Decyzja Nr 148/24 o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego oraz o pozwoleniu na budowę - GPB-II.7840.66.2024.AS
01.10.2024
Łódź, 26 września 2024 r.
GPB-II.7840.66.2024.AS
Decyzja Nr 148/24
Na podstawie art. 28, 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725, ze zm.), zwanej dalej „ustawą Prawo budowlane”, oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku o pozwolenie na budowę złożonego w dniu 26.07.2024 r.,
zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielam pozwolenia na budowę
dla:
UNIMOT Terminale Sp. z o.o. z siedzibą w Czechowicach-Dziedzicach ul. Ignacego Łukasiewicza 2, 43-502 Czechowice-Dziedzice
obejmujące:
budowę dwóch podziemnych zbiorników LPG o osi poziomej, konstrukcji wsporczych pod rurociągi oraz rozbudowę muru oporowego wraz z niezbędną infrastrukturą, zlokalizowanych na nieruchomości w Piotrkowie Trybunalskim przy ul. Przemysłowej 45, na działce ewid. nr 169, obręb 0040 Piotrków Trybunalski, gmina Piotrków Trybunalski, powiat Piotrków Trybunalski – obszar kolejowy,
według projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego, które opracowali projektanci:
- mgr inż. arch. Magdalena Kinga Lach, posiadająca uprawnienia budowlane Nr 543/POOKK/2013 do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej, wpisana na listę architektów Pomorskiej Okręgowej Izby Architektów RP pod numerem PO-1265;
- mgr inż. Błażej Ryćkowski, posiadający uprawnienia budowlane Nr MAZ/0773/PBKb/16 do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem MAZ/BO/0262/17;
- mgr inż. Grzegorz Rzeźnikiewicz, posiadający uprawnienia budowlane Nr SLK/0489/PWBE/22 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Śląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem SLK/IE/2646/22,
z zachowaniem następujących warunków, wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-4 oraz art. 42 ust. 3 ustawy Prawo budowlane:
- Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
- budowę (roboty budowlane) można rozpocząć jedynie na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę (zgodnie z art. 28 ustawy Prawo budowlane),
- budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną,
- należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych,
- budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
- w czasie wykonywania robót budowlanych należy przestrzegać praw osób trzecich,
- kierownik budowy (robót) jest obowiązany prowadzić dziennik budowy oraz odpowiednio zabezpieczyć teren budowy (robót).
- Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie.
Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 7 lit. a, § 3 pkt 2 lit. a oraz § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. z 2001 r. Nr 138, poz. 1554), nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
- Szczegółowe warunki w zakresie ochrony środowiska.
Na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia należy zachować warunki określone w prawomocnej decyzji Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 26 kwietnia 2021 r., znak: DOP.6220.14.13.2020.2021.KS.
UZASADNIENIE
W dniu 26.07.2024 r. do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem platformy ePUAP, wpłynął wniosek Inwestora, reprezentowanego przez pełnomocnika, w sprawie wydania pozwolenia na budowę dla zamierzenia budowlanego polegającego na budowie dwóch podziemnych zbiorników LPG o osi poziomej, konstrukcji wsporczych pod rurociągi oraz rozbudowie muru oporowego wraz z niezbędną infrastrukturą na nieruchomości w Piotrkowie Trybunalskim, na działce ewid. nr 169, obręb 0040 Piotrków Trybunalski, gmina Piotrków Trybunalski, powiat Piotrków Trybunalski – obszar kolejowy. Wniosek został uzupełniony w dniu 1.08.2024 r. poprzez przedłożenie, drogą elektroniczną, pełnomocnictwa poświadczonego za zgodność z oryginałem przez notariusza oraz dowodu opłaty skarbowej za wydanie decyzji.
Do wniosku dołączono m.in.:
- projekt zagospodarowania terenu (plik PDF: PZT_2024.07.08) oraz projekt architektoniczno-budowlany (plik PDF: PAB_2024.07.08) wraz z załącznikami projektu budowlanego (pliki PDF: ZL_1_2024.07.08, ZL_2_2024.07.08, ZL_3_2024.07.08,) zawierającymi opinie, uzgodnienia, pozwolenia i inne dokumenty wymagane przepisami szczególnymi;
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym;
- decyzję Dyrektora Pracowni Planowania Przestrzennego w Piotrkowie Trybunalskim Nr 131/2024 o warunkach zabudowy z dnia 1.07.2024 r., znak: ZAT.4140.55.2024, wraz z potwierdzeniem jej ostateczności;
- prawomocną decyzję Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 26.04.2021 r., znak: DOP.6220.14.13.2020.2021.KS, o środowiskowych uwarunkowaniach.
Planowana inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, wymienionych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839, ze zm.). W związku z powyższym, zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1094, ze zm.), planowana inwestycja wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Inwestor uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 26 kwietnia 2021 r, znak: DOP.6220.14.13.2020.2021.KS, wydaną przez Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego.
W celu prawidłowego określenia kręgu stron postępowania administracyjnego, wnioskiem z dnia 1.08.2024 r. tutejszy organ wystąpił do Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego o udostępnienie danych z ewidencji gruntów i budynków dla działki ewidencyjnej, na której ma być realizowana planowana inwestycja. Informacja z rejestru gruntów, aktualna na dzień 1.08.2024r., została przekazana do tutejszego organu w dniu 5.08.2024 r.
Ponieważ jedyną stroną przedmiotowego postępowania jest Inwestor, tutejszy organ odstąpił od obowiązku powiadomienia o wszczęciu postępowania, zgodnie z art. 61 § 4 Kpa.
W związku z nieprawidłowościami w projekcie budowlanym, polegającymi m.in. na braku podpisu pod oświadczeniem wykonawcy prac geodezyjnych o uzyskaniu pozytywnego wyniku weryfikacji, braku sporządzonej w postaci elektronicznej i zapisanej w pliku komputerowym w formacie PDF karty uzgodnienia rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym rzeczoznawcy oraz niezgodności projektu budowlanego z przepisami rozporządzenia dotyczącego szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, Wojewoda Łódzki, postanowieniem Nr 241/24 z dnia 23.08.2024 r., nałożył na Inwestora obowiązek ich usunięcia i doręczenia uzupełnionego projektu zagospodarowania terenu, projektu architektoniczno-budowanego oraz załączników projektu budowlanego, w terminie 30 dni od dnia otrzymania postanowienia, tj. do dnia 23.09.2024 r. Inwestor przedłożył wymagane dokumenty w dniu 28.08.2024 r. i dodatkowo w dniu 6.09.2024 r., tym samym wypełnił obowiązek wynikający z postanowienia.
W toku przedmiotowego postępowania, w świetle przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112), ponowna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko nie została przeprowadzona z uwagi na to, iż obowiązek ten nie został nałożony decyzją Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 26.04.2021 r., znak: DOP.6220.14.13.2020.2021.KS, o środowiskowych uwarunkowaniach, Inwestor nie wystąpił z wnioskiem o przeprowadzenie takiej oceny, a organ po weryfikacji przedłożonej dokumentacji stwierdził, że w przedmiotowym wniosku nie zostały dokonane zmiany w stosunku do wymagań określonych w ww. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Po dokonaniu analizy całości zgromadzonej w sprawie dokumentacji, tutejszy organ stwierdził: zgodność projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego z ustaleniami zawartymi w decyzji Dyrektora Pracowni Planowania Przestrzennego w Piotrkowie Trybunalskim Nr 131/2024 o warunkach zabudowy z dnia 1.07.2024 r., znak: ZAT.4140.55.2024; zgodność projektu zagospodarowania terenu z obowiązującymi przepisami, w tym techniczno-budowlanymi; kompletność projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego i posiadanie przez projektantów i projektantów sprawdzających uprawnień budowlanych w odpowiednich specjalnościach. Ponadto, projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany zostały uzgodnione bez uwag przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej.
Biorąc powyższe pod uwagę, należało orzec jak w sentencji.
Od niniejszej decyzji przysługuje stronom odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie, ul. Krucza 38/42, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ
Uiszczono opłatę skarbową za pozwolenie na budowę zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO
Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa
Załączniki:
- Projekt zagospodarowania terenu – plik PZT_2024_07_08 GPB-II.7840.66.2024.AS
- Projekt architektoniczno-budowlany - plik PAB_2024_07_08
GPB-II.7840.66.2024.AS
- Załączniki projektu budowlanego - plik ZL_1_2024_07_08 GPB-II.7840.66.2024.AS
- Załączniki projektu budowlanego - plik ZL_2_2024_07_08 GPB-II.7840.66.2024.AS
- Załączniki projektu budowlanego - plik ZL_3_2024_07_08 GPB-II.7840.66.2024.AS
Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy, ze wskazaniem dnia udostępnienia treści decyzji w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Otrzymują (z załącznikami):
- UNIMOT Terminale Sp. z o.o. z siedzibą w Czechowicach-Dziedzicach
Pani Magdalena Lach – pełnomocnik (ePUAP)
- aa
Do wiadomości:
- Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego (z załącznikami) (ePUAP)
- Dyrektor Pracowni Planowania Przestrzennego w Piotrkowie Trybunalskim (ePUAP)
/dotyczy sprawy znak: ZAT.4140.55.2024/
- Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego (ePUAP)
/dotyczy sprawy znak: DOP.6220.14.13.2020.2021.KS/
Pouczenie:
- Inwestor jest obowiązany zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, dla których wymagane jest uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, dokonanie zgłoszenia budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-4, lub dokonanie zgłoszenia instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 lit. d (zob. art. 41 ust. 4 ustawy Prawo budowlane).
- Do zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza:
- informację wskazującą imiona i nazwiska osób, które będą sprawować funkcję:
- kierownika budowy - w przypadku robót budowlanych wymagających ustanowienia kierownika budowy;
- inspektora nadzoru inwestorskiego - jeżeli został on ustanowiony
– oraz w odniesieniu do tych osób dołącza kopie zaświadczeń, o których mowa w art. 12 ust. 7, wraz z kopiami decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności,
- oświadczenie lub kopię oświadczenia projektanta i projektanta sprawdzającego o sporządzeniu projektu technicznego, dotyczącego zamierzenia budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, projektem zagospodarowania działki lub terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym oraz rozstrzygnięciami dotyczącymi zamierzenia budowlanego.
Wymogu dołączenia kopii: zaświadczeń i uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności - nie stosuje się do osób wpisanych do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane.
Zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych dokonuje się w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem portalu e-Budownictwo (zob. art. 41 ust. 4a ustawy Prawo budowlane).
- Do użytkowania obiektu budowlanego, na którego budowę wymagane jest pozwolenie na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art. 54 ustawy Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego inwestor jest obowiązany uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX – XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i ostróg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII – XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo budowlane).
- Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art. 55 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo budowlane).
- Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy Prawo budowlane).
- Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy zgodnie z art. 59a ustawy Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie właściwego organu do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy Prawo budowlane).
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.
Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl
Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.
W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:
- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;
- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;
- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);
Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
Źródła danych
Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.
Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?
Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.
Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.
Jakie przysługują Państwu prawa?
Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:
- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,
- sprostował przetwarzane dane,
Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).
Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.
Czy Państwa dane są bezpieczne?
Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane
Materiały
Decyzja pnb - Nr 148Decyzja_pnb_-_Nr_148_.pdf 0.22MB
- Pierwsza publikacja:
- 01.10.2024 00:14 Wanda Rutecka-Wybraniec
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Janiszewski Hubert
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Decyzja Nr 148/24 o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego oraz o pozwoleniu na budowę - GPB-II.7840.66.2024.AS | 1.0 | 01.10.2024 00:14 Wanda Rutecka-Wybraniec |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP