem organizacji ruchu na czas budowy, zatwierdzonym przez organ zarządzający ruchem;
  7. należy uzyskać zgodę zarządcy drogi na zajęcie pasa drogowego;
  8. kierownik budowy (robót) jest obowiązany prowadzić dziennik budowy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie dziennika budowy oraz systemu Elektroniczny Dziennik Budowy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 45).
  1. Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:

- Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 13 lit. a oraz § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. z 2001 r. Nr 138, poz. 1554) – nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych.

  1. Szczegółowe warunki w zakresie ochrony środowiska:

- Na etapie realizacji i eksploatacji  przedsięwzięcia Inwestor jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych poprzez wykorzystywanie i przekształcanie wymienionych elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne w związku z realizacją inwestycji oraz objęte zatwierdzonym projektem budowlanym, wymogami uzgodnień i decyzji organów i instytucji opiniujących i uzgadniających projekt budowlany a w szczególności decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 19/2021 z dnia 17.11.2021 r., znak: WOOŚ.420.27.2020.MOl.24, o środowiskowych uwarunkowaniach, którą Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska decyzją z dnia 18.08.2022 r., znak: DOOŚ-WDŚZOO.420.71.2021.SP.27, uchylił w części i w tym zakresie orzekł bądź umorzył postępowanie pierwszej instancji, zaś w pozostałej części utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy.

II. Zezwalam na usunięcie drzew i krzewów

  1. Zezwalam na usunięcie drzew i krzewów kolidujących z przedmiotową inwestycją, znajdujących się na nieruchomościach, objętych:
  1. decyzją Wojewody Łódzkiego Nr 24/2024 z 30.11.2022 r., znak: GPB‑I.747.24.2022.MP/SG/MK o ustaleniu lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu, podlegającą natychmiastowemu wykonaniu z mocy specustawy, sprostowaną w zakresie oczywistej omyłki postanowieniem Wojewody Łódzkiego Nr 4/2023 z dnia 23.06.2024 r., znak: GPB‑I.747.24.2022.MP/MK/SG,
  2. ostateczną decyzją Wojewody Łódzkiego Nr 26/2022 z 30.11.2022 r., znak: GPB‑I.747.25.2022.KKw/MM/AC, o ustaleniu lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu

położonych w województwie łódzkim, w powiatach bełchatowskim i piotrkowskim, oraz w Mieście Piotrków Trybunalski, oznaczonych numerami ewidencyjnymi działek, zgodnie z poniższym wykazem:

POWIAT BEŁCHATOWSKI:

Gmina: Bełchatów – nr jednostki ewidencyjnej: 100102_2

Obręb 0014 Kielchinów: 48, 50, 51, 52, 53, 54, 58, 59

Obręb 0023 Mokracz: 28, 48, 91/1, 97, 98, 99, 102, 135, 166

Obręb 0009 Janina-Michałów: 60, 71, 72/2, 81/2, 93, 94, 95, 96, 107

POWIAT PIOTRKOWSKI:

Gmina: Wola Krzysztoporska – nr jednostki ewidencyjnej: 101010_2

Obręb 0022 Miłaków: 83, 92, 95, 96, 97/1

Obręb 0001 Bogdanów: 166, 172/1, 172/2, 216/1, 221, 225, 230, 231, 239, 240, 246/1, 345, 346, 410, 612, 623, 641

Obręb 0009 Kacprów: 85, 86, 87, 88, 89, 90, 104, 105

Obręb 0039 Wola Krzysztoporska: 70, 107/2, 108/2, 109/2, 110/4, 110/6, 183/3, 193/2

Obręb 0017 Krzyżanów: 55/1

Obręb 0005 Gąski: 270

Gmina: Rozprza – nr jednostki ewidencyjnej: 101008_2

Obręb 0012 Longinówka: 30/4

MIASTO PIOTRKÓW TRYBUNALSKI - nr jednostki ewidencyjnej: 106201_1

Obręb 0040: 144

Obręb 0039: 78/1 (z podziału działki 78),

które zostały szczegółowo wskazane w „Inwentaryzacji znajdujących się na terenie objętym wnioskiem drzew i krzewów, na usunięcie których wymagane jest zezwolenie”, stanowiącej załącznik do wniosku o pozwolenie na budowę (art. 16 ust. 2 pkt 1 specustawy).

