W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja numer 20/24 z dnia 06.02.2024 r. do sprawy GPB-II.7840.126.2023.MF o wydaniu pozwolenia na budowę 9 progów regulacyjnych na rzece Moszczenica w km od 20+053 do 23+101

12.02.2023

GPB-II.7840.126.2023.MF

DECYZJA Nr 20/24

Na podstawie art. 28, 32, 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. –Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 682, ze zm.), zwanej dalej „ustawą – Prawo budowlane” oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.), zwanej dalej  „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pozwolenia na budowę z dnia 2.08.2023 r., uzupełnionego w dniu 11.09.2023 r.,

zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielam pozwolenia na budowę

dla:

Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie,

z siedzibą przy ul. Żelaznej 59A, 00-848 Warszawa

obejmujące:

budowę 9 progów regulacyjnych na rzece Moszczenica w km od 20+053 do 23+101, na działkach o numerach ewid.: 474; 500; 513 - obręb 0004 Boguszyce oraz 206/1; 65; 43; 66; 46; 206/7; 205; 206/13; 208/1; 208/2; 206/15; 206/18; 206/28; 214; 220/1; 206/33; 206/34; 206/36; 223/1; 223/2 - obręb 0030 Sypin-Borowiec, gmina Piątek, powiat łęczycki, województwo łódzkie,

według projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego, który opracowała mgr inż. Daria Łanoszka, posiadająca uprawnienia budowlane numer SLK/7082/PWBH/17, do projektowania i kierowania robotami budowlanymi, w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej bez ograniczeń, wpisana na listę Śląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym SLK/BH/0144/17,

z zachowaniem następujących warunków, wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-4 oraz art. 42 ust. 3 ustawy - Prawo budowlane:

1. Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:

  1. budowę (roboty budowlane) można rozpocząć jedynie na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę (zgodnie z art. 28 ustawy – Prawo budowlane);
  2. budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu i projektem architektoniczno-budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną;
  3. należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych;
  4. budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
  5. w czasie wykonywania robót budowlanych należy przestrzegać praw osób trzecich;
  6. kierownik budowy (robót) jest obowiązany prowadzić dziennik budowy oraz odpowiednio zabezpieczyć teren budowy (robót).

2. Szczegółowe warunki w zakresie ochrony środowiska:

W trakcie realizacji inwestycji należy zachować warunki i spełnić  wymagania, określone w ostatecznej decyzji Wójta Gminy Piątek z dnia 28.12.2016 r. znak: OS.6220.2-7.dś.2016.KM, o środowiskowych uwarunkowaniach, sprostowanej postanowieniami Burmistrza Piątku z dnia 4.12.2020 r., znak: GG.6871.40.2020.KM, z dnia 9.03.2022 r., znak: OS.604.13.2022.KM, której ważność przedłużona została do 10 lat postanowieniem Burmistrza Piątku z dnia 1.07.2022 r., znak: OS.604.28.2022.KM.

UZASADNIENIE

W dniu 2.08.2023 r. do tutejszego organu wpłynął wniosek inwestora, reprezentowanego przez pełnomocnika, o udzielenie pozwolenia na budowę przedmiotowego przedsięwzięcia.

Z uwagi na braki formalne wniosku, Wojewoda Łódzki w dniu 11.08.2023 r. wezwał inwestora do ich usunięcia, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia, w terminie 30 dni od daty otrzymania wezwania, tj. do dnia 17.09.2023 r. W dniu 11.09.2023 r. pełnomocnik inwestora uzupełnił wniosek, zgodnie z wezwaniem, poprzez przedłożenie wymaganych dokumentów i wyjaśnień wraz z korektą wniosku.

Do wniosku dołączono m.in.:

  1. trzy egzemplarze projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy – Prawo budowlane,
  2. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
  3. ostateczną decyzję Burmistrza Piątku Nr 4/2022 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego z dnia 29.03.2022 r., znak: GP.6733.2cp.2022.MO,
  4. ostateczną decyzję Wójta Gminy Piątek z dnia 28.12.16 r., znak: OS.6220.2-7.dś.2016.KM, o środowiskowych uwarunkowaniach, sprostowaną postanowieniami Burmistrza Piątku z dnia 4.12.2020 r., znak: GG.6871.40.2020.KM, oraz z dnia 9.03.2022 r., znak: OS.604.13.2022.KM, której ważność przedłużona została do 10 lat postanowieniem Burmistrza Piątku z dnia 1.07.2022 r., znak: OS.604.28.2022.KM,
  5. decyzję Ministra Infrastruktury z dnia 20.07.2023 r., znak: DOK-3.7700.32.2022, udzielającą pozwolenia wodnoprawnego na regulację wód, której nadany został rygor natychmiastowej wykonalności.

Pismem z dnia 13.09.2023 r., zgodnie z art. 61 § 4 Kpa, tutejszy organ powiadomił strony postępowania o wszczęciu przedmiotowego postępowania. Dane osobowe właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości oraz ich adresy, ustalono na podstawie wypisów z rejestru gruntów, otrzymanych ze Starostwa Powiatowego w Łęczycy, aktualnych na dzień 16.08.2023 r. W trakcie trwania postępowania, dotyczącego wydania pozwolenia na budowę, do organu nie wpłynęły żadne wnioski ani zastrzeżenia składane przez strony postępowania. 

Postanowieniem Wojewody Łódzkiego Nr 210/23 z dnia 10.10.2023 r. nałożono na inwestora obowiązek usunięcia braków w dokumentacji projektowej, w terminie 45 dni od daty otrzymania postanowienia, tj. do dnia 1.12.2023 r. Działając na wniosek strony tutejszy organ postanowieniem Nr 260/23, z dnia 30.11.2023 r., zmienił postanowienie Nr 210/23 z dnia 10.10.2023 r. w zakresie terminu wskazanego na usunięcie braków, ustalając nowy termin - do dnia 15.01.2024 r.

W dniu 9.01.2024 r. do Wojewody Łódzkiego wpłynęła odpowiedź inwestora na postanowienie Nr 210/23, z dnia 10.10.2023 r., zmienione postanowieniem Nr 260/23 z dnia 30.11.2023 r., wraz z poprawioną dokumentacją projektową zawierającą 3 egzemplarze projektu zagospodarowania terenu, 3 egzemplarze projektu architektoniczno-budowlanego oraz  3 egzemplarze dokumentacji formalnej (załączniki). W toku postępowania, w dniach 16.01.24 r. oraz 19.01.24 r. inwestor przedłożył także postanowienie Ministra Infrastruktury z dnia 6.12.2023 r., znak: DOK-3.7700.32.2022, prostujące oczywiste omyłki w decyzji Ministra Infrastruktury z dnia 20.07.2023 r. udzielającej pozwolenia wodnoprawnego, oraz dodatkowe wyjaśnienia w zakresie spójności dokumentacji projektowej z pozwoleniem wodnoprawnym. Tym samym, inwestor wypełnił obowiązek nałożony postanowieniem Wojewody Łódzkiego Nr 210/23 z dnia 10.10.2023 r., zmienionym postanowieniem Nr 260/23 z dnia 30.11.2023 r.

W toku przedmiotowego postępowania nie było podstaw do przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w trybie przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1094, ze zm.), z uwagi na to, że Wójt Gminy Piątek w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach nie nałożył takiego obowiązku, a inwestor nie wystąpił z wnioskiem o przeprowadzenie takiej oceny. Ponadto, tutejszy organ stwierdził, że we wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę nie zostały dokonane zmiany w stosunku do wymagań określonych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Po dokonaniu weryfikacji całości przedłożonej dokumentacji organ stwierdził zgodność projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego z warunkami  decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, zgodność projektu zagospodarowania terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, kompletność projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego oraz posiadanie przez projektanta i projektanta sprawdzającego odpowiednich uprawnień budowlanych.

Biorąc powyższe pod uwagę, należało orzec jak w sentencji.

Od decyzji przysługuje odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie, ul. Krucza 38/42, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ:

Zwolniono z opłaty skarbowej za pozwolenie na budowę, zgodnie z art. 7 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 2111).

 

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

 

Załączniki:

Projekt budowlany zawierający: 1 egzemplarz projektu zagospodarowania terenu, 1 egzemplarz projektu architektoniczno-budowlanego, 1 egzemplarz załączników do  projektu budowlanego (3 tomy).

Otrzymują z załącznikami:   

  1. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

ul. Żelazna 59A, 00-848 Warszawa

Pełnomocnik Pani Małgorzata Szafron - Szendzielorz

  1. Aa.

Otrzymują bez załączników:

  1. Właściciele nieruchomości – według odrębnego rozdzielnika

Do wiadomości z załącznikami:

  1. Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Łodzi

ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź

Do wiadomości bez załączników

  1. Burmistrz Piątku

ul. Rynek 16, 99-120 Piątek

(dot. GP.6733.2cp.2022.MO, OS.6220.2-7.dś.2016.KM)

Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy, ze wskazaniem dnia udostępnienia treści decyzji w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1094, ze zm.).

Pouczenie:

  1. Inwestor jest obowiązany zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, dla których wymagane jest uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, dokonanie zgłoszenia budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-4, lub dokonanie zgłoszenia instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 li. d (zob. art. 41 ust. 4 ustawy  – Prawo budowlane).
  2.  Do zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza:

1) informację wskazującą imiona i nazwiska osób, które będą sprawować funkcję:

a) kierownika budowy - w przypadku robót budowlanych wymagających ustanowienia kierownika budowy,

b) inspektora nadzoru inwestorskiego - jeżeli został on ustanowiony

- oraz w odniesieniu do tych osób dołącza kopie zaświadczeń, o których mowa w art. 12 ust. 7, wraz z kopiami decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności;

2)  oświadczenie lub kopię oświadczenia projektanta i projektanta sprawdzającego o sporządzeniu projektu technicznego, dotyczącego zamierzenia budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, projektem zagospodarowania działki lub terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym oraz rozstrzygnięciami dotyczącymi zamierzenia budowlanego.

Wymogu dołączenia kopii: zaświadczeń i uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności - nie stosuje się do osób wpisanych do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane;

Zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych dokonuje się w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem portalu e-Budownictwo. (zob. art. 41 ust. 4a ustawy – Prawo budowlane).

  1. Do użytkowania obiektu budowlanego, na którego budowę wymagane jest pozwolenie na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art. 54 ustawy – Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego inwestor jest obowiązany uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX-XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i ostróg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII-XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo budowlane).
  2. Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art. 55 ust. 1 pkt 3 ustawy – Prawo budowlane).
  3. Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy  – Prawo budowlane).
  4. Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy zgodnie z art. 59a ustawy – Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy – Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie właściwego organu do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy – Prawo budowlane).

 

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

Materiały

Decyzja nr 20/24 pnb
Decyzja​_nr​_2024​_pnb.pdf 0.17MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.02.2024 15:16 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Janiszewski Hubert
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Decyzja numer 20/24 z dnia 06.02.2024 r. do sprawy GPB-II.7840.126.2023.MF o wydaniu pozwolenia na budowę 9 progów regulacyjnych na rzece Moszczenica w km od 20+053 do 23+101 3.0 12.02.2024 00:01 Wanda Rutecka-Wybraniec
Decyzja numer 20/24 z dnia 06.02.2024 r. do sprawy GPB-II.7840.126.2023.MF o wydaniu pozwolenia na budowę 9 progów regulacyjnych na rzece Moszczenica w km od 20+053 do 23+101 2.0 08.02.2024 15:17 Wanda Rutecka-Wybraniec
Decyzja numer 20/24 z dnia 06.02.2024 r. do sprawy GPB-II.7840.126.2023.MF o wydaniu pozwolenia na budowę 9 progów regulacyjnych na rzece Moszczenica w km od 20+053 do 23+101 1.0 08.02.2024 15:16 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}