W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja Nr 88/24 z dnia 12.06.2024 r. o pozwoleniu na budowę do sprawy znak GPB-II.7840.19.2024.AS

18.06.2024

Łódź,12 czerwca 2024 r.

GPB-II.7840.19.2024.AS

DECYZJA  Nr  88 / 24

Na podstawie art. 28, 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 725), zwanej dalej „ustawą – Prawo budowlane”, oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku o pozwolenie na budowę z dnia 13.03.2024 r., uzupełnionego w dniach 15.03.2024 r., 19.03.2024 r. i 25.03.2024 r.,

zatwierdzam

projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielam pozwolenia na budowę

dla:

Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad

00-874 Warszawa, ul. Wronia 53

obejmujące:

zamierzenie budowlane pn. „Przebudowa z rozbudową miejsca obsługi podróżnych MOP Stobiecko Szlacheckie Zachód w odcinku drogi - autostrady A1 (kierunek Katowice w km 388+800) obejmująca budowę stacji paliw, budowę restauracji wraz z niezbędną infrastrukturą, obiektami małej architektury oraz urządzeniami budowlanymi”, na działkach ewidencyjnych nr: 77/1, 77/3, 76/4, 76/6, 76/8, 87/4, 87/5, 87/6, 87/7, 90/1, 90/2, 90/4, 90/10, 92/1, 93/1, 93/2, 94/1, 94/4, 94/5, 95/4, 95/5, 96/2, 97/2, 98/2, 99/1, 99/2, 100/1, 100/2, 101/1 i 101/2, w obrębie 0008 Stobiecko Szlacheckie, gmina Ładzice, powiat radomszczański,

według projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego, który opracowali:

  • mgr inż. arch. Joanna Maria Balasińska, posiadająca uprawnienia budowlane nr 160/99/DUW do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej, wpisana na listę członków Dolnośląskiej Okręgowej Izby Architektów RP pod numerem ewidencyjnym DS-0571;
  • mgr inż. Elżbieta Bester, posiadająca uprawnienia budowlane nr 324/90/UW upoważniające do pełnienia samodzielnej funkcji projektanta w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci sanitarnych, oraz posiadająca uprawnienia budowlane nr 116/79/WBPP upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji projektanta w specjalności instalacji sanitarnych, wpisana na listę członków Dolnośląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym DOŚ/IS/3098/01;
  • mgr inż. Aleksander Przemysław Pater, posiadający uprawnienia budowlane nr 131/DOŚ/06 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Dolnośląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym DOŚ/IE/0201/07;
  • mgr inż. Adam Józef Zoga, posiadający uprawnienia budowlane nr 175/88/UW upoważniające do pełnienia samodzielnej funkcji projektanta w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie dróg, wpisany na listę członków Dolnośląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym DOŚ/BD/3188/01;
  • mgr inż. Tomasz Chwiałkowski, posiadający uprawnienia budowlane nr 285/DOŚ/05 do projektowania w zakresie ograniczonym w specjalności instalacyjnej w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, wpisany na listę członków Dolnośląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym DOŚ/BT/0258/06;
  • inż. Grzegorz Piotr Jaworski, posiadający uprawnienia budowlane nr 265/02/DUW do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, wpisany na listę członków Dolnośląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym DOŚ/IS/0244/03;
  • mgr inż. Paweł Łukasz Byrski, posiadający uprawnienia budowlane nr MAP/0080/POOK/11 do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/BO/0407/11;
  • mgr inż. Mariusz Marek Nieciąg, posiadający uprawnienia budowlane nr DOŚ/0339/PBKb/21 do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wpisany na listę członków Dolnośląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym DOŚ/BO/0167/22;
  • mgr inż. arch. Tomasz Adrian Flejterski, posiadający uprawnienia budowlane nr 3/ZPOIA/2002 do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej, wpisany na listę członków Zachodniopomorskiej Okręgowej Izby Architektów RP pod numerem ewidencyjnym ZP-0416;
  • mgr inż. Stanisław Robert Dałek, posiadający uprawnienia budowlane nr MAZ/0298/POOK/08 do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/BO/0236/09;
  • mgr inż. Dorota Magdalena Kapiszewska, posiadająca uprawnienia budowlane nr MAZ/0409/POOS/12 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, wpisana na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/IS/0574/13;
  • mgr inż. Tomasz Tadeusz Weremczuk, posiadający uprawnienia budowlane nr Wa-296/01 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/IE/3591/02,

z zachowaniem warunków wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-4 oraz art. 42 ust. 3 ustawy – Prawo budowlane, a w szczególności:

  1. Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
  1. budowę (roboty budowlane) można rozpocząć jedynie na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę (zgodnie z art. 28 ustawy - Prawo budowlane),
  2. budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną,
  3. należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych,
  4. budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
  5. w czasie wykonywania robót budowlanych należy przestrzegać praw osób trzecich,
  6. kierownik budowy (robót) jest obowiązany prowadzić dziennik budowy oraz odpowiednio zabezpieczyć teren budowy (robót).
  1. Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:

- na podstawie § 2 ust. 1 pkt 1, pkt 3 lit. a, pkt 7 lit. a, pkt 15 oraz § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzaju obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz.U. z 2001 r. Nr 138, poz. 1554) - nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.

  1. Szczegółowe warunki w zakresie ochrony środowiska:

- podczas realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia należy zachować warunki określone w decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi o środowiskowych uwarunkowaniach Nr 19/2023 z dnia 17 listopada 2023 r, znak: WOOŚ.420.4.2023.KDz.20.

UZASADNIENIE

Inwestor, tj. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, reprezentowany przez pełnomocnika, złożył w dniu 13.03.2024 r. do Wojewody Łódzkiego wniosek o pozwolenie na budowę inwestycji pn. „Przebudowa z rozbudową miejsca obsługi podróżnych MOP Stobiecko Szlacheckie Zachód w odcinku drogi - autostrady A1 (kierunek Katowice w km 388+800) obejmująca budowę stacji paliw, budowę restauracji wraz niezbędną infrastrukturą, obiektami małej architektury oraz urządzeniami budowlanymi”. Wniosek został uzupełniony w dniach 15.03.2024 r., 19.03.2024 r. i 25.03.2024 r., m.in. poprzez korektę danych inwestora oraz przedłożenie zaświadczenia o ostateczności decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Do wniosku dołączono m.in.:

  1. trzy egzemplarze projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów oraz zaświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy - Prawo budowlane;
  2. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
  3. ostateczną decyzję Wójta Gminy Ładzice o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego z dnia 26.02.2024 r., znak: ZPP.6733.6.2023;
  4. ostateczną decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi o środowiskowych uwarunkowaniach Nr 19/2023 z dnia 17 listopada 2023 r, znak: WOOŚ.420.4.2023.KDz.20, stwierdzającą brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
  5. oświadczenie projektanta – mgr inż. Elżbiety Bester, o braku możliwości podłączenia projektowanych obiektów budowlanych do istniejącej sieci ciepłowniczej, zgodnie z warunkami określonymi w art. 7b ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385, ze zm.).

            Planowana inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, wymienionych w § 3 ust. 2 pkt 1 w związku z § 2 ust. 1 pkt 31, a także § 3 ust. 1 pkt 34 lit. b i c oraz pkt 35 lit. b i c rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839, ze zm.). W związku z powyższym, zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1094, ze zm.), planowana inwestycja wymagała uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Inwestor uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach Nr 19/2023 z dnia 17 listopada 2023 r, znak: WOOŚ.420.4.2023.KDz.20, wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, stwierdzającą brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

            W celu prawidłowego określenia kręgu stron postępowania administracyjnego, wnioskiem z dnia 21.03.2024 r. tutejszy organ wystąpił do Starostwa Powiatowego w Radomsku o udostępnienie danych z ewidencji gruntów i budynków dla działek ewidencyjnych, na których ma być realizowana planowana inwestycja. Uproszczone wypisy z rejestru gruntów, aktualne na dzień 28.03.2024r., zostały przekazane do tutejszego organu w dniu 28.03.2024 r.

            Pismem z dnia 10.04.2024 r., zgodnie z art. 61 § 4 Kpa, strony zostały powiadomione o wszczęciu postępowania. W trakcie trwania postępowania dotyczącego wydania pozwolenia na budowę ww. inwestycji, do tutejszego organu nie wpłynęły żadne wnioski ani zastrzeżenia składane przez strony postępowania.

            W związku z nieprawidłowościami w projekcie budowlanym, obejmującym projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany, Wojewoda Łódzki, postanowieniem Nr 104/24 z dnia 2.05.2024 r., nałożył na Inwestora obowiązek ich usunięcia i doręczenia niezbędnych dokumentów, w terminie 60 dni od dnia otrzymania postanowienia, to jest do dnia 8.07.2024 r. Inwestor uzupełnił dokumentację projektową w dniu 4.06.2024 r., w wyznaczonym terminie.

            Po dokonaniu analizy całości zgromadzonej w sprawie dokumentacji organ stwierdził zgodność projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego z warunkami decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, zgodność projektu zagospodarowania terenu z obowiązującymi przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, kompletność projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego i posiadanie przez projektantów oraz projektantów sprawdzających uprawnień budowlanych w odpowiednich specjalnościach. Ponadto projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany został uzgodniony bez uwag przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej oraz przez rzeczoznawcę do spraw sanitarno-higienicznych pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych.

            W związku z powyższym, należało orzec jak w sentencji.

            Od decyzji stronom przysługuje odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie, ul. Krucza 38/42, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.

Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ

Zwolniono od opłaty skarbowej za pozwolenie na budowę na podstawie art. 7 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2111).

 

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

Jakub Lepalczyk

Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

Załącznik: projekt budowlany zawierający projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlanego wraz z załącznikami (1 tom)

Otrzymują (z załącznikiem):

  1. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad

pełnomocnik Pani Joanna Balasińska

53-150 Wrocław, ul. Gajowicka 166/5

  1. aa

Otrzymuje (bez załącznika):

  1. Starosta Powiatu Radomszczańskiego (ePUAP)

Do wiadomości (z załącznikiem):

  1. Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego

90-113 Łódź, ul. Traugutta 25

Do wiadomości (bez załącznika):

  1. Wójt Gminy Ładzice

/dotyczy sprawy znak: ZPP.6733.6.2023/

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi

/dotyczy sprawy znak: WOOŚ.420.4.2023.KDz.20/

Informacja o niniejszej decyzji oraz o możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy, podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1094, ze zm.).

Pouczenie:

  1. Inwestor jest obowiązany zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, dla których wymagane jest uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, dokonanie zgłoszenia budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-4, lub dokonanie zgłoszenia instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 lit. d (zob. art. 41 ust. 4 ustawy – Prawo budowlane).
  2. Do zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza:
  1. informację wskazującą imiona i nazwiska osób, które będą sprawować funkcję:
  1. kierownika budowy - w przypadku robót budowlanych wymagających ustanowienia kierownika budowy;
  1. inspektora nadzoru inwestorskiego - jeżeli został on ustanowiony

– oraz w odniesieniu do tych osób dołącza kopie zaświadczeń, o których mowa w art. 12 ust. 7, wraz z kopiami decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności,

  1. oświadczenie lub kopię oświadczenia projektanta i projektanta sprawdzającego o sporządzeniu projektu technicznego, dotyczącego zamierzenia budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, projektem zagospodarowania działki lub terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym oraz rozstrzygnięciami dotyczącymi zamierzenia budowlanego.

Wymogu dołączenia kopii: zaświadczeń i uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności - nie stosuje się do osób wpisanych do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane.

Zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych dokonuje się w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem portalu e-Budownictwo (zob. art. 41 ust. 4a ustawy – Prawo budowlane).

  1. Do użytkowania obiektu budowlanego, na którego budowę wymagane jest pozwolenie na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art. 54 ustawy – Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego inwestor jest obowiązany uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX – XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i ostróg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII – XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo budowlane).
  2. Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art. 55 ust. 1 pkt 3 ustawy – Prawo budowlane).
  3. Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy – Prawo budowlane).
  4. Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy zgodnie z art. 59a ustawy – Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy – Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie właściwego organu do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy – Prawo budowlane).

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

 

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony,  i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

Materiały

Decyzja pnb Nr 88​_24
Decyzja​_pnb​_Nr​_88​_24.pdf 0.19MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.06.2024 00:14 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Hubert Janiszewski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Decyzja Nr 88/24 z dnia 12.06.2024 r. o pozwoleniu na budowę do sprawy znak GPB-II.7840.19.2024.AS 1.0 18.06.2024 00:14 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}