W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja Wojewody Łódzkiego numer 99/23 z dnia 15.05.2023 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej do sprawy znak GPB-II.7820.4.2023.JN/RP

15.05.2023

GPB-II.7820.4.2023.JN/RP

DECYZJA Nr 99/23 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej

 

Na podstawie art. 11a ust. 1, art. 11f ust. 1, art. 11i ust.1, art. 17 i art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 162), zwanej dalej specustawą, oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, ze zm.), zwanej dalej kpa, po rozpatrzeniu wniosku z 10.02.2023 r., ostatecznie uzupełnionego 14.04.2023 r., o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,

udzielam

Prezydentowi Miasta Pabianice, 95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16

zezwolenia na realizację inwestycji drogowej

polegającej na rozbudowie drogi wojewódzkiej Nr 482 na odc. od km 3+ 104 do km 4+098, pn.: „Rozbudowa ul. Partyzanckiej na odc. od ul. gen. Władysława Sikorskiego do ul. Widzewskiej w Pabianicach w zakresie budowy ścieżki rowerowej oraz przebudowy chodników z dowiązaniem wysokościowym do istniejących nawierzchni” w Pabianicach oraz w Ksawerowie, pow. pabianicki,

w tym dla potrzeb realizacji przedmiotowej inwestycji drogowej:

  1. Zatwierdzam projekt budowlany, składający się z projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego dla zamierzenia inwestycyjnego obejmującego:
  • rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 482,
  • rozbiórkę istniejących nawierzchni,
  • przebudowę chodników,
  • budowę ścieżki rowerowej,
  • budowę ciągów pieszo-rowerowych,
  • przebudowę istniejących nawierzchni w celu wykonania dowiązania wysokościowego do elementów projektowanych,
  • zabezpieczenie istniejących sieci uzbrojenia podziemnego oraz regulację wysokościową elementów naziemnych,

który opracował mgr inż. Jarosław Kluska, posiadający uprawnienia budowlane Nr LOD/2501/PWOD/14 do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/BD/0024/15;

Projekt budowlany stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.

  1. Określam linie rozgraniczające teren inwestycji, zgodnie z linią przerywaną koloru różowego, przedstawioną na mapie w skali 1:500, stanowiącej załącznik Nr 2 do niniejszej decyzji.
  2. Określam linie rozgraniczające – granice pasa drogowego drogi wojewódzkiej Nr 482, zgodnie z linią przerywaną koloru jasnoróżowego, przedstawioną na mapie w skali 1:500, stanowiącej załącznik Nr 2 do niniejszej decyzji.
  3. Zatwierdzam podział nieruchomości, oznaczonych poniżej numerami ewidencyjnymi działek zgodnie z katastrem nieruchomości, położonych w województwie łódzkim, w powiecie pabianickim, w Pabianicach w obrębach 0010 M. Pabianice, 0011 M. Pabianice oraz w gminie Ksawerów w obr. 0010 Ksawerów, zgodnie z liniami rozgraniczającymi teren inwestycji (Tabela 1):

Oznaczenia numerów ewidencyjnych działek, przyjęte w poniższej tabeli:

Kolumna A - numer ewidencyjny działki, dla której niniejszą decyzją zatwierdzony zostaje podział nieruchomości.

Kolumna B - numer ewidencyjny działki, powstałej po podziale nieruchomości, zatwierdzonym niniejszą decyzją, położonej w liniach rozgraniczających teren inwestycji, która z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, stanie się własnością Województwa Łódzkiego, za odszkodowaniem ustalonym przez Wojewodę Łódzkiego w odrębnej decyzji.

Kolumna C - powierzchnia wydzielonej działki (w m2), położonej w liniach rozgraniczających teren inwestycji, która stanie się własnością Województwa Łódzkiego;

Kolumna D - numer ewidencyjny działki, powstałej wskutek podziału nieruchomości zatwierdzonego niniejszą decyzją, położonej poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, która pozostaje własnością dotychczasowego właściciela.  

Tabela 1

L.p.

Obręb

A

B

C

D

  1.  

 

0010 M. Pabianice

256/3

256/87

256/88

476,00

992,00

256/86

  1.  

 

0010 M. Pabianice

259/1

259/4

67,00

259/5

  1.  

 

0010 M. Pabianice

260/1

260/4

85,00

260/5

  1.  

 

0011 M. Pabianice

22/4

22/5

1336

22/6

  1.  

0011 M. Pabianice

24/1

 

24/5

 

285,0

24/6

  1.  

 

0011 M. Pabianice

25/1

25/5

20,0

25/6

  1.  

 

0011 M. Pabianice

24/2

24/3

29,0

24/4

  1.  

 

0011 M. Pabianice

26/6

26/9

28,0

26/10

  1.  

 

0011 M. Pabianice

27/1

27/13

30,0

27/14

  1.  

 

0011 M. Pabianice

28/1

28/13

55,0

28/14

  1.  

 

0011 M. Pabianice

29/1

29/13

53,0

29/14

  1.  

 

0011 M. Pabianice

30/1

30/6

106,0

30/7

  1.  

 

0011 M. Pabianice

 

31/1

31/5

54,0

31/6

  1.  

 

0011 M. Pabianice

 

20/1

20/5

23,0

20/6

  1.  

 

0011 M. Pabianice

 

18

18/3

574,0

18/4

  1.  

 

0011 M. Pabianice

 

25/2

25/7

40,0

25/8

               

 

Mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości stanowią załącznik Nr 3 i załącznik Nr 4 do niniejszej decyzji:

Załącznik Nr 3 – 1 arkusz – Gmina M. Pabianice, obręb 0011 M. Pabianice.

Działki nr: 24/2, 24/1, 25/1, 25/2, 26/6, 27/1, 28/1, 29/1, 30/1, 31/1.

Załącznik Nr 4 – 1 arkusz – Gmina M. Pabianice,

obręb 0010 M. Pabianice. Działki nr:  256/3,  259/1, 260/1;

obręb 0011 M. Pabianice. Działki nr: 22/4, 20/1, 18.

 

  1. Określam nieruchomości, oznaczone poniżej zgodnie z katastrem nieruchomości numerami ewidencyjnymi działek, położone w województwie łódzkim, na terenie powiatu pabianickiego, tworzące istniejący pas drogowy drogi wojewódzkiej Nr 482, położone w części lub w całości w liniach rozgraniczających teren inwestycji, stanowiące własność Województwa Łódzkiego:

 

Obręb

Nr działki ewid.

0010 M. Pabianice

73/7

0011 M. Pabianice

17/6

0010 Ksawerów

1751/1

 

  1. Ustalam warunki dotyczące przebudowy innych dróg publicznych oraz przebudowy zjazdów: 
  1. Określam obowiązek przebudowy innych dróg publicznych (droga krajowa Nr 71) oraz przebudowy zjazdów, na działkach określonych poniżej w Tabeli 2.
  2. Dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 6 podpunkt a) decyzji określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji oraz udzielam zezwolenia na przebudowę innych dróg publicznych oraz przebudowy zjazdów na rzecz inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 2).

 

 

 

 

Tabela 2 

* – numery ewidencyjne działek, w stosunku do których nie określono ograniczeń w korzystaniu z nieruchomości (inwestor przedłożył oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane).

Obręb

Nr działki

Powierzchnia działki zajęta na cel przebudowy (m2)

Zakres robót

 

0010 M. Pabianice

 

256/86

(przed podziałem 256/3)

 

594

Przebudowa układu drogowego w zakresie budowy ciągu pieszo-rowerowego

 

0010 M. Pabianice

 

256/80

 

28,37

Przebudowa układu drogowego w zakresie ciągu pieszo-rowerowego

 

0011 M. Pabianice

 

29/14

(przed podziałem 29/1)

 

203,0

 

Przebudowa zjazdu

 

0010 M. Pabianice

 

256/81*

 

66,45

Przebudowa układu drogowego w zakresie budowy ciągu pieszo -rowerowego

 

Granice terenu niezbędnego dla wykonania robót określonych w Tabeli 2 niniejszej decyzji, na nieruchomościach położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oznaczone zostały na projekcie zagospodarowania terenu i na mapie przedstawiającej proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu, stanowiących załączniki do decyzji o zezwoleniu na realizację ww. inwestycji drogowej.

Zgodnie z art. 124 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 344):

  1. Inwestor jest zobowiązany do przywrócenia nieruchomości do stanu poprzedniego, niezwłocznie po dokonaniu budowy lub przebudowy istniejących sieci uzbrojenia terenu. Jeżeli przywrócenie nieruchomości do stanu poprzedniego jest niemożliwe albo powoduje nadmierne trudności lub koszty, właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości przysługuje odszkodowanie. Odszkodowanie powinno odpowiadać wartości poniesionych szkód. Jeżeli wskutek budowy lub przebudowy sieci uzbrojenia terenu zmniejszy się wartość nieruchomości, odszkodowanie powiększa się o kwotę odpowiadającą temu zmniejszeniu.
  2. Jeżeli budowa lub przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu uniemożliwia właścicielowi albo użytkownikowi wieczystemu dalsze prawidłowe korzystanie z nieruchomości w sposób dotychczasowy albo w sposób zgodny z jej dotychczasowym przeznaczeniem, właściciel lub użytkownik wieczysty może żądać, aby inwestor nabył od niego na rzecz Województwa Łódzkiego w drodze umowy, własność albo użytkowanie wieczyste nieruchomości.
  3. Właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości jest obowiązany udostępnić nieruchomość w celu wykonania robót budowlanych związanych z budową lub przebudową sieci uzbrojenia terenu, a także wykonania czynności związanych z konserwacją oraz usuwaniem awarii sieci uzbrojenia terenu. Obowiązek udostępnienia nieruchomości podlega egzekucji administracyjnej.
  4. Ostateczna decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do dokonania wpisu w księdze wieczystej.

Odszkodowanie, o którym mowa wyżej, ustala Wojewoda Łódzki w odrębnej decyzji.

  1. Określam szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
  1. budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną;
  2. należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych;
  3. budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
  4. kierownik budowy jest obowiązany prowadzić dziennik budowy oraz odpowiednio zabezpieczyć teren budowy;
  5. istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej jest dopuszczalne jedynie po uzyskaniu decyzji o zmianie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
  1. Określam szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:

Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 15 oraz § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz.U. z 2001 r. Nr 138, poz. 1554) – nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności inżynieryjnej drogowej.

  1. Przed przystąpieniem do użytkowania inwestor jest zobowiązany: zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy co najmniej 14 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania.
  2. Określam wymagania dotyczące powiązania drogi z innymi drogami publicznymi:

Na odcinku objętym zakresem inwestycji droga wojewódzka Nr 482 połączona jest z następującymi drogami publicznymi:

  • Ul. Gen. Władysława Sikorskiego  (droga krajowa Nr 71),
  • Ul. Pietrusińskiego  (droga gminna 108423 E),
  • Ul. Dębowa (droga gminna 108331 E),
  • Ul. Widzewska (droga gminna 108489 E).
  1. Określam warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska, ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej oraz potrzeb obronności państwa:
  1. warunki wynikające z potrzeb ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej:

W toku realizacji inwestycji należy zachować warunki określone w ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840), a w szczególności, w przypadku odkrycia podczas prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, należy:

  • wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryty przedmiot;
  • zabezpieczyć, przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia;
  • niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków, a jeśli nie jest to możliwe, właściwego wójta (burmistrza, prezydenta miasta);
  1. warunki wynikające z potrzeb obronności państwa:

Realizowana inwestycja powinna spełniać warunki techniczne i funkcjonalne w zakresie przygotowania dróg na potrzeby obronności państwa;

  1. warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska:

W toku realizacji inwestycji należy zachować warunki określone w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2556, ze zm.).

  1. Określam warunki dotyczące gospodarowania odpadami:

Z odpadami powstającymi na etapie realizacji inwestycji należy postępować zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 699, ze zm.).

Powstałe odpady budowlane należy gromadzić selektywnie, w warunkach uniemożliwiających szkodliwe działanie na środowisko i zdrowie ludzi, a następnie przekazać je podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania odpadami.

  1. Określam wymagania dotyczące ochrony uzasadnionych interesów osób trzecich:

Należy uwzględnić wszelkie warunki i normy wynikające z obowiązującego prawa, ze szczególnym uwzględnieniem art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane  (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 682), a zwłaszcza zapewniające:

  • dostęp do drogi publicznej,
  • możliwość korzystania z urządzeń istniejącej infrastruktury technicznej,
  • ochronę przed ponadnormatywnymi uciążliwościami spowodowanymi hałasem,
  • ochronę przed ponadnormatywnym zanieczyszczeniem powietrza, wody i gleby.
  1. Określam termin wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń na 120 dzień od dnia, w którym niniejsza decyzja stała się ostateczna, z zastrzeżeniem warunków wynikających z nadania decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności.
  2. Nadaję niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności ze względu na uzasadniony interes społeczny i gospodarczy.

Zgodnie z art. 17 ust. 3 specustawy, nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności:

  • zobowiązuje do niezwłocznego wydania nieruchomości, opróżnienia lokali i innych pomieszczeń;
  • uprawnia do faktycznego objęcia nieruchomości w posiadanie przez właściwego zarządcę drogi;
  • uprawnia do rozpoczęcia robót budowlanych;
  • uprawnia do wydania przez właściwy organ dziennika budowy.

UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia 10.02.2023 r. Inwestor -  Prezydent Miasta Pabianice, reprezentowany przez pełnomocnika, wystąpił do Wojewody Łódzkiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej, w trybie art. 11a ust. 1 specustawy. W związku z brakami formalnymi we wniosku pismem z dnia 24.03.2023 r. wezwano inwestora do usunięcia braków, w terminie 60 dni od dnia otrzymania wezwania.

Wniosek został uzupełniony i skorygowany 14.04.2023 r.

Wniosek zawierał m.in.:

  1. mapę w skali 1:500 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
  2. analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
  3. mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
  4. określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
  5. trzy egzemplarze projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy – Prawo budowlane, aktualnym na dzień opracowania projektu;
  6. opinię Zarządu Województwa Łódzkiego z 26.07.2021 r., znak: BPPWŁ.ZP.4041.61.2021;
  7. opinię Zarządu Powiatu Pabianickiego z 22.04.2022 r., znak: DM.0724.9.2022;
  8. opinię Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z 21.09.2021 r., znak: WUOZ‑ZN.5152.88.2021.AP.IB;
  9. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane dla dz. nr 256/81, obr. 0010;
  10. porozumienie Nr 1/IFI/2022 z dnia 14.07.2022 r. pomiędzy Miastem Pabianice a Województwem Łódzkim w sprawie uregulowania zasad współdziałania i odpowiedzialności przy realizacji zadania pn.: „Budowa dróg dla rowerów dochodzących do węzłów przesiadkowych komunikacji miejskiej – jako niezbędny, uzupełniający element projektu -zaprojektuj i wybuduj”.

Ponadto Inwestor oświadczył, że w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o wydanie opinii, określonej w art. 11b ust. 1 specustawy, Prezydent Miasta Pabianic takiej opinii nie wydał, co zgodnie z art. 11b ust. 2 specustawy traktuje się jako brak zastrzeżeń do wniosku. Ze względu na fakt, iż na odcinku drogi objętym zakresem wniosku o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej brak jest terenów i obiektów, o których mowa w art. 11d ust. 1 pkt 8) lit. a), b), c), d), e), g), ga) specustawy, opinie: ministra właściwego do spraw zdrowia, dyrektora właściwego urzędu morskiego, właściwego organu nadzoru górniczego, dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych, właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej, podmiotu zarządzającego w rozumieniu ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich, nie były wymagane.

Dodatkowo Inwestor oświadczył, że inwestycja nie należy do transeuropejskiej sieci drogowej. Inwestor oświadczył również, że w pasie drogowym przedmiotowego odcinka drogi wojewódzkiej znajduje się kanalizacja teletechniczna wraz z linią światłowodową posiadającą wolne zasoby oraz załączył pismo Orange Polska z dnia 07.09.2021 r., znak: 41260/TTISILU/P/2021/MZ w tej sprawie. W związku z powyższym zgodnie z przepisem art. 39 ust. 6ba pkt 2) ustawy o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 645) nie występuje obowiązek lokalizacji kanału technologicznego w ramach przedmiotowej inwestycji drogowej.

Inwestycja nie zalicza się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019  r. poz. 1839). W związku z powyższym zgodnie z art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029, ze zm.) uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach nie było wymagane.

O wszczęciu przedmiotowego postępowania, stosownie do art. 11 d ust. 5 specustawy, organ zawiadomił Inwestora pismem z 20.04.2023 r. Do właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości, objętych wnioskiem o wydanie przedmiotowej decyzji, zostały skierowane indywidualne zawiadomienia na adresy wskazane w ewidencji gruntów. Dane osobowe i adresy właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem, ustalono na podstawie wypisów z rejestru gruntów, otrzymanych od Starosty Pabianickiego, według stanu na dzień 1.03.2023 r. Zawiadomienie zawierało w szczególności oznaczenie nieruchomości lub ich części, objętych wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, według katastru nieruchomości oraz informację o terminie i miejscu, w którym strony mogą zapoznać się z aktami sprawy (art. 11d ust. 6 specustawy). Ponadto poinformowano strony postępowania, że z dniem zawiadomienia, nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami. Czynność prawna dokonana z naruszeniem zakazu, o którym mowa wyżej, jest nieważna (art. 11d ust. 9 i 10 specustawy). Pozostałe strony postępowania zostały zawiadomione poprzez obwieszczenie zamieszczone:

  • w prasie lokalnej (Dziennik Łódzki) –  w dniu 21.04.2023 r.;
  • na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi - w dniach od 21.04.2023 r. do 05.05.2023 r.;
  • w urzędowym publikatorze teleinformatycznym - Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi - w dniu 21.04.2023 r. na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
  • na tablicy ogłoszeń oraz w urzędowym publikatorze teleinformatycznym - Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pabianicach:  w dniach od 21.04.2023 r. do 05.05.2023 r. (tablica ogłoszeń) oraz w dniach od 21.04.2023 r. do 08.05.2023 r. (BIP).
  • na tablicy ogłoszeń oraz w urzędowym publikatorze teleinformatycznym - Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Ksawerów w dniu 21.04.2023 r. na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;

W toku postępowania do tutejszego organu nie wpłynęły żadne uwagi i zastrzeżenia składane przez strony postępowania.   

Wskazać należy, że zgodnie z przepisami specustawy wojewoda pełni funkcję organu administracyjnego, który zobowiązany jest do działania wyłącznie w ramach złożonego przez inwestora wniosku, nie jest natomiast upoważniony do wyznaczania i korygowania trasy inwestycji ani też do zmiany proponowanych we wniosku wariantów lokalizacji drogi jeżeli zaproponowane rozwiązanie nie narusza obowiązujących przepisów. 

Wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej, Inwestor wniósł także o nadanie tej decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności, z uwagi na uzasadniony interes społeczny i gospodarczy. Uzasadniając wniosek Inwestor podkreślił przede wszystkim, że dla przedmiotowej inwestycji konieczne jest terminowe zakończenie prac przygotowawczych i niezwłoczne przystąpienie do prac budowlanych. Podkreślił, że szybka realizacja i wdrożenie przedmiotowego projektu pozwoli na ochronę zdrowia i życia ludzkiego, zabezpieczenie majątku publicznego przed stratami oraz zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich uczestników poprzez  zastosowanie elementów uspokojenia ruchu. Wyjaśnił, że rygor natychmiastowej wykonalności jest niezbędny z uwagi na ważny interes gospodarczy jakim jest wykonanie przedmiotowej inwestycji w terminie określonym przez Prezydenta Miasta Pabianice. Zaznaczył, że ww. inwestycja jest realizowana w ramach projektu „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” realizowany przez Miasto Pabianice jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Biorąc pod uwagę fakt, że powyższe względy stanowią uzasadniony interes społeczny i gospodarczy, o którym mowa w art. 17 ust. 1 specustawy, organ przychylił się do wniosku Inwestora, nadając niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

Wojewoda wydaje decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek i zgodnie z wnioskiem właściwego zarządcy drogi, jeśli wniosek spełnia wymogi określone przepisami prawa. Niniejsza decyzja, zgodnie z art. 11f i art. 12 specustawy, zezwala na realizację inwestycji drogowej określając linie rozgraniczające teren inwestycji, zatwierdzając zgodnie z ww. liniami podziały nieruchomości oraz zatwierdza projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany.

Po ostatecznym dokonaniu oceny przedstawionych dokumentów, zebraniu i rozpatrzeniu całego materiału dowodowego oraz stwierdzeniu, że wnioskowana inwestycja spełnia łącznie warunki określone w ustawie z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, a wnioskodawca przedłożył wymagane przepisami powołanej powyżej ustawy dokumenty, orzeczono jak w sentencji.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Ministra Rozwoju i Technologii w Warszawie, Plac Trzech Krzyży 3/5, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO
Agata Urban
Dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

/dokument podpisano kwalifikowanym podpisem elektronicznym/

Nie pobrano opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej, na podstawie art. 7 pkt 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142, ze zm.).

Załączniki:

Nr 1 - projekt budowlany zawierający projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany – (....... egz.)

Nr 2 - mapa w skali 1:500 określająca linie rozgraniczające teren inwestycji - (....... egz.)

Nr 3 - mapa z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości – 1 arkusz - gmina M. Pabianice, obręb obręb 0011 M. Pabianice. - (……. egz.)

Nr 4 - mapa z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości – 1 arkusz - gmina M. Pabianice, obręb 0011 M. Pabianice oraz obręb 0010 M. Pabianice. - (……. egz.)

Otrzymują:

  1. Prezydent Miasta Pabianice, 95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16,

reprezentowany przez pełnomocnika  (zał. nr 1, 3, 4)

  1. Starosta Pabianicki (zał. nr 3, 4)

(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w ewidencji gruntów)

  1. Starosta Pabianicki (zał. nr 3, 4)

(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w księgach wieczystych)

  1. Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi

ul. Tuwima 28, 90-002 Łódź (zał. nr 3, 4)

  1. Aa (zał. nr 1, 2, 3, 4)

Do wiadomości:

  1. Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego

ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź (zał. nr 1)

 

 

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

 

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony,  i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

Materiały

Decyzja Wojewody Łódzkiego numer 99/23 z dnia 15.05.2023 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
Decyzja​_Wojewody​_Łódzkiego​_numer​_9923​_z​_dnia​_15052023​_r​_o​_zezwoleniu​_na​_realizację​_inwestycji​_drogowej.pdf 0.99MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.06.2023 14:35 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Janiszewski Hubert
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Decyzja Wojewody Łódzkiego numer 99/23 z dnia 15.05.2023 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej do sprawy znak GPB-II.7820.4.2023.JN/RP 1.0 07.06.2023 14:35 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}