W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja nr 134/2024 z dnia 2 września 2024 r. o pozwoleniu na budowę inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu -GPB-II.7840.56.2024.AS

09.09.2024

GPB-II.7840.56.2024.AS

DECYZJA  Nr  134/24

Na podstawie art. 15, art. 16 ust. 4, art. 34 oraz art. 38 pkt 2 lit. zh i art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1286), zwanej dalej „specustawą”, oraz art. 28, 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725, ze zm.), zwanej dalej „ustawą Prawo budowlane” oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku o pozwolenie na budowę złożonego w dniu 21.06.2024 r. i uzupełnionego w dniu 10.07.2024 r.

zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielam pozwolenia na budowę

dla:

Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. z siedzibą w Warszawie ul. Mszczonowska 4, 02-337 Warszawa

obejmujące:

zamierzenie budowlane pn. „Przyłączenie do sieci przesyłowej urządzeń i instalacji gazowych PSG w miejscowości Pszczonów”, w zakresie budowy stacji pomiarowo-regulacyjnej o przepustowości Q=120000 m3/h MOP 8,4 MPa wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą; budowy odcinka gazociągu DN500 MOP 8,4 MPa, łączącego istniejący ZZUP Pszczonów oraz stację gazową objętą przedmiotowym przedsięwzięciem; budowy odcinka gazociągu DN500 MOP 8,4 MPa, łączącego stację gazową objętą przedmiotowym przedsięwzięciem oraz projektowany wg odrębnego opracowania gazociąg wysokiego ciśnienia DN500 PSG Sp. z o.o.; rozbiórki części ogrodzenia ZZUP Pszczonów, zlokalizowane na nieruchomościach lub ich częściach, położonych w województwie łódzkim, powiecie skierniewickim, gminie Maków, obrębie geodezyjnym 0006 Pszczonów, oznaczonych numerami ewidencyjnymi działek: 45/2, 45/3, 46 i 45/4 (powstała z podziału działki 45/1),

według projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego, które opracowali projektanci:

  • mgr inż. Jerzy Adam Heider, posiadający uprawnienia budowlane Nr SLK/4262/PWOS/12 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wpisany na listę członków Śląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem SLK/IS/7767/12;
  • mgr inż. Magdalena Ewa Bartkowiak, posiadająca uprawnienia budowlane Nr WKP/0374/PWOS/11 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wpisana na listę członków Wielkopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem WKP/IS/0060/12;
  • mgr inż. Michał Hetman, posiadający uprawnienia budowlane Nr SLK/2555/PWOK/09 do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wpisany na listę członków Śląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem SLK/BO/6238/09;
  • mgr inż. Jacek Mańka, posiadający uprawnienia budowlane Nr SLK/5669/PWOE/14 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Śląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem SLK/IE/8971/15,

z zachowaniem następujących warunków, wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-4 oraz art. 42 ust. 3 ustawy Prawo budowlane:

  1. Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
  1. budowę (roboty budowlane) można rozpocząć jedynie na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę (zgodnie z art. 28 ustawy - Prawo budowlane);
  2. budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu i projektem architektoniczno-budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną;
  3. należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych;
  4. budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
  5. w czasie wykonywania robót budowlanych należy przestrzegać praw osób trzecich;
  6. kierownik budowy (robót) jest obowiązany prowadzić dziennik budowy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie dziennika budowy oraz systemu Elektroniczny Dziennik Budowy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 45).
  1. Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie.

Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 13 lit. a oraz § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. z 2001 r. Nr 138, poz. 1554) – nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych.

  1. Szczegółowe warunki w zakresie ochrony środowiska.

Na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia Inwestor jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych, poprzez wykorzystywanie i przekształcanie wymienionych elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne w związku z realizacją inwestycji oraz objęte zatwierdzonym projektem budowlanym, wymogami uzgodnień i decyzji organów i instytucji opiniujących i uzgadniających projekt budowlany a w szczególności ostatecznej decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi o środowiskowych uwarunkowaniach Nr 3/2023 z dnia 16 lutego 2023 r., znak: WOOŚ.420.18.2022.ARu.11.

Niniejsza decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu zgodnie z art. 34 ust. 1 specustawy.

UZASADNIENIE

        W dniu 21.06.2024 r. do Wojewody Łódzkiego wpłynął, za pośrednictwem platformy ePUAP, wniosek Inwestora, tj. Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. z siedzibą w Warszawie, reprezentowanego przez pełnomocnika, dotyczący wydania pozwolenia na budowę przedmiotowego przedsięwzięcia. Ponieważ ww. wniosek był niekompletny pod względem formalnym m.in. dane nieruchomości, na których zaplanowano roboty budowlane, były nieprawidłowe, oraz brak było oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane dla działki ewid. nr 45/4 (powstałej z podziału działki ewid. nr 45/1) z obrębu 0006 Pszczonów, pismem z dnia 4.07.2024 r. wezwano Inwestora do jego uzupełnienia w terminie 30 dni od dnia otrzymania wezwania. Wniosek został uzupełniony w dniu 10.07.2024 r., to jest w wyznaczonym terminie.

Do wniosku dołączono m.in.:

  1. projekt zagospodarowania terenu (plik PDF: PZT_2024.05.17) oraz projekt architektoniczno-budowlany (plik PDF: PAB_2024.05.17) wraz z załącznikami projektu budowlanego (plik PDF: ZL_2024.05.17) zawierającymi opinie, uzgodnienia, pozwolenia i inne dokumenty wymagane przepisami szczególnymi oraz zaświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane, sporządzone w wersji elektronicznej;
  2. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym;
  3. decyzję Wojewody Łódzkiego Nr 6/2023 z dnia 19.04.2023 r., znak: GPB‑I.747.3.2023 MK/MW, o ustaleniu lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu, podlegającą natychmiastowemu wykonaniu z mocy specustawy, od której wniesiono odwołanie do Ministra Rozwoju i Technologii;
  4. decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 3/2023 z dnia 16.02.2023 r., znak: WOOŚ.420.18.2022.ARu.11, o środowiskowych uwarunkowaniach, stwierdzającą brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla ww. przedsięwzięcia wraz z potwierdzeniem jej ostateczności;
  5. decyzję Dyrektora Zarządu Zlewni w Łowiczu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia 22.03.2024 r., znak: WL.ZUZ.4210.159.2024.AK, udzielającą pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych poprzez przebudowę urządzeń melioracji wodnych, wraz z potwierdzeniem jej ostateczności i prawomocności.

Działając na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1, 2, 4 i ust. 2 w związku z art. 15 ust. 4 specustawy, Wojewoda Łódzki, pismem z dnia 11.07.2024 r., zawiadomił o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu: wnioskodawcę, właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem, Starostę Skierniewickiego oraz Wójta Gminy Maków.

Na wniosek tutejszego organu dane osobowe właścicieli nieruchomości objętych wnioskiem – stron postępowania, w tym adresy i numery ksiąg wieczystych, zostały udostępnione przez Starostę Skierniewickiego w formie uproszczonych wypisów z rejestru gruntów.

O wszczęciu przedmiotowego postępowania organ zawiadomił także pozostałe strony, stosownie do art. 8 ust. 1 pkt 3 i ust. 1a w związku z art. 15 ust. 4 specustawy, poprzez obwieszczenie zamieszczone:

  1. w prasie ogólnopolskiej (Puls Biznesu) - w dniu 17.07.2024 r.;
  2. na stronie podmiotowej – w Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi w dniu 17.07.2024 r. – na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
  3. na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi – w terminie od 17.07.2024 r. na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
  4. na tablicy ogłoszeń oraz w urzędowym publikatorze teleinformatycznym w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Makowie – w terminie od 17.07.2024 r. do 30.07.2024 r.

Obwieszczenie zawierało m.in. oznaczenie nieruchomości objętych wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę przedmiotowej inwestycji według katastru nieruchomości oraz numery ksiąg wieczystych, które zgodnie z danymi zawartymi w ich dziale pierwszym są prowadzone dla tych nieruchomości, a także informację o miejscu, w którym strony mogą zapoznać się z aktami sprawy i złożyć ewentualne uwagi oraz pouczenie o obowiązkach nabywcy lub zbywcy, o których mowa w specustawie, oraz skutkach niedopełnienia tych obowiązków.

W związku z nieprawidłowościami w projekcie budowlanym, polegającymi m.in. na niezgodności projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego ze złożonym wnioskiem o pozwolenie na budowę oraz z przepisami rozporządzenia dotyczącego szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, Wojewoda Łódzki, postanowieniem Nr 214/24 z dnia 2.08.2024 r., nałożył na Inwestora obowiązek ich usunięcia i doręczenia uzupełnionego projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego w terminie 30 dni od dnia otrzymania postanowienia, tj. do dnia 4.09.2024 r. Inwestor przedłożył wymagane dokumenty w dniu 23.08.2024 r., tym samym wypełnił obowiązek wynikający z postanowienia.

 W trakcie trwania postępowania dotyczącego wydania pozwolenia na budowę przedmiotowej inwestycji do tutejszego organu nie wpłynęły żadne wnioski i zastrzeżenia składane przez strony postępowania.

W toku przedmiotowego postępowania, w świetle przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112) ponowna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko nie została przeprowadzona z uwagi na to, iż obowiązek ten nie został nałożony decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi z 16.02.2023 r., znak: WOOŚ.420.18.2022.ARu.11, o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, Inwestor nie wystąpił z wnioskiem o przeprowadzenie takiej oceny, a organ po weryfikacji przedłożonej dokumentacji stwierdził, że w przedmiotowym wniosku nie zostały dokonane zmiany w stosunku do wymagań określonych w ww. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Zgodnie z art. 16 ust. 4 specustawy, do usuwania drzew i krzewów znajdujących się na nieruchomościach objętych decyzją o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminalu, w przypadku inwestycji w zakresie terminalu przygotowywanej przez Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM spółka akcyjna z siedzibą w Warszawie, nie stosuje się przepisów ust. 1-3 specustawy oraz przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody w zakresie obowiązku uzyskiwania zezwoleń na ich usunięcie oraz opłat z tym związanych, z wyjątkiem drzew i krzewów usuwanych z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków. W części opisowej projektu zagospodarowania terenu zawarto informację, że na obszarze planowanej inwestycji znajdują się jedynie grunty orne i brak jest drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki, zaś teren nie jest objęty żadną formą ochrony konserwatorskiej, w związku z powyższym Wojewoda Łódzki niniejszą decyzją nie nakłada obowiązku uzyskiwania zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów oraz opłaty z tym związanej.

Po dokonaniu analizy całości zgromadzonej w sprawie dokumentacji, tutejszy organ stwierdził zgodność projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego z ustaleniami zawartymi w decyzji Wojewody Łódzkiego Nr 6/2023 z dnia 19.04.2023 r., znak: GPB‑I.747.3.2023 MK/MW, o ustaleniu lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu, zgodność projektu zagospodarowania terenu z obowiązującymi przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, kompletność projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego i posiadanie przez projektantów i projektantów sprawdzających uprawnień budowlanych w odpowiednich specjalnościach. Ponadto projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany został uzgodniony bez uwag przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Sprawa Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 sierpnia 2023 r. w sprawie uzgadniania projektu zagospodarowania działki lub terenu, projektu architektoniczno-budowlanego, projektu technicznego oraz projektu urządzenia przeciwpożarowego pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej - t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1563).

Biorąc powyższe pod uwagę, należało orzec jak w sentencji.

 Zgodnie z art. 34 ust. 1 specustawy niniejsza decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu.

 Od niniejszej decyzji przysługuje stronom odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie, ul. Krucza 38/42, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego: Wnioskodawcy - w terminie 7 dni od dnia doręczenia decyzji, pozostałym stronom w terminie 14 dni od dnia, w którym zawiadomienie o jej wydaniu w drodze obwieszczenia uważa się za dokonane.

Zgodnie z art. 12 ust. 2a specustawy w związku z art. 49 Kpa, zawiadomienie stron postępowania w drodze obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło obwieszczenie o wydaniu decyzji w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi.

Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania skutkuje brakiem możliwości odwołania od decyzji oraz jej zaskarżenia do wojewódzkiego sądu administracyjnego.

Odwołanie od niniejszej decyzji powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 34 ust. 3 specustawy).

ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ

Uiszczono opłatę skarbową za pozwolenie na budowę zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO
Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

Załączniki:

  1. Projekt zagospodarowania terenu – plik PZT_2024.05.17 GPB-II.7840.56.2024.AS
  2. Projekt architektoniczno-budowlany - plik PAB_2024.05.17 GPB-II.7840.56.2024.AS
  3. Załączniki projektu budowlanego - plik ZL_2024.05.17 GPB-II.7840.56.2024.AS

Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy, ze wskazaniem dnia udostępnienia treści decyzji w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Otrzymują (z załącznikami):

  1. Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. z siedzibą w Warszawie

Pan Jerzy Heider – pełnomocnik (ePUAP)

  1. aa

Otrzymują w drodze zawiadomienia:

  1. Właściciele i użytkownicy wieczyści nieruchomości – wg odrębnego rozdzielnika
  2. Starosta Skierniewicki (ePUAP)
  3. Wójt Gminy Maków (ePUAP)

Otrzymują w drodze obwieszczenia Wojewody Łódzkiego:

  1. Pozostałe strony

Otrzymują obwieszczenie w celu publikacji:

  1. Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi (EZD)
  2. Urząd Gminy w Makowie (ePUAP)

Do wiadomości:

  1. Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego (z załącznikami) (ePUAP)
  2. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi (ePUAP)

/dotyczy sprawy znak: WOOŚ.420.18.2022.ARu.11/

Pouczenie:

  1. Inwestor jest obowiązany zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, dla których wymagane jest uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, dokonanie zgłoszenia budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-4, lub dokonanie zgłoszenia instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 lit. d (zob. art. 41 ust. 4 ustawy Prawo budowlane).
  2. Do zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza:
  1. informację wskazującą imiona i nazwiska osób, które będą sprawować funkcję:
  1. kierownika budowy - w przypadku robót budowlanych wymagających ustanowienia kierownika budowy;
  1. inspektora nadzoru inwestorskiego - jeżeli został on ustanowiony

– oraz w odniesieniu do tych osób dołącza kopie zaświadczeń, o których mowa w art. 12 ust. 7, wraz z kopiami decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności,

  1. oświadczenie lub kopię oświadczenia projektanta i projektanta sprawdzającego o sporządzeniu projektu technicznego, dotyczącego zamierzenia budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, projektem zagospodarowania działki lub terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym oraz rozstrzygnięciami dotyczącymi zamierzenia budowlanego.

Wymogu dołączenia kopii: zaświadczeń i uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności - nie stosuje się do osób wpisanych do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane.

Zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych dokonuje się w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem portalu e-Budownictwo (zob. art. 41 ust. 4a ustawy Prawo budowlane).

  1. Do użytkowania obiektu budowlanego, na którego budowę wymagane jest pozwolenie na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art. 54 ustawy Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego inwestor jest obowiązany uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX – XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i ostróg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII – XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo budowlane).
  2. Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art. 55 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo budowlane).
  3. Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy Prawo budowlane).
  4. Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy zgodnie z art. 59a ustawy Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie właściwego organu do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy Prawo budowlane).

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

 

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony,  i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

Materiały

Decyzja nr 134/24 o pozwoleniu na budowę inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu
Decyzja​_nr​_134-24​_o​_pozwoleniu​_na​_budowę​_inwestycji​_towarzyszącej​_inwestycjom​_w​_zakresie​_terminalu.pdf 0.20MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.09.2024 00:05 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Janiszewski Hubert
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Decyzja nr 134/2024 z dnia 2 września 2024 r. o pozwoleniu na budowę inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu -GPB-II.7840.56.2024.AS 1.0 09.09.2024 00:05 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}