W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja Wojewody Łódzkiego Nr 33/22 z dnia 8 marca 2022 r. o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę

23.03.2022

Łódź, 8 marca 2022 r.

GPB-II.7840.194.2021  (WM/HJ)

 

DECYZJA Nr 33/22

 

            Na podstawie art. 15, art. 16, art. 34 oraz art. 38 pkt 4 lit. h ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1836), zwanej dalej specustawą, oraz art. 28, 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351, ze zm.), oraz art. 84, art. 85 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1098, ze zm.) i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735, ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku o pozwolenie na budowę złożonego 7.12.2021 r., skorygowanego 13.12.2021 r., 17.12.2021 r. i 03.03.2022 r.,

 

I. Zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu

oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielam pozwolenia na budowę

dla:

Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie

33-100 Tarnów, ul. Wojciecha Bandrowskiego 16

 

obejmujące:

zadanie inwestycyjne pn. „Budowa gazociągu wysokiego ciśnienia MOP 6,3 DN 500 relacji Kalisz – Sieradz” – dla odcinka gazociągu nr 3 o długości 23,8 km od pkt T do pkt U wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi, w ramach zamierzenia budowlanego pn. „Budowa gazociągu Kalisz – Sieradz – Meszcze wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi na terenie województwa łódzkiego i wielkopolskiego”, na nieruchomościach położonych w województwie łódzkim, powiecie sieradzkim, oznaczonych niżej wymienionymi numerami ewidencyjnymi działek:

GMINA WRÓBLEW:

obręb 0005 Dziebędów: 21, 62, 63/1, 63/3, 63/4, 63/5, 64, 65, 69;

obręb 0009 Inczew: 2/8, 2/11, 2/12, 2/14, 3, 4/16, 5, 21/3;

obręb 0026 Słomków Suchy: 1, 12, 13/1, 13/2, 14/2, 15, 16, 18, 19/1, 19/2, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 45, 46, 47, 49/1, 49/2, 51/6, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 342, 343;

obręb 0012 Kobierzycko: 5/1, 5/2, 266, 267, 268, 399/1, 407, 410/2, 415, 419/1, 419/2, 420, 421, 422/1, 428;

0014 Kościerzyn Rozp. Maj.: 1/2, 1/3, 2, 4, 5, 7/1, 7/2, 55, 82/4, 82/5, 82/6, 86/1, 86/2, 86/3, 88/1, 88/2, 90/1, 90/3, 92/2, 92/3, 93, 96, 98, 99, 101, 103/1, 103/2, 104/3, 104/2, 105, 106, 108, 117, 192;

GMINA SIERADZ

obręb 0001 Biskupice: 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 453, 454, 455;

obręb 0012 Dzierlin: 7, 8, 9/1, 162/4, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 217, 218, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 278, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 312, 313, 339/2, 347, 348;

obręb 0006 Charłupia Mała: 488, 490, 492, 502, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 632, 665/1, 666/1, 667/1, 668, 669, 670/1, 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678, 679/1, 680/1, 681/1, 681/2, 682/1, 682/2, 682/3, 683/1, 683/2, 684/1, 685/1, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 761, 762/1, 786;

obręb 0013 Dzigorzew: 61, 62, 63, 64, 111, 112, 126/1, 126/2, 126/3, 128/1, 130, 131, 132, 133/1, 133/2, 133/3, 134/1, 134/2, 134/3, 135/1, 135/2, 135/3, 136/1, 136/2, 136/3, 137, 138/3, 139, 141, 143, 145, 147, 149/1, 149/2, 151/1, 401, 402, 419/2, 433, 434, 435, 436/1, 436/3, 437, 438, 442, 491, 492, 493, 494, 547, 596, 597, 632, 699, 700;

obręb 0024 Mnichów: 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 40, 51, 52, 53, 90, 100, 101, 102, 140/1, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 275/1, 280, 281, 284;

obręb 0023 Męka: 117/1, 118, 118/1, 120/1, 120/2, 156/1, 157, 157/1, 158/1, 158/2, 161, 162/1, 162/2, 163, 164, 216, 217, 218, 218/2, 219, 220/1, 631/2, 633, 634, 681;

obręb 0022 Męcka Wola: 1310, 1312, 1337/1, 1343/4, 1344;

GMINA MIASTO SIERADZ

obręb 0027: 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 44, 45, 46/1, 47/2;

obręb 0032: 37/25, 125, 126, 133, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 197/4, 199, 201, 202, 204;

obręb 0031: 1/1, 2/1, 3, 4, 5, 6, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 100/1, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 155, 156;

obręb 0030: 210, 211, 213/1, 214/1, 216/1, 217, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 408, 409/1, 410/1, 411, 412, 413, 414/1, 415/1, 415/2, 416/1, 417, 418, 419/1, 420, 421, 422, 423, 424/3, 424/4, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443/1, 443/2, 480/5, 480/6, 583/1, 583/2, 584/1, 585/1, 586/1, 587/3, 587/4, 587/2, 588/1, 588/2, 589/6, 589/7, 589/8, 589/9, 589/10, 589/5, 590/8, 590/9, 590/10, 590/11, 591/1,

 

według projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego, które opracowali niżej wymienieni projektanci:

  • mgr inż. arch. Władysław Piotr Sikora, posiadający uprawnienia budowlane numer ewidencyjny RP-Upr/140/91 upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji projektanta w specjalności architektonicznej, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Architektów RP pod numerem MP-0803;
  • mgr inż. Paweł Antoni Stąsiek, posiadający uprawnienia budowlane numer ewidencyjny DOŚ/0141/PBS/17 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wpisany na listę członków Dolnośląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym DOŚ/IS/0385/17;
  • mgr inż. Piotr Paweł Boruta, posiadający uprawnienia budowlane numer ewidencyjny MAP/0606/PWBS/15 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/IS/0233/16;
  • inż. Elżbieta Marzec-Gurbiel, posiadająca uprawnienia budowlane numer ewidencyjny RP-Upr.747/94 upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji projektanta w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wpisana na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/BO/2592/01;
  • mgr inż. Michał Karol Chrzanowski, posiadający uprawnienia budowlane numer ewidencyjny MAP/0004/POOD/12 do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/BD/0295/12;
  • mgr inż. Krzysztof Drogoś, posiadający uprawnienia budowlane numer ewidencyjny 95/2002 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/IE/0150/03;
  • mgr inż. Piotr Antoniuk, posiadający uprawnienia budowlane numer ewidencyjny PDL/0179/PBE/15 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Podlaskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym PDL/IE/0003/16;
  • mgr inż. Łukasz Grzelak, posiadający uprawnienia budowlane numer ewidencyjny PDL/0084/PWOE/13 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Podlaskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym PDL/IE/0073/13;
  • mgr inż. Hanna Matus, posiadająca uprawnienia budowlane numer ewidencyjny St- 707/89 upoważniające do pełnienia samodzielnej funkcji projektanta w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych, wpisana na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/IE/6337/01;
  • tech. Eugeniusz Chuderski, posiadający uprawnienia budowlane numer ewidencyjny 1628/99/U do projektowania w specjalnościach instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w zakresie linii, instalacji i urządzeń liniowych, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/IE/5727/02;
  • mgr inż. Tadeusz Frączysty, posiadający uprawnienia budowlane numer ewidencyjny MAP/0309/PWBS/15 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/IS/0305/15,

z zachowaniem następujących warunków:

  1. Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
  1. budowę (roboty budowlane) można rozpocząć jedynie na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę (zgodnie z art. 28 ustawy - Prawo budowlane);
  2. budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu i projektem architektoniczno-budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną;
  3. należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach branżowych,     postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych;
  4. budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
  5. w czasie wykonywania robót budowlanych należy przestrzegać praw osób        trzecich;
  6. kierownik budowy (robót) jest obowiązany prowadzić dziennik budowy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 6 września 2021 r. w sprawie sposobu prowadzenia dzienników budowy, montażu i rozbiórki (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1686).
  7. Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:

- na podstawie § 2 ust. 1 pkt 3 lit. b i pkt 13 lit. a oraz § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. z 2001 r. Nr 138, poz. 1554) – nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych.

  1. Szczegółowe warunki w zakresie ochrony środowiska:

- w trakcie prac budowlanych Inwestor jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych poprzez wykorzystywanie i przekształcanie wymienionych elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne w związku z realizacją inwestycji oraz objęte zatwierdzonym projektem budowlanym, wymogami uzgodnień i decyzji organów i instytucji opiniujących i uzgadniających projekt budowlany a w szczególności decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 8/2021 z dnia 9.06.2021 r., znak: WOOŚ.420.69.2019.ARu.49, o środowiskowych uwarunkowaniach,

- wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-4 oraz art. 42 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane oraz art. 75 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1973, ze zm.).

 

II. Zezwalam na usunięcie drzew i krzewów

 

  1. Zezwalam na usunięcie drzew i krzewów kolidujących z przedmiotową inwestycją, znajdujących się na nieruchomościach wskazanych poniżej, objętych decyzjami Wojewody Łódzkiego Nr 5/2021 z 26.08.2021 r. oraz Nr 9/2021 z 13.10.2021 r. o ustaleniu lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu:

GMINA WRÓBLEW:

  • obręb 0005 Dziebędów, działka ewid. nr 21;
  • obręb 0009 Inczew, działka ewid. nr 4/16;
  • obręb 0026 Słomków Suchy, działki ewid. nr 56, 56/1, 49/1, 49/2, 47, 343, 342, 19/2, 18;
  • obręb 0012 Kobierzycko, działki ewid. nr 410/2, 428;
  • obręb 0014 Kościerzyn Rozp. Maj, działki ewid. nr 55, 86/1, 86/2, 92/2, 93, 99;

GMINA SIERADZ:

  • obręb 0001 Biskupice, działka ewid. nr: 454;
  • obręb 0012 Dzierlin, działki ewid. nr: 8, 262;
  • obręb 0024 Mnichów, działki ewid. nr: 28, 280, 284;
  • obręb 0023 Męka, działki ewid. nr 118, 118/1, 117/1, 158/2, 158/1, 218;
  • obręb 0013 Dzigorzew, działki ewid. nr 126/3, 419/2, 402, 133/3, 133/1, 436/1;
  • obręb 0022 Męcka Wola, działka ewid. nr 1344;

MIASTO SIERADZ:

  • obręb 0027, działka ewid. nr: 5;
  • obręb 0032, działki ewid. nr 167, 168, 169, 170, 171;
  • obręb 0031, działki ewid. nr 4, 126, 151;
  • obręb 0030, działki ewid. nr 210, 408, 420, 430, 435, 583/1, 585/1, 587/1, 587/2, 589/4.

rosnących w pasie montażowym, które zostały szczegółowo wskazane w „Inwentaryzacji znajdujących się na terenie objętym wnioskiem drzew i krzewów – zestawienie drzew i krzewów przewidzianych do wycinki w pasie montażowym na terenach nie będących lasami oznaczonymi w ewidencji jako Ls – ODCINEK 3”, stanowiącej załącznik do wniosku o pozwolenie na budowę (art. 16 ust. 2 pkt 1 specustawy).

 

  1. Ustalam opłatę za usunięcie 594 sztuk drzew i 8051 m2 krzewów na kwotę 807 256 zł (słownie: osiemset siedem tysięcy dwieście pięćdziesiąt sześć zł). Zbiorcze zestawienie naliczenia ww. opłaty według załącznika Nr 1 do niniejszej decyzji.

Ustaloną kwotę należy wpłacić na konto NBP O/Ł 88 1010 1371 0097 0022 3100 0000 Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104.

 

  1. Ustalam termin wycinki drzew i krzewów w okresie ważności decyzji - wycinkę prowadzić zgodnie z warunkami wskazanymi w decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 8/2021 z 9.06.2021 r., znak: WOOŚ.420.69.2019.ARu.49, o  środowiskowych uwarunkowaniach.

 

  1. Zobowiązuję Inwestora do wykonania nasadzeń zastępczych, w ramach rekompensaty za wycinkę drzew i krzewów, w terminie do 3 lat po zakończeniu budowy całego przedsięwzięcia, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew, zaś nasadzenia zastępcze krzewów o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów (decyzja RDOŚ w Łodzi Nr 8/2021 z 9.06.2021 r. - rozdział I pkt 2 ppkt 64 i 69), na terenach wskazanych w „Planie gospodarki zielenią”, stanowiącym część zatwierdzonego niniejszą decyzją projektu zagospodarowania terenu.

W przypadku braku zgody właścicieli nieruchomości położonych w pasie montażowym, nasadzenia zastępcze wykonać na terenach wskazanych w Rozdziale I pkt 2 ppkt 67 i 69 decyzji RDOŚ w Łodzi      Nr 8/2021 z 9.06.2021 r., zgodnie z „Planem gospodarki zielenią”.

 

  1. Odraczam termin uiszczenia opłaty za usunięcie drzew i krzewów w kwocie wskazanej w pkt. 2 niniejszej decyzji, na okres 3 lat od dnia upływu terminu wskazanego w pkt 4 niniejszej decyzji, w związku z nałożeniem niniejszą decyzją obowiązku wykonania nasadzeń zastępczych (art. 84 ust. 3 ustawy o ochronie przyrody).

Jeżeli przesadzone albo posadzone drzewa lub krzewy zachowały żywotność po upływie 3 lat, lub nie zachowały żywotności z przyczyn niezależnych od inwestora, należność z tytułu ustalonej opłaty za usunięcie drzew lub krzewów podlega umorzeniu (art. 84 ust. 4 ustawy o ochronie przyrody).

Jeżeli przesadzone albo posadzone drzewa lub krzewy, albo część z nich, nie zachowały żywotności po upływie 3 lat, z przyczyn zależnych od inwestora, naliczona opłata jest przeliczana w sposób proporcjonalny do liczby drzew lub powierzchni krzewów, które nie  zachowały żywotności (art. 84 ust. 5 ustawy o ochronie przyrody).

W przypadku niewykonania nasadzeń zastępczych, lub części z nich, zgodnie z zezwoleniem na usunięcie drzewa lub krzewu, udzielonym niniejszą decyzją, naliczona opłata jest przeliczana w sposób proporcjonalny do liczby drzew lub powierzchni krzewów, które nie zostały wykonane zgodnie z zezwoleniem (art. 84 ust. 7 ustawy o ochronie przyrody).

W razie nieterminowego uiszczenia opłaty pobiera się odsetki za zwłokę w wysokości odsetek pobieranych za nieterminowe regulowanie zobowiązań podatkowych (art. 87 ust. 4 ustawy o ochronie przyrody).

 

  1. Zobowiązuję inwestora do złożenia:
  • pisemnej informacji wraz z inwentaryzacją - niezwłocznie po dokonaniu nasadzeń zastępczych,
  • pisemnego oświadczenia o nieuzyskaniu zgód właścicieli na wykonanie nasadzeń zastępczych na nieruchomościach zlokalizowanych w pasie montażowym,
  • inwentaryzacji wraz z opisem stanu żywotności nasadzeń po upływie 3 lat od dokonania nasadzeń zastępczych, w celu dokonania przez organ odbioru.

 

Niniejsza decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu zgodnie z art. 34 ust. 1 specustawy.

 

UZASADNIENIE

 

            W dniu 7.12.2021 r. do Wojewody Łódzkiego wpłynął wniosek Inwestora – Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie, reprezentowanego przez pełnomocnika, dotyczący wydania pozwolenia na budowę przedmiotowego przedsięwzięcia. Inwestor skorygował wniosek 13.12.2021 r., 17.12.2021 r. oraz 03.03.2022 r.

 

Do wniosku dołączono:

  1. trzy egzemplarze projektu budowlanego zawierającego projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany, wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnej ustawy, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów;
  2. inwentaryzację znajdujących się na terenie objętym wnioskiem drzew i krzewów, na usunięcie których wymagane jest zezwolenie z wyszczególnieniem gatunku, obwodu pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm oraz przeznaczenia i dotychczasowego sposobu wykorzystania terenu, na którym rosną drzewa i krzewy;
  3. plan gospodarki zielenią, jako część projektu zagospodarowania terenu, w którym określono się przyczynę i termin zamierzonego usunięcia poszczególnych drzew lub krzewów, wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy, oraz planowane nasadzenia zastępcze w rozumieniu art. 83b ust. 1 pkt 9 lit. a ustawy o ochronie przyrody;
  4. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
  5. ostateczną decyzję Wojewody Łódzkiego Nr 9/2021 z 13.10.2021 r., znak: GPB- I.747.12.2021.MK/PO/MC, o ustaleniu lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu;
  6. ostateczną decyzję Wojewody Łódzkiego Nr 5/2021 z 26.08.2021 r., znak GPB- I.747.8.2021.MK/PO/MP, o ustaleniu lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu, wraz z postanowieniem Nr 8/2021 z 22.10.2021 r. o sprostowaniu oczywistej omyłki pisarskiej;
  7. decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 8/2021 z 9.06.2021 r., znak: WOOŚ.420.69.2019.ARu.49, o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia wraz z zaświadczeniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi z 20.07.2021 r., znak: WOOŚ.420.69.2019.ARu.54, potwierdzającym jej ostateczność;
  8. decyzję Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z 19.11.2021 r., znak: PO.ZUZ.5.4210.673.2021.MM, udzielającą pozwolenia wodnoprawnego na usługę wodną, obejmującą pobór wód powierzchniowych z rzeki Warty oraz na szczególne korzystanie z wód, obejmujące zrzut wody zużytej na potrzeby przeprowadzenia hydraulicznych prób wytrzymałościowych projektowanego gazociągu do rzeki Warty;
  9. decyzję Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z 19.11.2021 r., znak: PO.ZUZ.5.4210.662.2021.AS, udzielającą pozwolenia wodnoprawnego na  prowadzenie przez wody powierzchniowe płynące rurociągów - gazociągu wysokiego ciśnienia wraz ze światłowodem i infrastrukturą towarzyszącą - pod dnem rzek Myja, Warta i Niniwka, prowadzenie rurociągów przez wały przeciwpowodziowe rzek Myja i Warta oraz lokalizowanie na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią rzek Myja i Warta nowych obiektów budowlanych;
  10. ostateczną decyzję Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z 6.10.2021 r., znak: WUOZ-ZA.5161.1114.2021.AM, o zakresie i rodzaju badań archeologicznych.

            Działając na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1, 2, 4 w związku z art. 15 ust. 4 specustawy, Wojewoda Łódzki, pismem z 17.12.2021 r., zawiadomił o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu: wnioskodawcę, właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem oraz właściwych miejscowo starostów, wójtów i burmistrzów.

            Dane osobowe właścicieli nieruchomości objętych wnioskiem – stron postępowania, w tym adresy i numery ksiąg wieczystych, udostępnione zostały przez Starostę Sieradzkiego, na wniosek organu z 8.12.2021 r., w formie wypisów z rejestru gruntów.

            O wszczęciu przedmiotowego postępowania organ zawiadomił także pozostałe strony, stosownie do art. 8 ust. 1 pkt 3 i ust. 1a w związku z art. 15 ust. 4 specustawy, poprzez obwieszczenie zamieszczone:

  1. w prasie ogólnopolskiej tj. Puls Biznesu w dniu 21.12.2021 r.;
  2. na stronie podmiotowej – w Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi w dniu 21.12.2021 r. – na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
  3. na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi: w terminie od 21.12.2021 r. do 4.01.2022 r.;
  4. na tablicy ogłoszeń oraz na stronie podmiotowej – w Biuletynie Informacji Publicznej: Urzędu Gminy Wróblew, Urzędu Gminy Sieradz, Urzędu Miasta w Sieradzu w terminie od 21.12.2021 r. do 4.01.2022 r.

            W toku prowadzonego postępowania do tutejszego organu nie wpłynęły pisma z uwagami od stron postępowania.

            W związku z nieprawidłowościami w przedłożonym projekcie budowlanym Wojewoda Łódzki, postanowieniem Nr 228/21 z dnia 23.12.2021 r., nałożył na Inwestora obowiązek usunięcia braków w terminie 60 dni od daty otrzymania postanowienia. Inwestor w dniu 25.02.2022 r., to jest w wyznaczonym terminie, przedłożył niezbędne dokumenty - w tym postanowienie Wojewody Łódzkiego Nr 2/22 z dnia 18.01.2022 r., udzielające odstępstwa od  przepisów art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r., o transporcie kolejowym (t.j. Dz. U. z  2021 r. poz. 1984) określającego, iż budowle i budynki mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 10 m od granicy obszaru kolejowego z tym, że odległość ta od osi skrajnego toru nie może być mniejsza niż 20 m. Tym samym Inwestor wypełnił obowiązek, wynikający z postanowienia Nr 228/21 z dnia 23.12.2021 r.

            W toku przedmiotowego postępowania, w świetle przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 247, ze zm.), ponowna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko nie została przeprowadzona z uwagi na to, iż obowiązek ten nie został nałożony decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 8/2021 z 9.06.2021 r., znak: WOOŚ.420.69.2019.ARu.49, o środowiskowych uwarunkowaniach, Inwestor nie wystąpił z  wnioskiem o przeprowadzenie takiej oceny, a organ po weryfikacji przedłożonej dokumentacji stwierdził, że w przedmiotowym wniosku nie zostały dokonane zmiany w  stosunku do wymagań określonych w ww. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

            Zgodnie z art. 16 ust. 1-3 specustawy w pozwoleniu na budowę inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu wojewoda zezwala, w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji, na usunięcie drzew lub krzewów znajdujących się na nieruchomościach objętych decyzją o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminalu. Zezwolenie nie jest wymagane na usunięcie drzew lub krzewów, o których mowa w art. 83f ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. Do inwestycji w zakresie terminalu nie stosuje się przepisów rozdziału 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, z wyjątkiem art. 84-89 tej ustawy. Wniosek o wydanie pozwolenia na budowę inwestycji w zakresie terminalu dodatkowo zawiera inwentaryzację znajdujących się na terenie objętym wnioskiem drzew i krzewów, na usunięcie których wymagane jest zezwolenie, z wyszczególnieniem gatunku, obwodu pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm oraz przeznaczenia i dotychczasowego sposobu wykorzystania terenu, na którym rosną drzewa i krzewy, oraz plan gospodarki zielenią, jako część projektu zagospodarowania terenu, w którym określa się przyczynę i termin zamierzonego usunięcia poszczególnych drzew lub krzewów, wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte drzewa i krzewy, oraz planowane nasadzenie zastępcze w rozumieniu art. 83f ust. 1 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. Wojewoda może w pozwoleniu na budowę inwestycji w zakresie terminalu nałożyć obowiązek przesadzenia we wskazane miejsce drzew lub krzewów objętych zezwoleniem na usunięcie lub wykonania nasadzeń zastępczych w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub krzewów.

            Zgodnie z art. 84 ust. 2 ustawy o ochronie przyrody w związku z art. 16 ust. 1 specustawy, wojewoda nalicza i pobiera opłatę za usunięcie drzew i krzewów w zezwoleniu na wycinkę.

            Wysokość opłaty ustalono na podstawie rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów (Dz. U. z 2017 r. poz. 1330).

            Ze względu na planowane przez inwestora nasadzenia zastępcze, do wykonania których Inwestor zobowiązany został niniejszą decyzją, zgodnie z „Planem gospodarki zielenią”, stanowiącym część projektu zagospodarowania terenu, opłata za wycinkę drzew i krzewów została odroczona na zasadach określonych w ustawie o ochronie przyrody.

           

            Po analizie akt sprawy organ stwierdził zgodność projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego z ustaleniami zawartymi w decyzjach Wojewody Łódzkiego Nr 9/2021 z 13.10.2021 r., znak: GPB- I.747.12.2021.MK/PO/MC, oraz Nr 5/2021 z 26.08.2021 r., znak GPB- I.747.8.2021.MK/PO/MP, o ustaleniu lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycjom w zakresie terminalu, zgodność projektu zagospodarowania terenu z obowiązującymi przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, kompletność projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego oraz posiadanie przez projektantów i projektantów sprawdzających uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności.

            Ponadto projekt został uzgodniony pod względem ochrony przeciwpożarowej, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wymaganiami ergonomii. 

            Biorąc powyższe pod uwagę, należało orzec jak w sentencji.

 

            Zgodnie z art. 34 ust. 1 specustawy niniejsza decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu.

           

            Od niniejszej decyzji przysługuje stronom odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie, ul. Krucza 38/42, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego: Wnioskodawcy - w terminie 7 dni od dnia doręczenia decyzji, pozostałym stronom w terminie 14 dni od dnia, w którym zawiadomienie o jej wydaniu w drodze obwieszczenia uważa się  za  dokonane.

Zgodnie z art. 12 ust. 2a specustawy w związku z art. 49 kpa, zawiadomienie stron postępowania w drodze obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło obwieszczenie o wydaniu decyzji w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi.

            W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania stronom przysługuje prawo do zrzeczenia się odwołania. Z dniem doręczenia Wojewodzie Łódzkiemu oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, niniejsza decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania skutkuje brakiem możliwości odwołania od decyzji oraz jej zaskarżenia do wojewódzkiego sądu administracyjnego. 

            Odwołanie od niniejszej decyzji powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.  

ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ

Uiszczono opłatę skarbową za pozwolenie na budowę w kwocie 4565 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923, ze zm.).

 

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

Agata Urban
Dyrektor Wydziału

Gospodarki Przestrzennej

i Budownictwa

/dokument podpisano kwalifikowanym

podpisem elektronicznym/

 

Załączniki:

            Nr 1 – Zbiorcze zestawienie naliczenia opłaty za usunięcie drzew i krzewów

            Nr 2 – Projekt budowlany

 

Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy, ze wskazaniem dnia udostępnienia treści decyzji w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w  ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

 

Otrzymują z załącznikami:

  1. Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie

Pan Maciej Grzywna – pełnomocnik

Górnicze Biuro Projektów PANGAZ Sp. z o.o.

31-201 Kraków, ul. Bratysławska 2/7

  1. aa

 

Do wiadomości:

  1. Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego

90-113 Łódź, ul. Traugutta 25 (z załącznikiem Nr 2)

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi (ePUAP)

/dotyczy sprawy znak: WOOŚ.420.69.2019.ARu.49/

  1. Starosta Sieradzki (ePUAP)
  2. Biuro Kadr, Płac i Budżetu ŁUW w Łodzi (EZD)

Pouczenie:

  1. Inwestor jest obowiązany zawiadomić o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych właściwy organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem, dołączając na piśmie:
  1. oświadczenie kierownika budowy (robót) stwierdzające sporządzenie planu      bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przyjęcie obowiązku kierowania budową (robotami budowlanymi), a także zaświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane;
  2. w przypadku ustanowienia nadzoru inwestorskiego – oświadczenie inspektora nadzoru inwestorskiego stwierdzające przyjęcie obowiązku pełnienia nadzoru    inwestorskiego nad danymi robotami budowlanymi, a także zaświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane;
  3. informację zawierającą dane zamieszczone w ogłoszeniu, o którym mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (zob. art. 41 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane).
  4. Do użytkowania obiektu budowlanego, na którego budowę wymagane jest pozwolenie na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art. 54 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego inwestor jest obowiązany uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX-XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i ostróg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII-XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane).
  5. Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art. 55 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane).
  6. Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane).
  7. Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy zgodnie z art. 59a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie właściwego organu do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane).
     

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony,  i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

 

Materiały

Decyzja nr 33/22 o pozwoleniu na budowę
Decyzja​_o​_pozwoleniu​_na​_budowę.pdf 0.24MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
23.03.2022 00:14 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Janiszewski Hubert
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Decyzja Wojewody Łódzkiego Nr 33/22 z dnia 8 marca 2022 r. o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę 1.0 23.03.2022 00:14 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}