W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja Nr 166 /24 z dnia 23.10.2024 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - GPB-II.7820.5.2024.JN/RP

12.11.2023

GPB-II.7820.5.2024.JN/RP                                Łódź, 23 października 2024 r.

Decyzja Nr 166 /24 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej

Na podstawie art. 11a ust. 1, art. 11f ust. 1, art. 11i ust. 1, art. 17 i art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 311), zwanej dalej „specustawą drogową” oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku z dnia 12.06.2024 r., ostatecznie skorygowanego i uzupełnionego w dniu 26.08.2024 r., o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,

udzielam

Prezydentowi Miasta Piotrkowa Trybunalskiego

 z siedzibą pod adresem: Pasaż K. Rudowskiego 10, 97-300 Piotrków Trybunalski

 

zezwolenia na realizację inwestycji drogowej

pn.: „Rozbudowa układu drogowego ul. Wolborskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Marii Curie-Skłodowskiej do skrzyżowania z ul. Rakowską oraz rozbudową układu drogowego ul. Rakowskiej na odcinku od skrzyżowania z ulicą Wolborską do skrzyżowania z ul. Miast Partnerskich wraz z rozbudową ul. Placu Litewskiego na odcinku od skrzyżowania z ulicą Wojska Polskiego do skrzyżowania z ulicą Wolborską”, w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa i przebudowa ulicy Wolborskiej i ulicy Rakowskiej w Piotrkowie Trybunalskim”, w km od km 15+489 do km 17+059,

w tym dla potrzeb realizacji przedmiotowej inwestycji drogowej:

  1. Określam wymagania dotyczące powiązania drogi z innymi drogami publicznymi, z określeniem ich kategorii (art. 11f ust. 1 pkt 1 specustawy drogowej).

Na odcinku objętym przedmiotową inwestycją zlokalizowane są drogi publiczne:

Ulica Wolborska (droga krajowa nr 91) krzyżuje się z ulicami: Wojska Polskiego (droga gminna nr 162424E), Marii Curie-Skłodowskiej (droga krajowa nr 91), Placem Litewskim (droga gminna nr 162253E), Rzemieślniczą (droga gminna nr 162316E), Wyzwolenia (droga gminna nr 162499E), Geodezyjną (droga gminna nr 162080E) oraz Rakowską (droga krajowa nr 91).

Ulica Rakowska (droga krajowa nr 91) krzyżuje się z ulicami: Wolborską (droga krajowa nr 91), Poleśną (droga gminna 162265E), Wschodnią (droga gminna nr 162430E) oraz Miast Partnerskich (droga krajowa nr 12).

Ponadto w ramach przedmiotowej inwestycji zaprojektowano (w miejscu istniejącego skrzyżowania) budowę nowego skrzyżowania typu rondo ulic Wolborskiej/Rakowskiej (droga krajowa nr 91) z ulicą Wolborską (droga powiatowa nr 1541E) oraz nowoprojektowaną ul. 11KDZ (zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego).

  1. Określam linie rozgraniczające teren inwestycji - granice pasa drogowego drogi krajowej nr 91 (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią ciągłą koloru czerwonego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
  2. Określam linie rozgraniczające teren inwestycji - granice pasa drogowego drogi gminnej nr 162253E (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią ciągłą koloru fioletowego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
  3. Określam warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska, ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej oraz potrzeb obronności państwa (art. 11f ust. 1 pkt 3 specustawy drogowej):
  1. warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska:

Podczas realizacji i eksploatacji inwestycji należy zachować warunki określone w  decyzji Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 14.02.2024 r., znak: IRM.6220.33.9.2023.2024.KS, o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia oraz w ustawie Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 54);

  1. warunki wynikające z potrzeb ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej:

W toku realizacji inwestycji należy zachować warunki określone w ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. 2022 r. poz. 840, ze zm.), a w szczególności, w przypadku odkrycia podczas prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych, przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, należy:

      • wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryty przedmiot;
      • zabezpieczyć, przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia;
      • niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków, a jeśli nie jest to możliwe, właściwego wójta (burmistrza, prezydenta miasta);
  1. warunki wynikające z potrzeb obronności państwa:

Realizowana inwestycja powinna spełniać warunki techniczne i funkcjonalne w zakresie przygotowania dróg na potrzeby obronności państwa.

  1. Określam wymagania dotyczące ochrony uzasadnionych interesów osób trzecich (art. 11f ust. 1 pkt 4 specustawy drogowej):

Należy uwzględnić wszelkie warunki i normy wynikające z obowiązującego, ze szczególnym uwzględnieniem art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725), zwanej dalej „ustawą Prawo budowlane”, a zwłaszcza zapewniające:

      • dostęp do drogi publicznej,
      • możliwość korzystania z urządzeń istniejącej infrastruktury technicznej,
      • ochronę przed ponadnormatywnymi uciążliwościami spowodowanymi hałasem,
      • ochronę przed ponadnormatywnym zanieczyszczeniem powietrza, wody i gleby,
      • zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia.
  1. Zatwierdzam podział nieruchomości (art. 11f ust. 1 pkt 5 specustawy drogowej), oznaczonych poniżej numerami ewidencyjnymi działek zgodnie z katastrem nieruchomości, położonych w województwie łódzkim, na terenie Miasta Piotrków Trybunalski, w obrębach 0016, 0017, 0020 i 0021 – (Tabela 1):

            Tabela 1

Lp.

Gmina

Obręb

Numery  ewidencyjne działek, dla których niniejszą decyzją zatwierdzony zostaje podział nieruchomości

Numery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości, zatwierdzonym niniejszą decyzją, położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, które  z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna,

staną się własnością Skarbu Państwa

Numery ewidencyjne działek, powstałych wskutek podziału nieruchomości,  położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji,

które pozostaną własnością dotychczasowego właściciela

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

411/17

411/22

411/21

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

461

461/2

461/1

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

233

233/2

233/1

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

251/9

251/11

251/10

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

249/13

249/21

249/20

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

248/2

248/25

248/24

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

247

247/2

247/1

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

246

246/2

246/1

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

243/13

243/15

243/14

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

121

121/1

121/2

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

286

286/1

286/2

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

289

289/1

289/2

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

287/1

287/3

287/4

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

284/2

284/6

284/7

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

284/1

284/4

284/5

284/3

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

290/1

290/4

290/3

  1.  

Piotrków Trybunalski

20

7/2

7/5

7/3

7/4

  1.  

Piotrków Trybunalski

21

45/1

45/5

45/4

  1.  

Piotrków Trybunalski

21

106/7

106/10

106/9

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

281

281/2

281/1

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

279

279/2

279/1

 

  1. Zatwierdzam podział nieruchomości (art. 11f ust. 1 pkt 5 specustawy drogowej), oznaczonych poniżej numerami ewidencyjnymi działek zgodnie z katastrem nieruchomości, położonych w województwie łódzkim, na terenie Miasta Piotrków Trybunalski, w obrębie 0016, stanowiących własność Skarbu Państwa – (Tabela 2):

 

Tabela 2

Lp.

Gmina

Obręb

Numery  ewidencyjne działek dla których niniejszą decyzją zatwierdzony zostaje podział nieruchomości

Numery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości, zatwierdzonym niniejszą decyzją,  położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji,

które pozostaną własnością Skarbu Państwa

Numery ewidencyjne działek,  powstałych wskutek podziału nieruchomości,  położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji,

które pozostaną własnością Skarbu Państwa

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

363

363/2

363/3

363/1

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

108/6

108/14

108/13

 

  1. Zatwierdzam podział nieruchomości (art. 11f ust. 1 pkt 5 specustawy drogowej), oznaczonej poniżej numerem ewidencyjnym działki zgodnie z katastrem nieruchomości, położonej w województwie łódzkim, na terenie Miasta Piotrków Trybunalski, w obrębie 0021, stanowiącej własność Miasta Piotrków Trybunalski, pod rozbudowę drogi gminnej nr 162253E – (Tabela 3):

 

Tabela 3

Lp.

Gmina

Obręb

Numer ewidencyjny działki, dla której niniejszą decyzją zatwierdzony zostaje podział nieruchomości

Numer ewidencyjny działki, powstałej po podziale nieruchomości, zatwierdzonym niniejszą decyzją, położonej w liniach rozgraniczających teren inwestycji  pod rozbudowę drogi gminnej nr 162253E,

która pozostanie własnością Miasta Piotrków Trybunalski

 

Numer ewidencyjny działki, powstałej wskutek podziału nieruchomości, położonej poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji,

która pozostanie własnością Miasta Piotrków Trybunalski

1

Piotrków Trybunalski

21

45/1

45/3

45/4

 

Zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. g, j specustawy drogowej, określam obowiązek budowy innych dróg publicznych na działce oznaczonej numerem ewidencyjnym 45/3 z obr 21, wskazanej na mapie w skali 1:500, stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji - oraz zezwalam na wykonanie tego obowiązku.

 

Mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości stanowią załączniki Nr 2, Nr 3, Nr 4 i Nr 5 do niniejszej decyzji:

  • Nr 2 – arkusze 1-14 –  obręb 16,
  • Nr 3 – arkusze 1-4 – obręb 17
  • Nr 4 – arkusz 1 – obręb 20
  • Nr 5 – arkusze 1-2 – obręb 21
  1. Określam nieruchomości oznaczone poniżej zgodnie z katastrem nieruchomości numerami ewidencyjnymi działek, tworzące istniejący pas drogowy drogi krajowej nr 91, położone w całości lub w części w liniach rozgraniczających teren inwestycji, stanowiące własność Skarbu Państwa, nie  wymagające zatwierdzenia projektów podziałów  (Tabela 4):

Tabela 4

Lp.

Gmina

Obręb

Numery ewidencyjne działek

  1.  

Piotrków Trybunalski

21

537

  1.  

Piotrków Trybunalski

20

8/1

  1.  

Piotrków Trybunalski

20

8/3

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

454/2

  1.  

Piotrków Trybunalski

20

7/1

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

146/4

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

435/2

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

411/18

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

411/20

  1.  

Piotrków Trybunalski

20

2/1

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

230/2

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

108/12

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

108/11

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

108/2

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

108/5

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

109/5

 

  1. Określam nieruchomość oznaczoną poniżej zgodnie z katastrem nieruchomości numerem ewidencyjnym działki, nietworzącą istniejącego pasa            drogowego drogi krajowej nr 91, położoną w całości w liniach rozgraniczających          teren inwestycji, stanowiącą własność Skarbu Państwa   (Tabela 5):

Tabela 5

Lp.

Gmina

Obręb

Numery ewidencyjne działek

1.

Piotrków Trybunalski

17

230/1

 

  1. Określam nieruchomości lub ich części, według katastru nieruchomości, położone w całości w liniach rozgraniczających teren inwestycji, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Skarbu Państwa  (art. 11f ust. 1 pkt 6 specustawy drogowej):
  1. nieruchomości, oznaczone poniżej zgodnie z katastrem nieruchomości numerami ewidencyjnym działek, położone w województwie łódzkim, na terenie Miasta Piotrków Trybunalski, położone w całości w liniach rozgraniczających teren inwestycji, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Skarbu Państwa:

Tabela 6

Lp.

Gmina

Obręb

Numery ewidencyjne działek

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

412/2

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

411/19

  1.  

Piotrków Trybunalski

20

1/30

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

47/7

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

410/24

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

285/2

 

  1. nieruchomości powstałe wskutek podziału zatwierdzonego niniejszą decyzją, wskazane w punkcie 6 niniejszej decyzji, w Tabeli 1 w kolumnie piątej – które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Skarbu Państwa.

     

  1. Zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany (art. 11f ust. 1 pkt 7 specustawy drogowej), stanowiący załącznik Nr 6 do niniejszej decyzji, dla zamierzenia inwestycyjnego obejmującego:
  • wykonanie rozbiórek obiektów budowlanych,
  • wykonanie nawierzchni jezdni ul. Wolborskiej i Rakowskiej,
  • budowę nowego skrzyżowania typu rondo ulic Wolborska i Rakowska,
  • przebudowę istniejących skrzyżowań,
  • przebudowę ulicy Plac Litewski,
  • budowę i przebudowę zatok autobusowych i peronów,
  • przebudowę i budowę chodników,
  • budowę ciągu pieszo-rowerowego,
  • przebudowę i budowę zjazdów,
  • budowę miejsc postojowych,
  • budowę parkingu wraz z jezdnią manewrową przy ul. Rakowskiej,
  • budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej,
  • budowę odwodnienia,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę i zabezpieczenie sieci elektrycznej,
  • przebudowę sieci gazowej,
  • przebudowę sieci wodociągowej,
  • przebudowę sieci kanalizacji sanitarnej,
  • przebudowę sieci telekomunikacyjnej,
  • montaż obiektów małej architektury,

który opracowali niżej wymienieni projektanci:

  • mgr inż. Marcin Maj, posiadający uprawnienia budowlane nr LOD/4470/PWBD/21 do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/BD/0192/21;
  • mgr inż. Rafał Stańczyk, posiadający uprawnienia budowlane nr MAZ/0146/PBS/18 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/IS/0690/18;
  • mgr inż. Mateusz Lasoń, posiadający uprawnienia budowlane nr LOD/4443/PWBE/20 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/IE/0088/21;
  • dr inż. Artur Klarecki, posiadający uprawnienia budowlane nr LOD/4936/PWBE/22 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/IE/0234/22;
  • mgr inż. Marcin Lenarczyk, posiadający uprawnienia budowlane nr LOD/2534/POOK/14 do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/BO/0025/15;
  • mgr inż. Anatol Mekwiński, posiadający uprawnienia budowlane nr 1712/99/U do projektowania w specjalnościach instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/IE/0510/02;
  1. Określam szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. a specustawy drogowej):
  1.  budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu i projektem architektoniczno-budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną;
  2.  należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach  branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych;
  3.  budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów  dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
  4.   kierownik budowy jest obowiązany prowadzić dziennik budowy;
  5.  istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej jest dopuszczalne jedynie po uzyskaniu decyzji o zmianie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
  1. Ustalam warunki dotyczące rozbiórki istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. c, i, j specustawy drogowej):
  1. Określam obowiązek rozbiórki istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania, zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu i projektem architektoniczno-budowlanym, znajdujących się w liniach rozgraniczających teren inwestycji oraz w części poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji i zezwalam na realizację tego obowiązku.
  2. Określam termin rozbiórki istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania, o których mowa w punkcie 14 podpunkt a) niniejszej decyzji - do 120 dni od dnia w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna.
  3. Dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 14 podpunkt a) niniejszej decyzji, określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 7).

 

Tabela 7 Rozbiórka istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania.

Lp.

Gmina

Obręb

Numery działek przed podziałem

Numery działek po podziale pozostających poza liniami rozgraniczającymi

Zakres rozbiórki

Powierzchnia ograniczenia

[m2]

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

233

233/1

Budynek mieszkalno-gospodarczy

 

70

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

108/6

108/13

Budynek mieszkalno-gospodarczy

50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15. Określam szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. d specustawy drogowej):

Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 15 i pkt 14 lit. b oraz § 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzaju obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. z 2001 r. Nr 138 poz. 1554) – nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalnościach inżynieryjnej drogowej oraz instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

  1. Ustalam warunki dotyczące budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. e specustawy drogowej):
  1. określam obowiązek budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na działkach określonych poniżej w Tabeli 8;
  2.  dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 16 podpunkt a) decyzji określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na budowę i przebudowę sieci uzbrojenia terenu, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 8);
  3. określam ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości na działkach zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 8) na rzecz każdoczesnego właściciela sieci – na potrzeby konserwacji i usuwania awarii sieci uzbrojenia terenu.

 

Tabela 8 Budowa i przebudowa sieci uzbrojenia terenu.

Lp.

Gmina

Obręb

Numery działek przed podziałem

Numery działek po podziale pozostających poza pasem drogowym

Rodzaj ograniczenia

Powierzchnia ograniczenia

[m2]

  1.  

Piotrków Trybunalski

20

10

 

- przebudowa sieci kanalizacyjnej

10

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

411/17

411/21

- przebudowa sieci elektroenergetycznych

14

  1.  

Piotrków Trybunalski

20

2/2

 

- przebudowa sieci elektroenergetycznych

10

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

389/2

 

- przebudowa sieci kanalizacyjnej

- przebudowa sieci wodociągowej

 

38

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

235/1

 

- przebudowa sieci elektroenergetycznej

5

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

235/2

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

15

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

237/2

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

1

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

236

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

30

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

237/1

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

16

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

238

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

1

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

240/1

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

65

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

242/1

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

84

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

246/2

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

10

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

246/4

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

- przebudowa sieci kanalizacyjnej

20

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

249/1

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

10

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

358

 

- przebudowa sieci kanalizacyjnej

5

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

356

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

4

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

352

 

- przebudowa sieci teletechnicznej i kanalizacyjnej

50

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

351

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

15

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

250/1

 

- przebudowa sieci kanalizacyjnej

20

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

254

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

32

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

255

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

30

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

257

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

15

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

258

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

14

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

262/1

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

32

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

261

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

18

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

290/4

 

- przebudowa sieci elektroenergetycznej

4

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

285/2

 

- przebudowa sieci teletechnicznej

45

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

275

 

- przebudowa sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej

10

 

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

461

461/1

- przebudowa sieci teletechnicznej

85

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

462/9

 

- przebudowa sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej

70

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

272/1

 

- przebudowa sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej

15

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

275/1

 

- przebudowa sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej

30

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

276

 

- przebudowa sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej

40

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

278/5

 

- przebudowa sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej

10

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

279

 

- przebudowa sieci elektroenergetycznej

8

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

460/9

 

- przebudowa sieci elektroenergetycznej

30

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

253

 

- przebudowa sieci elektroenergetycznej

8

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

251/9

251/10

- przebudowa sieci elektroenergetycznej

15

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

282

 

- przebudowa sieci elektroenergetycznej

12

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

285/1

 

- przebudowa sieci elektroenergetycznej

14

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

287/1

287/4

- przebudowa sieci elektroenergetycznej i wodociągowej

15

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

289

289/2

- przebudowa sieci elektroenergetycznej

10

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

290/1

290/3

- przebudowa sieci wodociągowej i elektroenergetycznej

30

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

290/2

 

- przebudowa sieci wodociągowej i elektroenergetycznej

25

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

291

 

- przebudowa sieci  elektroenergetycznej

5

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

147/7

 

- budowa sieci kanalizacyjnej

15

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

229/3

 

- przebudowa sieci kanalizacyjnej

10

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

108/3

 

- przebudowa sieci elektroenergetycznej

14

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

175

 

- przebudowa sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, elektroenergetycznej

500

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

107/2

 

- przebudowa sieci elektroenergetycznej

10

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

121

121/2

- przebudowa sieci kanalizacyjnej

5

Działki niepodlegające podziałowi wytłuszczono.

 

  1. Ustalam warunki dotyczące przebudowy innych dróg publicznych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. g specustawy drogowej):
  1. określam obowiązek przebudowy innych dróg publicznych, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na działkach określonych poniżej w Tabeli 9;
  2.  dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 17 podpunkt a) niniejszej decyzji określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na przebudowę innych dróg publicznych, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 9):

Tabela 9 Przebudowa innych dróg publicznych.

Lp.

Gmina

Obręb

Numery działek

Kategoria drogi

Powierzchnia ograniczenia

[m2]

1

Piotrków Trybunalski

21

44/1

Ul. Plac Litewski – droga gminna

560

2

Piotrków Trybunalski

16

454/1

Ul. Plac Litewski – droga gminna

890

3

Piotrków Trybunalski

16

453

Ul. Plac Litewski – droga gminna

62

4

Piotrków Trybunalski

21

49/2

Ul. Wojska Polskiego – droga gminna

700

5

Piotrków Trybunalski

20

8/2

Ul. Plac Litewski – droga gminna

450

7

Piotrków Trybunalski

17

446

Ul. Wierzejska – droga powiatowa

323

8

Piotrków Trybunalski

20

114/5

Ul. Wierzejska – droga powiatowa

57

9

Piotrków Trybunalski

20

114/10

Ul. Wyzwolenia – droga gminna

79

10

Piotrków Trybunalski

20

1/29

Ul. Wyzwolenia – droga gminna

215

11

Piotrków Trybunalski

20

3/7

Ul. Wyzwolenia – droga gminna

35

12

Piotrków Trybunalski

20

3/3

Ul. Wyzwolenia – droga gminna

9

13

Piotrków Trybunalski

16

381/3

Ul. Geodezyjna – droga gminna

70

15

Piotrków Trybunalski

16

146/3

Ul. Wolborska – droga powiatowa

630

16

Piotrków Trybunalski

16

234/2

Ul. Poleśna – droga gminna

144

17

Piotrków Trybunalski

16

152

Ul. Wschodnia – droga gminna

85

 

 

  1. Ustalam warunki dotyczące przebudowy zjazdów (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. h specustawy drogowej):
  1. określam obowiązek przebudowy zjazdów, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na działkach określonych poniżej w Tabeli 10;
  2.  dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 18 podpunkt a) decyzji określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na przebudowę zjazdów, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 10).

 

Tabela 10 Przebudowa zjazdów.

Lp.

Gmina

Obręb

Numery działek przed podziałem

Numery działek po podziale pozostających poza pasem drogowym

Rodzaj ograniczenia

Powierzchnia ograniczenia

[m2]

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

361

 

Przebudowa zjazdu

(Droga wew.)

218

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

229/3

 

Przebudowa zjazdu

34

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

229/2

 

Przebudowa zjazdu

20

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

229/1

 

Przebudowa zjazdu

10

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

227/1

 

Przebudowa zjazdu

10

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

176

 

Przebudowa zjazdu

(Droga wew.)

52

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

289

289/2

Przebudowa zjazdu

18

  1.  

Piotrków Trybunalski

17

287/1

287/4

Przebudowa zjazdu

24

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

251/9

251/10

Przebudowa zjazdu

10

  1.  

Piotrków Trybunalski

16

277/1

 

Przebudowa zjazdu

(Droga wew.)

115

Działki niepodlegające podziałowi wytłuszczono.

 

Granice terenu niezbędnego dla wykonania robót określonych w Tabelach 7, 8, 9 i 10 niniejszej decyzji, na nieruchomościach położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oznaczone zostały na projekcie zagospodarowania terenu i na mapie przedstawiającej proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu, stanowiących załączniki do decyzji o zezwoleniu na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej.

            Zgodnie z art. 11f ust. 2 specustawy drogowej do ograniczeń, o których mowa w ust. 1 pkt 8 lit. i, przepisy art. 124 ust. 4-7 i art. 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 344, ze zm.), stosuje się odpowiednio:

  1. Inwestor jest zobowiązany do przywrócenia nieruchomości do stanu poprzedniego, niezwłocznie po dokonaniu przebudowy istniejących sieci uzbrojenia terenu.
  2. Jeżeli przywrócenie nieruchomości do stanu poprzedniego jest niemożliwe albo powoduje nadmierne trudności lub koszty, właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości przysługuje odszkodowanie. Odszkodowanie powinno odpowiadać wartości poniesionych szkód. Jeżeli wskutek przebudowy sieci uzbrojenia terenu zmniejszy się wartość nieruchomości, odszkodowanie powiększa się o kwotę odpowiadającą temu zmniejszeniu. Odszkodowanie, o którym mowa wyżej, ustala Wojewoda Łódzki, w odrębnej decyzji.
  3. Jeżeli budowa lub przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu uniemożliwia właścicielowi albo użytkownikowi wieczystemu dalsze prawidłowe korzystanie z nieruchomości w sposób dotychczasowy albo w sposób zgodny z jej dotychczasowym przeznaczeniem, właściciel  lub użytkownik wieczysty może żądać, aby Inwestor nabył od niego na rzecz Skarbu Państwa, w drodze umowy, własność albo użytkowanie wieczyste nieruchomości.
  4. Właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości jest obowiązany udostępnić nieruchomość w celu wykonania robót budowlanych związanych z budową lub przebudową sieci uzbrojenia terenu, a także wykonania czynności związanych z czynności związanych z konserwacją oraz usuwaniem awarii sieci uzbrojenia terenu. Obowiązek udostępnienia nieruchomości podlega egzekucji administracyjnej.
  5. Ostateczna decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do dokonania wpisu w księdze wieczystej.

 

  1. Przed przystąpieniem do użytkowania Inwestor jest zobowiązany: zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy co najmniej 14 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania.
  2. Określam warunki dotyczące gospodarowania odpadami:

Z odpadami powstającymi na etapie realizacji inwestycji należy postępować zgodnie z ustawą z dnia z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 1587, ze zm.).

Powstałe odpady należy gromadzić selektywnie, w warunkach uniemożliwiających szkodliwe oddziaływanie na środowisko i zdrowie ludzi, a następnie przekazać je podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania odpadami.

  1. Określam termin wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń na 120 dzień od dnia, w którym niniejsza decyzja stała się ostateczna, z zastrzeżeniem warunków wynikających z nadania decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności (art. 16 ust. 2 specustawy drogowej).
  2. Nadaję niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności ze względu na uzasadniony interes społeczny i gospodarczy.

Zgodnie z art. 17 ust. 3 specustawy drogowej, nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności:

  • zobowiązuje do niezwłocznego wydania nieruchomości, opróżnienia lokali i innych pomieszczeń;
  • uprawnia do faktycznego objęcia nieruchomości w posiadania przez właściwego zarządcę drogi;
  • uprawnia do rozpoczęcia robót budowlanych;
  • uprawnia do wydania przez właściwy organ dziennika budowy.

W przypadku gdy decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, której  nadano rygor natychmiastowej wykonalności, dotyczy nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym albo budynkiem, w którym został wyodrębniony lokal mieszkalny, właściwy zarządca drogi jest obowiązany, w terminie faktycznego objęcia nieruchomości w posiadanie, do wskazania lokalu zamiennego, z zastrzeżeniem ust. 4a (art. 17 ust. 4 specustawy drogowej).

W przypadku gdy faktyczne objęcie nieruchomości w posiadanie następuje po upływie terminu, o którym mowa w art. 16 ust. 2, właściwy zarządca drogi nie ma obowiązku do wskazania lokalu zamiennego (art. 17 ust. 4a specustawy drogowej).

Osoba, której wskazano lokal zamienny, jest obowiązana do jego opróżnienia najpóźniej w dniu upływu terminu, o którym mowa w art. 16 ust. 2 (art. 17 ust. 4a specustawy drogowej).

UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia 12.06.2024 r. Inwestor – Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, z siedzibą pod adresem: Pasaż K. Rudowskiego 10, 97-300 Piotrków Trybunalski, w imieniu którego działa pełnomocnik, Pan Marcin Maj, wystąpił do Wojewody Łódzkiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej, w trybie art. 11a ust. 1 specustawy drogowej.

Po analizie wniosku Wojewoda Łódzki wezwał Inwestora w dniu 24.07.2024 r., w trybie art. 64 § 2 kpa, do usunięcia braków formalnych. W wezwaniu organ poinformował o obowiązku dokonania ww. czynności w terminie 30 dni od dnia dostarczenia wezwania.

Wniosek został ostatecznie skorygowany i uzupełniony w dniu 26.08.2024 r., to jest w wyznaczonym terminie.

Wniosek zawierał m.in.:

  1. mapę w skali 1:500 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
  2. analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
  3. mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
  4. określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
  5. trzy egzemplarze projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy – Prawo budowlane, aktualnym na dzień opracowania projektu,
  6. opinię Zarządu Województwa Łódzkiego z 11.10.2023 r., znak: BPPWŁ.ZP.4041.130.2023;
  7. opinię – oświadczenie Dyrektora Biura Rozwoju Miasta i Inwestycji Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego reprezentującego Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 14.11.2023 r., znak: IRM.7011.22.2022;
  8. pismo Ministerstwa Zdrowia z dnia 06.10.2023 r., znak: DLD.510.1503.2023.AM, informujące, że przedmiotowa inwestycja nie jest zlokalizowana na obszarze o statusie uzdrowiska;
  9. pismo Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 12.10.2023 r., znak: INZ3.9212.4.2023.MMA, informujące, że przedmiotowa inwestycja znajduje się poza obszarem pasa technicznego, pasa ochronnego, morskich portów i przystani;
  10. pismo Dyrektora Urzędu Górniczego w Kielcach z dnia 06.11.2023 r., znak: KIE.5120.160.2023.MG, informujące, że na obszarze przedmiotowej inwestycji nie ma terenów górniczych;
  11. opinię Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Warszawie z 12.10.2023 r., znak: WA.RPP.430.418.2023.AT;
  12. pismo Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi z dnia 11.10.2023 r., znak: ZS.2211.94.2023, informujące, że przedmiotowa inwestycja nie będzie zlokalizowana na gruntach Skarbu Państwa będących w zarządzie Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe;
  13. opinię Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 10.01.2024 r., znak: WUOZ-ZN.5183.1092.2023.MZ;
  14. wystąpienie zarządcy drogi z 2.10.2024 r. do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Łodzi, tj. właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej o wyrażenie opinii, na podstawie art. 11d ust. 1 pkt 8 lit. g specustawy drogowej, dotyczącej przedmiotowej inwestycji drogowej;
  15. ostateczną decyzję Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 14.02.2024 r., znak: IRM.6220.33.9.2023.2024.KS, o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, stwierdzającą brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia;
  16. ostateczną decyzję Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Piotrkowie Trybunalskim z dnia 13.03.2024 r., znak: WA.ZUZ.3.4210.419.2023.MS2 o udzieleniu Miastu Piotrków Trybunalski pozwolenia wodnoprawnego na  likwidację urządzenia wodnego (przepustu pod koroną drogi) wraz z ostateczną decyzją z dnia 12.07.2024 r., znak: WA.ZUZ.4211.22.2024.IL, o przeniesieniu pozwolenia wodnoprawnego na rzecz Prezydenta Piotrkowa Trybunalskiego.

Inwestor oświadczył, że w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku zarządcy drogi o wydanie opinii, określonej w art. 11d ust. 1 pkt 8 lit. g specustawy drogowej, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Łodzi tj. właściwy zarządca infrastruktury kolejowej, takiej opinii nie wydał, co zgodnie z art. 11d ust. 2 specustawy drogowej traktuje się jako brak zastrzeżeń do wniosku.

Ze względu na fakt, iż na odcinku drogi objętym zakresem wniosku o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej brak jest terenów i obiektów, o których mowa w art. 11d ust. 1 pkt 8 lit. ca i ga specustawy drogowej, opinie: ministra właściwego do spraw środowiska oraz podmiotu zarządzającego w rozumieniu ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich, nie były wymagane.

Inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1839). W związku z powyższym, zgodnie z art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1094, ze zm.), zwanej dalej „ustawą ooś”, Inwestor uzyskał w dniu 14.02.2024 r. decyzję znak: IRM.6220.33.9.2023.2024.KS o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.

O wszczęciu przedmiotowego postępowania, stosownie do art. 11 d ust. 5 specustawy drogowej, organ zawiadomił Inwestora pismem z 11.09.2024 r. Do właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości, objętych wnioskiem o wydanie przedmiotowej decyzji, zostały skierowane indywidualne zawiadomienia na adresy wskazane w ewidencji gruntów. Dane osobowe i adresy właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem, ustalono na podstawie wypisów z rejestru gruntów, otrzymanych od Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, przy pismach z dnia 26.06.2024 r. oraz 1.08.2024 r. Zawiadomienie zawierało w szczególności oznaczenie nieruchomości lub ich części, objętych wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, według katastru nieruchomości oraz informację o terminie i miejscu, w którym strony mogą zapoznać się z aktami sprawy (art. 11d ust. 6 specustawy drogowej). Ponadto poinformowano strony postępowania, że z dniem zawiadomienia, nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami. Czynność prawna dokonana z naruszeniem zakazu, o którym mowa wyżej, jest nieważna (art. 11d ust. 9 i 10 specustawy drogowej). Pozostałe strony postępowania zostały zawiadomione poprzez obwieszczenie zamieszczone:

-  w prasie lokalnej (wydanie łódzkie Gazety Wyborczej) – w dniu 16.09.2024 r.;

- na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi - w dniach od 16.09.2024 r. do 30.09.2024 r.;

- w urzędowym publikatorze teleinformatycznym - Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi - w dniu 16.09.2024 r. na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;

- na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta w Piotrkowie Trybunalskim  – w dniach od 16.09.2024 r. do 30.09.2024 r.;

- w urzędowym publikatorze teleinformatycznym - Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Piotrkowie Trybunalskim - w dniu 16.09.2024 r. na okres 14 dni od dnia zamieszczenia.

W świetle przepisów specustawy drogowej, organy orzekające nie mają uprawnienia do oceny racjonalności, czy też słuszności przyjętych we wniosku rozwiązań projektowych, gdyż postępowanie w sprawie zezwolenia na realizację danej inwestycji drogowej toczy się na wniosek zarządcy drogi, którym to wnioskiem organ administracji jest związany. Regulacja zawarta w art. 11a ust. 1, art. 11e oraz art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy wskazuje na związanie organu określeniem linii rozgraniczających teren, w tym granicami pasów drogowych. Organ nie może dokonywać jakichkolwiek zmian, np. w zakresie lokalizacji, przebiegu oraz planowanych parametrów technicznych konkretnej inwestycji. Organ wydający zezwolenie realizacyjne nie może też na podstawie art. 11f ust.1 pkt 1 i pkt 4, art. 12 ust. 2 i ust. 4 specustawy drogowej oraz § 6 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie oceniać niezbędności i celowości realizacji inwestycji w kształcie przedstawionym przez inwestora, jeżeli zaproponowane rozwiązanie projektowe nie narusza prawa. Rolą orzekającego w sprawie organu jest sprawdzenie kompletności wniosku w świetle wymogów ustawowych oraz tego, czy koncepcja składającego wniosek mieści się w granicach wyznaczonych przez prawo  (wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 17 sierpnia 2022 r., sygn. akt  II OSK 1242/21).

Inwestor jest zatem kreatorem miejsca, sposobu i kształtu realizacji inwestycji, natomiast organ orzekający wyznacza dopuszczalne prawem granice tej kreacji, poprzez dokonywanie oceny prawnej, kończącej się aktem władztwa publicznego, zakreślającego te granice. Zadaniem organu jest bowiem sprawdzenie, czy wyznaczone przez wnioskodawcę linie rozgraniczające pas drogowy oraz zaproponowane rozwiązania techniczne odpowiadają woli ustawodawcy wyrażonej w innych regulacjach prawnych, mających znaczenie dla wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Zatem organ właściwy do wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nie jest upoważniony do korygowania rozwiązań przyjętych we wniosku o wydanie ww. decyzji. To inwestor samodzielnie dokonuje wyboru najbardziej korzystnych rozwiązań lokalizacyjnych i następnie techniczno-wykonawczych inwestycji.

W toku postępowania do tutejszego organu, do dnia wydania niniejszej decyzji, wpływały następujące wnioski i uwagi stron postępowania.

W dniu 20.09.2024 r. wpłynęło pismo Współwłaścicielki działek o nr: 235/1 i 235/2 z obrębu 17, informujące o odmowie zgody na przeprowadzenie prac na ww. działkach.

W dniu 20.09.2024 r. wpłynęło zapytanie Współwłaściciela działek o nr: 227/1 i 229/1 z obrębu 16, w sprawie zakresu projektowanych robót na części ww. nieruchomości oraz wyjaśnienia zakresu i formy ograniczeń. Ponadto, strona wniosła o udostępnienie treści decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

W dniu 20.09.2024 r. wpłynęły uwagi Właścicielki działek o nr: 284/1, 284/2, 285/2, 285/1 z obrębu 17, dotyczące prowadzonego postępowania administracyjnego oraz zapytanie dotyczące postępowania odszkodowawczego.

W dniu 01.10.2024 r. wpłynęły uwagi Właściciela działki o nr ewid. 289 z obrębu 17, dotyczące projektowanych robót na nieruchomości oraz zakresu wywłaszczeń.

Mając na uwadze opisane powyżej uprawnienia wojewody oraz role inwestora jako kreatora inwestycji,  protesty oraz uwagi wnoszone przez strony postępowania, dotyczące zakresu i sposobu realizacji inwestycji, każdorazowo przekazywane były przez tut. organ do inwestora, w celu zajęcia stanowiska i udzielenia wyjaśnień m.in. w kwestii rodzaju i zakresu projektowanych robót budowlanych, ograniczeń w korzystaniu z nieruchomości, a także szczegółowego i wyczerpującego uzasadnienia konieczności zajęcia nieruchomości. Inwestor udzielał informacji i wyjaśnień na uwagi wnoszone przez strony, uzasadniając swoje stanowisko, m.in. w zakresie projektowanych robót budowlanych oraz konieczności zajęcia części nieruchomości pod przedmiotową inwestycję drogową, przekazując odpowiedzi zarówno do tut. organu jak i do właścicieli nieruchomości wnoszących uwagi. W kwestiach dotyczących procedury przedmiotowego postępowania administracyjnego, czy postępowania odszkodowawczego organ udzielał odpowiedzi bezpośrednio wnioskodawcom.

Ponadto strony postępowania korzystały z możliwości zapoznania się z dokumentacją i aktami sprawy w siedzibie Urzędu.

Niniejszą decyzją nałożono obowiązek zachowania warunków realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia, określonych w ostatecznej decyzji Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 14.02.2024 r., znak: IRM.6220.33.9.2023.2024.KS, o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.

Wobec nieprawidłowości w przedłożonym projekcie budowlanym Wojewoda Łódzki, postanowieniem Nr 286/24 z dnia 4.10.2024 r., nałożył na inwestora obowiązek ich usunięcia i doręczenia niezbędnych dokumentów w terminie 60 dni od daty otrzymania postanowienia.

W dniu 15.10.2024 r. Inwestor przedłożył uzupełniony projekt budowlany, zgodnie z warunkami postanowienia Nr 286/24 z dnia 4.10.2024 r., to jest w wyznaczonym terminie.

W dniu 12.06.2024 r. wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej, Inwestor wniósł także o nadanie tej decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności, z uwagi na uzasadniony interes społeczny i gospodarczy. Uzasadniając wniosek Inwestor podkreślił, że przedmiotowa inwestycja stanowi przedsięwzięcie mające na celu poprawę warunków transportu publicznego, co  w  konsekwencji przełoży się na zwiększenie bezpieczeństwa oraz poprawę warunków transportu zbiorowego, ruchu kołowego, rowerowego i pieszego, w tym poprawę komfortu życia mieszkańców okolicznych obszarów. Inwestor podkreślił, że inwestycja wpłynie pozytywnie na obniżenie uciążliwości ruchu samochodowego w rejonie inwestycji, a także zwiększy komfort funkcjonowania w bezpośredniej strefie oddziaływania inwestycji. Powyższe zagadnienie dotyczące poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym wraz z  budową nowoczesnej i przyjaznej środowisku infrastruktury drogowej zdaniem Inwestora bezspornie stanowi interes społeczny. Inwestor wyjaśnił, że realizacja przedmiotowej inwestycji wpłynie pozytywnie na ochronę środowiska i poprawę komfortu życia mieszkańców poprzez zmniejszenie emisji spalin. Realizacja inwestycji poprawa również stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem pieszych i rowerzystów. Zdaniem Inwestora inwestycja znacząco wpłynie na integrację dostępnych na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego środków transportu publicznego, co będzie miało bezpośredni wpływ na skrócenie czasu podróży oraz podniesiecie komfortu podróżowania pasażerów. Inwestycja przyczyni się do zmniejszenia kosztów społecznych i strat gospodarczych związanych ze stratami czasu i kosztami zdarzeń drogowych, które zostaną ograniczone i  wyeliminowane dzięki jej realizacji, zatem w interesie społecznym jest jak najszybsze i  najsprawniejsze zrealizowanie przedmiotowej inwestycji.

Biorąc pod uwagę fakt, że powyższe względy stanowią uzasadniony interes społeczny i gospodarczy, o którym mowa w art. 17 ust. 1 specustawy drogowej, organ przychylił się do wniosku Inwestora, nadając niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

Wojewoda wydaje decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek i zgodnie z wnioskiem właściwego zarządcy drogi, jeśli wniosek spełnia wymogi określone przepisami prawa. Niniejsza decyzja, zgodnie z art. 11f i art. 12 specustawy drogowej, zezwala na realizację inwestycji drogowej określając linie rozgraniczające teren inwestycji, zatwierdzając zgodnie z ww. liniami podziały nieruchomości oraz zatwierdza projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany.

Po ostatecznym dokonaniu oceny przedstawionych dokumentów, zebraniu i rozpatrzeniu całego materiału dowodowego oraz stwierdzeniu, że wnioskowana inwestycja spełnia łącznie warunki określone w ustawie z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, a wnioskodawca przedłożył wymagane przepisami powołanej powyżej ustawy dokumenty, orzeczono jak w sentencji.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Ministra Rozwoju i Technologii w Warszawie, Plac Trzech Krzyży 3/5, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.

Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

 

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

 

Nie pobrano opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej, na podstawie art. 7 pkt 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2111).

Załączniki:

Nr 1 - mapa w skali 1:500 określająca linie rozgraniczające teren inwestycji

Nr 2 - mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości na terenie Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, obręb 16 (arkusze 1-14)

Nr 3 - mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości na terenie Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, obręb 17 (arkusze 1-4)

Nr 4 - mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości na terenie Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, obręb 20 (arkusz 1)

Nr 5 - mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości na terenie Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, obręb 21 (arkusze 1-2)

Nr 6 - projekt budowlany zawierający projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany wraz z załącznikami (10 tomów)

 

Otrzymują:

  1. Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, reprezentowany przez pełnomocnika  (załączniki nr 1, 2, 3, 4, 5, 6 – po 1 egz.)
  2. Dotychczasowi właściciele i użytkownicy wieczyści – w drodze zawiadomienia
  3. Pozostałe strony –  w drodze obwieszczenia
  4. aa (załączniki nr 1, 2, 3, 4, 5, 6 – po 1 egz.)

 

 

Do wiadomości:

  1. Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego

ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź (załącznik nr 6 - 1 egz.)

  1. Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego wykonujący zadania starosty

(załączniki nr 2, 3, 4, 5 – 1 egz.)

(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w ewidencji gruntów)

  1. Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego (załączniki nr 2, 3, 4, 5 – 1 egz.)

(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w księgach wieczystych)

  1. Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego (e-PUAP)

(dot. sprawy znak: IRM.6220.33.9.2023.2024.KS)

  1. Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi (załącznik nr 1,2, 3 – 1 egz.)

 

Informacja o niniejszej decyzji oraz o możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy, podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1094, ze zm.).

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony,  i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

Materiały

Decyzja zrid. nr 166
Decyzja​_zrid​_nr​_166​_docx.pdf 0.30MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
12.11.2024 00:03 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Hubert Janiszewski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Decyzja Nr 166 /24 z dnia 23.10.2024 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - GPB-II.7820.5.2024.JN/RP 1.0 12.11.2024 00:03 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}