Decyzja Nr 129/24 o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub jej części - GPB-II.747.8.2024.HJ
04.09.2024
GPB-II.747.8.2024.HJ Łódź, 26 sierpnia 2024 r.
Decyzja Nr 129/24 o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub jej części
Na podstawie art. 104 i 105 § 1 z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „kpa”, w związku z art. 120g ust. 3, art. 120g ust. 5, art. 120g ust. 8 i art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o Centralnym Porcie Komunikacyjnym (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 545 ze zm.), zwanej dalej „specustawą CPK”, po rozpatrzeniu wniosku o zezwolenie na wejście na teren nieruchomości lub jej części, złożonego w dniu 17.04.2024 r., skorygowanego i uzupełnionego pod względem formalnym w dniach 22.05.2024 r. oraz 24.06.2024 r.
I. Zezwalam
spółce Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.
z siedzibą przy Al. Jerozolimskich 142B w Warszawie,
na wejście na teren nieruchomości lub ich części położonych w województwie łódzkim, w powiecie sieradzkim, gminie Miasto Sieradz, w obrębach geodezyjnych: 1 i 24, w gminie Sieradz, w obrębie geodezyjnym Łosieniec oraz w gminie Wróblew, w obrębach geodezyjnych: Oraczew, Sadokrzyce Las, Smardzew, Rakowice, Mantyki, Sadokrzyce, oznaczonych niżej wymienionymi numerami ewidencyjnymi działek według katastru nieruchomości:
Gmina Miasto Sieradz
Obręb 24: 318/2, 234, 249, 290, 433, 216, 252, 236, 251;
Obręb 1: 152;
Gmina Wróblew
Obręb 17 Oraczew: 48, 15, 17, 49, 50, 358/3, 94, 402, 65, 98, 661, 69, 60/2, 392, 454/1, 454/2, 374, 379, 90, 89, 66, 59, 58, 74, 43, 70, 100/1, 101, 19, 77, 401;
Obręb 23 Sadokrzyce Las: 1, 2, 3, 25, 22/2;
Obręb 27 Smardzew: 453/4, 453/5, 149/1, 158, 126/1, 381, 405/2, 405/1, 139/1, 380, 385/1, 455, 252, 390/1, 154;
Obręb 20 Rakowice: 1/2, 429, 52, 51/1, 55/1, 442/1, 74/1, 75/1, 422/3, 442/2;
Obręb 15 Mantyki: 92, 29;
Obręb 22 Sadokrzyce: 153/4, 153/1, 152, 172/2, 179, 163;
Gmina Sieradz
Obręb Łosieniec: 63.
w celu wykonania badań podłoża gruntowego dla zrealizowania pełnego zakresu prac terenowych: geologicznych, geotechnicznych i geofizycznych, w tym objętych „Projektem Robót Geologicznych dla opracowania pn. Budowa linii kolejowej nr 85 na odc. Łódź – Sieradz Północny i linii kolejowej nr 86 na odc. Sieradz Północny – Kępno – Czernica Wrocławska – Wrocław Główny” oraz badań geotechnicznych i geofizycznych objętych Programem badań geotechnicznych i geofizycznych.
1. Zakres korzystania z nieruchomości
Określam nieruchomości lub ich części objęte zezwoleniem na wejście na ich teren, oznaczone ukośnym szrafem w kolorze różowym, wskazane na 80 mapach sytuacyjnych, stanowiących załączniki do niniejszej decyzji. Zajęcie terenu w obrębie określonych nieruchomości będzie ograniczone do punktu badawczego wraz z terenem niezbędnym do pracy sprzętu mechanicznego oraz drogi dojazdowej do badanego punktu. Lokalizacja drogi dojazdowej do miejsc przeprowadzanych badań geologicznych, geotechnicznych i geofizycznych zostanie wyznaczona przez wykonawcę badań w terenie, z uwzględnieniem aktualnego sposobu zagospodarowania działki, możliwości najkrótszego dojazdu do punktu badawczego, a w szczególności w sposób ograniczający powstanie szkody na nieruchomości.
2. Sposób korzystania z nieruchomości
Określam sposób korzystania z nieruchomości, polegający na wykonaniu czynności niezbędnych w celu wykonania badań podłoża gruntowego dla zrealizowania pełnego zakresu prac terenowych: geologicznych, geotechnicznych i geofizycznych, w tym objętych „Projektem Robót Geologicznych” (wraz z dodatkiem do niego) dla opracowania pn. Budowa linii kolejowej nr 85 na odc. Łódź – Sieradz Północny i linii kolejowej nr 86 na odc. Sieradz Północny – Kępno – Czernica Wrocławska – Wrocław Główny” oraz badań geotechnicznych i geofizycznych objętych Programem badań geotechnicznych i geofizycznych.
