Decyzja Nr 156/24 z dnia 7.10.2024 do sprawy nr GPB-II.7840.10.2024.JN o pozwoleniu na budowę
22.10.2024
GPB-II.7840.10.2024.JN Łódź, 7 października 2024 r.
DECYZJA Nr156/24
Na podstawie art. 28, art. 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 725, ze zm.), zwanej dalej „ustawą Prawo budowlane” oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku o pozwolenie na budowę z dnia 15.02.2024 r., skorygowanego w dniu 13.08.2024 r. oraz uzupełnionego w dniach 2.09.2024 r. oraz 26.09.2024 r.
zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu
oraz projekt architektoniczno-budowlany
i udzielam pozwolenia na budowę
dla:
MLP Łódź II Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. 3-go Maja 8 w Pruszkowie
obejmujące:
budowę „nowego odcinka linii 220 kV relacji Janów – Pabianice w związku z planowaną budową parku logistycznego MLP przy Alei Ofiar Terroryzmu 11 Września w Łodzi”, na działkach o nr ewid.: 46/6, 46/27 (przed podziałem 46/14), 46/31 (przed podziałem 46/20), 48/38, 48/42, 49/32 (przed podziałem 49/9), 49/11, 49/24, 49/34 (przed podziałem 49/26), 54/61, 55/6, 55/8, 55/9, 71/136, 190/2, 191/11, 192/3, 281, obręb W-36 w Łodzi,
według projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego, który opracowali:
- mgr inż. Ryszard Gerlich, posiadający uprawnienia budowlane nr WAM/0063/PWOE/11 do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez graniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Warmińsko‑Mazurskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym WAM/IE/0121/11,
- mgr inż. Łukasz Iłowiecki, posiadający uprawnienia budowlane nr WAM/0053/PWOK/08 do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez graniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wpisany na listę członków Warmińsko-Mazurskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym WAM/BO/0180/08,
z zachowaniem następujących warunków, wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-4 oraz art. 42 ust. 3 ustawy Prawo budowlane:
- Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
- budowę (roboty budowlane) można rozpocząć jedynie na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę (zgodnie z art. 28 ustawy Prawo budowlane);
- budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną;
- należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych;
- budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
- w czasie wykonywania robót budowlanych należy przestrzegać praw osób trzecich;
- kierownik budowy (robót) jest obowiązany prowadzić dziennik budowy oraz odpowiednio zabezpieczyć teren budowy (robót).
- Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie.
Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 11 oraz § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. z 2001 r. Nr 138, poz. 1554) – nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
UZASADNIENIE
W dniu 15.02.2024 r. do Wojewody Łódzkiego, wpłynął wniosek Inwestora - spółki MLP Łódź II Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. 3-go Maja 8 w Pruszkowie, reprezentowanego przez pełnomocnika – Pana Grzegorza Kowalczyka, w sprawie wydania pozwolenia na budowę przedmiotowego przedsięwzięcia.
Po weryfikacji wniosku, w celu ustalenia kręgu stron postępowania, tutejszy organ wystąpił do Łódzkiego Ośrodka Geodezji z wnioskiem o wskazanie danych aktualnych właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości objętej wnioskiem Inwestora w sprawie wydania pozwolenia na budowę. Pismem z dnia 11.03.2024 r. Dyrektor Łódzkiego Ośrodka Geodezji poinformował, że w bazie danych ewidencji gruntów nie odnaleziono działek o nr: 46/14, 46/20, 49/9, 49/26, obręb W-36. Jednocześnie tutejszy organ ustalił, że dla działek o ww. numerach ewidencyjnych, decyzjami Prezydenta Miasta Łodzi, zostały zatwierdzone podziały nieruchomości na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r. poz. 344 ze zm.).
W związku z powyższym organ, pismem z dnia 15.03.2024 r., wezwał Inwestora do usunięcia braków formalnych, w tym m.in. do przedłożenia wniosku o pozwolenie na budowę ze wskazaniem aktualnych numerów ewidencyjnych działek, objętych zakresem inwestycji oraz oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane dla wszystkich nieruchomości objętych zakresem wniosku w terminie 30 dni od dnia otrzymania wezwania.
Inwestor przy piśmie z dnia 6.05.2024 r. wystąpił z prośbą o przedłużenie terminu usunięcia braków oraz następnie pismami z dnia 21.05.2024 r., 13.06.2024 r., 19.07.2024 r. oraz 30.08.2024 r. występował o kolejne o przedłużenia przedmiotowego terminu. Wojewoda Łódzki zawiadomieniami odpowiednio z dnia 08.05.2024 r., 22.05.2024 r., 17.06.2024 r. 26.07.2024 r. oraz 2.09.2024 r. przedłużył termin na uzupełnienie braków formalnych wniosku ostatecznie do dnia 06.09.2024 r. Wniosek uzupełniono w dniu 2.09.2024 r., tj. w wyznaczonym terminie, zgodnie z wezwaniem.
Do wniosku dołączono m.in.:
- trzy egzemplarze projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów,
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- ostateczną decyzję Prezydenta Miasta Łodzi Nr 25/U/2023 z 17.03.2023 r., znak: DEK.OŚR-1-6220.71.2022, o środowiskowych uwarunkowaniach, stwierdzającą brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia,
- ostateczną decyzję Prezydenta Miasta Łodzi Nr DPRG-UA.VI.156.P.2023 z 7.07.2023 r., znak: DPRG-UA.VI.6733.82.2023 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- decyzję Prezydenta Miasta Łodzi, znak: ZDiT-UU.40120.5.262.2021 z 12.07.2021 r., o zezwoleniu na lokalizację napowietrznej linii WN 220 kV wraz ze słupem w pasie drogowym Alei Ofiar Terroryzmu 11 Września w Łodzi.
W dniu 26.09.2024 r. pełnomocnik Inwestora, za pomocą platformy ePUAP, przedłożył w postaci elektronicznej ostatecznie skorygowany projekt budowlany tj. plik PDF z projektem zagospodarowania terenu, plik PDF z projektem architektoniczno-budowlanym oraz plik PDF zawierający opinie, uzgodnienia, pozwolenia i inne dokumenty wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane. W dniu 4.10.2024 r. Inwestor przedłożył korektę pliku PDF, zawierającego opinie, uzgodnienia, pozwolenia i inne dokumenty wymagane przepisami.
Inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1839, ze zm.). W związku z powyższym Inwestor przedłożył ostateczną decyzję Prezydenta Miasta Łodzi Nr 25/U/2023 z 17.03.2023 r., znak: DEK.OŚR-1-6220.71.2022, o środowiskowych uwarunkowaniach, stwierdzającą brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia.
Pismem z dnia 20.09.2024 r., zgodnie z art. 61 § 4 Kpa, strony zostały powiadomione o wszczęciu postępowania. Strony postępowania oraz dane adresowe ustalono na podstawie wypisów z rejestru gruntów Łódzkiego Ośrodka Geodezji, przesłanych przy pismach z dnia 11.03.2024 r. oraz z dnia 03.04.2024 r. W trakcie trwania postępowania dotyczącego wydania pozwolenia na budowę przedmiotowej inwestycji do tutejszego organu nie wpłynęły żadne wnioski ani zastrzeżenia składane przez strony postępowania.
Po dokonaniu weryfikacji przedłożonej dokumentacji organ stwierdził zgodność projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego z warunkami decyzji Prezydenta Miasta Łodzi Nr DPRG-UA.VI.156.P.2023 z 7.07.2023 r., znak: DPRG‑UA.VI.6733.82.2023, o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (dla działek o nr ewid.: 55/6, 55/8, 71/136, obręb W-36) oraz z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania terenu zatwierdzonego uchwałą nr XV/636/19 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 16 października 2019 roku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Łodzi położonej w rejonie Alei Ofiar Terroryzmu 11 Września oraz ulic: Tomaszowskiej, Olechowskiej i Transmisyjnej (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 29 października 2019 r., poz. 5795) (dla działek o nr ewid.: 46/6, 46/27, 46/31, 48/38, 48/42, 49/32 , 49/11, 49/24, 49/34, 54/61, 55/9, 190/2, 191/11, 192/3, 281, obręb W-36), zgodność projektu zagospodarowania terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, kompletność projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego oraz posiadanie przez projektanta i projektanta sprawdzającego odpowiednich uprawnień budowlanych. Ponadto projekt budowlany został uzgodniony przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. pismem z dnia 24.04.2024 r., znak: DD‑RW-WL.7070.11.2021.11, oraz przez Prezydenta Miasta Łodzi jako zarządcę drogi Alei Ofiar Terroryzmu 11 Września w Łodzi, decyzją z dnia 12.07.2021 r., znak: ZDiT‑UU.40120.5.262.2021.
Od decyzji przysługuje odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie ul. Krucza 38/42, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ:
Uiszczono opłatę skarbową za pozwolenie na budowę zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 2111).
Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO
Magdalena Nurczyńska
Kierownik
Oddziału administracji architektoniczno-budowlanej w Wydziale Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa
(podpisano elektronicznie)
Załączniki:
- Projekt zagospodarowania terenu: plik PZT_2024.09.26 GPB-II.7840.10.2024.JN
- Projekt architektoniczno-budowlany: plik PAB_2024.09.26 GPB-II.7840.10.2024.JN
- Opinie i uzgodnienia: plik ZL_2024.10.04 GPB-II.7840.10.2024.JN
Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy, ze wskazaniem dnia udostępnienia treści decyzji w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Otrzymują (z załącznikami):
- MLP Łódź II Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. 3-go Maja 8 w Pruszkowie,
reprezentowana przez pełnomocnika (ePUAP)
- aa
Otrzymują (bez załączników):
- Gmina Miasto Łódź (ePUAP)
- Marszałek Województwa Łódzkiego (ePUAP)
- Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu (ePUAP)
- Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi (ePUAP)
Do wiadomości (z załącznikiami):
- Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego (ePUAP)
Do wiadomości (bez załączników):
- Prezydent Miasta Łodzi (ePUAP)
(dot. syg. spraw: DEK.OŚR-1-6220.71.2022 oraz DPRG‑UA.VI.6733.82.2023)
Pouczenie:
- Inwestor jest obowiązany zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, dla których wymagane jest uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, dokonanie zgłoszenia budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-4, lub dokonanie zgłoszenia instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 li. d (zob. art. 41 ust. 4 ustawy Prawo budowlane).
- Do zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza:
1) informację wskazującą imiona i nazwiska osób, które będą sprawować funkcję:
a) kierownika budowy - w przypadku robót budowlanych wymagających ustanowienia kierownika budowy,
b) inspektora nadzoru inwestorskiego - jeżeli został on ustanowiony
- oraz w odniesieniu do tych osób dołącza kopie zaświadczeń, o których mowa w art. 12 ust. 7, wraz z kopiami decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności;
2) oświadczenie lub kopię oświadczenia projektanta i projektanta sprawdzającego o sporządzeniu projektu technicznego, dotyczącego zamierzenia budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, projektem zagospodarowania działki lub terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym oraz rozstrzygnięciami dotyczącymi zamierzenia budowlanego.
Wymogu dołączenia kopii: zaświadczeń i uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności - nie stosuje się do osób wpisanych do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane;
Zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych dokonuje się w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem portalu e-Budownictwo. (zob. art. 41 ust. 4a ustawy Prawo budowlane).
- Do użytkowania obiektu budowlanego, na którego budowę wymagane jest pozwolenie na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art. 54 ustawy Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego inwestor jest obowiązany uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX-XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i ostróg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII-XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo budowlane).
- Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art. 55 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo budowlane).
- Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy Prawo budowlane).
- Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy zgodnie z art. 59a ustawy Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie właściwego organu do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 Prawo budowlane).
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.
Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl
Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.
W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:
- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;
- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;
- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);
Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
Źródła danych
Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.
Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?
Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.
Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.
Jakie przysługują Państwu prawa?
Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:
- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,
- sprostował przetwarzane dane,
Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).
Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.
Czy Państwa dane są bezpieczne?
Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane
Materiały
Decyzja nr 156/24Decyzja_nr_156-24.pdf 0.18MB
- Pierwsza publikacja:
- 22.10.2024 00:11 Wanda Rutecka-Wybraniec
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Janiszewski Hubert
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Decyzja Nr 156/24 z dnia 7.10.2024 do sprawy nr GPB-II.7840.10.2024.JN o pozwoleniu na budowę | 1.0 | 22.10.2024 00:11 Wanda Rutecka-Wybraniec |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP