W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja Nr 168 /24 z dnia 5.11.2024 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - GPB-II.7820.6.2024.HJ/AS

12.11.2024

GPB-II.7820.6.2024.HJ/AS                        Łódź, 5 listopada 2024 r.

Decyzja Nr 168 /24 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej

Na podstawie art. 11a ust. 1, art. 11f ust. 1, art. 11i ust.1, art. 17 i art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 311), zwanej dalej „specustawą drogową”, oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku z dnia 09.07.2024 r., uzupełnionego i skorygowanego w dniu 02.09.2024 r., o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,

udzielam

Zarządowi Województwa Łódzkiego

reprezentowanemu przez Zastępcę Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi

z siedzibą w Łodzi przy al. Piłsudskiego 12

zezwolenia na realizację inwestycji drogowej,

polegającej na rozbudowie drogi wojewódzkiej Nr 785 na odcinku Silnica - Silniczka od km 10+773 do km 13+523,

w tym dla potrzeb realizacji przedmiotowej inwestycji drogowej:

  1. Określam wymagania dotyczące powiązania drogi z innymi drogami publicznymi, z określeniem ich kategorii (art. 11f ust. 1 pkt 1 specustawy drogowej):

Droga wojewódzka Nr 785, na odcinku Silnica – Silniczka, od km 10+773 do km 13+523, łączy się z następującymi drogami publicznymi:

  1. w km 11+620 skrzyżowanie z drogą gminną Nr 112608E klasa D strona lewa;
  2. w km 12+883 skrzyżowanie z drogą gminną Nr 112607E klasa D strona lewa;
  3. w km 12+528 skrzyżowanie z drogą powiatową Nr 3907E klasa Z strona prawa.
  1. Określam linie rozgraniczające teren inwestycji – granice pasa drogowego drogi wojewódzkiej Nr 785 (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru różowego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
  2. Określam linie rozgraniczające teren inwestycji – granice pasa drogowego drogi powiatowej Nr 3907E (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru niebieskiego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
  3. Określam linie rozgraniczające teren inwestycji – granice pasa drogowego drogi gminnej Nr 112608E (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru jasnozielonego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
  4. Określam linie rozgraniczające teren inwestycji – granice pasa drogowego drogi gminnej Nr 112607E (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru zielonego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
  5. Określam warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska, ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej oraz potrzeb obronności państwa (art. 11f ust. 1 pkt 3 specustawy drogowej):
  1. warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska:

Podczas realizacji i eksploatacji inwestycji należy zachować warunki określone w decyzji Wójta Gminy Żytno z dnia 19.12.2023 r., znak: RŚ.6220.8.2023.JT, o środowiskowych uwarunkowaniach oraz w ustawie Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 54);

  1. warunki wynikające z potrzeb ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej:

W toku realizacji inwestycji należy zachować warunki określone w ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 1292), a w szczególności, w przypadku odkrycia podczas prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych, przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, należy:

  • wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryty przedmiot;
  • zabezpieczyć, przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia;
  • niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków, a jeśli nie jest to możliwe, właściwego wójta (burmistrza, prezydenta miasta);
  1. warunki wynikające z potrzeb obronności państwa:

Realizowana inwestycja powinna spełniać warunki techniczne i funkcjonalne w zakresie przygotowania dróg na potrzeby obronności państwa.

  1. Określam wymagania dotyczące ochrony uzasadnionych interesów osób trzecich (art. 11f ust. 1 pkt. 4 specustawy drogowej):

Należy uwzględnić wszelkie warunki i normy wynikające z obowiązującego prawa, ze szczególnym uwzględnieniem art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725, ze zm.),  zwanej dalej „ustawą Prawo budowlane”, a zwłaszcza zapewniające:

      • dostęp do drogi publicznej,
      • możliwość korzystania z urządzeń istniejącej infrastruktury technicznej,
      • ochronę przed ponadnormatywnymi uciążliwościami spowodowanymi hałasem,
      • ochronę przed ponadnormatywnym zanieczyszczeniem powietrza, wody i gleby,
      • zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia.
  1. Zatwierdzam podział nieruchomości (art. 11f ust. 1 pkt 5 specustawy drogowej), oznaczonych poniżej numerami ewidencyjnymi działek zgodnie z katastrem nieruchomości, położonych w województwie łódzkim, na terenie powiatu radomszczańskiego, w gminie Żytno, w obrębach 0026 Silnica i 0020 Polichno, zgodnie z liniami rozgraniczającymi teren inwestycji (Tabela 1):

Oznaczenia numerów ewidencyjnych działek, przyjęte w poniższej tabeli:

Kolumna A - numery ewidencyjne działek, dla których niniejszą decyzją zatwierdzony zostaje podział nieruchomości.