Dopuszcza się zmianę lokalizacji punktu badawczego w obrębie tej samej nieruchomości, jeżeli będzie to uzasadnione utrudnionym dojazdem do miejsca wykonania badań, ograniczeniem powstania szkody na działce lub jeśli potrzeba taka będzie wynikała z Projektu Robót Geologicznych (wraz z dodatkiem do niego) czy Programu Badań Geotechnicznych wraz z Programem Badań Geofizycznych.
Inwestor, tj. Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o. o., po zakończeniu czynności, o których mowa w punkcie 2 niniejszej decyzji, jest obowiązany przywrócić nieruchomość do stanu poprzedniego. Jeżeli przywrócenie nieruchomości do stanu poprzedniego nie jest możliwe, właścicielom lub użytkownikom wieczystym nieruchomości przysługuje odszkodowanie (art. 120h ust. 1 specustawy CPK).
Decyzję w zakresie odszkodowania wydaje wojewoda. Obowiązek zapłaty odszkodowania obciąża inwestora Inwestycji Towarzyszącej, który może na podstawie odrębnego porozumienia zawartego z wojewodą, pokryć koszty powstałe w związku z ustaleniem wysokości odszkodowań (art. 120h ust. 3 specustawy CPK).
Odszkodowanie powinno odpowiadać wartości poniesionych szkód oraz uwzględniać brak dostępu do nieruchomości lub jej części w czasie wykonywania czynności, o których mowa w art. 120g specustawy CPK. Jeżeli wskutek poniesionych szkód zmniejszy się wartość nieruchomości, w odszkodowaniu uwzględnia się kwotę odpowiadającą temu zmniejszeniu. (art. 120h ust. 2 specustawy CPK).
3. Termin korzystania z nieruchomości
Określam termin korzystania z nieruchomości do dnia 23 lutego 2025 r. w celu wykonania czynności, o których mowa w punkcie 2 niniejszej decyzji.
4. Termin ważności decyzji
Niniejsza decyzja jest ważna do dnia 23 sierpnia 2027 r. (art. 120g ust. 8 specustawy CPK).
5. Wykonalność decyzji
Nadaję niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności (art. 120g ust. 8 specustawy CPK).
II. Umarzam w części przedmiotowe postępowanie
w zakresie nieruchomości położonych w województwie łódzkim, powiecie sieradzkim, gminie Wróblew, w obrębie geodezyjnym Smardzew, oznaczonych niżej wymienionymi numerami ewidencyjnymi działek według katastru nieruchomości:
Gmina Sieradz
Obręb 27 Smardzew: 389/1 i 391/1.
UZASADNIENIE
Na wstępie należy wyjaśnić charakter – wydanej właśnie przez tutejszy organ – decyzji o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub jej części, o której mowa w art. 120g ust. 3 i ust. 5 specustawy CPK.
Jednym z podziałów decyzji administracyjnych – występującym zarówno w doktrynie procedury administracyjnej, jak i w orzecznictwie sądów administracyjnych – jest rozróżnienie na decyzje uznaniowe oraz decyzje związane.
W przypadku decyzji uznaniowej jest ona podejmowana przez organ w ramach tzw. uznania administracyjnego. Oznacza to, że organ administracyjny może podjąć w sprawie rozstrzygnięcie, ale nie ma nakazu ustalenia określonej treści. W konsekwencji może przyznać wnioskowane uprawnienie lub odmówić jego przyznania, czy też przyznać je w innym rozmiarze/zakresie.
Natomiast decyzja związana oznacza sytuację wydania decyzji, której sam fakt wydania oraz treść jest ściśle określona przepisami prawa, a proces oceny organu administracji jest ograniczony do minimum. Wydający decyzję sprawdza jedynie, czy są spełnione przesłanki wydania decyzji – jeśli tak, to decyzję wydaje.
Wyraźnie podkreślić należy, że w omawianym przypadku decyzji o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub jej części mamy do czynienia z decyzją związaną. Oznacza to, że organ wydający niniejszą decyzję był zobowiązany do jej wydania po stwierdzeniu zaistnienia przesłanek wskazanych przez ustawodawcę w specustawie CPK (m.in. wniosek inwestora powinien spełniać określone wymogi, jak również powinien być złożony po uprzednim wystąpieniu przez inwestora do właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem, o zgodę na wejście na teren nieruchomości). Co więcej, tutejszy organ zobowiązany był do wydania decyzji przyznającej inwestorowi wnioskowane przez niego uprawnienia w zakresie, w jakim zostały określone w specustawie CPK oraz we wniosku inwestora, o którym mowa poniżej.
Wnioskiem z dnia 17.04.2024 r. inwestor, tj. Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o., reprezentowany przez pełnomocnika, wystąpił do tutejszego organu o wydanie decyzji o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub ich części w celu wykonania badań podłoża gruntowego dla zrealizowania pełnego zakresu prac terenowych: geologicznych, geotechnicznych i geofizycznych, w tym objętych Projektem Robót Geologicznych dla opracowania pn. „Budowa linii kolejowej nr 85 na odc. Łódź – Sieradz Północny i linii kolejowej nr 86 na odc. Sieradz Północny – Kępno – Czernica Wrocławska – Wrocław Główny” oraz badań geotechnicznych i geofizycznych objętych Programem badań geotechnicznych i geofizycznych.
Złożony wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub ich części, nie spełniał wymagań formalnych. W związku z powyższym, pismem z dnia 26.04.2024 r. tutejszy organ wezwał inwestora, w trybie art. 64 § 2 kpa, do jego uzupełnienia w terminie 30 dni od daty otrzymania wezwania. W wezwaniu pouczono, że brak uzupełnienia przedmiotowego wniosku we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie go bez rozpatrzenia. Inwestor w dniu 22.05.2024 r., tj. w wyznaczonym terminie, przesłał uzupełnienie wniosku zgodne z wezwaniem.
W dniu 24.05.2024 r. tut. organ, za pomocą platformy ePUAP, wystąpił do Starostwa Powiatowego w Sieradzu z wnioskiem o wypisy z ewidencji gruntów i budynków dla działek objętych przedmiotowym postępowaniem. Starosta Sieradzki przy piśmie z dnia 28.05.2024 r. przekazał do tut. organu żądane wypisy oraz poinformował, że działka nr 453/4 w obr. 24 Sędzice, nie widnieje w ewidencji gruntów i budynków. W związku z powyższym, działając na podstawie art. 50 § 1 kpa, tut. organ pismem z dnia 07.06.2024 r. wezwał inwestora do niezwłocznego złożenia wyjaśnień oraz skorygowania wniosku i załączników graficznych w tym zakresie, w terminie 14 dni od daty otrzymania niniejszego wezwania. W dniu 24.06.2024 r., tj. w wyznaczonym terminie, inwestor skorygował wniosek zgodnie z wezwaniem.
Planowana Inwestycja Towarzysząca, w ramach której inwestor wystąpił do tutejszego organu z wnioskiem o wejście na teren nieruchomości lub ich części, polega na budowie linii kolejowej Nr 86 pomiędzy miastem Sieradz a miejscowością Łosieniec oraz pomiędzy miejscowościami Bralin i Tabor Wielki. W rejonie Sieradza projektowana jest łącznica umożliwiająca zjazd z linii kolejowej Nr 85 z kierunku Warszawy i Łodzi do stacji Sieradz i wjazd na istniejącą linię kolejową Nr 14, a następnie powrót na linię kolejową Nr 85 w kierunku Poznania oraz wjazd na linię kolejową 86 w kierunku Wrocławia. Ponadto projektuje się stację przedwęzłową Sieradz Wschód położoną w ciągu Linii kolejowej Nr 14 oraz stację Sieradz Zachód KDP w ciągu linii kolejowej Nr 86, w celu umożliwienia buforowania ruchu przed węzłem Sieradz. Projektowana linia kolejowa Nr 86 omija tereny zabudowane, przebiegając na północ od miejscowości Brąszewice i Galewice przez pola uprawne i kompleksy leśne. Na wysokości miejscowości Lubczyna projektuje się odgałęzienie łącznicy umożliwiającej zjazd do Wieruszowa. Następnie linia przebiega przez pola uprawne wzdłuż drogi S8 docierając do rejonu miejscowości Kępno, gdzie krzyżuje się bezkolizyjnie z linią kolejową Nr 272 bez połączenia obu linii. Projektowany odcinek kończy się przed skrzyżowaniem z istniejącą linią kolejową Nr 181 w okolicy miejscowości Bralin. W ramach budowy nowej linii kolejowej Nr 86 projektuje się budowę nowej stacji pasażerskiej Czajków oraz przebudowę istniejącej stacji Sieradz i przystanku Sieradz Warta.
