W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja Nr 60/24 z dnia 30.04.2024 r. o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub jej części do sprawy znak GPB-II.747.23.2023.WM

30.04.2024

Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko

GPB-II.747.23.2023.WM

Decyzja Nr 60/24 o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub jej części

Na podstawie art. 104 z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „kpa”, w związku z art. 120g ust. 3, art. 120g ust. 5, art. 120g ust. 8 i art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o Centralnym Porcie Komunikacyjnym (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 545), zwanej dalej „specustawą CPK”, po rozpatrzeniu wniosku o zezwolenie na wejście na teren nieruchomości lub jej części, złożonego w dniu 11.12.2023 r., uzupełnionego i skorygowanego ostatecznie w dniu 16.01.2024 r.,

zezwalam

spółce Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.

z siedzibą przy al. Jerozolimskich 142B w Warszawie,

na wejście na teren nieruchomości lub ich części położonych w województwie łódzkim, na terenie Miasta Łodzi, oznaczonych niżej wymienionymi numerami ewidencyjnymi działek według katastru nieruchomości:

Miasto Łódź

obręb W-14: 391/1, 395, 391/2, 388/3, 388/2, 394/1,

obręb W-16: 67, 97/4, 97/5, 66/24, 66/23, 98,

obręb W-17: 62/4, 91, 79, 67/2, 92/8, 56/4, 86, 76/1, 92/3, 82, 85, 59/5, 64/4, 69/4, 70/3, 77/3, 70/4,

obręb W-18: 54, 135/1, 1, 53,

obręb W-22: 95/7,

obręb W-34: 19, 14, 25,

obręb W-43: 61/18, 52/31, 52/30, 138, 89/1, 88/7, 84, 74/12, 72/1, 46/6, 95, 44/2, 59/7,

obręb W-44: 231/10, 257/5, 236/5, 304/1, 283/1, 255/1, 242/8, 242/7, 242/6, 257/6, 257/7, 262/6, 242/5, 233/18, 243/7, 284/1, 238/26, 262/7, 319/9, 284/3, 281/21, 306/1, 321/25.

w celu wykonania badań podłoża gruntowego dla zrealizowania pełnego zakresu prac terenowych: geologicznych, geotechnicznych i geofizycznych, w tym objętych Programem Badań Geotechnicznych wraz z Programem Badań Geofizycznych dla projektu pn. „Budowa linii kolejowej nr 85 odc. Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana bez odcinka w obrębie Węzła kolejowego CPK”.

I. Zakres korzystania z nieruchomości

Określam nieruchomości lub ich części objęte zezwoleniem na wejście na ich teren, oznaczone linią koloru czerwonego, zaznaczone na załącznikach graficznych, stanowiących załączniki o numerach od 1 do 5 (pliki PDF) do niniejszej decyzji. Zajęcie terenu w obrębie wskazanych nieruchomości będzie ograniczone do punktu badawczego wraz z terenem niezbędnym do pracy sprzętu mechanicznego oraz drogi dojazdowej do badanego punktu. Lokalizacja drogi dojazdowej do miejsc przeprowadzanych badań geologicznych, geotechnicznych i geofizycznych zostanie wyznaczona przez wykonawcę badań w terenie, z uwzględnieniem aktualnego sposobu zagospodarowania działki, możliwości najkrótszego dojazdu do punktu badawczego, a w szczególności w sposób ograniczający powstanie szkody na nieruchomości.

  1. Sposób korzystania z nieruchomości

Określam sposób korzystania z nieruchomości, polegający na wykonaniu czynności niezbędnych w celu wykonania badań podłoża gruntowego dla zrealizowania pełnego zakresu prac terenowych: geologicznych, geotechnicznych i geofizycznych, w tym objętych Programem Badań Geotechnicznych wraz z Programem Badań Geofizycznych dla projektu pn. „Budowa linii kolejowej nr 85 odc. Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana bez odcinka w obrębie Węzła kolejowego CPK”.

Dopuszcza się zmianę lokalizacji punktu badawczego w obrębie tej samej nieruchomości, jeżeli będzie to uzasadnione utrudnionym dojazdem do miejsca wykonania badań, ograniczeniem powstania szkody na działce lub jeśli potrzeba taka będzie wynikała z Programu Badań Geotechnicznych wraz z Programem Badań Geofizycznych.

Inwestor – Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o. o., reprezentowany przez pełnomocnika, po zakończeniu czynności, o których mowa w punkcie II niniejszej decyzji, jest obowiązany przywrócić nieruchomość do stanu poprzedniego. Jeżeli przywrócenie nieruchomości do stanu poprzedniego nie jest możliwe, właścicielom lub użytkownikom wieczystym nieruchomości przysługuje odszkodowanie (art. 120h ust. 1 specustawy CPK).

Decyzję w zakresie odszkodowania wydaje wojewoda. Obowiązek zapłaty odszkodowania obciąża Inwestora Inwestycji Towarzyszącej, który może na podstawie odrębnego porozumienia zawartego z wojewodą, pokryć koszty powstałe w związku z ustaleniem wysokości odszkodowań. (art. 120h ust. 3 specustawy CPK).

Odszkodowanie powinno odpowiadać wartości poniesionych szkód oraz uwzględniać brak dostępu do nieruchomości lub jej części w czasie wykonywania czynności, o których mowa w art. 120g specustawy. Jeżeli wskutek poniesionych szkód zmniejszy się wartość nieruchomości, w odszkodowaniu uwzględnia się kwotę odpowiadającą temu zmniejszeniu. (art. 120h ust. 2 specustawy CPK).

III. Termin korzystania z nieruchomości

Określam termin korzystania z nieruchomości do dnia 30 października 2024 r. w celu wykonania czynności, o których mowa w punkcie II niniejszej decyzji.

IV. Termin ważności decyzji

Niniejsza decyzja jest ważna do dnia 30 kwietnia 2027 r. (art. 120g ust. 8 specustawy CPK).

V. Wykonalność decyzji

Nadaję niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności (art. 120g ust. 8 specustawy CPK).

      1. wstępie należy wyjaśnić charakter – wydanej właśnie przez tutejszy organ - decyzji o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub jej części, o której mowa w art. 120g ust. 3 i ust. 5 specustawy CPK.
  1. z podziałów decyzji administracyjnych – występującym zarówno w doktrynie procedury administracyjnej, jak i w orzecznictwie sądów administracyjnych – jest rozróżnienie na decyzje uznaniowe oraz decyzje związane.
  1. przypadku decyzji uznaniowej jest ona podejmowana przez organ w ramach tzw. uznania administracyjnego. Oznacza to, że organ administracyjny może podjąć w sprawie rozstrzygnięcie, ale nie ma nakazu ustalenia określonej jego treści. W konsekwencji może przyznać wnioskowane uprawienie lub odmówić jego przyznania, czy też przyznać je w innym rozmiarze/zakresie.
  1. decyzja związana oznacza sytuację wydawania decyzji, której sam fakt wydania oraz treść jest ściśle określona przepisami prawa, a proces oceny organu administracji jest ograniczony do minimum. Wydający decyzję sprawdza jedynie, czy są spełnione przesłanki wydania decyzji – jeśli tak, to decyzję wydaje.
  2. podkreślić należy, że w omawianym przypadku decyzji o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub jej części mamy do czynienia z decyzją związaną. Oznacza to, że organ wydający niniejszą decyzję był zobowiązany do jej wydania po stwierdzeniu zaistnienia przesłanek wskazanych przez ustawodawcę w specustawie CPK (m.in. wniosek Inwestora powinien spełniać określone wymogi, jak również powinien być złożony po uprzednim wystąpieniu przez Inwestora do właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem, o zgodę na wejście na teren nieruchomości). Co więcej, tutejszy organ zobowiązany był do wydania decyzji przyznającej Inwestorowi wnioskowane przez niego uprawnienia w zakresie, w jakim zostały określone w specustawie CPK oraz we wniosku Inwestora, o którym mowa poniżej.

Wnioskiem z dnia 11.12.2023 r. Inwestor, tj.– Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o., reprezentowany przez pełnomocnika, wystąpił do tut. organu o wydanie decyzji o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub ich części w celu wykonania badań podłoża gruntowego dla zrealizowania pełnego zakresu prac terenowych: geologicznych, geotechnicznych i geofizycznych, w tym objętych Programem Badań Geotechnicznych wraz z Programem Badań Geofizycznych dla projektu pn. „Budowa linii kolejowej nr 85 odc. Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana bez odcinka w obrębie Węzła kolejowego CPK”. Wniosek został złożony w postaci elektronicznej za pomocą platformy ePUAP. Inwestor w dniu 19.12.2023 r. przesłał korektę wniosku oraz pełnomocnictwo.

Złożony wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub ich części, nie spełniał jednak wymagań formalnych. W związku z tym, pismem z dnia 20.12.2023 r. tut. organ wezwał Inwestora w trybie art. 64 § 2 kpa, do jego uzupełnienia w terminie 30 dni od daty otrzymania wezwania. W wezwaniu pouczono, że nieusunięcie braków we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie go bez rozpatrzenia. Inwestor w dniach 22.12.2023 r., 07.01.2024 r. i 16.01.2024 r., przesłał za pomocą platformy ePUAP uzupełnienie wniosku zgodne z wezwaniem.

Planowana Inwestycja Towarzysząca, w ramach której Inwestor wystąpił do tut. organu z wnioskiem o wejście na teren nieruchomości lub ich części, polega na budowie linii kolejowej nr 85 na odcinku Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana bez odcinka w obrębie Węzła kolejowego CPK, w zakresie obejmującym zadanie częściowe nr 2 – odcinek linii kolejowej nr 85 pomiędzy LK 11 (km 60+622) a stacją Łódź Fabryczna (około km 120+035) wraz z powiązaniami z infrastrukturą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Pod względem administracyjnym projektowany odcinek nr 2 przebiega w całości przez województwo łódzkie, położony jest w środkowej części Polski, w obrębie 5 powiatów: skierniewickiego, łowickiego, brzezińskiego, łódzkiego wschodniego oraz Mieście Łodzi, w tym w obrębie 8 gmin: Bolimów, Nieborów, Łyszkowice, Dmosin, Brzeziny, M. Brzeziny, Nowosolna oraz M. Łódź. W ramach inwestycji projektuje się nową linię dwutorową, zelektryfikowaną, o długości 59,413 km, dostosowaną do prowadzenia ruchu z prędkością ≥ 250 km/h. Wzdłuż projektowanej linii kolejowej planuje się budowę obiektów inżynieryjnych, inżynierskich, towarzyszących, hydrotechnicznych, sieci trakcyjnej, dróg dojazdowych oraz obiektów przeznaczonych do obsługi pasażerów, tj. stacji i przystanków.

Zgodnie z wnioskiem Inwestora w ramach planowanych badań i pomiarów zostaną wykonane otwory i/lub sondowania wskazane na załącznikach graficznych, stanowiących załączniki do niniejszej decyzji, zgodnie z opracowanym projektem robót geologicznych oraz programem badań geotechnicznych i geofizycznych. Dokładna lokalizacja otworów badawczych zostanie wyznaczona geodezyjnie. Wykonanie jednego otworu lub sondowania wraz z jego likwidacją oraz doprowadzeniem terenu do stanu niepogorszonego niż pierwotny zostanie wykonane w czasie od 1 do 3 dni. Po tym czasie prace przenoszone będą na kolejne nieruchomości. Zajęcie terenu w obrębie wskazanych nieruchomości będzie ograniczone do punktu badawczego wraz z terenem niezbędnym do pracy sprzętu mechanicznego oraz drogi dojazdowej do badanego punktu. Lokalizacja drogi dojazdowej do miejsc przeprowadzanych badań geologicznych, geotechnicznych i geofizycznych zostanie wyznaczona przez wykonawcę badań w terenie, z uwzględnieniem aktualnego sposobu zagospodarowania działki, możliwości najkrótszego dojazdu do punktu badawczego, a w szczególności w sposób ograniczający powstanie szkody na nieruchomości.

We wniosku Inwestor wystąpił o dopuszczenie możliwości zmiany lokalizacji punktu badawczego w obrębie tej samej nieruchomości, jeżeli będzie to uzasadnione utrudnionym dojazdem do miejsca wykonania badań, ograniczeniem powstania szkody na działce lub jeśli potrzeba taka będzie wynikała z Programu Badań Geotechnicznych wraz z Programem Badań Geofizycznych.

Zgodnie z art. 120g ust. 4 specustawy CPK, przedmiotowy wniosek zawierał:

  1. ogólną charakterystykę Inwestycji Towarzyszącej;
  2. określenie granic terenu objętego wnioskiem;
  3. oznaczenie nieruchomości lub jej części, na które wejście jest konieczne w celu wykonania czynności niezbędnych do sporządzenia dokumentacji technicznej, wraz ze wskazaniem zakresu tych prac;
  4. oświadczenie Inwestora o braku zgody właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości na wejście na teren nieruchomości lub jej części.

Dane osobowe właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem wraz z ich adresami ustalono na podstawie wypisów z rejestru gruntów, otrzymanych ze Starostwa Powiatowego w Łodzi, aktualnych na dzień 14.12.2023 r., 20.12.2024 r. i 3.01.2024 r.

Zgodnie z art. 3 ust. 2 specustawy CPK w sprawach nieuregulowanych przepisami specustawy CPK, stosuje się odpowiednio przepisy kpa.

Specustawa CPK nie reguluje kwestii dotyczących zawiadomienia o wszczęciu postępowania w sprawie wejścia na teren nieruchomości lub jej części, w związku z powyższym na podstawie art. 49 § 1 i art. 49a kpa w związku art. 120g ust. 3 i art. 3 ust. 2 specustawy CPK, pismem z dnia 29.01.2024 r., poinformowano strony postępowania, że ze względu na fakt, że w przedmiotowym postępowaniu bierze udział więcej niż dwadzieścia stron, tutejszy organ będzie dokonywać zawiadomień stron o decyzjach i innych czynnościach organu w formie publicznego obwieszczenia, zamieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędów: Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi i Urzędu Miasta Łodzi oraz na tablicach ogłoszeń w siedzibach tych urzędów.

O wszczęciu przedmiotowego postępowania organ zawiadomił wnioskodawcę pismem z 29.01.2024 r. oraz pozostałe strony, poprzez obwieszczenie zamieszczone:

  • na stronie internetowej – w Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi: w dniach 31.01.2024 r.– na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
  • na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi: w terminie od 31.01.2024 r. do 14.02.2024 r.;
  • na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej – w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łodzi: w terminie od 31.01.2024 r. do 15.02.2024 r.

W toku postępowania w dniu 13.02.2024 r. do tutejszego organu wpłynęło pismo właściciela działki ewid. nr 84, położonej w obrębie W-43 w Łodzi, w którym zarzucił on Inwestorowi m.in. próby wtargnięcia na nieruchomość przez firmę wykonującą odwierty oraz dokonanie zniszczeń w uprawie. Organ przekazał powyższe uwagi do Inwestora przy piśmie z dnia 16.02.2024 r. Inwestor, za pośrednictwem platformy ePUAP, w dniu 7.03.2024 r. udzielił organowi odpowiedzi na powyższe pismo. Tutejszy organ pismem z dnia 15.03.2024 r. udzielił właścicielowi odpowiedzi zgodnie z wyjaśnieniami Inwestora. Strona postępowania, w kolejnym piśmie z dnia 27.02.2024 r. ponowiła ww. zarzuty. Organ przekazał uwagi do Inwestora (pismo z dnia 28.02.2024 r.), zaś Inwestor odpowiedział pismem z dnia 20.03.2024 r., które organ przekazał stronie w dniu 27.03.2024 r.

Następnie, w dniu 26.02.2024 r. do tutejszego organu wpłynęło pismo właścicielki działki ewid. nr 82, położonej w obrębie W-17 w Łodzi, w którym przedstawia swoje uwagi i warunki odnośnie prac terenowych planowanych na jej nieruchomości. Organ przekazał powyższe uwagi do Inwestora przy piśmie z dnia 28.02.2024 r. Inwestor, za pomocą platformy ePUAP, w dniu 27.03.2024 r. przesłał do organu odpowiedź na pismo strony. Tutejszy organ przekazał stronie odpowiedź Inwestora w dniu 28.03.2024 r.

Żadna ze stron postępowania nie skorzystała z prawa do zapoznania się z aktami sprawy w siedzibie tutejszego urzędu.

W tym miejscu zauważyć należy, iż w art. 120g ust. 3 specustawy CPK, ustawodawca przewidział, iż Inwestor Inwestycji Towarzyszącej występuje do wojewody z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na wejście na teren tej nieruchomości lub jej części w przypadku nieuzyskania przez niego, we wskazanym terminie 30 dni, zgody właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości na wejście na teren nieruchomości lub jej części.

W pierwszej kolejności bowiem, Inwestor został zobowiązany do wystąpienia do właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości o zgodę na wejście na teren nieruchomości lub jej części oraz uzgodnienia z nim przewidywanego sposobu, zakresu i terminu korzystania z nieruchomości. Zgodnie z art. 120 g ust. 1 specustawy CPK, w przypadku gdy Inwestycja Towarzysząca wymaga wejścia na teren cudzej nieruchomości w celu wykonania prac polegających na:

  1. wycince drzew i krzewów, wykonaniu kompensacji przyrodniczej,
  2. przeprowadzeniu badań archeologicznych, hydrogeologicznych, prac geologicznych lub określeniu geotechnicznych warunków posadowienia obiektu, lub wykonaniu innych czynności niezbędnych do sporządzenia dokumentacji technicznej bezpośrednio związanej z Inwestycją Towarzyszącą,
  3. przeprowadzeniu pomiarów, badań lub innych prac niezbędnych do sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia lub raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko

- Inwestor Inwestycji Towarzyszącej występuje do właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości o zgodę na wejście na teren nieruchomości lub jej części oraz uzgadnia z nim przewidywany sposób, zakres i termin korzystania z nieruchomości.

Mając na uwadze powyższe, tj. konieczność weryfikacji, czy Inwestor wypełnił obowiązek określony w art. 120g ust. 1 i jest uprawniony do wystąpienia z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na wejście na teren tej nieruchomości lub jej części, tutejszy organ pismem z dnia 29.01.2024 r. zwrócił się do Inwestora, na podstawie art. 50 § 1 kpa, o udokumentowanie faktu wystąpienia do właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości, objętych przedmiotowym wnioskiem, o zgodę na wejście na teren nieruchomości, poprzez przedłożenie potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopii prowadzonej w tym zakresie korespondencji (w tym zwrotnych potwierdzeń odbioru, kopii zwrotów, itp.), w terminie 7 dni od daty odbioru pisma. Inwestor pismami z dnia 2.02.2024 r. (wpływ do organu w dniu 6.02.2024 r.) oraz z dnia 28.02.2024 r. (wpływ do organu w dniu 28.02.2024 r.) zwrócił się do tutejszego organu o przedłużenie terminu na przedłożenie stosownej dokumentacji. W piśmie z dnia 1.03.2024 r. organ wyznaczył nowy termin na udzielenie odpowiedzi na wezwanie do dnia 8.03.2024 r. Inwestor dostarczył wymaganą dokumentację przy piśmie z dnia 7.03.2024 r., wpływ do tutejszego urzędu w dniu 8.03.2024 r.

Z uwagi na konieczność weryfikacji zgromadzonej w sprawie dokumentacji i ocenę jej zgodności z obowiązującymi przepisami, organ zawiadomił Inwestora pismem z dnia 18.04.2024 r. na podstawie art. 36 § 1 kpa, że wniosek nie będzie rozpatrzony w ustawowym terminie, określonym w art. 35 § 3 i 4 kpa w związku z art. 120g ust. 5 specustawy CPK, jednocześnie wskazując nowy termin załatwienia sprawy – do dnia 30.04.2024 r. Pozostałe strony postępowania zostały zawiadomione w drodze publicznego obwieszczenia.

Stosownie do treści art. 120g ust. 5 specustawy CPK, wojewoda wydaje decyzję, o której mowa w art. 120g ust. 3 specustawy CPK, w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, a decyzja określa sposób, zakres i terminy korzystania z nieruchomości.

Sposób, zakres i termin korzystania z nieruchomości wskazanych we wniosku Inwestora zostały określone w sentencji niniejszej decyzji.

Mając natomiast na względzie treść art. 120g ust. 7 specustawy CPK, stwierdzić należy, iż sposób, zakres i terminy korzystania z nieruchomości, określone w niniejszej decyzji, nie mogą powodować:

  1. zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub kolejowego;
  2. wstrzymanie ruchu kolejowego;
  3. zamknięcie dróg krajowych lub dróg o znaczeniu obronnym, chyba że istnieje możliwość zorganizowania objazdów;
  4. wstrzymanie ruchu w żegludze śródlądowej lub zagrożenia bezpieczeństwa żeglugi śródlądowej;
  5. utrudnienie w prowadzeniu działań z zakresu ochrony przeciwpowodziowej.

W związku zaś z dyspozycją art. 120g ust. 8 specustawy CPK, Wojewoda Łódzki zobowiązany był do nadania niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

W toku przedmiotowego postępowania, po dokonaniu weryfikacji całości zgromadzonej w sprawie dokumentacji, Wojewoda Łódzki stwierdził zgodność wniosku Inwestora z obowiązującymi przepisami prawa, wobec czego należało orzec, jak w sentencji niniejszej decyzji.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Ministra Rozwoju i Technologii w Warszawie, Pl. Trzech Krzyży 3/5, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania stronom przysługuje prawo do zrzeczenia się odwołania. Z dniem doręczenia Wojewodzie Łódzkiemu oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, niniejsza decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania skutkuje brakiem możliwości odwołania od decyzji oraz jej zaskarżenia do wojewódzkiego sądu administracyjnego.

ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ:

Uiszczono opłatę skarbową za czynność urzędową (wydanie decyzji) w kwocie 10 zł zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2111).

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO
Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

Załączniki: o numerach od 1 do 5 - plan sytuacyjny z zaznaczonym zakresem wejścia na teren nieruchomości lub ich części (5 plików PDF)

Otrzymują:

  1. Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.

reprezentowany przez pełnomocnika (z załącznikami)  ePUAP

  1. Właściciele lub użytkownicy wieczyści nieruchomości – w drodze obwieszczenia
  2. Aa (z załącznikami)

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

 

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony,  i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
15.05.2024 00:05 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Janiszewski Hubert
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Decyzja Nr 60/24 z dnia 30.04.2024 r. o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości lub jej części do sprawy znak GPB-II.747.23.2023.WM 1.0 15.05.2024 00:05 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}