  1. Ustalam opłatę za usunięcie 1244 sztuk drzew i 21 grup krzewów o łącznej powierzchni 10 194 m2 na kwotę 2 485 923,40 zł (słownie: dwa miliony czterysta osiemdziesiąt pięć tysięcy dziewięćset dwadzieścia trzy złote 40/100). Zbiorcze zestawienie naliczenia ww.  opłaty według załącznika Nr 1 do niniejszej decyzji.

Ustaloną kwotę należy wpłacić na konto NBP O/Ł 88 1010 1371 0097 0022 3100 0000 Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104.

  1. Ustalam termin wycinki drzew i krzewów w okresie ważności niniejszej decyzji - wycinkę prowadzić zgodnie z warunkami wskazanymi w decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 19/2021 z dnia 17.11.2021 r., znak: WOOŚ.420.27.2020.MOl.24, o środowiskowych uwarunkowaniach, którą Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska decyzją z dnia 18.08.2022 r., znak: DOOŚ-WDŚZOO.420.71.2021.SP.27, uchylił w części i w tym zakresie orzekł bądź umorzył postępowanie pierwszej instancji, zaś w pozostałej części utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy.
  2. Zobowiązuję Inwestora do wykonania nasadzeń zastępczych w ramach kompensacji przyrodniczej za wycinkę drzew i krzewów, w terminie do 3 lat po zakończeniu budowy całego przedsięwzięcia (to jest w terminie do 3 lat od dnia, w którym decyzja o pozwoleniu na  użytkowanie inwestycji stanie się ostateczna), poza okresem: od początku czerwca do połowy września, na terenach wskazanych w „Planie gospodarki zielenią”, stanowiącym część zatwierdzonego niniejszą decyzją projektu zagospodarowania terenu. Zgodnie z decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 19/2021 z dnia 17.11.2021 r., znak: WOOŚ.420.27.2020.MOl.24, o środowiskowych uwarunkowaniach, którą Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska decyzją z dnia 18.08.2022 r., znak: DOOŚ-WDŚZOO.420.71.2021.SP.27, uchylił w części i w tym zakresie orzekł bądź umorzył postępowanie pierwszej instancji, zaś w pozostałej części utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy, należy dokonać nasadzeń zastępczych kompensacyjnych: drzew - w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew, oraz krzewów - o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów. W pierwszej kolejności nasadzenia należy realizować w pasie montażowym, pozostawiając przy tym pas bez zadrzewień po 3 m na stronę od osi gazociągu. Pozostałe nasadzenia zrealizować na terenie gmin, przez które przebiegać będzie przedmiotowy odcinek gazociągu lub innych gmin na terenie województwa łódzkiego. W razie braku zgody właścicieli nieruchomości, nasadzenia zastępcze wykonać na terenach Skarbu Państwa i/lub na terenie gmin, przez które przebiega przedsięwzięcie lub na gruntach  Lasów Państwowych na terenie województwa łódzkiego lub województw sąsiednich. Zgodę na przyjęcie sadzonek, celem dokonania nasadzeń zastępczych, wyraziły: Miasto Sulejów – pismo Burmistrza Miasta Sulejów z dnia 07.11.2022 r., znak: OŚ.6131.2.62.2022.MN; Gmina Nowa Brzeźnica – pismo Urzędu Gminy Nowa Brzeźnica z dnia 09.01.2023 r., znak:GK.7021.02.23. Do nasadzeń zastępczych należy wykorzystać gatunki drzew i krzewów, które uległy wycince oraz gatunki, które stwierdzono w sąsiedztwie przedsięwzięcia, z wyłączeniem gatunków obcych, inwazyjnych oraz niepożądanych w środowisku przyrodniczym. Ostatecznego doboru sadzonek należy dokonać przy współpracy z nadzorem przyrodniczym w oparciu o następujące kryteria:

- skład gatunkowy drzew i krzewów, które uległy wycięciu w miejscu nasadzeń,

- skład gatunkowy drzew i krzewów rosnących w pobliżu miejsca nasadzeń,

- warunki glebowe i gruntowo-wodne w miejscu nasadzeń,

- dostępność sadzonek.

  1. Odraczam termin uiszczenia opłaty za usunięcie drzew i krzewów w kwocie wskazanej w pkt. 2 niniejszej decyzji, na okres 3 lat od dnia upływu terminu wskazanego w pkt 4 niniejszej decyzji, w związku z nałożeniem niniejszą decyzją obowiązku wykonania nasadzeń zastępczych (art. 84 ust. 3 ustawy).

Jeżeli przesadzone albo posadzone drzewa lub krzewy zachowały żywotność po upływie 3 lat, lub nie zachowały żywotności z przyczyn niezależnych od inwestora, należność z tytułu ustalonej opłaty za usunięcie drzew lub krzewów podlega umorzeniu (art. 84 ust. 4 ustawy).

Jeżeli przesadzone albo posadzone drzewa lub krzewy, albo część z nich, nie zachowały żywotności po upływie 3 lat, z przyczyn zależnych od inwestora, naliczona opłata jest przeliczana w sposób proporcjonalny do liczby drzew lub powierzchni krzewów, które nie zachowały żywotności (art. 84 ust. 5 ustawy).

W przypadku niewykonania nasadzeń zastępczych, lub części z nich, zgodnie z zezwoleniem na usunięcie drzewa lub krzewu, udzielonym niniejszą decyzją, naliczona opłata jest przeliczana w sposób proporcjonalny do liczby drzew lub powierzchni krzewów, które nie zostały wykonane zgodnie z zezwoleniem (art. 84 ust. 7 ustawy).

W razie nieterminowego uiszczenia opłaty pobiera się odsetki za zwłokę w wysokości odsetek pobieranych za nieterminowe regulowanie zobowiązań podatkowych (art. 87 ust. 4 ustawy).

  1. Zobowiązuję Inwestora do złożenia:
  1. pisemnej informacji wraz z inwentaryzacją - niezwłocznie po dokonaniu nasadzeń zastępczych;
  2. inwentaryzacji wraz z opisem stanu żywotności nasadzeń po upływie 3 lat od dokonania nasadzeń zastępczych, w celu dokonania przez organ odbioru.

Niniejsza decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu zgodnie z art. 34 ust. 1 specustawy.

UZASADNIENIE

W dniu 17.04.2024 r. do Wojewody Łódzkiego wpłynął wniosek Inwestora – Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie, reprezentowanego przez pełnomocnika, dotyczący wydania pozwolenia na budowę przedmiotowego przedsięwzięcia. Ponieważ ww. wniosek był niekompletny pod względem formalnym, pismem z 02.05.2024 r. wezwano Inwestora do jego uzupełnienia w terminie 45 dni od dnia otrzymania wezwania. Wniosek został uzupełniony i skorygowany w dniach 24.06.2024 r. i 03.07.2024 r.

Do wniosku dołączono m.in.:

  1. trzy egzemplarze projektu budowlanego zawierającego projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany, wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnej ustawy, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów;
  2. inwentaryzację znajdujących się na terenie objętym wnioskiem drzew i krzewów, na usunięcie których wymagane jest zezwolenie z wyszczególnieniem gatunku, obwodu pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm oraz przeznaczenia i dotychczasowego sposobu wykorzystania terenu, na którym rosną drzewa i krzewy;
  3. plan gospodarki zielenią, jako część projektu zagospodarowania terenu, w którym określono przyczynę i termin zamierzonego usunięcia poszczególnych drzew lub krzewów, wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy, oraz planowane nasadzenia zastępcze w rozumieniu art. 83b ust. 1 pkt 9 lit. a ustawy;
  4. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
  5. decyzję Wojewody Łódzkiego Nr 24/2024 z dnia 30.11.2022 r., znak: GPB‑I.747.24.2022.MP/SG/MK o ustaleniu lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu, podlegającą natychmiastowemu wykonaniu z mocy specustawy, wraz z postanowieniem Wojewody Łódzkiego Nr 4/2023 z dnia 23.06.2024 r., znak: GPB‑I.747.24.2022MP/MK/SG, o sprostowaniu decyzji w zakresie oczywistej omyłki;
  6. ostateczną decyzję Wojewody Łódzkiego Nr 26/2022 z dnia 30.11.2022 r., znak: GPB‑I.747.25.2022.KKw/MM/AC, o ustaleniu lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu, podlegającą natychmiastowemu wykonaniu z mocy specustawy,
  7. decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 19/2021 z dnia 17.11.2021 r., znak: WOOŚ.420.27.2020.MOl.24, o środowiskowych uwarunkowaniach, którą Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska decyzją z dnia 18.08.2022 r., znak: DOOŚ-WDŚZOO.420.71.2021.SP.27, uchylił w części i w tym zakresie orzekł, uchylił w części i w tym zakresie umorzył postępowanie pierwszej instancji, zaś w pozostałej części utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy;
  8. postanowienie Wojewody Łódzkiego Nr 98/23 z dnia 22.05.2023 r., znak: GPB‑II.7840.212.2022.AK, udzielające zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych zawartych w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 151, poz. 987, ze zm.);
  9. postanowienie Wojewody Łódzkiego Nr 80/23 z dnia 26.04.2023 r., znak: GPB‑II.7840.161.2022.AK, udzielające zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych zawartych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (t.j.Dz.U. z 2014 r. poz. 1853 ze zm.);
  10. decyzję Dyrektora Zarządu Zlewni w Piotrkowie Trybunalskim Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia 13.03.2023 r., znak: WA.ZUZ.3.4210.3062.2022.DM, udzielającą pozwolenia wodnoprawnego na prowadzenie przez wody powierzchniowe płynące, w granicach linii brzegu projektowanego gazociągu wysokiego ciśnienia DN500 MOP 6,3 MPa wraz ze światłowodem, pod dnem dopływów, rzek i cieków, podlegającą natychmiastowemu wykonaniu z mocy specustawy;
  11. decyzję Dyrektora Zarządu Zlewni w Piotrkowie Trybunalskim Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia 21.03.2023 r., znak: WA.ZUZ.3.4210.37.2023.DM, udzielającą pozwolenia wodnoprawnego na usługę wodną polegająca na jednorazowym poborze wód powierzchniowych do prób ciśnieniowych, usługę wodną polegającą na jednorazowym odprowadzeniu ścieków (zrzut wód po próbach hydraulicznych) do wód powierzchniowych, wykonanie urządzeń wodnych, podlegającą natychmiastowemu wykonaniu z mocy specustawy;
  12. decyzję Dyrektora Zarządu Zlewni w Piotrkowie Trybunalskim Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia 23.05.2023 r., znak: WA.ZUZ.3.4210.114.2023.DM, udzielającą pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych, usługę wodną polegającą na odwadnianiu wykopów budowlanych na pomocą igłofiltrów oraz szczególne korzystanie z wód w zakresie odprowadzania wód pochodzących z odwodnienia wykopów budowlanych, podlegającą natychmiastowemu wykonaniu z mocy specustawy.

Działając na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1, 2, 4 w związku z art. 15 ust. 4 specustawy, Wojewoda Łódzki, pismem z 05.07.2024 r., zawiadomił o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu: wnioskodawcę, właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem, Starostów: Bełchatowskiego i Piotrkowskiego, Wójtów Gmin: Bełchatów, Wola Krzysztoporska, Rozprza oraz Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego.

 Na wniosek tutejszego organu dane osobowe właścicieli nieruchomości objętych wnioskiem – stron postępowania, w tym adresy i numery ksiąg wieczystych, zostały udostępnione przez Starostwo Powiatowe w Piotrkowie Trybunalskim, Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego oraz Starostwo Powiatowe w Bełchatowie, w formie danych z rejestru gruntów.  

O wszczęciu przedmiotowego postępowania organ zawiadomił także pozostałe strony, stosownie do art. 8 ust. 1 pkt 3 i ust. 1a w związku z art. 15 ust. 4 specustawy, poprzez obwieszczenie zamieszczone:

  1. w prasie ogólnopolskiej (Puls Biznesu) - w dniu 09.07.2024 r.;
  2. na stronie podmiotowej – w Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi w dniu 09.07.2024 r. – na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
  3. na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi – w terminie od 09.07.2024 r. na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
  4. na tablicach ogłoszeń oraz na stronach podmiotowych – w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego – w terminie od 09.07.2024 r. na okres 14 dni od zamieszczenia, Urzędu Gminy Bełchatów – w terminie od 09.07.2024 r. na okres 14 dni od zamieszczenia, Urzędu Gminy Wola Krzysztoporska – w terminie od 09.07.2024 r. na okres 14 dni od zamieszczenia, Urzędu Gminy Rozprza – w terminie od 09.07.2024 r. na okres 14 dni od zamieszczenia.

Obwieszczenie zawierało m.in.: oznaczenie nieruchomości objętych wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę przedmiotowej inwestycji według katastru nieruchomości oraz numery ksiąg wieczystych, które zgodnie z danymi zawartymi w ich dziale pierwszym są prowadzone dla tych nieruchomości, a także informację o miejscu, w którym strony mogą zapoznać się z aktami sprawy i złożyć ewentualne uwagi oraz pouczenie o obowiązkach nabywcy lub zbywcy, o których mowa w specustawie, oraz skutkach niedopełnienia tych obowiązków.

W związku z nieprawidłowościami w projekcie budowlanym Wojewoda Łódzki, postanowieniem Nr 202/24 z 23.07.2024 r., nałożył na Inwestora obowiązek ich usunięcia i doręczenia uzupełnionego projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego w terminie 30 dni od dnia otrzymania postanowienia. Inwestor przedłożył wymagane dokumenty w dniu 25.07.2024 r., to jest w wyznaczonym terminie.

 W trakcie trwania postępowania dotyczącego wydania pozwolenia na budowę przedmiotowej inwestycji do tutejszego organu nie wpłynęły żadne wnioski ani zastrzeżenia składane przez strony postępowania.

Zgodnie z art. 16 ust. 1-3 specustawy w pozwoleniu na budowę inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu wojewoda zezwala, w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji, na usunięcie drzew lub krzewów znajdujących się na nieruchomościach objętych decyzją o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminalu. Zezwolenie nie jest wymagane na usunięcie drzew lub krzewów, o których mowa w art. 83f ust. 1 ustawy. Do inwestycji w zakresie terminalu nie stosuje się przepisów rozdziału 4 ustawy, z wyjątkiem art. 84-89. Wniosek o wydanie pozwolenia na budowę inwestycji w zakresie terminalu dodatkowo zawiera inwentaryzację znajdujących się na terenie objętym wnioskiem drzew i krzewów, na usunięcie których wymagane jest zezwolenie, z wyszczególnieniem gatunku, obwodu pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm oraz przeznaczenia i dotychczasowego sposobu wykorzystania terenu, na którym rosną drzewa i krzewy, oraz plan gospodarki zielenią, jako część projektu zagospodarowania terenu, w którym określa się przyczynę i termin zamierzonego usunięcia poszczególnych drzew lub krzewów, wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte drzewa i krzewy, oraz planowane nasadzenie zastępcze w rozumieniu art. 83b ust. 1 pkt 9 lit. a ustawy. Wojewoda może w pozwoleniu na budowę inwestycji w zakresie terminalu nałożyć obowiązek przesadzenia we wskazane miejsce drzew lub krzewów objętych zezwoleniem na usunięcie lub wykonania nasadzeń zastępczych w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub krzewów.

Zgodnie z art. 84 ust. 2 ustawy w związku z art. 16 ust. 1 specustawy, wojewoda nalicza i pobiera opłatę za usunięcie drzew i krzewów w zezwoleniu na wycinkę. Wysokość opłaty ustalono na podstawie rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów (Dz. U. z 2017 r. poz. 1330).        Ze względu na planowane przez Inwestora nasadzenia zastępcze, do wykonania których Inwestor zobowiązany został niniejszą decyzją, zgodnie z „Planem gospodarki zielenią”, stanowiącym część projektu zagospodarowania terenu, opłata za wycinkę drzew i krzewów została odroczona na zasadach określonych w ustawie.

W toku przedmiotowego postępowania, w świetle przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094, ze zm.) ponowna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko nie została przeprowadzona z uwagi na to, iż obowiązek ten nie został nałożony decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 19/2021 z dnia 17.11.2021 r., znak: WOOŚ.420.27.2020.MOl.24, o środowiskowych uwarunkowaniach, którą Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska decyzją z dnia 18.08.2022 r., znak: DOOŚ-WDŚZOO.420.71.2021.SP.27, uchylił w części i w tym zakresie orzekł bądź umorzył postępowanie pierwszej instancji, zaś w pozostałej części utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy, Inwestor nie wystąpił z wnioskiem o przeprowadzenie takiej oceny, a organ, po weryfikacji przedłożonej dokumentacji stwierdził, że w przedmiotowym wniosku nie zostały dokonane zmiany w stosunku do wymagań określonych w ww. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Po analizie całości akt sprawy organ stwierdził zgodność projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego z ustaleniami zawartymi w decyzji Wojewody Łódzkiego Nr 24/2024 z 30.11.2022 r., znak: GPB‑I.747.24.2022.MP/SG/MK (sprostowanej postanowieniem Wojewody Łódzkiego Nr 4/2023 z dnia 23.06.2024 r., znak: GPB‑I.747.24.2022.MP/MK/SG) i decyzji Nr 26/2022 z 30.11.2022 r., znak: GPB‑I.747.25.2022.KKw/MM/AC, o ustaleniu lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu, zgodność projektu zagospodarowania terenu z obowiązującymi przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, kompletność projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego i posiadanie przez projektantów i projektantów sprawdzających uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności.

Projekt budowlany został uzgodniony pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej (§ 3 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Sprawa Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 września 2021 r. w sprawie uzgadniania projektu zagospodarowania działki lub terenu, projektu architektoniczno-budowlanego, projektu technicznego oraz projektu urządzenia przeciwpożarowego pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz.1563)).

Biorąc powyższe pod uwagę, należało orzec jak w sentencji.

Zgodnie z art. 34 ust. 1 specustawy niniejsza decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu.

Od niniejszej decyzji przysługuje stronom odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie, ul. Krucza 38/42, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego: Wnioskodawcy - w terminie 7 dni od dnia doręczenia decyzji, pozostałym stronom w terminie 14 dni od dnia, w którym zawiadomienie o jej wydaniu w drodze obwieszczenia uważa się za dokonane.

Zgodnie z art. 12 ust. 2a specustawy w związku z art. 49 Kpa, zawiadomienie stron postępowania w drodze obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło obwieszczenie o wydaniu decyzji w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi.

Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strony mogą zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia Wojewodzie Łódzkiemu oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, niniejsza decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania skutkuje brakiem możliwości odwołania od decyzji oraz jej zaskarżenia do wojewódzkiego sądu administracyjnego.

Odwołanie od niniejszej decyzji powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ

Uiszczono opłatę skarbową za pozwolenie na budowę zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

Jakub Lepalczyk

Dyrektor Wydziału
Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

Załączniki:

Nr 1 – Zbiorcze zestawienie naliczenia opłaty za usunięcie drzew i krzewów

Nr 2 – Projekt budowlany zawierający projekt zagospodarowania terenu, projekt architektoniczno-budowlany oraz dokumentacje formalno-prawną

 

Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy, ze wskazaniem dnia udostępnienia treści decyzji w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

 

Otrzymują z załącznikami:

  1. Inwestor - Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie

reprezentowany przez pełnomocnika

  1. aa

 

Do wiadomości:

  1. Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego

90-113 Łódź, ul. Traugutta 25 (z załącznikiem Nr 2)

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi (ePUAP)

/dotyczy sprawy znak: WOOŚ.420.27.2020.MOl.24/

  1. Biuro Kadr, Płac i Budżetu ŁUW w Łodzi (EZD)

 

Otrzymują w drodze zawiadomienia:

  1. Właściciele i użytkownicy wieczyści nieruchomości - wg odrębnego rozdzielnika
  2. Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego (ePUAP) 
  3. Starosta Bełchatowski (ePUAP)
  4. Starosta Piotrkowski (ePUAP)
  5. Wójt Gminy Bełchatów (ePUAP)
  6. Wójt Gminy Wola Krzysztoporska (ePUAP)
  7. Wójt Gminy Rozprza (ePUAP)

 

Otrzymują w drodze obwieszczenia Wojewody Łódzkiego:

  1. Pozostałe strony

 

Otrzymują obwieszczenie w celu opublikowania:

  1. Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi (ePUAP)
  2. Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego (ePUAP)
  3. Urząd Gminy Bełchatów (ePUAP)
  4. Urząd Gminy Wola Krzysztoporska (ePUAP)
  5. Urząd Gminy Rozprza (ePUAP)

 

Pouczenie:

  1. Inwestor jest obowiązany zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, dla których wymagane jest uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, dokonanie zgłoszenia budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-4, lub dokonanie zgłoszenia instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 li. d (zob. art. 41 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane).
  2. Do zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza:

1) informację wskazującą imiona i nazwiska osób, które będą sprawować funkcję:

a) kierownika budowy - w przypadku robót budowlanych wymagających ustanowienia kierownika budowy,

b) inspektora nadzoru inwestorskiego - jeżeli został on ustanowiony

   – oraz w odniesieniu do tych osób dołącza kopie zaświadczeń, o których mowa w art. 12 ust. 7, wraz z kopiami decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności;

2) oświadczenie lub kopię oświadczenia projektanta i projektanta sprawdzającego o sporządzeniu projektu technicznego, dotyczącego zamierzenia budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, projektem zagospodarowania działki lub terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym oraz rozstrzygnięciami dotyczącymi zamierzenia budowlanego.

     Wymogu dołączenia kopii: zaświadczeń i uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności - nie stosuje się do osób wpisanych do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane;

     Zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych dokonuje się w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem portalu e-Budownictwo.

     (zob. art. 41 ust. 4a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane).

  1. Do użytkowania obiektu budowlanego, na którego budowę wymagane jest pozwolenie na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art. 54 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego inwestor jest obowiązany uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX-XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i ostróg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII-XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane).
  2. Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art. 55 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane).
  3. Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane).
  4. Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy zgodnie z art. 59a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie właściwego organu do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane).

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony,  i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

Materiały

Decyzja Nr 114/24 -o pozwoleniu na budowę
Decyzja​_Nr​_114​_24​_-​_pozwolenie​_na​_budowę.pdf 0.24MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.08.2024 00:09 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Hubert Janiszewski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Decyzja Nr 114/24 z dnia 26.07.2024 r. o pozwoleniu na budowę inwestycji towarzyszących inwestycjom w zakresie terminalu - GPB-II.7840.30.2024.IM/MP 1.0 08.08.2024 00:09 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}