Zgodnie z wnioskiem inwestora, w ramach planowanych badań i pomiarów zostaną wykonane otwory i/lub sondowania wskazane na załącznikach graficznych, stanowiących załączniki do niniejszej decyzji, zgodnie z opracowanym projektem robót geologicznych oraz programem badań geotechnicznych i geofizycznych. Dokładna lokalizacja otworów badawczych zostanie wyznaczona geodezyjnie. Przewidywany czas na wykonanie badań geofizycznych na pojedynczej działce wynosić będzie od 2 do 3 dni niezależnie od ilości i typu pomiaru. Natomiast w przypadku wierceń i sondowań przyjmuje się wykonanie 1-2 dni dla jednego otworu badawczego i sondowania. Całkowity przewidywany czas na wykonywanie prac geologicznych i geotechnicznych jest równy iloczynowi ilości projektowanych badań oraz wyżej określonym czasem przeznaczonym na prace terenowe. Wykonanie jednego otworu lub sondowania wraz z jego likwidacją oraz doprowadzeniem terenu do stanu niepogorszonego niż pierwotny zostanie wykonane w czasie od 1 do 3 dni. Po tym czasie prace przenoszone będą na kolejne nieruchomości. Zajęcie terenu w obrębie wskazanych nieruchomości będzie ograniczone do punktu badawczego wraz z terenem niezbędnym do pracy sprzętu mechanicznego oraz drogi dojazdowej do badanego punktu. Lokalizacja drogi dojazdowej do miejsc przeprowadzanych badań geologicznych, geotechnicznych i geofizycznych zostanie wyznaczona przez wykonawcę badań w terenie, z uwzględnieniem aktualnego sposobu zagospodarowania działki, możliwości najkrótszego dojazdu do punktu badawczego, a w szczególności w sposób ograniczający powstanie szkody na nieruchomości. Wejście na teren poszczególnych nieruchomości będzie następować w zależności od czynników mających znaczący wpływ na szybkość postępu prac, w szczególności: warunków atmosferycznych, charakteru napotkanych warstw podłoża gruntowego oraz rodzaju upraw.
We wniosku inwestor wystąpił o dopuszczenie możliwości zmiany lokalizacji punktu badawczego w obrębie tej samej nieruchomości, jeżeli będzie to uzasadnione utrudnionym dojazdem do miejsca wykonania badań, ograniczeniem powstania szkody na działce lub jeśli potrzeba taka będzie wynikała z Projektu Robót Geologicznych (wraz z dodatkiem do niego) czy Programu Badań Geotechnicznych i wraz z Programem Badań Geofizycznych.
Zgodnie z art. 120g ust. 4 specustawy CPK, przedmiotowy wniosek zawierał:
- ogólną charakterystykę Inwestycji Towarzyszącej;
- określenie granic terenu objętego wnioskiem;
- oznaczenie nieruchomości lub jej części, na które wejście jest konieczne w celu wykonania czynności niezbędnych do sporządzenia dokumentacji technicznej, wraz ze wskazaniem zakresu tych prac;
- oświadczenie inwestora o braku zgody właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości na wejście na teren nieruchomości lub jej części.
Dane osobowe właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem wraz z ich adresami ustalono na podstawie wypisów z rejestru gruntów otrzymanych ze Starostwa Powiatowego w Sieradzu, aktualnych na dzień 28.05.2024 r. oraz 04.07.2024 r.
Zgodnie z art. 3 ust. 2 specustawy CPK, w sprawach nieuregulowanych przepisami specustawy CPK, stosuje się odpowiednio przepisy kpa.
Specustawa CPK nie reguluje kwestii dotyczących zawiadomienia o wszczęciu postępowania w sprawie wejścia na teren nieruchomości lub jej części, w związku z powyższym na podstawie art. 49 § 1 i art. 49a kpa oraz art. 120g ust. 3 i art. 3 ust. 2 specustawy CPK, pismem z dnia 10.07.2024 r., poinformowano strony postępowania, że ze względu na fakt, iż w przedmiotowym postępowaniu bierze udział więcej niż dwadzieścia stron, tutejszy organ będzie dokonywać zawiadomień stron o decyzjach i innych czynnościach organu w formie publicznego obwieszczenia, zamieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędów: Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, Urzędu Miasta Sieradz, Urzędu Gminy Sieradz i Urzędu Gminy Wróblew oraz na tablicach ogłoszeń w siedzibach tych urzędów.