Kolumna B - numery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości, zatwierdzonym niniejszą decyzją, położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji:

  • numery nieoznaczone gwiazdkami - numery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości pod rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 785, położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Województwa Łódzkiego;
  • (*) - numery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości pod rozbudowę drogi gminnej nr 112608E, położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Województwa Łódzkiego;
  • (**) - numer ewidencyjny działki, powstałej po podziale nieruchomości pod rozbudowę drogi gminnej nr 112607E, położonej w liniach rozgraniczających teren inwestycji, która z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, stanie się własnością Województwa Łódzkiego;
  • (***) - numer ewidencyjny działki, powstałej po podziale nieruchomości pod rozbudowę drogi powiatowej nr 3907E, położonej w liniach rozgraniczających teren inwestycji, która z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, stanie się własnością Województwa Łódzkiego;

Kolumna C - powierzchnia wydzielonych działek (w ha), położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, które staną się własnością Województwa Łódzkiego;

Kolumna D - numery ewidencyjne działek, powstałych wskutek podziału nieruchomości zatwierdzonego niniejszą decyzją, położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, które pozostają własnością dotychczasowego właściciela.

Tabela 1

Lp.

A

B

C

D

Gmina Żytno, obręb 0026 Silnica

1

131

131/2

0,0016

131/1

2

1083

1083/2

0,0002

1083/1

3

148

148/2

0,0023

148/1

4

149

149/2

0,0060

149/1

5

150

150/2

0,0062

150/1

6

151

151/2

0,0062

151/1

7

152

152/2

0,0060

152/1

8

153

153/2

0,0079

153/1

9

154

154/2

0,0080

154/1

10

155

155/2

0,0041

155/1

11

156

156/2

0,0045

156/1

12

157

157/2

0,0088

157/1

13

158

158/2

0,0103

158/1

14

159

159/2

0,0079

159/1

15

1116

1116/2

0,0011

1116/1

16

369

369/2

0,0068

369/1

17

370

370/2

0,0079

370/1

18

371/1

371/4

0,0089

371/3

19

371/2

371/6

0,0089

371/5

20

372

372/2

0,0188

372/1

21

373

373/2

0,0101

373/1

22

374

374/2

0,0110

374/1

23

375

375/2

0,0123

375/1

24

377/1

377/4

0,0281

377/3

25

377/2

377/6

0,0155

377/5

26

378

378/2

0,0106

378/1

27

379

379/2

0,0130

379/1

28

381

381/2

0,0139

381/1

29

382

382/2

382/3*

0,1078

0,0027

382/1

30

399

399/2

0,0042

399/1

31

573/1

573/5

573/4*

0,0966

0,0036

573/3

32

573/2

573/7

0,0322

573/6

33

1335

1335/2

0,0012

1335/1

34

1110

1110/1

0,0040

1110/2

35

805

805/1

0,0194

805/2

36

806

806/1

0,0832

806/2

37

808

808/1

0,0341

808/2

38

807

807/1

0,1075

807/2

39

809

809/1

0,0457

809/2

40

1224

1224/1

0,0062

1224/2

41

1225

1225/1

0,0062

1225/2

42

811

811/1

0,0124

811/2

43

812

812/1

0,0155

812/2

44

813

813/1

0,0158

813/2

45

814

814/1

0,0089

814/2

46

815/1

815/4

0,0016

815/5

47

815/2

815/6

0,0016

815/7

48

815/3

815/8

0,0048

815/9

49

1143

1143/1

0,0024

1143/2

50

816

816/1

0,0346

816/2

51

817

817/1

0,0173

817/2

52

818

818/1

0,0095

818/2

53

819

819/1

0,0094

819/2

54

820

820/1

0,0211

820/2

55

821

821/1

0,0215

821/2

56

822

822/1

0,0193

822/2

57

823

823/1

0,0192

823/2

58

824

824/1

0,0165

824/2

59

825

825/1

0,0210

825/2

60

826

826/1

0,1060

826/2

61

827

827/1

0,0750

827/2

62

829/3

829/6

0,0023

829/7

63

829/2

829/4

0,0719

829/5

64

832/1

832/4

0,0233

832/5

65

832/2

832/6

0,0246

832/7

66

832/3

832/8

0,0125

832/9

67

835

835/1

0,0208

835/2

Gmina Żytno, obręb 0020 Polichno

1

338

338/2

0,0202

338/1

2

337

337/2

0,0105

337/1

3

336/2

336/4

0,0038

336/3

4

336/1

336/6

0,0038

336/5

5

335

335/2

0,0062

335/1

6

547

547/2

0,0013

547/1

7

308/1

308/4

0,0213

308/3

8

308/2

308/6

0,0093

308/5

9

305/3

305/8

0,0101

305/7

10

305/4

305/10

0,0088

305/9

11

305/5

305/12

0,0087

305/11

12

305/6

305/14

0,0113

305/13

13

549

549/2

0,0024

549/1

14

326

326/2

0,0073

326/1

15

173

173/2**

0,0055

173/1

16

172/8

172/10

0,0121

172/9

17

616

616/2

0,0001

616/1

18

160

160/2

0,0018

160/1

19

159

159/2

0,0018

159/1

20

158

158/2

0,0021

158/1

21

157

157/2

0,0049

157/1

22

156

156/2

0,0047

156/1

23

155

155/2

0,0034

155/1

24

154

154/2

0,0046

154/1

25

153

153/2

0,0046

153/1

26

152/2

152/4

0,0027

152/3

27

151

151/2

0,0061

151/1

28

150

150/2

0,0026

150/1

29

149

149/2

0,0026

149/1

30

148

148/2

0,0023

148/1

31

147

147/2

0,0019

147/1

32

615

615/2

0,0005

615/1

33

619

619/2

0,0005

619/1

34

146

146/2

0,0005

146/1

35

614

614/2

0,0005

614/1

36

145/2

145/4

0,0038

145/3

37

144

144/2

0,0053

144/1

38

620

620/2

0,0006

620/1

39

143

143/2

0,0025

143/1

40

142

142/2

0,0060

142/1

41

141/2

141/4

0,0040

141/3

42

141/1

141/6

0,0011

141/5

43

140

140/2

0,0034

140/1

44

139

139/2

0,0009

139/1

45

657

657/1

0,0013

657/2

46

356

356/1

0,0008

356/2

47

596

596/1

0,0124

596/2

48

354

354/1

0,0029

354/2

49

353

353/1

0,0026

353/2

50

352

352/1

0,0029

352/2

51

577

577/1

0,0312

577/2

52

351

351/1

0,0035

351/2

53

350

350/1

0,0036

350/2

54

349

349/1

0,0047

349/2

55

348

348/1

0,0034

348/2

56

347

347/1

0,0477

347/2

57

340

340/2

340/3***

0,0086

0,0040

340/1

58

551

551/1

0,0222

551/2

59

333

333/1

0,0004

333/2

60

332

332/1

0,0004

332/2

61

645

645/1

645/2

0,0020

0,3776

645/3

62

646

646/1

0,0100

646/2

 

Mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości stanowią załącznik Nr 2 i 3 do niniejszej decyzji:

  • Nr 2 – arkusz 1 –  obręb 0026 Silnica
  • Nr 3 – arkusz 1– obręb 0020 Polichno

            Zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. g), j) specustawy drogowej, określam obowiązek budowy innych dróg publicznych na działkach wskazanych na mapie w skali 1:500, stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji oraz wyróżnionych gwiazdkami (*, **, ***) w Tabeli 1, zawartej w punkcie 8 niniejszej decyzji, w którym określono nieruchomości podlegające podziałowi, oraz zezwalam na wykonanie tego obowiązku. W myśl art. 11f ust. 2a specustawy drogowej, decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do przekazania wybudowanych i oddanych do użytkowania innych dróg publicznych właściwym zarządcom dróg.

  1. Określam nieruchomości oznaczone poniżej numerami ewidencyjnymi działek zgodnie z katastrem nieruchomości położone w całości lub w części w liniach rozgraniczających teren inwestycji, położone w województwie łódzkim, na terenie powiatu radomszczańskiego, w gminie Żytno, w obrębach 0026 Silnica i 0020 Polichno, stanowiące istniejący pas drogi wojewódzkiej Nr 785, stanowiące własność Województwa Łódzkiego, nie wymagające zatwierdzenia podziału:

Obręb 0026 Silnica - działka nr 1081/3 (w części);

Obręb 0020 Polichno - działka nr 550 (w całości).

  1. Określam nieruchomości lub ich części, według katastru nieruchomości, które stają się własnością Województwa Łódzkiego (art. 11f ust. 1 pkt 6 specustawy drogowej):

Nieruchomości powstałe wskutek podziału zatwierdzonego niniejszą decyzją, wskazane w punkcie 8 niniejszej decyzji, w Tabeli 1 w kolumnie B - które z mocy prawa, z dniem w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Województwa Łódzkiego.

  1. Zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany (art. 11f ust. 1 pkt 7 specustawy drogowej), stanowiący załącznik Nr 4 do niniejszej decyzji, dla zamierzenia inwestycyjnego obejmującego m.in.:
  • rozbudowę drogi wojewódzkiej od km 10+773 do km 13+523;
  • przebudowę i rozbudowę skrzyżowań z drogami gminnymi oraz powiatową;
  • przebudowę i rozbudowę drogi powiatowej nr 3907E;
  • przebudowę i rozbudowę dróg gminnych nr: 112608E, 112607E;
  • rozbiórkę i budowę przepustów pod korpusem drogi wojewódzkiej;
  • budowę chodników;
  • rozbiórkę i budowę zjazdów wraz z rowami krytymi pod zjazdami;
  • budowę zatok autobusowych;
  • budowę i przebudowę systemu odwodnienia, rowów otwartych i krytych, budowę kanalizacji deszczowej oraz drenażu;
  • przebudowę rowów melioracyjnych;
  • budowę kanału technologicznego;
  • budowę i przebudowę oświetlenia drogowego;
  • przebudowę sieci: energetycznej, wodociągowej oraz sieci teletechnicznej;

który opracowali niżej wymienieni projektanci:

  • inż. Mariusz Walczak, posiadający uprawnienia budowlane Nr KUP/0048/POOD/06 do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej, wpisany na listę członków Kujawsko-Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym KUP/BO/3491/02;
  • mgr inż. Krzysztof Giesa, posiadający uprawnienia budowlane Nr 2019/00/U do projektowania w specjalnościach instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w zakresie linii, instalacji i urządzeń liniowych oraz stacyjnych oraz posiadający uprawnienia budowlane Nr 195/91/OP do wykonywania samodzielnej funkcji projektanta oraz kierownika budowy i robót w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych, wpisany na listę członków Opolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym OPL/IE/1002/01;
  • mgr inż. Kazimierz Arczyński, posiadający uprawnienia budowlane Nr 247/71/Op do projektowania w specjalności instalacji i urządzeń sanitarnych, wpisany na listę członków Opolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym OPL/IS/0108/01.
  1. Określam szczegółowe warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. a specustawy drogowej):
  1. budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu i projektem architektoniczno-budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną;
  2. należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach  branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych;
  3. budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów  dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
  4. kierownik budowy jest obowiązany prowadzić dziennik budowy;
  5. istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej jest dopuszczalne jedynie po uzyskaniu decyzji o zmianie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
  1. Określam szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. d specustawy drogowej):

Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 4, pkt 14 lit. b i pkt 15 oraz § 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzaju obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. z 2001 r. Nr 138 poz. 1554) – nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności inżynieryjnej drogowej.

 

  1. Ustalam warunki dotyczące budowy sieci uzbrojenia terenu oraz budowy i przebudowy istniejących sieci uzbrojenia terenu, przebudowy urządzeń wodnych, przebudowy innych dróg publicznych oraz rozbiórki i budowy zjazdów (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. e, f, g, h specustawy drogowej):
  1. Określam obowiązek budowy sieci uzbrojenia terenu oraz budowy i przebudowy istniejących sieci uzbrojenia terenu, przebudowy urządzeń wodnych, przebudowy innych dróg publicznych oraz rozbiórki i budowy zjazdów, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na nieruchomościach określonych poniżej w Tabeli 2.
  2. Dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 14 podpunkt a) niniejszej decyzji, określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na budowę sieci uzbrojenia terenu oraz budowę i przebudowę istniejących sieci uzbrojenia terenu, przebudowę urządzeń wodnych, przebudowę innych dróg publicznych oraz rozbiórkę i budowę zjazdów, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 2).
  3. Określam ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości na działkach zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 2) na rzecz każdoczesnego właściciela sieci i urządzeń wodnych – na potrzeby konserwacji i usuwania awarii sieci uzbrojenia terenu i urządzeń wodnych.

Tabela 2

Lp.

Nr działki/ nr działki po podziale

 

Nr działki przed podziałem

Powierzchnia

terenu zajęta

na cel przebudowy [m2]

Wykonywane roboty

Gmina Żytno, obręb 0026 Silnica

1

1116/1

1116

436

Przebudowa rowu melioracyjnego

2

159/1

159

33

Przebudowa rowu melioracyjnego

3

377/3

377/1

19

Rozbiórka i budowa zjazdu

4

382/1

382

612

Przebudowa rowu melioracyjnego

5

 

399/1

 

399

150

Przebudowa rowu melioracyjnego,

przebudowa drogi gminnej nr 112608E

6

572/2

 

18

Przebudowa rowu melioracyjnego

7

1117

 

18

Przebudowa rowu melioracyjnego

8

1335/1

1335

277

Przebudowa rowu melioracyjnego

9

1110/2

1110

57

Rozbiórka i budowa zjazdu

10

806/2

806

80

Przebudowa rowu melioracyjnego

11

573/6

573/2

217

Przebudowa rowu melioracyjnego

12

835/2

835

135

Przebudowa rowu melioracyjnego

Gmina Żytno, obręb 0020 Polichno

1

338/1

338

239

Przebudowa rowów melioracyjnych

2

336/5

336/1

8

Przebudowa oświetlenia drogowego

3

308/3

308/1

10

Przebudowa oświetlenia drogowego

4

305/7

305/3

9

Przebudowa oświetlenia drogowego

5

326/1

326

303

Przebudowa: oświetlenia drogowego, sieci energetycznej i teletechnicznej

6

325

 

92

Przebudowa: oświetlenia drogowego, sieci energetycznej i teletechnicznej

7

324

 

11

Przebudowa: oświetlenia drogowego, sieci energetycznej i teletechnicznej

8

322

 

4

Przebudowa oświetlenia drogowego

9

313

 

9

Przebudowa oświetlenia drogowego

10

565

 

327

Przebudowa drogi gminnej nr 112607E, budowa oświetlenia drogowego

11

173/1

173

15

Przebudowa sieci energetycznej

12

657/2

657

195

Przebudowa rowu melioracyjnego

13

356/2

356

41

Przebudowa rowu melioracyjnego

14

340/1

340

200

Przebudowa sieci energetycznej

15

551/2

551

4317

Przebudowa drogi powiatowej nr 3907E, przebudowa rowu drogowego, rozbiórka i budowa zjazdów, budowa kanalizacji deszczowej, budowa oświetlenia drogowego, przebudowa sieci teletechnicznej

16

528

 

900

Przebudowa rowu melioracyjnego

Działki nie podlegające podziałowi zapisano pogrubioną czcionką.

Granice terenu niezbędnego dla wykonania robót określonych w Tabeli 2, niniejszej decyzji, na nieruchomościach położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oznaczone zostały na projekcie zagospodarowania terenu i na mapie przedstawiającej proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu, stanowiących załączniki do decyzji o zezwoleniu na realizację ww. inwestycji drogowej.

Zgodnie z art. 11f ust. 2 specustawy drogowej do ograniczeń, o których mowa w ust. 1 pkt 8 lit. i, przepisy art. 124 ust. 4-7 i art. 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145) stosuje się odpowiednio.

  1. Inwestor – Zarząd Województwa Łódzkiego - jest zobowiązany do przywrócenia nieruchomości do stanu poprzedniego, niezwłocznie po dokonaniu budowy sieci uzbrojenia terenu oraz budowy i przebudowy istniejących sieci uzbrojenia terenu, przebudowy urządzeń wodnych, przebudowy innych dróg publicznych oraz rozbiórki i budowy zjazdów.
  2. Jeżeli przywrócenie nieruchomości do stanu poprzedniego jest niemożliwe albo powoduje nadmierne trudności lub koszty, właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości przysługuje odszkodowanie. Odszkodowanie powinno odpowiadać wartości poniesionych szkód. Jeżeli wskutek przebudowy sieci uzbrojenia terenu zmniejszy się wartość nieruchomości, odszkodowanie powiększa się o kwotę odpowiadającą temu zmniejszeniu. Odszkodowanie, o którym mowa wyżej, ustala Wojewoda Łódzki, w odrębnej decyzji.
  3. Jeżeli budowa sieci uzbrojenia terenu oraz budowa i przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu, przebudowa urządzeń wodnych, przebudowa innych dróg publicznych oraz rozbiórka i budowa zjazdów uniemożliwia właścicielowi albo użytkownikowi wieczystemu dalsze prawidłowe korzystanie z nieruchomości w sposób dotychczasowy albo w sposób zgodny z jej dotychczasowym przeznaczeniem, właściciel  lub użytkownik wieczysty może żądać, aby Inwestor nabył od niego na rzecz Województwa Łódzkiego, w drodze umowy, własność albo użytkowanie wieczyste nieruchomości.
  4. Właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości jest obowiązany udostępnić nieruchomość w celu wykonania robót budowlanych związanych z budową lub przebudową sieci uzbrojenia terenu, przebudową innych dróg publicznych oraz rozbiórką, budową i przebudową zjazdów a także wykonania czynności związanych z czynności związanych z konserwacją oraz usuwaniem awarii sieci uzbrojenia terenu. Obowiązek udostępnienia nieruchomości podlega egzekucji administracyjnej.
  5. Ostateczna decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do dokonania wpisu w księdze wieczystej.
  1. Zobowiązuję Inwestora przed przystąpieniem do użytkowania do zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy co najmniej 14 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania.
  2. Określam warunki dotyczące gospodarowania odpadami:

Z odpadami powstającymi na etapie realizacji inwestycji należy postępować zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1587, ze zm.).

Powstałe odpady budowlane należy gromadzić selektywnie, w warunkach uniemożliwiających szkodliwe działanie na środowisko i zdrowie ludzi, a następnie przekazać je podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania odpadami.

  1. Określam termin wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń na 120 dzień od dnia, w którym niniejsza decyzja stała się ostateczna (art. 16 ust. 2 specustawy drogowej), z zastrzeżeniem warunków wynikających z nadania decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności.
  2. Nadaję niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności ze względu na uzasadniony interes społeczny i gospodarczy (art. 17 ust. 1 specustawy drogowej).

Zgodnie z art. 17 ust. 3 specustawy drogowej, nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności:

  • zobowiązuje do niezwłocznego wydania nieruchomości, opróżnienia lokali i innych pomieszczeń;
  • uprawnia do faktycznego objęcia nieruchomości w posiadanie przez właściwego zarządcę drogi;
  • uprawnia do rozpoczęcia robót budowlanych;
  • uprawnia do wydania przez właściwy organ dziennika budowy.

 

UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia 09.07.2024 r. Inwestor - Zarząd Województwa Łódzkiego, reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi, wystąpił do Wojewody Łódzkiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej, w trybie art. 11a ust. 1 specustawy drogowej.

Po analizie wniosku Wojewoda Łódzki pismem z dnia 29.08.2024 r. wezwał Inwestora do usunięcia braków formalnych, uniemożliwiających wszczęcie postępowania. Brakujące dokumenty zostały przedłożone w dniu 02.09.2024 r. Inwestor przedłożył skorygowany wniosek, mapę z proponowanym przebiegiem drogi oraz skorygowaną mapę podziałową dla działki 1143 obr. 0026 Silnica, zgodnie z wezwaniem.

Wniosek zawierał m.in.:

  1. mapę w skali 1:500 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
  2. analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
  3. mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
  4. określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
  5. trzy egzemplarze projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy – Prawo budowlane, aktualnym na dzień opracowania projektu,
  6. opinię Zarządu Województwa Łódzkiego z dnia 23.05.2024 r., znak: BPPWŁ.ZP.4041.62.2024;
  7. wystąpienie zarządcy drogi z dnia 16.05.2024 r., znak: ID.611.519.2024.PG.785 do Wójta Gminy Żytno o wyrażenie opinii, na podstawie art. 11b ust. 1 specustawy drogowej, dotyczącej przedmiotowej inwestycji drogowej;
  8. opinię Zarządu Powiatu Radomszczańskiego z dnia 28.05.2024 r., (przekazana przy piśmie z dnia 29.05.2024 r., znak: PD.7134.1.101.2024);
  9. opinię Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia 06.06.2024 r., znak: W.RPP.430.210.2024.AT;
  10. opinię Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 14.06.2024 r., znak: WUOZ-ZA.5152.169.2024.IW;
  11. opinię Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach z dnia 17.06.2024 r., znak: ES.2210.2.117.2024.AS;
  12. decyzję Wójta Gminy Żytno z dnia 19.12.2023 r., znak: RŚ.6220.8.2023.JT, o środowiskowych uwarunkowaniach, stwierdzającą brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, wraz z potwierdzeniem jej ostateczności;
  13. decyzję Dyrektora Zarządu Zlewni w Piotrkowie Trybunalskim Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia  08.07.2024 r., znak: WP.ZUZ.4210.2.2024.AD, o udzieleniu pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych oraz usługę wodną w zakresie odprowadzania wód opadowych i roztopowych wylotami do rowów drogowych, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

Inwestor oświadczył, że Wójt Gminy Żytno nie wydał opinii określonej w art. 11b ust. 1 specustawy drogowej w ustawowym terminie 14 dni od dnia otrzymania od zarządcy drogi wniosku o wydanie opinii, co zgodnie z art. 11b ust. 2 specustawy drogowej traktuje się jako brak zastrzeżeń do wniosku.

Ponadto Inwestor oświadczył, że ze względu na fakt, iż na odcinku drogi objętym zakresem wniosku o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej brak jest terenów i obiektów, o których mowa w art. 11d ust. 1 pkt 8 lit. a, b, c, ca, g, ga specustawy drogowej, opinie: ministra właściwego do spraw zdrowia, dyrektora właściwego urzędu morskiego, właściwego organu nadzoru górniczego, ministra właściwego do spraw środowiska, właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej, podmiotu zarządzającego w rozumieniu ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1796), nie były wymagane. Dodatkowo Inwestor oświadczył, że droga wojewódzka Nr 785 nie należy do transeuropejskiej sieci drogowej.  

            Inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1839). W związku z powyższym, zgodnie z art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1112), zwanej dalej „ustawą ooś”, inwestor uzyskał decyzję Wójta Gminy Żytno z dnia 19.12.2023 r., znak: RŚ.6220.8.2023.JT o środowiskowych uwarunkowaniach, w której Wójt Gminy Żytno stwierdził brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

O wszczęciu przedmiotowego postępowania, stosownie do art. 11 d ust. 5 specustawy drogowej, organ zawiadomił Inwestora pismem z dnia 13.09.2024 r. Do właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości, objętych wnioskiem o wydanie przedmiotowej decyzji, zostały skierowane indywidualne zawiadomienia na adresy wskazane w ewidencji gruntów. Dane osobowe i adresy właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem, ustalono na podstawie wypisów z rejestru gruntów, otrzymanych od Starosty Radomszczańskiego, według stanu na dzień 12.07.2024 r. oraz 16.07.2024 r. Zawiadomienie zawierało w szczególności oznaczenie nieruchomości lub ich części, objętych wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, według katastru nieruchomości oraz informację o terminie i miejscu, w którym strony mogą się zapoznać z aktami sprawy (art. 11d ust. 6 specustawy drogowej). Ponadto poinformowano strony postępowania, że z dniem zawiadomienia, nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami. Czynność prawna dokonana z naruszeniem zakazu, o którym mowa wyżej, jest nieważna (art. 11d ust. 9 i 10 specustawy drogowej).

Pozostałe strony postępowania zostały zawiadomione poprzez obwieszczenie zamieszczone:

  • w prasie lokalnej (wydanie łódzkie Gazety Wyborczej) – w dniu 18.09.2024 r.;
  • na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi - w dniach od 18.09.2024 r. do 02.10.2024 r.;
  • w urzędowym publikatorze teleinformatycznym - Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi - w dniu 18.09.2024 r. na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
  • na tablicy ogłoszeń oraz w urzędowym publikatorze teleinformatycznym – Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Żytno – w dniach od 18.09.2024 r. do 03.10.2024 r.

W trakcie trwania postępowania dotyczącego wydania zezwolenia na realizację przedmiotowej inwestycji do tutejszego organu nie wpłynęły żadne wnioski ani zastrzeżenia składane przez strony postępowania. Ponadto strony postępowania nie skorzystały z możliwości zapoznania się z dokumentacją.

Niniejszą decyzją nałożono obowiązek zachowania warunków realizacji przedsięwzięcia, określonych w ostatecznej decyzji Wójta Gminy Żytno z dnia 19.12.2023 r., znak: RŚ.6220.8.2023.JT, o środowiskowych uwarunkowaniach. Warunki te uwzględnione zostały także w zatwierdzonym niniejszą decyzją projekcie zagospodarowania terenu i projekcie architektoniczno-budowlanym, m.in. zaprojektowano ogrodzenia ochronno-naprowadzające dla płazów, przejścia dla płazów oraz przepusty pod koroną drogi wojewódzkiej.

Dla przedmiotowej inwestycji mają zastosowanie przepisy techniczno-budowlane, obowiązujące przed dniem wejścia w życie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 lipca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1518), które weszło w życie w dniu 21 września 2022 r., to jest przepisy rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 2016 r. poz. 124 ze zm.).

Wobec nieprawidłowości w przedłożonym projekcie budowlanym, w tym niezgodności z wnioskiem oraz mapą z proponowanym przebiegiem drogi, Wojewoda Łódzki postanowieniem Nr 280/24 z dnia 02.10.2024 r., nałożył na Inwestora obowiązek ich usunięcia i doręczenia niezbędnych dokumentów w terminie 60 dni od daty otrzymania postanowienia.

Odpowiadając na postanowienie Wojewody Łódzkiego Nr 280/24 z dnia 02.10.2024 r., Inwestor w dniu 21.10.2024 r. przedłożył do tut. organu wymagane dokumenty, w tym trzy egzemplarze uzupełnionego i skorygowanego projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego, wraz z korektą wniosku i mapy z proponowanym przebiegiem drogi, wypełniając tym samym warunki postanowienia Wojewody Łódzkiego Nr 280/24 z dnia 02.10.2024 r.

W dniu 09.07.2024 r., wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej, Inwestor wniósł także o nadanie tej decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności, z uwagi na uzasadniony interes społeczny i gospodarczy. Uzasadniając wniosek Inwestor podkreślił, że przedmiotowa inwestycja stanowi przedsięwzięcie mające na celu poprawę bezpieczeństwa i wyprowadzenie ruchu komunikacyjnego powiatu radomszczańskiego w kierunku województwa świętokrzyskiego. Na drodze wojewódzkiej Nr 785, występuje duże natężenie ruchu kołowego samochodów osobowych i ciężarowych. Zwiększone obciążenie ruchem przyczyniło się do pogorszenia stanu technicznego drogi, przez co droga wymaga podjęcia natychmiastowych działań inwestycyjnych. Ponadto droga nie posiada chodników ani zatok autobusowych, co stanowi bardzo duże zagrożenie dla pieszych oraz negatywnie wpływa na płynność ruchu pojazdów. Dodatkowym problemem jest brak prawidłowego odwodnienia drogi. Powstające po opadach deszczu rozlewiska wody powodują zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zły stan techniczny drogi, brak funkcjonującego systemu odwodnienia, brak właściwej płynności ruchu powodują zwiększenie oddziaływań drogi na tereny przyległe co pogarsza warunki zamieszkania oraz użytkowania nieruchomości przyległych do drogi. Rozwiązania projektowe, przyjęte w projekcie rozbudowy drogi wojewódzkiej, zakładają usunięcie opisanych powyżej mankamentów. W ramach inwestycji powstanie nowy układ drogowy. Nowa konstrukcja jezdni zapewni nośność drogi dostosowaną do skali prowadzonego ruchu drogowego i odpowiednią trwałość zapewniającą utrzymanie parametrów drogi w perspektywie czasu jej eksploatacji. W ramach przedsięwzięcia zaprojektowano budowę kanalizacji deszczowej oraz rowów co zapewni prawidłowe odwodnienie pasa drogowego. Wybudowanie chodnika wpłynie na bezpieczeństwo pieszych. Inwestycja ta poprawi bezpieczeństwo na drodze, zminimalizuje ilość kolizji i wypadków oraz wpłynie na możliwość szybszego przejazdu służb ratunkowych.

Biorąc pod uwagę fakt, że powyższe względy stanowią uzasadniony interes społeczny i gospodarczy, o którym mowa w art. 17 ust. 1 specustawy drogowej, organ przychylił się do wniosku Inwestora, nadając niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

            W świetle przepisów specustawy drogowej, organy orzekające nie mają uprawnienia do oceny racjonalności, czy też słuszności przyjętych we wniosku rozwiązań projektowych, gdyż postępowanie w sprawie zezwolenia na realizację danej inwestycji drogowej toczy się na wniosek zarządcy drogi, którym to wnioskiem organ administracji jest związany. Regulacja zawarta w art. 11a ust. 1, art. 11e oraz art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy wskazuje na związanie organu określeniem linii rozgraniczających teren, w tym granicami pasów drogowych. Organ nie może dokonywać jakichkolwiek zmian, np. w zakresie lokalizacji, przebiegu oraz planowanych parametrów technicznych konkretnej inwestycji. Organ wydający zezwolenie realizacyjne nie może też na podstawie art. 11f ust.1 pkt 1 i pkt 4, art. 12 ust. 2 i ust. 4 specustawy drogowej oraz § 6 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie oceniać niezbędności i celowości realizacji inwestycji w kształcie przedstawionym przez inwestora, jeżeli zaproponowane rozwiązanie projektowe nie narusza prawa. Rolą orzekającego w sprawie organu jest sprawdzenie kompletności wniosku w świetle wymogów ustawowych oraz tego, czy koncepcja składającego wniosek mieści się w granicach wyznaczonych przez prawo  (wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 17 sierpnia 2022 r., sygn. akt  II OSK 1242/21).

Inwestor jest zatem kreatorem miejsca, sposobu i kształtu realizacji inwestycji, natomiast organ orzekający wyznacza dopuszczalne prawem granice tej kreacji, poprzez dokonywanie oceny prawnej, kończącej się aktem władztwa publicznego, zakreślającego te granice. Zadaniem organu jest bowiem sprawdzenie, czy wyznaczone przez wnioskodawcę linie rozgraniczające pas drogowy oraz zaproponowane rozwiązania techniczne odpowiadają woli ustawodawcy wyrażonej w innych regulacjach prawnych, mających znaczenie dla wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

            Zatem organ właściwy do wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nie jest upoważniony do korygowania rozwiązań przyjętych we wniosku o wydanie ww. decyzji. To inwestor samodzielnie dokonuje wyboru najbardziej korzystnych rozwiązań lokalizacyjnych i następnie techniczno-wykonawczych inwestycji.

Wojewoda wydaje decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek i zgodnie z wnioskiem właściwego zarządcy drogi, jeśli wniosek spełnia wymogi określone przepisami prawa. Niniejsza decyzja, zgodnie z art. 11f i art. 12 specustawy drogowej, zezwala na realizację inwestycji drogowej określając linie rozgraniczające teren inwestycji, zatwierdzając zgodnie z ww. liniami podziały nieruchomości oraz zatwierdza projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany.

Po ostatecznym dokonaniu oceny przedstawionych dokumentów, zebraniu i rozpatrzeniu całego materiału dowodowego oraz stwierdzeniu, że wnioskowana inwestycja spełnia łącznie warunki określone w ustawie z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, a wnioskodawca przedłożył wymagane przepisami powołanej powyżej ustawy dokumenty, orzeczono jak w sentencji.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Ministra Rozwoju i Technologii w Warszawie, Plac Trzech Krzyży 3/5, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

 

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

Jakub Lepalczyk

Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

 

Nie pobrano opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej, na podstawie art. 7 pkt 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 2111).

Załączniki:

Nr 1 – mapa w skali 1:500 określająca linie rozgraniczające teren inwestycji

Nr 2 – mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości, obręb 0026 Silnica

Nr 3 – mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości, obręb 0020 Polichno

Nr 4 – projekt budowlany obejmujący projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany z załącznikami (10 tomów)

 

Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy, ze wskazaniem dnia udostępnienia treści decyzji w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

 

Otrzymują:

  1. Zarząd Województwa Łódzkiego

reprezentowany przez Zastępcę Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi

al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź (załączniki nr 1-4 – po 1 egz.)

  1. Dotychczasowi właściciele i użytkownicy wieczyści  - w drodze zawiadomienia
  2. Pozostałe strony – w drodze obwieszczenia
  3. aa (załączniki nr 1-4 – po 1 egz.)

 

Do wiadomości:

  1. Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Łodzi

90-113 Łódź, ul. Traugutta 25  (załącznik nr 4 – 1 egz.)

  1. Wójt Gminy Żytno (ePUAP)

(znak: RŚ.6220.8.2023.JT)

  1. Starosta Radomszczański

ul. Leszka Czarnego 22, 97-500 Radomsko

(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w ewidencji gruntów)

  1. Zarząd Województwa Łódzkiego

al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź (załączniki nr 2-3 – 1 egz.)

(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w księgach wieczystych)

  1. Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi

90-002 Łódź, ul. Tuwima 28 (załączniki nr 2-3 – po 1 egz.)

 

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

Materiały

Nr 168 - Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
Nr​_168​_-​_Decyzja​_o​_zezwoleniu​_na​_realizację​_inwestycji​_drogowej.pdf 0.26MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
12.11.2024 00:03 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Hubert Janiszewski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Decyzja Nr 168 /24 z dnia 5.11.2024 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - GPB-II.7820.6.2024.HJ/AS 1.0 12.11.2024 00:03 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}