W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja Wojewody Łódzkiego numer 215/23

10.11.2023

GPB-II.7840.194.2022.RP

DECYZJA  Nr 215 / 23

Na podstawie art. 151 § 1 pkt 2 w związku z art. 145 § 1 pkt 8 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775, ze zm.), zwanej dalej Kpa, oraz art. 12 ust. 4 pkt 6 i ust. 2 w związku z art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1836 ze zm.), zwanej dalej specustawą,  po przeprowadzeniu wznowionego z urzędu postępowania zakończonego ostateczną decyzją Wojewody Łódzkiego  Nr 265/22 z 7.12.2022 r. zatwierdzającą projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę zamierzenia inwestycyjnego pn.: „Budowa gazociągu Łódź – Konstantynów Łódzki – Pabianice – Rzgów – Konstantyna – Łódź wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi na terenie województwa łódzkiego” – Przebudowa sieci gazowej w ramach obwodnicy Łodzi. Etap I – ZZUP Konstantynów Łódzki oraz Etap XII – stacja gazowa wysokiego ciśnienia o przepustowości Q=6000m3/h w Konstantynowie Łódzkim, na nieruchomościach, położonych w województwie łódzkim, powiecie pabianickim, gminie Konstantynów Łódzki, zwaną dalej Decyzją Wojewody Łódzkiego, orzekam co do istoty sprawy w następujący sposób:

  1. Uchylam w rozstrzygnięciu Decyzji Wojewody Łódzkiego punkt 4 na stronach 3 i 4, w brzmieniu:

4. Szczegółowe warunki w zakresie ochrony środowiska:

- w trakcie prac budowlanych Inwestor jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych poprzez wykorzystywanie i przekształcanie wymienionych elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne w związku z realizacją inwestycji oraz objęte zatwierdzonym projektem budowlanym, wymogami uzgodnień i decyzji organów i instytucji opiniujących i uzgadniających projekt budowlany a w szczególności decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 9/2020 z dnia 2.03.2020 r., znak: WOOŚ.420.51.2018.MOI.46, o środowiskowych uwarunkowaniach,

 

i orzekam w tym zakresie poprzez ustalenie w miejsce uchylenia nowego zapisu w brzmieniu:

4. Szczegółowe warunki w zakresie ochrony środowiska:

- w trakcie prac budowlanych Inwestor jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych poprzez wykorzystywanie i przekształcanie wymienionych elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne w związku z realizacją inwestycji oraz objęte zatwierdzonym projektem budowlanym, wymogami uzgodnień i decyzji organów i instytucji opiniujących i uzgadniających projekt budowlany a w szczególności decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 9/2020 z dnia 2.03.2020 r., znak: WOOŚ.420.51.2018.MOI.46, o środowiskowych uwarunkowaniach, którą  Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska decyzją z dnia 6.02.2023 r., znak: DOOŚ-WDŚZOO.420.16.2020.MW/KCz/EK/AWT.51, częściowo uchylił i w tym zakresie orzekł, częściowo uchylił i umorzył postępowanie organu I instancji w tym zakresie, zaś w pozostałym zakresie utrzymał w mocy decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi z dnia 2.03.2020 r., znak: WOOŚ.420.51.2018.MOI.46, o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa sieci gazowej w ramach obwodnicy w Łodzi;

  1. Uchylam strony o numerach: 31, 46-47, 49 opracowania RP3660.17.0001.11.09.01 (PZT), stanowiące część opisową projektu zagospodarowania terenu będącego załącznikiem Nr 1 do Decyzji Wojewody Łódzkiego,

      i orzekam w tym zakresie poprzez zatwierdzenie, w miejsce uchylenia stron     zamiennych       o numerach: 31, 46-47, 49-50 opracowania RP3660.17.0001.11.09.01      (PZT), stanowiących załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji;

 

  1. Pozostałe warunki ostatecznej decyzji Wojewody Łódzkiego Nr 265/22 z 7.12.2022 r. pozostają bez zmian.

 

  1.  Niniejsza decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu zgodnie z art. 34 ust. 1 specustawy.

U z a s a d n i e n i e

 

            Wojewoda Łódzki decyzją Nr 265/22 z 7.12.2022 r. zatwierdził projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielił Polskiej Spółce Gazownictwa Sp. z o.o. z/s w Tarnowie pozwolenia na budowę obejmujące zamierzenie inwestycyjne pn. „Budowa gazociągu  Łódź – Konstantynów Łódzki – Pabianice – Rzgów – Konstantyna – Łódź wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi na terenie województwa łódzkiego” – Przebudowa sieci gazowej w ramach obwodnicy Łodzi. Etap I – ZZUP Konstantynów Łódzki oraz Etap XII – stacja gazowa wysokiego ciśnienia o przepustowości Q=6000m3/h w Konstantynowie Łódzkim, na nieruchomościach, położonych w województwie łódzkim, powiecie pabianickim, gminie Konstantynów Łódzki, na działkach o numerach ewid. 9, 10/5 i 10/6. Decyzja Wojewody Łódzkiego jest ostateczna od dnia 12.01.2023 r.

            W dniu 16.08.2023 r. pełnomocnik Inwestora powiadomił tut. organ pismem, że 6.02.2023 r. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska po przeprowadzeniu postępowania odwoławczego wydał decyzję znak: DOOŚ-WDŚZOO.420.16.2020.MW/KCz/EK/AWT.51, którą częściowo uchylił i w tym zakresie orzekł, częściowo uchylił i umorzył postępowanie organu I instancji w tym zakresie, zaś w pozostałym zakresie utrzymał w mocy decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi z dnia 2.03.2020 r., znak: WOOŚ.420.51.2018.MOI.46. Decyzja Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, była załącznikiem do wniosku w postępowaniu zakończonym decyzją Wojewody Łódzkiego Nr 265/22 z 7.12.2022 r.

            W związku z tym, że została spełniona przesłanka stanowiąca podstawę do wznowienia postępowania z art. 145 § 1 pkt 8 Kpa, Wojewoda Łódzki, postanowieniem Nr 167/23 z 23.08.2023 r., wznowił z urzędu postępowanie administracyjne zakończone ostateczną decyzją Nr 265/22 z 07.12.2022 r. zatwierdzającą projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę Polskiej Spółce Gazownictwa Sp. z o.o. z/s w Tarnowie, obejmujące ww. zamierzenie inwestycyjne.

            Mając na uwadze art. 10 § 1 kpa w związku z art. 12 ust. 4 pkt 3 i art. 15 ust. 4 specustawy zawiadomienie o wznowieniu postępowania z 12.09.2023 r. doręczono Inwestorowi, właścicielom i użytkownikom wieczystym nieruchomości objętych postepowaniem, na adres wskazany w katastrze nieruchomości. Pozostałe strony zostały zawiadomione w drodze obwieszczenia Wojewody Łódzkiego zamieszczonego na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi w dniach od 15.09.2023 r. do 30.09.2023 r., Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim od dnia 15.09.2023 r. do dnia 29.09.2023 r., w urzędowym publikatorze teleinformatycznym BIP ww. Urzędów –w dniu 15.09.2023 r. na okres 14 dni, oraz w prasie o zasięgu ogólnopolskim w dniu 15.09.2023 r. Jednocześnie pouczono o możliwości zapoznania się ze zgromadzonym materiałem i dowodami oraz zgłaszania ewentualnych wniosków i uwag. W wyznaczonym terminie nie wypłynęły żadne wnioski, uwagi lub zastrzeżenia stron postępowania.

            W wyniku zmian dokonanych przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi z 2.03.2020 r. o środowiskowych uwarunkowaniach, która była załącznikiem do wniosku o pozwolenie na budowę, korekty i uzupełnienia wymagał projekt zagospodarowania terenu w zakresie wprowadzonych zmian.

            W związku z powyższym postanowieniem Nr 190/23 z 15.09.2023 r. Wojewoda Łódzki nałożył na Inwestora – Polską Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o. obowiązek przedłożenia, w terminie 30 dni od daty otrzymania postanowienia, części opisowej projektu zagospodarowania terenu, zgodnej z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2022 r. poz. 1679), a w szczególności zawierającej:

  • informacje i dane o charakterze, cechach istniejących i przewidywanych zagrożeń dla środowiska oraz higieny i zdrowia użytkowników projektowanych obiektów budowlanych i ich otoczenia w zakresie zgodnym z przepisami odrębnymi (§ 14 pkt 5 lit. d rozporządzenia);
  • inne niezbędne dane wynikające ze specyfiki, charakteru i stopnia skomplikowania obiektu budowlanego lub robót budowlanych (§ 14 pkt 7 rozporządzenia);

z uwzględnieniem rozstrzygnięć, wynikających z decyzji GDOŚ, z dnia 6.02.2023 r. znak: DOOŚ-WDŚZOO.420.16.2020.MW/KCz/EK/AWT.51, którą to decyzją  GDOŚ częściowo uchylił i w tym zakresie orzekł, częściowo uchylił i umorzył postępowanie organu I instancji w tym zakresie, zaś w pozostałym zakresie utrzymał w mocy decyzję RDOŚ w Łodzi z dnia 2.03.2020 r., znak: WOOŚ.420.51.2018.MOI.46, o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa sieci gazowej w ramach obwodnicy w Łodzi”.

            Wyjaśnienia i informacje wraz ze skorygowaną w powyższym zakresie dokumentacją oraz decyzją GDOŚ z dnia 6.02.2023 r. znak: DOOŚ-WDŚZOO. 420.16.2020.MW/KCz/EK/AWT.51, zostały przez Inwestora przedłożone w dniu 16.10.2023 r., tj. w terminie.

            Zgodnie z art. 150 § 1 kpa organem administracji publicznej właściwym w sprawach wymienionych w art. 149 kpa, tj. dotyczących wznowienia postępowania jest organ, który wydał w sprawie decyzję w ostatniej instancji. W niniejszej sprawie, decyzją wydaną w ostatniej instancji jest Decyzja Wojewody Łódzkiego. Podstawę materialnoprawną niniejszej decyzji stanowi art. 145 § 1 pkt 8 kpa, zgodnie z którym decyzja została wydana w oparciu o inną decyzję lub orzeczenie sądu, które zostało następnie uchylone lub zmienione. Przesłanka z art. 145 § 1 pkt 8 kpa dotyczy wyłącznie takiej sytuacji, gdy decyzja, na której oparł się organ wydając decyzję w sprawie głównej, stanowiła podstawę prawną decyzji głównej, a nie podstawę faktyczną. Sytuacja taka ma miejsce w przypadku, gdy nie jest możliwe wydanie decyzji w postępowaniu głównym bez decyzji, na której organ ma się oprzeć. Zachodzi tu bezwzględna zależność jednej decyzji od drugiej. W art. 145 § 1 pkt 8 kpa chodzi o decyzje związane, czyli takie, które muszą ze sobą współistnieć w takim sensie, że jedna jest efektem drugiej, a jej brak w obrocie czyni drugą zbędną czy wręcz wadliwą (wyrok WSA z 4.07.2022 r., II OSK 1977/19).

            Po wszczęciu postępowania wznowieniowego z urzędu, to na organie ciążył obowiązek wykazania powyższych przesłanek, przy czym należy mieć na względzie, że wznowienie postępowania jest nadzwyczajnym trybem wzruszania decyzji ostatecznych i stanowi odstępstwo od zasady trwałości decyzji ostatecznych. Chcąc zatem wzruszyć taką decyzję ostateczną organ powinien ponad wszelką wątpliwość wykazać istnienie przesłanek wznowienia. W oparciu o art. 149 § 2 kpa postanowienie Wojewody Nr 167/23 z dnia 23.08.2023 r. o wznowieniu postępowania stanowiło podstawę do przeprowadzenia przez organ postępowania co do przyczyn wznowienia oraz co do rozstrzygnięcia istoty sprawy.

 

Po przeprowadzeniu wznowionego postępowania, organ stwierdził co następuje.

 

            Na wstępie należy zaznaczyć, iż w art. 16 § 1 kpa wprowadzona została zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych. Ustanawiając ochronę decyzji ostatecznych przez przyznanie jej cech trwałości, przepis ten wyznacza jednocześnie granicę tej trwałości. Jednocześnie od powyższej zasady ustawodawca wprowadza ściśle określone wyjątki, kiedy decyzja ostateczna może być wzruszona przez jej uchylenie lub zmianę w wyniku przeprowadzenia postępowania w trybie nadzwyczajnym, w tym w trybie wznowienia postępowania. Wznowienie postępowania stwarza zatem prawną możliwość ponownego rozpoznania sprawy i jej rozstrzygnięcia zakończonego ostateczną decyzją administracyjną, która nie może być wzruszona w zwykłym trybie instancyjnym, jeżeli postępowanie w którym wydano decyzję ostateczną zostało dotknięte jedną z wad procesowych wymienionych w art. 145 § 1 pkt 1-8 kpa. (wyrok WSA z 12.01.2023 r., III SA/Gd 697/22).

            Organy w tym nadzwyczajnym postępowaniu nie mogą kierować się innymi przesłankami, jak tylko tymi określonymi w art. 145 § 1 kpa, a samo postępowanie wznowieniowe nie jest kontynuacją „zwykłego” postępowania tylko kolejną jego instancją. W następstwie tego postępowania nie jest dokonywana merytoryczna kontrola ostatecznej decyzji we wszelkich jej aspektach. Zatem instytucja wznowienia nie jest środkiem, za pomocą którego można wzruszyć każdą wadliwą decyzję ostateczną.

            Art. 147 kpa określa sposoby wszczęcia postępowania w sprawie wznowienia postępowania. Zgodnie z tym przepisem, postępowanie administracyjne może zostać wznowione z urzędu albo na żądanie strony. Wznowienie postępowania z urzędu przez organ administracji publicznej jest jego prawem w tym sensie, że organ nie ma obowiązku wszczynać postępowania w każdej ostatecznie zakończonej sprawie celem sprawdzenia, czy nie zachodzą podstawy do wznowienia. Obowiązek wznowienia aktualizuje się natomiast w razie ustalenia przez organ przyczyny wznowienia. Wznawiając postępowanie organ właściwy bada pierwotnie, czy zaistniały przesłanki wznowienia postępowania, określone w art. 145 § 1 kpa. W przypadku, gdy organ ten nie stwierdzi zaistnienia przesłanek zawartych w ww. przepisie, wydaje decyzję odmawiającą uchylenia decyzji dotychczasowej (art. 151 § 1 pkt 1 kpa). W przypadku natomiast, kiedy stwierdzi zaistnienie jednej z przesłanek zawartych w ww. przepisie, uchyla decyzję dotychczasową i w tym zakresie orzeka co do istoty sprawy (art. 151 § 1 pkt 2 kpa) (Komentarz do art. 145 Kodeksu postępowania administracyjnego, Komentarz LEX 2010).

            Powyżej opisana sytuacja zachodzi w niniejszej sprawie, w której podstawę wznowienia stanowił art. 145 § 1 pkt 8 kpa. W świetle tego przepisu wznawia się postępowanie, gdy decyzja organu została  wydana w oparciu o inną decyzję lub orzeczenie sądu, które zostało następnie uchylone lub zmienione.

            Zgodnie z art. 33 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351, ze zm.) do wniosku o pozwolenie na budowę należało dołączyć  projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów, to jest przepisów obowiązujących w dniu złożenia wniosku i wydania Decyzji Wojewody Łódzkiego.

Załączenie do wniosku o pozwolenie na budowę m.in. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia wynikało z art. 71 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach odziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1029, ze zm.) w związku z § 3 ust. 1 pkt 33 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019 r., poz. 1839, ze zm.).

            Decyzja środowiskowa stanowi obowiązkowy element procesu uzyskiwania pozwoleń administracyjnych na realizację przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Jest ona pierwszym etapem tego procesu, poprzedzając takie decyzje administracyjne jak decyzja o pozwoleniu na budowę. Istotą udzielenia pozwolenia na budowę jest ustalenie czy projektowany obiekt budowlany będzie zrealizowany zgodnie z warunkami decyzji środowiskowej. Decyzja środowiskowa wiąże bowiem organy wydające późniejsze decyzje w procesie inwestycyjnym, determinując już na samym jego początku wiele istotnych cech planowanego przedsięwzięcia, w tym warunki jego realizacji.

            W omawianej sprawie Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi wydał decyzję Nr 9/2020 z 2.03.2020 r. o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia określonego pn.: „Przebudowa sieci gazowej w ramach obwodnicy Łodzi” realizowanego z podziałem na etapy dotyczące odcinków gazociągu oraz obiektów, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Przedmiotową decyzję Inwestor załączył do wniosku o wydanie pozwolenia na budowę, który został złożony 7.11.2022 r., dla zamierzenia inwestycyjnego pn.: „Budowa gazociągu Łódź – Konstantynów Łódzki – Pabianice – Rzgów – Konstantyna – Łódź wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi na terenie województwa łódzkiego” – Przebudowa sieci gazowej w ramach obwodnicy Łodzi. Etap I – ZZUP Konstantynów Łódzki oraz Etap XII – stacja gazowa wysokiego ciśnienia o przepustowości Q=6000m3/h w Konstantynowie Łódzkim, na nieruchomościach, położonych w województwie łódzkim, powiecie pabianickim, gminie Konstantynów Łódzki.

            W dniu wydania przez Wojewodę Łódzkiego decyzji Nr 265/22 zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę ww. inwestycji prowadzone było postępowanie odwoławcze przez Głównego Dyrektora Ochrony Środowiska, w związku z odwołaniami złożonymi przez strony postępowania od wydanej przez RDOŚ w Łodzi decyzji środowiskowej.  W wyniku przeprowadzonego postępowania odwoławczego, po ponownym rozpatrzeniu sprawy w pełnym zakresie, co do okoliczności faktycznych i prawnych, GDOŚ częściowo uchylił i w tym zakresie orzekł, częściowo uchylił i umorzył postępowanie organu I instancji w tym zakresie, zaś w pozostałym zakresie utrzymał w mocy decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi z dnia 2.03.2020 r., znak: WOOŚ.420.51.2018.MOI.46, o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa sieci gazowej w ramach obwodnicy w Łodzi”.

            W wyniku uchylenia przez GDOŚ części zapisów zaskarżonej decyzji, dotyczących warunków wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji przedmiotowej inwestycji, Wojewoda Łódzki  stwierdził konieczność wznowienia przedmiotowego postępowania z urzędu na podstawie art. 145 § 1 pkt 8 kpa, a także wydania niniejszej decyzji, gdyż w sprawie znajduje zastosowanie przypadek wskazany w art. 151 § 1 pkt 2 kpa, który nakazuje uchylić decyzję dotychczasową po stwierdzeniu podstaw do jej uchylenia na podstawie art. 145 § 1 kpa i wydać nową decyzję rozstrzygającą o istocie sprawy.

            Po dokonaniu analizy poglądów prezentowanych w orzecznictwie sądów administracyjnych należy zgodzić się ze stanowiskiem, że po wznowieniu postępowania możliwe jest, na mocy art. 151 § 1 pkt 2 kpa, częściowe uchylenie decyzji dotychczasowej.          Reasumując, przyjęcie rozstrzygnięcia dokonanego w niniejszej decyzji jest konieczne, gdyż zostały ujawnione okoliczności świadczące jedynie o częściowej wadliwości decyzji ostatecznej, która to wadliwość dotyczy konkretnie wskazanego zakresu rozstrzygnięcia. Rozstrzygając zatem niniejszą sprawę Wojewoda Łódzki uchylił w części decyzję ostateczną Nr 265/22 z 7.12.2022 r. i orzekł co do istoty sprawy.

            Biorąc powyższe pod uwagę orzeczono jak w sentencji.

 

Pouczenie

            Od niniejszej decyzji służy odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie, ul. Krucza 38/42, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia lub zawiadomienia pozostałych stron o jej wydaniu.

Zgodnie z art. 12 ust. 2a specustawy w związku z art. 49 kpa, zawiadomienie stron postępowania w drodze obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło obwieszczenie o wydaniu decyzji w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi.

            W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania stronom przysługuje prawo do zrzeczenia się odwołania. Z dniem doręczenia Wojewodzie Łódzkiemu oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, niniejsza decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania skutkuje brakiem możliwości odwołania od decyzji oraz jej zaskarżenia do wojewódzkiego sądu administracyjnego. 

            Odwołanie od niniejszej decyzji powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

Agata Urban
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

/dokument podpisano kwalifikowanym podpisem elektronicznym/

 

Załącznik Nr 1 - strony zamienne o  numerach: 31, 46-47, 49-50 opracowania RP3660.17.0001.11.09.01 (PZT)

 

Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy, ze wskazaniem dnia udostępnienia treści decyzji w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

 

Otrzymują z załącznikiem:

  1. Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie –

reprezentowana przez pełnomocnika

  1. Aa

 

Do wiadomości:

  1. Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego

90-113 Łódź, ul. Traugutta 25

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi (ePUAP)

/dotyczy sprawy znak: WOOŚ.420.51.2018.MOI.46/

Otrzymują w drodze zawiadomienia:

  1. Właściciele i użytkownicy wieczyści nieruchomości  - wg odrębnego rozdzielnika
  2. Województwo Łódzkie, al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź (ePUAP)
  3. Starosta Pabianicki, ul. Piłsudskiego 2, 95-200 Pabianice (ePUAP)

 

Otrzymują w drodze obwieszczenia Wojewody Łódzkiego:

  1. Pozostałe strony
  2. Urząd Miejski w Konstantynowie Łódzkim (ePUAP)

 

 

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony,  i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

 

Materiały

Decyzja nr 215/23 wznowieniowa
decyzja​_nr​_21523​_wznowieniowa.pdf 0.25MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.11.2023 00:01 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Janiszewski Hubert
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Decyzja Wojewody Łódzkiego numer 215/23 1.0 10.11.2023 00:01 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}