O wszczęciu przedmiotowego postępowania organ zawiadomił wnioskodawcę pismem z dnia 10.07.2024 r. oraz pozostałe strony, poprzez obwieszczenie zamieszczone:
- na stronie internetowej – w Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi: w terminie od dnia 12.07.2024 r.– na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
- na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi: w terminie od dnia 12.07.2024 r. do dnia 26.07.2024 r.;
- na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej – w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Sieradz: w terminie od dnia 12.07.2024 r. do dnia 29.07.2024 r.;
- na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej – w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Sieradz: w terminie od dnia 15.07.2024 r. do dnia 29.07.2024 r.;
- na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej – w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wróblew: w terminie od dnia 12.07.2024 r. do dnia 26.07.2024 r.
W toku postępowania nie zostały wniesione uwagi ani zastrzeżenia stron postępowania. Ponadto, żadna ze stron postępowania nie skorzystała z prawa do zapoznania się z aktami sprawy w siedzibie tutejszego urzędu.
W tym miejscu zauważyć należy, iż w art. 120g ust. 3 specustawy CPK, ustawodawca przewidział, iż inwestor Inwestycji Towarzyszącej występuje do wojewody z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na wejście na teren tej nieruchomości lub jej części w przypadku nieuzyskania przez niego, we wskazanym terminie 30 dni, zgody właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości na wejście na teren nieruchomości lub jej części.
W pierwszej kolejności bowiem, inwestor został zobowiązany do wystąpienia do właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości o zgodę na wejście na teren nieruchomości lub jej części oraz uzgodnienia z nim przewidywanego sposobu, zakresu i terminu korzystania z nieruchomości. Zgodnie z art. 120g ust. 1 specustawy CPK, w przypadku gdy Inwestycja Towarzysząca wymaga wejścia na teren cudzej nieruchomości w celu wykonania prac polegających na:
- wycince drzew i krzewów, wykonaniu kompensacji przyrodniczej,
- przeprowadzeniu badań archeologicznych, hydrogeologicznych, prac geologicznych lub określeniu geotechnicznych warunków posadowienia obiektu, lub wykonaniu innych czynności niezbędnych do sporządzenia dokumentacji technicznej bezpośrednio związanej z Inwestycją Towarzyszącą,
- przeprowadzeniu pomiarów, badań lub innych prac niezbędnych do sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia lub raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko
- inwestor Inwestycji Towarzyszącej występuje do właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości o zgodę na wejście na teren nieruchomości lub jej części oraz uzgadnia z nim przewidywany sposób, zakres i termin korzystania z nieruchomości.
Inwestor przedłożył ww. dokumentację wraz ze złożonym wnioskiem, tj. w dniu 17.04.2024 r.
Z uwagi na konieczność ponownej weryfikacji zgromadzonej w sprawie dokumentacji i ocenę jej zgodności z obowiązującymi przepisami, organ zawiadomił inwestora pismem z dnia 22.07.2024 r., na podstawie art. 36 § 1 kpa, że wniosek nie będzie rozpatrzony w ustawowym terminie, określonym w art. 35 § 3 i 4 kpa w związku z art. 120g ust. 5 specustawy CPK, jednocześnie wskazując nowy termin załatwienia sprawy – do dnia 26.08.2024 r. Pozostałe strony postępowania zostały zawiadomione w drodze publicznego obwieszczenia.
Jednocześnie inwestor, pismem z dnia 23.07.2024 r., poinformował tut. organ o uzyskaniu zgód właścicieli działek nr 389/1 i 391/1, obr. 27 Smardzew, gm. Sieradz, na wejście na teren nieruchomości lub jej części, wskazanych w części II niniejszej decyzji, oraz rezygnując z objęcia ich zakresem przedmiotowego postępowania. Inwestor skorygował również załącznik graficzny w tym zakresie.
W związku z dokonaną przez inwestora korektą wniosku organ stwierdził, że wydanie decyzji o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub ich części na działkach wskazanych w części II niniejszej decyzji, jest bezprzedmiotowe i umorzył postępowanie w tym zakresie. Zgodnie z art. 105 § 1 kpa, gdy postępowanie z jakiejkolwiek przyczyny stało się bezprzedmiotowe w całości albo w części, organ administracji publicznej wydaje decyzję o umorzeniu postępowania odpowiednio w całości albo w części.
W orzecznictwie przyjmuje się, że bezprzedmiotowość postępowania administracyjnego, o której mowa w ww. przepisie prawa, ma miejsce wtedy, gdy brak jest któregoś z elementów stosunku materialnoprawnego, który by podlegał konkretyzacji, wobec czego nie można wydać decyzji załatwiającej sprawę przez jej rozstrzygnięcie co do istoty. Cofnięcie przez stronę żądania wszczęcia postępowania, które może zostać wszczęte wyłącznie na żądanie (wniosek) strony, skutkuje bezprzedmiotowością dalszego postępowania, a w konsekwencji obowiązkiem organu umorzenia postępowania na podstawie art. 105 § 1 kpa. Tym samym, jeżeli postępowanie może się toczyć tylko na wniosek, to odstąpienie od popierania wniosku, stanowiące w istocie wycofanie przez stronę wniosku o wszczęcie postępowania, a tym samym cofnięcie zgody na jego prowadzenie, skutkuje jego bezprzedmiotowością (wyrok NSA z dnia 11 października 2017 r., sygn. I OSK 893/17).
Stosownie do treści art. 120g ust. 5 specustawy CPK, wojewoda wydaje decyzję, o której mowa w art. 120g ust. 3 specustawy CPK, w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, a decyzja określa sposób, zakres i terminy korzystania z nieruchomości.
Sposób, zakres i termin korzystania z nieruchomości wskazanych we wniosku inwestora zostały określone w sentencji niniejszej decyzji.
Mając natomiast na względzie treść art. 120g ust. 7 specustawy CPK, stwierdzić należy, iż sposób, zakres i terminy korzystania z nieruchomości, określone w niniejszej decyzji, nie mogą powodować:
- zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub kolejowego;
- wstrzymania ruchu kolejowego;
- zamknięcia dróg krajowych lub dróg o znaczeniu obronnym, chyba że istnieje możliwość zorganizowania objazdów;
- wstrzymania ruchu w żegludze śródlądowej lub zagrożenia bezpieczeństwa żeglugi śródlądowej;
- utrudnień prowadzenia działań z zakresu ochrony przeciwpowodziowej.
W związku zaś z dyspozycją art. 120g ust. 8 specustawy CPK, Wojewoda Łódzki zobowiązany był do nadania niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.
W toku przedmiotowego postępowania, po dokonaniu weryfikacji całości zgromadzonej w sprawie dokumentacji, Wojewoda Łódzki stwierdził zgodność wniosku inwestora z obowiązującymi przepisami prawa, wobec czego należało orzec, jak w sentencji niniejszej decyzji.
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Ministra Rozwoju i Technologii w Warszawie, Pl. Trzech Krzyży 3/5, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania stronom przysługuje prawo do zrzeczenia się odwołania.
Z dniem doręczenia Wojewodzie Łódzkiemu oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, niniejsza decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania skutkuje brakiem możliwości odwołania od decyzji oraz jej zaskarżenia do wojewódzkiego sądu administracyjnego.
ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ:
Uiszczono opłatę skarbową za czynność urzędową (wydanie decyzji) w kwocie 10 zł zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2111).
Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO
Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa
Załączniki: 80 map sytuacyjnych z zaznaczonym zakresem wejścia na teren nieruchomości lub ich części
Otrzymują:
- Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.
reprezentowany przez pełnomocnika (z załącznikami)
- Właściciele lub użytkownicy wieczyści nieruchomości – w drodze obwieszczenia
- aa (z załącznikami)
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.
Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl
Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.
W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:
- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;
- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;
- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);
Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
Źródła danych
Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.
Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?
Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.
Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.
Jakie przysługują Państwu prawa?
Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:
- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,
- sprostował przetwarzane dane,
Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).
Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.
Czy Państwa dane są bezpieczne?
Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany pode
Materiały
Decyzja o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomościDecyzja_o_zezwoleniu_na_wejście_na_teren_nieruchomości.pdf 0.24MB
- Pierwsza publikacja:
- 04.09.2024 00:08 Wanda Rutecka-Wybraniec
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Janiszewski Hubert
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Decyzja Nr 129/24 o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub jej części - GPB-II.747.8.2024.HJ | 1.0 | 04.09.2024 00:08 Wanda Rutecka-Wybraniec |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP